Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3018
Hallo!

Tenkte jeg skulle anbefale denne, dette er noe av det bedre jeg har sett fra Norske film og serieproduksjoner.

Holder på å ser denne serien for andre gang.

Serien ligger på Netflix for de som har det:

"Følelsesladet miniserie om en torpedo som får livet sitt snudd på hodet – når hans finner kona myrdet. Hun ble drept med våpenet hans, noe som gjør ham til hovedmistenkt."

"Torpedo er tittelen på en drama- og krimserie på fire episoder som gikk på TV 2 i februar 2007" - Den gikk altså på TV noe jeg ikke har fått med meg ihvertfall..

En ren rutinejobb utvikler seg til et sant helvete for Terje, en torpedo kjent for sin diskresjon og profesjonalitet, fordi han prioriterer datterens barnehage-bursdag, og sender kompisen Sebastian i sitt sted. Terje (Jørgen Langhelle) er en tidligere soldat i Forsvarets Spesialkommando (FSK) som nå er kjent som Oslos beste og mest diskré torpedo. Han har et rykte som gjør at han sjelden behøver å ty til voldelige metoder, og har gode kontakter på begge sider av loven. Og derfor får han stadig nye oppdrag, også i finanskretser.
Terje lever et forholdsvis normalt liv med konen Sissel (Rebekka Karijord) og datteren Anja (Maria Schwartz Dal). Men alt går altså galt når han prioriterer Anjas femårs-feiring i barnehagen, og sender den mindre stabile kameraten Sebastian (Aksel Hennie) for å hente det siste lille avdraget på en jobb han egentlig tror er over...
Terje må rette opp feilen før oppdragsgiveren finner ut hva som har skjedd, mens han samtidig må løse en annen viktig oppgave – han har lovet å kjøpe gave til datterens fødselsdag. (TV 2)
Torpedo er en serie i fire deler, hvor hver episode er en dag.

Anbefaler denne til alle freaks! Serbisk mafia og Norsk drama-action på sitt beste!

heartslava.
Syntes den er bra selv jeg og
Hvis du liker den, liker du sikkert også svenske tusenbröder.
Det er gjennombruddet til Ola Rapace, den siste James Bond-skurken.

Det var egentlig en sesong på 5 episoder, men den store suksessen gav en sesong til, pluss to filmer.
Den gikk ikke på norsk tv, men ble nesten et fenomen i Sverige.

Jeg syns den er dritbra og jublet når jeg fant den på tuben.
http://www.youtube.com/results?searc....1.g3KBHz_9mrU