Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1102
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en del diagnoser, angst, ADHD, blir kartlagt for PTSD.

Legen/psykologen/AFR sliter med å finne riktig diagnose, jeg har gått på valium pga angst. Men mistet resepten denne uken. Legen mener det er ADHD’en som er riktig diagnose så jeg skal starte opp på ADHD-medisin snart, jeg mener det er en dårlig ide! Pga at jeg får angst og depresjon av nøyaktig alt av ADHD-medisiner og får vrangforestillinger med bruk av amfetamin. Jeg lider og av tvangstanker, om diverse ting selvmord, skade meg selv og andre. kan gå inn spesifikt på hvilken angst jeg har, sosial angst, fobier, dødsangst, har ikke diagnose på panikkangst men har panikk ca hver måned.


Tror dere at ADHD er riktig diagnose? Legen mener dønn at det er, jeg mener/(vet) at det er angsten men de mener fortsatt ADHDen er årsaken til alle mine problemer selvom det ikke er har hatt angst hele livet siden 5-6årsalderen husker ekstremt lite fra den tiden men her er noe av det jeg kan huske, når det sto folk på busstoppet nedfor der jeg bodde turte jeg ikke gå forbi så jeg sto å ventet til at bussen kom, og de gikk på. Så endte opp med å komme for sent bokstavelig talt nesten hele tiden på barneskolen, og gikk nesten ikke på ungdom skole var der 10% av alle 3 årene jeg satt bare hjemme og ruste meg hele tiden, og når jeg faktisk gikk på skole var jeg 8% av tilfellene ruset på amfetamin eller lignende. Gikk 6mnd på vidergående før jeg droppet ut. Kan ikke en gang være ute blande folk pga sosial angst med mindre jeg propper meg full i benzo. SÅ HVORFOR I HELVETE IKKE FÅ BEHANDLING FOR DEN JÆVLA ANGSTEN og gi meg til bake resepten på valium. Å snakke med psykolog hjelper ikke har gjort det siden jeg var 13 og er nå 26, kan ikke dette jævla hjelpe systemet bare behandle angsten så er problemene vekke?
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det jeg mener med tvangstanker er vanlige tanker som bokstavelig talt alle har, en eller annen gang. Men så kommer angsten løpende og blir redd de tankene og bare forer jævelen som gjør at han presser på med mere sånne tanker og angsten kommer løpende forbi en gang til livredd og så går det sånn en jævla ond sirkel!
Jeg føler det er veldig viktig i første omgang å beskriver hvilke doser du står på av de forskjellige medisinene om du har bygget deg opp toleranse, særlig Valium?

Ting virker som å tvinne seg sammen for deg, jeg vet ikke hvor gammel du er men jeg håper du klarer og åpne den knuten.

Kom ikke så mye tydelig svar fra meg, men lykke til!

Er tydelig at du har hatt en vanskelig oppvekst, unner ingen det.

Kan dessverre ikke komme med noen gode råd, da jeg aldri har hatt ADHD, men jeg kjenner folk med diagnosen som har lært å takle det på sin egen måte.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av BearSleeps Vis innlegg
Jeg føler det er veldig viktig i første omgang å beskriver hvilke doser du står på av de forskjellige medisinene om du har bygget deg opp toleranse, særlig Valium?

Ting virker som å tvinne seg sammen for deg, jeg vet ikke hvor gammel du er men jeg håper du klarer og åpne den knuten.

Kom ikke så mye tydelig svar fra meg, men lykke til!

Er tydelig at du har hatt en vanskelig oppvekst, unner ingen det.

Kan dessverre ikke komme med noen gode råd, da jeg aldri har hatt ADHD, men jeg kjenner folk med diagnosen som har lært å takle det på sin egen måte.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev jo oppi det 26år.

Brukte vival 5mg 3 ganger daglig.
Ok sorry overså alderen.

Hvis du har stått fast på vival 15mg over 4-5 uker ville jeg trappet ned. Eks: 2 uker 15 mg, 2 uker 10mg, 2 uker 5mg
Forøvrig kjenner jeg meg godt igjen i angst problematikken din. Det er noe helvetes møkk som alle mennesker er født med, men noen av oss er så uheldige at det hemmer hverdagen i stor grad
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen flere som BearSleeps som har seriøse svar?

Takk for svar foresten!
Jeg sliter en del med aspergers, angst, tics, ocd og annet. Jeg føler egentlig at jeg like så godt kunne fått en adhd diagnose i steden for aspergers, men begge deler passer egentlig bra (men adhd passer bedre). jeg vet egentlig ikke noe annet enn at det beste er å finne sitt eget senter, gjerne via meditasjon. det gjelder også det å spise sunt og å være i balanse. mange trenger medisiner men ikke for alltid. vet egentlig ikke hva mer jeg har å si enda, men send meg en melding hvis du vil, for jeg føler med deg
Anonym bruker
"Klar Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tøff lesning! Jeg heier på deg!

Har selv adhd og personlighetsforstyrrelse.

Plages mye av ptsd og venter på utredning. Men helsesystemet er rett og slett rævva for oss som sliter psykisk. Systemet er overbelastet og kynisk så det holder.

Trodde hjelp skulle bli mer tilgjengelig for alle som sliter slik det ble lovet etter Ahri Behn sin bortgang :/
Det er kjent slik jeg har forstått det at folk med ADHD kan oppleve endel angst, depresjoner osv pga at de føler de ikke passer helt inn ofte pga at de gjør ting annerledes osv som følge av ADHD. Så sånn sett tror jeg det kan være riktig men om du har testa adhd medisin osv og ikke får ønsket effekt er det kanskje greit å la være.
Når du bruker benzo mot angst er det også viktig å eksponere seg for det du sliter med ellers har den motsatt effekt.