Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2460
Chris de burgh - Lady in red
Foreigner - I Wanna know what love is
Chris Rea - On the beach
Chris Isaac - wicked game

Alle disse låtene har en "sound" til felles. Finnes det flere låter som har denne viben?
Alt sammen 80 talls ballader med mye patos.
Burde være mulig å finne en del spille lister i sjanger.
Etter å ha hørt gjennom de fire låtene nå, så synes jeg det fremdeles var litt vanskelig å sette helt fingeren på hva slags "sound" du tenkte på. Er det det chille tempoet, bassgangen, stemmen til vokalisten, instrumentasjonen/miksingen, etc. du liker? Felles for låtene du la ved var at i hvert fall jeg slappet godt av i sofaen og nikket sakte med hodet i takt med musikken. Har derfor forsøkt å finne noen ballader til deg, som stort sett lunter avgårde i noenlunde chill tempo, og derfor gir meg litt den samme følelsen som låtene dine ga meg. Ikke sikker på om det er innenfor "sounden" du ser etter i det hele tatt, men skader jo ikke å forsøke. (Og ja, jeg har et favorittband )

Ronnie Milsap - Somebody Like You
Chicago - You're The Inspiration
Toto - The Other End of Time
Toto - Last Night
Toto - These Chains
Toto - A Thousand Years
Toto - Miss Sun
Toto - Out of Love
Toto - I'll Be Over You
Toto - The Other Side
Toto - Time is the Enemy
Toto - Waiting for Your Love
Toto - Without Your Love
Toto - Somewhere Tonight
Toto - The Little Things
Toto - Mushanga
Toto - Modern Eyes
Toto - Lea
Toto - In a Little While
Toto - If You Belong to Me
Toto - Just Can't Get to You
Toto - Anna
Toto - All the Tears That Shine
Eric Clapton - Wonderful Tonight
Dire Straits - Brothers in Arms (radio version)
Twenty One Pilots - Cancer
Madrugada - Majesty
Ikke helt samme gata men chill og nice er det :
Air - moon safari

Bare sett på albumet og hør fra starten
Er det sounden i trommingen du sikter til? Og den viben du beskriver, føles den romantisk og avslappende, hvis du skjønner hva jeg mener?
Eg trur du er ute etter denne