Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4952
Jeg må justere på MTU settings på grunn av feil hved tilkobling til xbox live, men greia er at jeg ikke hvet hva MTU settings er og jeg hvet heller ikke hvordan jeg forandrer på det.

Nettopp fått nye cod så er sykt pisst for at jeg ikke for spillt, takk for all hjelp.
Et kjapt søk på "default MTU settings" @ Google fører meg til denne siden. Her står det at Ethernet bruker 1500 MTU. Ettersom du mest sannsynelig kjører over Ethernet, så bruker du 1500 som MTU innstillinger.

MTU settings er ikke noe du vanlig vis endrer på, så hvorfor du er nødt til å endre det aner jeg ikke... Hvordan kom du frem til at du må endre på MTU settings?
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Her er meldingen jeg fikk fra Xbox live: Your network doesn`t have a sufficient MTU setting. Xbox live requires a minimum MTU setting of 1364.

On your pc, go to your router configuration webpage and set the MTU to auto, or 1364 or higher. If that doesn`t work, disconnect your console from the router and connect directly to the modem.

Get help with MTU settings at www.xbox.com/networkhelp.

Have you corrected your router`s MTU settings, or are you connected directly to the modem?
Dette er relativt normalt dersom du kjører på idiotroutere med gammel firmware og\eller bruker PC'en din som router (mao du tar inn trådløst på en laptop og bruker kabel mellom PC og Xbox.

Stemmer noe av det over ?
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Bruker ikke PC`en som router, xboxen er kobblet rett i modemet.
Og hvilken leverandør har du ? hva slags modem ?
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Og hvilken leverandør har du ? hva slags modem ?
Vis hele sitatet...
Jeg har Telenor, modemet heter ZyXEL MULTIMODEM P2602HWT, den er også versjon 7,3.
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Telnet into the Prestige 645 and go to Telnet Menu 24, option 8. To verify what the LAN & WAN MTU is currently set at, type "ip ifconfig" and press [Enter].

Ër dette noe man må stille inn på en internett side, eller er det noe man må gjøre på et program på pcen? Jeg skjønner desverre null om sånne ting som det her.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg fikk samme problemet på min xbox for noen dager siden, men hos meg står feilmeldingen bare "MTU Error" og så foreslår den bare å slå av og på ruteren i 30 sekunder.
Har prøvd å google det osv, men jeg kan svært lite om pc og rutere så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre..
Så er det noen som vet hva man skal gjøre og som kan forklare det på en veldig enkel måte?

Albert
det skal gå ann og sette MTU via webgrensesnitte på modemet, men det pleier og være satt til 1500\ Automatic som default hvis ingen har vært og tuklet med den da
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
For å si det sånn, jeg klarte aldri å fikse dette problemet, men det forsvant av seg selv etter hvert, takk og lov får det