Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4866
Hei freaks jeg var så heldig og komme over sånn ca en 0,3er med råopium i dag, jeg har aldri testet opium før men har røkt litt hero og ellers går det mye i sub.
Det jeg lurer på er hvor stor dose trenger man egentlig for å få en god high når man røyker det på folie?
Og hva synes de av dere som har prøvd ulike inntaksmåter er best av røyking,spise eller lage te av det?
Jeg har hørt at røyking er bortkastet iforhold til å ete det eller lage te,
Sist endret av Mexxy; 5. juni 2013 kl. 10:10.
Det skal holde om du tar en bit på størrelse med et fyrstikkhode. Om ikke annet så får du en feeling på det.

JEg har ingen oversikt over doser på oralt inntak, synes det virker for risky til å teste det ut sjæl.
Røyking krever litt avansert utsyr. Det er en grunn til at de brukte opiumspiper som er designet for å fordampe opiumen og ikke brenne den.

Oralt inntak kan være en løsning. 0,3g råopium blandet med 0,2-0,5g hasj og 10 datura frø er oppskriften på noe som kalles "oriental joy pills" som skal være en fortreffelig opplevelse. Datura frøene kan sikkert byttes ut med 0,1-1g saffran. Saffran har en fin synergi med opium og er lettere tilgjengelig enn datura frø.
Har hørt man kan bruke en simpel lyspære vapourizer til å røyke opiumen. Kan mene jeg leste det på Erowid.
Sitat av skytouch Vis innlegg
Røyking krever litt avansert utsyr. Det er en grunn til at de brukte opiumspiper som er designet for å fordampe opiumen og ikke brenne den.

Oralt inntak kan være en løsning. 0,3g råopium blandet med 0,2-0,5g hasj og 10 datura frø er oppskriften på noe som kalles "oriental joy pills" som skal være en fortreffelig opplevelse. Datura frøene kan sikkert byttes ut med 0,1-1g saffran. Saffran har en fin synergi med opium og er lettere tilgjengelig enn datura frø.
Vis hele sitatet...
Å anbefale datura er bare helt ute på vidda spør du meg, man vet aldri hvor høy konsentrasjonen av virkestoffene er i frøene. Noen kan dø av den samme dosen som noen ikke merker en dritt av.

Når det kommer til opium røykinga, har prøvd det et fåtall ganger, å brukte en lyspære vaporizer. Det funket fint, bare gå forsiktig frem, putt litt og litt i lyspæra helt til du merker noe.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Å anbefale datura er bare helt ute på vidda spør du meg, man vet aldri hvor høy konsentrasjonen av virkestoffene er i frøene. Noen kan dø av den samme dosen som noen ikke merker en dritt av.

Når det kommer til opium røykinga, har prøvd det et fåtall ganger, å brukte en lyspære vaporizer. Det funket fint, bare gå forsiktig frem, putt litt og litt i lyspæra helt til du merker noe.
Vis hele sitatet...
Datura er helt ufarlig i små doser. Jeg har personlig brukt det uttalige ganger i doseringer på 1-10 frø og har aldri merket tendenser til deliriske effekter. "The dose makes the poison". Vi skal selvfølgelig være uhyrlig forsiktige med datura, men fakta er at det er en plante som har en synergisk effekt med flere planter og rusmidler i mindre doser. Små doser kan være med på å bekjempe kvalme(et vanlig problem blant nye brukere av opiater), samtidig som det kan forsterke rusen å legge til nye elementer.

Men det er viktig å ikke overskride 10 frø. 10 store Datura Stramonium frø vil inneholde MAKS 0.7% alkaloider(sannsynligvis mindre da dette er det høyeste funnet i naturen). Det vil si 700microgram med alkaloider(i Stramonium er dette hovedsakelig hyoscamine), dette er ansett som en trygg dose. Hyoscamine er ansett som trygt opp til 1500mcg for et voksent menneske.

Jeg forstår farene med datura, men det er viktig å ikke drive med skremselspropaganda. Datura har muligheten til å virkelig fucke deg opp, men alle mine erfaringer med planten har vært utelukkende positive. Så lenge man leser seg grundig opp på forhånd å ikke overskrider 10 frø så vil det være trygt å eksperimentere. 10 frø kan gi en interessant drømmetilstand om man tar det før leggetid. 3-5 frø hjelper mot kvalme relatert til psykedeliske stoffer. Jeg bruker som regel alltid å innta dette før jeg inntar stoffer som har kvalme og har absolutt merket en positiv effekt.

Ellers så må jeg nevne at jeg kun nevnte datura i posten ovenfor fordi jeg siterte den originale oppskfiten. De som er interessert kan lese mer i denne boken.
Sist endret av skytouch; 7. juni 2013 kl. 12:42.
Sitat av skytouch Vis innlegg
Datura er helt ufarlig i små doser. Jeg har personlig brukt det uttalige ganger i doseringer på 1-10 frø og har aldri merket tendenser til deliriske effekter. "The dose makes the poison". Vi skal selvfølgelig være uhyrlig forsiktige med datura, men fakta er at det er en plante som har en synergisk effekt med flere planter og rusmidler i mindre doser. Små doser kan være med på å bekjempe kvalme(et vanlig problem blant nye brukere av opiater), samtidig som det kan forsterke rusen å legge til nye elementer.

Men det er viktig å ikke overskride 10 frø. 10 store Datura Stramonium frø vil inneholde MAKS 0.7% alkaloider(sannsynligvis mindre da dette er det høyeste funnet i naturen). Det vil si 700microgram med alkaloider(i Stramonium er dette hovedsakelig hyoscamine), dette er ansett som en trygg dose. Hyoscamine er ansett som trygt opp til 1500mcg for et voksent menneske.

Jeg forstår farene med datura, men det er viktig å ikke drive med skremselspropaganda. Datura har muligheten til å virkelig fucke deg opp, men alle mine erfaringer med planten har vært utelukkende positive. Så lenge man leser seg grundig opp på forhånd å ikke overskrider 10 frø så vil det være trygt å eksperimentere. 10 frø kan gi en interessant drømmetilstand om man tar det før leggetid. 3-5 frø hjelper mot kvalme relatert til psykedeliske stoffer. Jeg bruker som regel alltid å innta dette før jeg inntar stoffer som har kvalme og har absolutt merket en positiv effekt.

Ellers så må jeg nevne at jeg kun nevnte datura i posten ovenfor fordi jeg siterte den originale oppskfiten. De som er interessert kan lese mer i denne boken.
Vis hele sitatet...
There is no way to guess a reasonable dose, because potency of the plant material itself and appropriate dose for an individual appear to vary so much. The question of what "reasonable" means for something that so often leads to such ridiculously negative effects is hard to say. Står det på erowid.

Erowid er på ingen måte en fasit, men de kommer som regel med mye god og konkret infomasjon, noe som er absolut bra å forholde seg til. Jeg har dog ingen tvil at plantens virkestoffer har gode egenskaper, men det er altid bra å være opplyst om all infomasjon om deliriske stoffer.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
There is no way to guess a reasonable dose, because potency of the plant material itself and appropriate dose for an individual appear to vary so much. The question of what "reasonable" means for something that so often leads to such ridiculously negative effects is hard to say. Står det på erowid.
Vis hele sitatet...
Her er det snakk om plantemateriale, ikke frø.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
There is no way to guess a reasonable dose, because potency of the plant material itself and appropriate dose for an individual appear to vary so much. The question of what "reasonable" means for something that so often leads to such ridiculously negative effects is hard to say. Står det på erowid.

Erowid er på ingen måte en fasit, men de kommer som regel med mye god og konkret infomasjon, noe som er absolut bra å forholde seg til. Jeg har dog ingen tvil at plantens virkestoffer har gode egenskaper, men det er altid bra å være opplyst om all infomasjon om deliriske stoffer.
Vis hele sitatet...
Alltid bra å vise forsiktighet når det kommer til disse stoffene. Det er ingen tvil om at de kan skape forferdelige effekter på mennesker som ikke tar forhåndsregler og er nøyaktig på dosering.

Jeg ville bare tipe TS om at det er mulig å bruke disse plantene på en fornuftig måte. Jeg regner også med at datura er puttet sammen med opiater av en eller flere grunner opp gjennom historien. Det kan se ut som om plantene har en utrolig synergi hvor de bringer frem begge plantenes positive sider og demper de negative bivirkningene. Dette er absolutt en kombinasjon jeg personlig skal eksperimentere med om valmuene mine viser seg å gi en litt avskastning i sommer.

Vær forsiktig når det kommer til deliriske stoffer. De er ikke som andre rusmidler og brukt på feil måte er de nestem garantert å gi deg en grusom opplevelse.
Varierer mye etter hvilken strain og hvordan plantene er dyrket. Opiatinnholdet varierer fra under 10% til 30%. Anbefaler å starte (som sagt tidligere) med en klump på størrelse med ett fyrstikkhode, men du vil nok trenge mer enn dette dersom du vil oppnå noe særlig rus. 0.3g vil nok gå kjapt ned.
Sist endret av Lacertosus; 10. juni 2013 kl. 10:33.
Update : Fant en fin måte og vaporize det på, satt meg nød og røyka litt og litt over en halvtimes tid og fikk i meg det meste av røyken og den smakte godt så jeg holdt den godt inne. Men etter å ha røyka alt så måtte jeg innse at jeg hadde fått no dårlig shit, ble lite stein. Fikk høre dagen etter at mange hadde blitt lurt og måtte røyke flere gram for å bli stein. Iransk O bøff i omløp i Nord-Norge i allefall så pass opp.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en del opium planter. Men har prøvd å røyke det, da ga te en del bedre effekt.. Men trur det går å kjøpe en sånn tank til vaporizeren(e-røyken/damperen min) som er til dabbing? (Dabbing er å røyke thc "olje") de har sånne tanker man setter oppå den vanlige damperen istedenfor tanken du har ejuice i..

Kan det være noe? opium piper og alt sånn blir litt mye når jeg bare får et gram eller to ut av det jeg har..
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har en del opium planter. Men har prøvd å røyke det, da ga te en del bedre effekt.. Men trur det går å kjøpe en sånn tank til vaporizeren(e-røyken/damperen min) som er til dabbing? (Dabbing er å røyke thc "olje") de har sånne tanker man setter oppå den vanlige damperen istedenfor tanken du har ejuice i..

Kan det være noe? opium piper og alt sånn blir litt mye når jeg bare får et gram eller to ut av det jeg har..
Vis hele sitatet...
Prøvde skrive, trur dere det går å kjøpe en sånn å bruke den?