Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1770
Hei!
Er keen på å ønske meg et par kvalitetsørepropper til jul, og så litt på
disse.
Greia er at jeg har lyst på et par propper med ordentlig bra bass. Det at jeg sier dette får sikkert lyd-geeks til å flippe, men det er nå slik Vil kunne spille høyt uten at folk på bussen hører det, og vil kunne ha den rundt halsen, så jeg slipper å ta dem opp av sekken e.l hver gang jeg skal bruke dem (klarer ikke ha et svært headset rundt halsen til enhver tid).

Det jeg lurer på er om jeg betaler for mye for annet (?). God lydkvalitet etc. (vanskelig å utdype her, har ikke peeeeiling når det kommer til lyd og lydkvalitet.
Er ikke musikk-kjenner, så vet ikke helt om jeg verdsetter disse kvalitetene høyt nok til å betale så mye for dem, hva tror dere?
Da må jeg også sørge for at det er bra kvalitet på lydfilene (?) Om jeg sugde til å formulere dette, please spør

Ogsåå;
denne er jo veldig mye billigere, er det noen som kan si meg hvorfor? De ser jo helt like ut, men jeg kan ikke si noe utifra specsa

Takker for svar
Har hatt den første du linket til. Er definisjonen på skikkelige ørepropper, med sinnsyk god lydisolering både ut og inn, god og dyp bass, og klare toner i hele lydspekteret jeg har hørt. Har brukt mye annet skrap som Skullcandy, enkle og billige modeller av Sennheiser, Apple sine ørepropper (never again, just saying), og diverse annet som ikke engang er verdt å nevne.

Er dyre propper forsåvidt, men kvalitet foran kvantitet som de sier. Skal du ha et sett med killer-propper så er dette uten tvil noe for deg.
Jeg har selv de sistnevnte pluggene og er meget fornøyd med disse. Kjøpte de for 2 år siden og spiller ekstremt bra for meg som hører på musikk. Spille på full guffe og kompisene må sitte veldig nær meg for å høre noe. Men såklart så kan man ikke forvente den beste kvaliteten av plugger, så hvis du er vant til skikkelig kvalitets-headset så er de nok annerledes
Forskjellen på disse og Gold-utgaven tror jeg bare er lydkvaliteten. Som sagt er det 2 år siden jeg kjøpte og husker ikke hva jeg fant ut på forskjellen. Er også på telefonen nå så har ikke mulighet ti å sjekke, men et raskt Google-søk vil nok gi deg svar
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Jeg har selv de sistnevnte pluggene og er meget fornøyd med disse. Kjøpte de for 2 år siden og spiller ekstremt bra for meg som hører på musikk. Spille på full guffe og kompisene må sitte veldig nær meg for å høre noe. Men såklart så kan man ikke forvente den beste kvaliteten av plugger, så hvis du er vant til skikkelig kvalitets-headset så er de nok annerledes
Forskjellen på disse og Gold-utgaven tror jeg bare er lydkvaliteten. Som sagt er det 2 år siden jeg kjøpte og husker ikke hva jeg fant ut på forskjellen. Er også på telefonen nå så har ikke mulighet ti å sjekke, men et raskt Google-søk vil nok gi deg svar
Vis hele sitatet...
Det høres bra nok ut for min del
Tror jeg går de billigste jeg da.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Det er lite som slår Beats! Komplett.no
Sitat av Zendium Vis innlegg
Det er lite som slår Beats! Komplett.no
Vis hele sitatet...
Jo, mye som slår dem. Har selv brent igjennom et titalls øreplugger og Beats imponerte ikke. God på de lave frekvensene men ikke særlig god på mid og høye frekvenser. Her betaler du mye for design, dessuten er byggekvaliteten dårlig, måtte bytte de 3 ganger på 1 år pga kontaktbrudd.
Det siste året har jeg brukt et par plugger fra sennheiser som kun kostet 3-400 kr på en flyplass et sted. De har vært de beste jeg har prøvd hittil og jeg har prøvd plugger i alle prisklasser.
Selv etter at jeg fikk tilbake beats settet fra reperasjon har jeg foretrukket sennheiser, nå ligger de i skuffen.
Sist endret av Cheese; 14. november 2012 kl. 10:00.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Invester skikkelig, og les deg opp på custom in-ear monitors. Ser ikke noe grunn til å kjøpe noe du ikke blir ordentlig happy med. Go big or go home.
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Invester skikkelig, og les deg opp på custom in-ear monitors. Ser ikke noe grunn til å kjøpe noe du ikke blir ordentlig happy med. Go big or go home.
Vis hele sitatet...
Enig. Skal du først brenne over 2k på ørepropper, så skaff slike som er formet etter ditt eget øre. Var vel hw.no eller dinside.no som hadde en artikkel på det. Kostet mye, men var visstnok helt fantastske.
Har hatt Monster Turbine Pro Golds, bra propper, men litt mye bass til tider, og jeg fikk de ikke til å sitte skikkelig i øret.
Jeg elsket lyden i mine Beats by Dre Tour, men de sluttet å fungere etter et år. Super lyd, klein kvalitet.
Amobil sin test av ACS T15 (ørepropper som former seg etter øregangen din: http://www.amobil.no/artikler/acs-t15-custom/108247
Monster Turbine HæhHæ
Til bruket du beskriver vil jeg anbefale monster turbine ja. De har kanskje ikke helt den samme lydkvaliteten som visse andre i samme prisklasse, men har andre egenskaper som trekker veldig opp. Byggekvaliteten er svært bra (de er laget i metal, tåler å bli tråkket på), bassen er god, du kan omtrent spille på max uten at noen andre kan høre noen ting, selv om de sitter ved siden av deg.

De har også en del bra tilbehør, som f.eks. noen sopp lignende greier som du setter på som går langt inn i øret som gjør at de isolerer mot andre lyder veldig bra og aldri faller ut.
Har Monster Turbine Pro Gold selv, veldig fornøyd og om man liker mye bass er disse absolutt noe å vurdere. Om du har litt små ørekanaler kan du kanskje slite med å finne propper som faktisk sitter godt, det er ganske mange som fulger med, men på meg var det bare ett av disse parrene som passet mine ører godt nok (om ikke proppene fyller kanalen godt nok vil det låte ræv).
Et lite spørsmål til monster-cable-proppene: Jeg har aldri helt fiksa å få silikonmuffer av den typen som ser ut til å være på dem, men jeg har bare brukt dem på billigere propper. Er det bedre muffer på de dyrere? Sitter de bedre i ørene enn billigpropper med samme system?
http://www.marshallheadphones.com/he...or/minor-black

Disse sitte veldig godt i øret, faller ikke ut, dekkes ikke med ørevoks og låter dritbra.
Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Et lite spørsmål til monster-cable-proppene: Jeg har aldri helt fiksa å få silikonmuffer av den typen som ser ut til å være på dem, men jeg har bare brukt dem på billigere propper. Er det bedre muffer på de dyrere? Sitter de bedre i ørene enn billigpropper med samme system?
Vis hele sitatet...
Med monster turbine følger det med 2 typer 'muffer' og hver har 3 forsklellige størrelser. Den ene typen er den standard som følger med de fleste propper, mens den andre er mye lengre og går et stykke inn i øregangen, og isolerer godt, og hindrer den fra å falle ut.

http://www.eeshops.com/images/Headse...adphones_4.jpg

Ettersom det er 3 forskjellige størrelser av hver type burde det ikke være noe problem å finne noen som passer.
Sitat av HawoX Vis innlegg
Enig. Skal du først brenne over 2k på ørepropper, så skaff slike som er formet etter ditt eget øre. Var vel hw.no eller dinside.no som hadde en artikkel på det. Kostet mye, men var visstnok helt fantastske.
Vis hele sitatet...
https://imma.gr/47908
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Ultimate Ears eller JH Audio lager fine CIEM's, men hvis du seriøst overveier Beats by Dr. Dre, så foreslår jeg at du sparer pengene. Da er tydeligvis ikke lydkvalitet prioritert.
Cosmic Ears har veldig billige customs, nytt firma i Sverige.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sennheiser CXII er ganske streite, gode og en billig variant.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Stjeler denne tråden i og med at jeg vurderer de samme proppene turbine pro gold mot turbine pro copper. Virker som de som har brukt turbine pro gold er utrolig fornøyd, men hva er argumentene for at man skal gå opp enda et hakk til toppmodellen til 2500?
Hva vil være den store forskjellen utenom prisen disse?
Hører mye på musikk og setter pris på veldig god lyd.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=581048
http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=581049