Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2658
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Noen som har noen gode sider som omhandler naturlige rusmiddler? Ikke hvordan enn røyker peanøtter og slikker på padder for å ruse seg Men hvilke planter urter osv. som vokser ute i naturen det går ann å ruse seg på og hvordan man ruser seg på det. Er også interesert i å høre hvis du vet om noen planter som vokser vilt i norge det går å få en grei rus på.
fleinsopp!
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Trådstarter
Sist jeg sjekket var fleinsopp en SOPP. Tenkte mere på planter som ikke var så kjent. Har sett en del planter som inneholder "artige" stoffer, men problemet er å utvinne disse stoffene.
Re-member
Drix's Avatar
Sol, sommer og kjærlighet..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Trådstarter
DrixXx: ffs stfu

Mantus: Vet du noe om andre sopper? F.eks. Fluesopp?
Er masse planter ute i naturen i norge som inneholder masse "morrostoffer", men i små mengder. Problemet er å utvinne dette fra plantene eller finne effektive metoder å få det i seg på.
Noen forskjellige saker..

Salvia Divinorum
Salvia Sage Divinorum
Hawaiian Baby Woodrose
Morning Glory
Ephedra
Trichocereus Pachanoi
San Pedro - Trichocereus Pachanoi
San Pedro Rare Mutation
Trichocereus Peruvianus
Trichocereus Peruvianus Truxillensis
Lophophora Wiliiamsii


kilde: www.naturensdroger.nu / www.sjamaan.com
sant at det går ann å spise fluesopp.
skulle søke litt for å se hva som er en ikke-altfor-farlig brukedose,men kom over dette som burde nevnesvar litt nyttig lesestoff,og litt artig)
De sibirske folkestammenes bruk av rød fluesopp er godt dokumentert og fremdeles i live. Særlig kjent er den svenske oppdagelsesreisende G.W. Stellers opptegnelser fra Nord-Sibir og Kamtjatka i 1739. Han skriver at korjakkene (et øst-sibirsk folkeslag) beruset seg på rød fluesopp. Folk som ikke hadde råd til å skaffe seg sopp, ventet rundt boligene, og når gjestene kom ut, samlet de urinen i spesielle lærkar eller -sekker. De drakk grådig og ble selv beruset. - Det er blitt vist at giftstoffene passerer uforandret gjennom nyrene. - Selv reinen blir så beruset at den faller i søvn hvis den eter fluesopp. Traff korjakkene på en beruset rein, drepte de den og spiste omgående kjøttet slik at de selv ble beruset. Korjakkene svelget soppen hel uten tygging, eller den ble kokt i suppe eller blandet med saft av blokkebær. Rusen blir etter sigende sterkest hvis man drikker store mengder kaldt vann etterpå. Man får kvalme, blodstigninger, føler både sorg og glede, danser, snakker sammen og dummer seg, tror seg selv sterke, og synes at små ting blir uovervinnelige. Når en mann hadde spist rød fluesopp, kunne andre more seg med å legge en liten pinne i vegen for ham. Han ville da stoppe opp og eventuelt hoppe over den som om hindringen skulle ha vært voldsom.
Vis hele sitatet...
høres artig ut,må prøves
Fluesopp er giftig som faen, den stopper hjertet bla. Ikke gå til det fæle tingene der. Jeg vet det er forbud mot slike poster , men eter du en sånn sopp kommer du mest sannsynlig på sykehus. Vikingene spiste det for å ruse seg de og, men det gjorde de kun før en kamp/slag. Jeg kan nevne at noen av dem døde før kampen...
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Fluesopp er giftig som faen, den stopper hjertet bla.
Vis hele sitatet...
Rød Fluesopp er faktisk ikke så giftig. Det er mest av de andre typene fluesopp som er übergiftige.

http://www.norshroom.org/ubbthreads/...rum=All_Forums

http://www.erowid.org/plants/amanitas/amanitas.shtml

Og en siste ting, z0py3r;
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.
Fluesopp må du skrape ut det som er giftige i dem, husker ikke om det er det hvite eller røde som er giftig. Men den funker værtfall på en helt annen måte en det flein gjør, trur man blir mere neddopa som man blir av opium eller noe av fluesopp. Har en kompis som har prøvd.
Man kan vel utvinne DMT av de der strå-greiene som vokser på stranda?
Har en artikkel i en gammel gateavis et sted...
Litt interessant thread!!

Finnes der noen måte man kan ruse seg som ikke er skadelig?
Noe som kan være gøy å teste ut.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Trådstarter
Takker for svar og linker. Skrev en liten tekst om norske planter, sopper og urter her
▼ ... noen uker senere ... ▼
10 kg kaffe, med et snev av rottegift.


det er da sikkert bra ? :P
d e DMT både i strandrør som nevnt og i takrør i rotstokken som er under vann
I motsetning til hva flesteparten av menneskeheten tror er ikke rød fluesopp noe særlig giftig. Den giften den har kan være spor av samme giften de andre fluesoppene har, og disse morsomme syrene som blir til muscanol (eller noe slikt...?) som er ganske morsomt. Det er dog litt ekkelt når disse førnevnte syrene jeg ikke husker navnet på omformes (les: kvalme og slikt). Derfor burde man tørke soppene i solen (eller ovnen, eller noe annet litt varmt) eller steke dem (namnam) eller slikt... Rusen kan være så mangt, og du (eller kanskje jeg skal si jeg) blir nesten fyllesyk av dem etterpå...
▼ ... over en måned senere ... ▼
dæven gutta, dere er drøye ass! Ode til dere! Men å trippe på flusesopp, dèt hadde jeg faenmeg ikke turt.. eller jo, hadde vært litt fett også. Nå kommer fleinen snart hvertfall.. det er hyggelig
Jeg holder meg til topic jeg: Det er en plante som heter Khat. Tror du spiser den.

Egentlig så vet jeg ikke hva det er, men jeg så et program om det for mange år siden.

Info finner du her: http://www.google.com/search?q=khat&num=100&hl=en
Khat gror ikke akkurat vilt i norge da..
Riktig at du spiser den, eller retter sagt tygger. Det er små pinner som du går og tygger på. Gir en oppkvikkende feeling. Oppstemt tror jeg er det riktige ordet.
Er å få kjøpt i Oslo, men akkurat på kanten av ulovlig så det må litt leting til. Lenge side jeg har sett noe til det.
Jeg tror du får det på grunerløkka, he he... Der sitter kara å tygger og skravler hele dagen..