Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4790
Trip Rapport
P. mexicana (Philosopher's Stone)



[SIZE=1]Stoffer: P. mexicana (Philosopher's Stone), Cannabis (hasj)
Mengde: 2.5 gram tørket (trøfler), 1 gram Cannabis (hasj) pr. pers.
Setting: Hos en kamerat
En meget koselig, helt fantastisk og rolig trip[/size]


[size=2]"Arve"[/size]

Klokka var ca. 20:00 og vi ankom kameraten min.
Vi var 4 stykk som skulle teste sopp for første gang,
vi gledet oss og så frem til en avslappet og koselig tur.
Jeg vil fortelle i Level'er, som vi senere diskuterte mye om,
rommene ble delt inn i Level'er og vi vandret ofte mellom disse Level'ene.
Huset til kameraten min er delt inn i mange rom, han har blant annet 3 stuer,
den ene er en skikkelig kosestue.
Der hørte vi på rolig musikk, lysene var dempet og alt var perfekt.
Men jeg tar det fra begynnelsen heller:

Level 1 - "Stua med TV'n"
Vi satt oss alle ned i sofaene og rundt bordet, vi begynte å tygge soppene\trøflene og skyllet ned med appelsinjuice'n som dekket over den vonde ettersmaken på soppen. Jeg og en til spiste 2.5 gram med tørket Philosopher's Stone, 2 andre kamerater spiste ca. 2 gram. En av kameratene mine, eller faktisk 2 klagde en del over ettersmaken på disse soppene, men smaken går lett bort med appelsinjuice.
20:15 ca, 10 minutt etter inntak:
Jeg har just vært ute med en kamerat og hatt en sigarett, nå begynner ting å skje.
Jeg føler meg rar, jeg føler jeg er på vei opp eller noe sånt.
Han jeg hadde vært ute med, la oss kalle han for A. føler det samme, en unormal følelse, sikker på at det er soppen som begynner å ta effekt. Likevel bare 10 minutt etter inntakk, though jeg ikke hadde spist på 6 timer, magen var rimelig tom. Vi ser på TV og snakker, tar det rolig.
20:30 ca. 25 minutt etter inntak:
Jeg og A. begynner å le lavt, prøver å holde oss, men det er hardt.
Jeg ser til høyre mot "V" og han gliser, nå klarer jeg ikke holde meg mer.. jeg begynner å le, og ALT kommet ut på en gang, dette smitter over på "V", også på "A". Nå ler vi allesammen, ustoppelig og MEGET høyt. Vi skriker en del også, en fantastisk følelse, en ekte lattis. Vi ler i et par minutter tror jeg, ukontrollbar latterkuler som kom og gikk. Jeg klarte faktisk å sugle litt mens jeg spiste pizza Pizzaen så veldig falsk ut, men den var veldig god, credit for mora til "V" for å ha lagd pizzaen
5 minutt senere:
Etter en god del leing fikk jeg plutselig lysten til å flytte meg inn i den andre stua med cd-spiller og dempet lys, også kalt "Level 3".

Level 3 - "Stua med CD-spilleren og dempet lys"
Jeg føler ALT er unormalt, en ny følelse.. kanskje jeg begynner å se alt annerledes..
Jeg gleder meg til å se en hallis, å høre annerledes, å se annerledes osv.
Jeg finner frem en CD på bordet her inne, "A" kommer inn og setter den på.. Jeg setter meg ned i en av sofaene her inne, og nå koser jeg meg.. musikken er Arve Tellefsen og fiolin, DETTE er knall musikk når man har spist sopp. Det syntes nå hvertfall jeg, jeg merker nå når jeg ser på CD-spilleren at det danner seg skygger på veggene rundt spilleren, gardinene vaier i en vind som ikke er her.. veggene puster, taket også.. det kommer ned mot oss, rommet blir mindre. Får en slags zoom-effekt, dette er meget koselig.
At veggene, gardinene, taket og generelt alt i rommet puster og virker levende er ikke skummelt i det hele tatt,
har aldri opplevd en sånn følelse før. Dette er rett og slett bare digg, jeg får ikke så store lattiser for øyeblikket, men hadde en stor lattis når jeg fant CD'n: "Arve Tellefsen", dette navnet var så hysterisk morsomt, vet ikke hvorfor.
Nå kommer "V" og "E" inn til meg og "A" som sitter og ser på cd-spilleren, og veggene som puster inn og ut,
alle setter seg ned og sier ikke mye, bare ser på cd-spilleren og cd'n som går rundt og rundt, mens alt puster inn og ut. Jeg føler meg i ett med dette rommet, Level 3 ga meg så mye følte jeg. Med Arve spillende i bakgrunnen var vi på dette rommet i kanskje halvannen time eller to, og bare hørte på musikken hans.
Vi snakket en del om Arve og hva vi så på denne tiden, Arve ble faktisk en god venn for oss, faktisk kalte "E" han for vår andre pappa, som jeg kan si meg enig i på en måte.
Jeg ble etterhvert på en måte i en veldig "kjærlig" form, damn skulle trippet med ei jente\en kjæreste,
det hadde vært superknall skal jeg love deg. Isteden kom jeg heller til å tenke på "varme" ting, dette var fullstendig herlig, det var så ufattelig digg!
Noen minutter, 10-15-20 etterpå fikk jeg en trang for å gå ut å ha meg selv en røyk, jeg fikk med en kamerat men jeg surra meg bort på veien til veranda-døra og kom meg tilbake til rommet "level 3" igjen.
Ting ble aldri fullført, ting en planla ble skippet på veien til fullførelse. Det tok meg ca. 10-15 minutt fra jeg prøvde første gang å komme meg ut, til jeg faktisk kom meg ut på veranden og tok en røyk.
Da jeg kom meg ut på verandaen med "E" så fikk vi øye på fullmånen ute, og det var en slags inngangsport rundt den, en rød sirkel.. solen som gikk ned eller noe lignende. Dette var høyst interessant, "A" kom også ut og fikk øye på månen, samt "inngangsportalen".
Plutselig fikk jeg en trang for å pisse, men når jeg gikk mot veranda døra for å komme meg inn, så fikk jeg en trang for å se på månen igjen. Og det gjorde jeg, stirret litt.. tok et par trekk fra røyken, var plutselig ikke snakk om å gå på do lenger. Månen ble som sagt veldig interessant, husker litt lite fra hva som skjedde mer ute på verandaen annet enn å se på månen. Litt gnoming, jeg synes "E" var så UTROLIG fet plutselig, skjegget og håret var konge. FET look, var litt gnoming.
Vi bestemte oss nå for å komme oss inn, det ble litt kaldt ute.. Så var det tilbake til Level 3 rommet, hvor allmektige Arve Tellefsen spilte fiolin for oss, og bare oss. Jeg glemte helt å gå på do, dette betydde ikke så mye lengre. Arve var alt som betydde noe, å sitte i stolene og stirre på CD-spilleren, og veggene.. hele rommet, jeg var ikke bare her med kameratene mine, jeg var her sammen med rommet. Det levde jo, pustet.. lyset skiftet på seg, rommet var koselig.. det var langt ifra fiendtlig. Musikken koste seg i rommet, rommet var fyllt med musikk.. dette føtlte jeg, men kunne ikke "se" musikken, bare følte den var her, nærme meg, roet meg. Deilig.
Etter en god tide inne på Level 3 og en del lytting på Arve så begynte vi å bevege oss rundt i huset, jeg må bare si at huset til "V" er det mest allmektige noensinne. Det er så mange "Level'er" å gå gjennom, helt utrolig. Vi beveget oss inn på kjøkkenet, jeg og "V" for å se at klokka var 22:27 eller no, jeg mente tiden hadde gått altfort fort, mens "V" syntes den hadde gått altfor sent. "V" trodde klokken var i 1 tiden, jeg vet ikke hva jeg trodde, bare at den ikke burde vært 22:27.
Husker litt dårlig rundt denne tiden, men mens vi vandret rundt i huset fikk vi øye på en inne-gassovn som sto i "Level 1", stua med TV'n. Denne ovnen var nydelig, og genial.. den varmet skikkelig godt.
Denne ovnen ville vi ha med oss inn til Arve, han fortjente denne ovnen. Jeg spilte faktisk inn et talenotat på mobilen mens vi satt rundt denne ovnen. Jeg syntes den lille flammen var rar, en liten blå flamme som ble antent på en slags glødende plate. Hører masse roping fra talenotatet, "ovnen ekke varm! ovnen ekke varm! Joker Nord sier ovnen ekke varm!" og "vi må ta med oss inn ovnen til Arve" - "Ja, Arve.. jeg savner Arve!".
Fantastisk.
Det ble til at vi ikke tok med oss ovnen, og vi gikk inn på rommet Level 3 igjen, men det var ikke det samme lengre. Kanskje fordi vi ikke var på peak nivå lengre, vet ikke helt.
Jeg vil si Level 3 tiden denne kvelden endte med en del surring for min del, men en veldig koselig stund i stolen - stirrende på CD-spilleren og rommet.
Det var nok på Level 3 det skjedde mest visuelt sett, jeg hadde peak'n min her inne, though jeg hadde ikke følt meg særlig filosofisk enda. Det nærmeste filosofiske vi kom var å finne på disse Level'ene, forteller mer om dette i "Level 2 - Stua med peisen" hvor også jonas-mekkingen foregikk

Level 2 - "Stua med peisen"
Etter å ha hørt på musikk og kost oss fikk jeg plutselig en idé om å mekke en jonas eller to, og alle var med på det. Vi kom oss inn i Stua med peisen, som ligger i midten av Rommet med TV'n og Rommet med CD-spilleren.
Vi var kommet inn på Level 2, og vi skulle mekke. Det tok så sinnsykt lang tid å mekke, vi glemte oss helt bort på mekkinga og pratet heller om masse annet "piss". Jeg ba "V" hente noe sølvpapir for å toaste tobakken i,
brukte nok 10 minutt på bare å hente det, som ligger på kjøkkenet..5 meter unna.
Jeg fulgte til slutt med "V" inn til kjøkkenet og kom forbi et speil, pupillene mine var ENORME.
"V" ble litt skremt, men begynte å små-le litt av pupillene som hos han også var ENORME
Etter dette skjedde det masse rart, vi følte vi var på vei ned nå. Det ble pratet en god del, det var digg å sitte på gulvet, foran peisen. Arve Tellefsen spilte fremdeles inne på Level 3 rommet, svakt i bakgrunnen, så digg.
Det var meget koselig å mekke, selvom vi brukte ca. 1 time på lage 4 jonaser, som normalt tar kanskje 20 minutt.
Ut på tur, aldri sur:
Vi gikk ut og ned på skolen, der røykte vi 4 jonaser som inneholdt 3 gram tilsammen.
Jeg ble ganske gnom av en jonas, men det var liksom ikke den samme følelsen som det var på toppen av sopp-følelsen Etter en del gnoming her på skolen gikk vi hjem til meg.

Hjemme hos meg
Vi satt på Band Of Brothers, og vi så episode 5 Crossroads, samt epiosde 6 Bastogne.
UTROLIG fett Band of Brothers var å se når man var i effektene til sopp og hasj..
Ikke noe spesielt mer skjedde denne kvelden, og nå.. 10 timer siden inntaket av soppen sitter jeg å skrive denne trip-rapporten, som forøvrig er min første så den er nok ikke så veldig bra..
Jeg vil si denne soppen av enormt koselig, jeg var aldri i nærheten av en bad trip, jeg følte aldri noe
frykt el.l. Alt var bare meget positivt, jeg anbefaler å prøve disse om man ikke har prøvd annen sopp.
Det er så masse jeg ikke får fortalt, ting jeg vil dele men som jeg ikke klarer. Det må bare oppleves,
alt i alt er så perfekt. En perfekt "trip" ikveld, jeg surrer litt på skrivingen. Jeg er litt trøtt nå,
jeg tenker på å legge meg.. skal bli deilig å sooove.
Vil si til slutten at sopp er fantastisk

- 06\03-04, Beistet -
Kul trip report.. Hver gang jeg leser en får jeg fryktelig lyst til å prøve sopp. Det virker som en veldig spesiell opplevelse..
Ingen tvil om at sopp er moro
Hehe...
Det er nok slike poster som gjør at Barnevernet sier det de sier om nFF...
Opprinnelig postet av mortal
Hehe...
Det er nok slike poster som gjør at Barnevernet sier det de sier om nFF...
Vis hele sitatet...
Tenkte akkurat på det. Det er jo som å oppfordre til bruk av det :>
takker for fin rapport! har utrolig lyst til å prøve sopp eller noen form for hallusinogen, men ingen av de jeg kjenner vil prøve noe sterkere enn cannabis.

MÅ bare spørre:P
Hvor kjøpte du Mexicana (Philosopher's Stone)?
Soppen ble kjøpt via en kamerat
Vokser denne soppen i Norge eller så man kan ut å plukke denne selv?? Noen som har info om denne soppen?
Prøvde å søke men fant ikke noe. Er ikke noen guru på søking
Du kan prøve fleinsopp, tror det skulle gi noe av samme virkning, og denne vokser vilt i visse skoger rundt omkring.
Ja, jeg har lest det, men er det trygt å spise flein da? Tåpelig å snakke om det er trygt å bruke noen form for narkotiske stoffer men du skjønne kanskje hva jeg mener..
Mange sopper som ligner og giftstyrken fra de forskjellige stedene de vokser skal jo variere!?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Urk, du finner så utrolig mange linker til bilder, guider og alt annet som omhandler flein på forumet, søk litt så er jeg overbevist om at du finner plenty.

En gang for året, når temperaturen begynner å synke mot null, flommer nFF over av fleinposter. ALLE vil ha flein og INGEN skjønner hvordan de skal søke. Så ja, fleintråder er det nok av.

Trygt? Det medfører ingen helserisiko ved inntak av de fleste psykedeliske sopper, fysiske altså. Kjenner en del som har komt litt galt av sted etter diverse tripper, depresjoner ol. Disse karene har jo riktignok den tendensen at de prøver det meste, så om det er psykedelia eller bare livstilen generelt som er litt skjev vet ikke jeg. Det du i alle fall må være sikker på før du prøver sopp, kaktus, syre eller lignende er at du faktisk vil prøve. Det er ingen vei tilbake, verken på godt eller vondt.

Nå virker det kanskje som jeg har masse negative følelser for psykedelia, men det stemmer ikke. Tvert om, jeg har tro på psykedelia, men det gjør det ikke mindre viktig at folk vet hva de driver med og ikke prøver bare fordi noen har sagt det er kult.


Jeg kan vel kanskje vise deg videre til Erowid: http://www.erowid.org
http://www.erowid.org/plants/mushroo...lanceata.shtml

Se litt på soppen og les litt om andre psykedeliske stoffer / sopper. Du trenger kunnskapen før en tripp!
Ja har lest alt det der om fleinsopp, men trenger litt info om P. mexicana (Philosopher's Stone)
thanks anyway!
fleinsopp er mer intens enn Philosopher's Stone, P.Mexicana.
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=22625
Der er det ihvertfall enda en trip-rapport, en som tok 5 gram første ganga, ikke å anbefale.. Men trykk på "P. Mexicana" så kommer du til http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ . Prøv å let litt der, les om sopp generelt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hmm.. nå har jeg akkurat, somm førstegangsforsøkende på sopp i det hele og store, spist 30g fersk philosophers stone, og dritten har null effekt... Spiste 15g for ca halvannen time, og de siste 15 nå.. så kan ikke si meg enig i at PS i alle fall er så fett..
Genial trip rapport.. tror det er mange på norshroom.org som hadde satt pris på å lese den.
Jess, denne var flott. Men tias: Er det på denne tiden av året soppene kommer? Jeg _skal_ på sopp tur så snart jeg orker

by the way, tripen til negeren i Svidd neger virka jo digg! :P
soppen kommer om høsten
ZODORiX: Hvis jeg ikke har missfårstått noe så kommer soppen når tempen synker om høsten, ikke nå om våren. Var det ikke det du mente Tias?

Så du må nokk vente litt ZODRIX
doh! Men det er vel endel som dyrker selv? Da får man jo kjøpt osv.
Søk litt rundt på forumet ZODRIX. Som Tias sa finnes det masse soppinfo. og tips om hvor man kan skaffe. Søk ellers rundt på nettet. Det er UTROLIG mange nettsteder som selger "magiske" sopper.

Tips: hold deg unna amanitas (fluesopp). Har ikke prøvd selv, men psylocibyn sopper skal visst være bedre.

Lykke til
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg mente høsten, ja, så har du planer om å plukke selv fra moder jord så bør du smøre deg selv med tolmodighet.
▼ ... over et år senere ... ▼
Enig at det er mye man ikke kan fortelle om opplevelsen når man har tatt sopp, man må oppleve det for å kunne forstå det. Min første gang med flein har vært så spesiell (positiv trip) at jeg kommer til å huske det for resten av mitt liv. Den har åpna nye muligheter og tanker som jeg ikke visste fantes i meg og jeg har aldri sett så mye fint og opplevd så mye kult, som den flein turen ga meg. Sykt!
Er en klisje men blir litt som å forklare en blind mann om farger. 2år gammel post