Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1000
Mulig det er tråd om det fra før, men jeg har ikke tid til å lete. Det haster...

Jeg trenger hjelp til å komme meg innpå pc`en min som administrator. PC`en jeg bruker er en skole-pc, og jeg har kun begrenset tilgang på pc`en uten administrator-tilgang. Så jeg trenger hjelp til å finne ut passordet, eller å komme meg inn som admin på en annen måte...

Håper på rask hjelp! : )
Står vell en tråd om dette på blackhat "avdelingen" gjør det ikke?
kanskje nevne litt om hva som er på PCen din, systemer o.l. Og også, er det vanlig windows pålogging. Og om du har mulighet til å installere programmer?
Sitat av sonixx
Står vell en tråd om dette på blackhat "avdelingen" gjør det ikke?
Vis hele sitatet...
En? Det kryr jo av disse "jeg skal hacke skole-pc'en"-trådene...
Tja, du kan jo bruke rainbow tables, men da må du nok bruke et par timer på å laste ned noen tables.
Prøv å bruk en LiveBoot CD med Linux, funket på skolen min. Fikk kontroll over alt. Den PCn hadde MoonScape som beskytelse.
Ellers er jo Ophcrack populært, ved å boote med Linux på CD, krever selvfølgelig at man kan boote på CD på dataen(alle IBM laptoper som telenor har sponsa har denne muligheten f.eks., den er ikke sperra) og ja, det funker, ihvertfall lokalt admin-passord på maskina :P

EDIT: Glemte å si, tar rundt 10 minutt å ta passordet med ophcrack
Jeg har vanlig windows pålogging ja. Men det som er litt spesielt i dette tilfellet, er at jeg ikke får instrallert noen programmer. Jeg får heller ikke kjørt CD`er som vanlig. Alt det må administrator gjøre.
Sier du nå at du ikke har rettigheter til å boote med cd i?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=23140 <- Roadkill skrev en ganske grei sticky om dette Det er nok nå, barn.
Har du ikke tid til å lete synes jeg folk skulle la være å hjelpe deg.
(Bad planning on your part, does'nt constitute as an emergency on our part)