Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 870
Anonym bruker
"Imponert Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg har en psykisk lidelse og så funnet noen case reports på pubmed hvor folk har brukt buprenofinin hvor det har hjelpt for den psykiske lidelsen. Spesifikt så er det autisme.

Jeg har brukt mye rusmiddler men subutex skiller seg desidert ut som den som funker best for meg. Jeg blir helt normal av der. Er det en måte å få dette på resept på? Jeg vet lar finnes men hvordan er prosessen der. Jeg gir faen i det negative folk sier om sub da jeg har kjøpt det ulovlig over 2-3år og gått flere mnd på det hvor det enda virker. En 8mg pille varer 2-3dager og jeg blir ikke «rusa» bare normal. Jeg mister lysten for annen rus også på det.

Jeg driter i om jeg mister lappen i et år eller to, jeg vil rett og slett bare få dette vidunder medisinet lovlig. Hvordan starter jeg den prosessen?
Autisme er ikke en psykisk lidelse, men en kognitiv utviklingsforstyrrelse
Kanskje gå til fastlegen din?
Anonym bruker
"Imponert Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Autisme er ikke en psykisk lidelse, men en kognitiv utviklingsforstyrrelse
Vis hele sitatet...
Jeg lider og de fleste av oss lider så det er en psykisk lidelse
Anonym bruker
"Snakkende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå kan ikke jeg mye om rus, men du får ikke dette pga psykisk lidelse. Det du spør om for å ruse deg er kun for de som vil bli rusfri og er satt på program fra LAR for de tyngste rusmisbrukere
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må henvises til LAR, der du burde kvalifiserte dersom du har brukt det illegalt i flere år.

Du må under ingen omstendigheter gi den begrunnelsen du gjør her, at du trenger det for autisme din, da vil du kun bli gitt en nedtrapping om du er heldig. Indikasjon for LAR er utelukkende opiod avhengighet, og skulle du fått buprenorphine under noen andre omstendigheter ville det isåfall blitt for sterke smerter.

Du vil ikke finne en lege som vil skrive det ut på grunnlag av autisme
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg lider og de fleste av oss lider så det er en psykisk lidelse
Vis hele sitatet...
Skjønner deg, det kan være tungt, har samme diagnosen selv fikk den i voksen alder. Men den er ikke hovedårsaken til at jeg lider. Der er det angst, ocd, depresjon og depersonalisering som gjør det, men kan jo hende at det henger sammen

Noen som vet forskjellen på paralgin forte som jeg bruker og subutex?
Sist endret av AllHourCymbals; 12. juli 2023 kl. 21:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det at du har autisme vil ikke hjelpe deg i denne situasjonen, men heldigvis så er det enklere å komme inn i LAR enn det er å få utskrevet resept på en eske paralgin forte eller litt sobril.

Ta kontakt med fastlegen, si at du har brukt Subutex(eller andre opiater) illegalt. Da kan hen henvise deg videre til en time hos LAR.

Det er også greit å vite at legen kan starte deg opp på opioider med varighet på opptil 12 måneder, imens du venter på å komme inn i LAR, så du kan i teorien få starte opp allerede denne uken om du får time hos legen.

Hvis du lurer på noe mer angående det så bare spør, kan også finne frem informasjon som du kan lese gjennom/ta med slik at du kommer best mulig forberedt.
Anonym bruker
"Imponert Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Skjønner deg, det kan være tungt, har samme diagnosen selv fikk den i voksen alder. Men den er ikke hovedårsaken til at jeg lider. Der er det angst, ocd, depresjon og depersonalisering som gjør det, men kan jo hende at det henger sammen

Noen som vet forskjellen på paralgin forte som jeg bruker og subutex?
Vis hele sitatet...
Paraglin forte en kombinasjon av paracetamol og kodein. Kodein omformes til leveren til morfin. Du må ta det oralt da det ikke er et aktiv stoff i seg selv.

Subutex en partionell opioid agonist som tas sublingualt, snortes, i fettvev eller skytes.

Begge binder til opioid reseptorerene, men subutex er mange hundre ganger kraftigere mg pr mg, men siden er bare er en partionell agonist så får du liksom ikke de fulle opioid effektene. Det er sterkere, men samtidig ikke det. Funky shit. Umulig å overdose på sub alene og det blokker andre opioider å fungere.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Paraglin forte en kombinasjon av paracetamol og kodein. Kodein omformes til leveren til morfin. Du må ta det oralt da det ikke er et aktiv stoff i seg selv.

Subutex en partionell opioid agonist som tas sublingualt, snortes, i fettvev eller skytes.

Begge binder til opioid reseptorerene, men subutex er mange hundre ganger kraftigere mg pr mg, men siden er bare er en partionell agonist så får du liksom ikke de fulle opioid effektene. Det er sterkere, men samtidig ikke det. Funky shit. Umulig å overdose på sub alene og det blokker andre opioider å fungere.
Vis hele sitatet...
Takk for god info
Anonym bruker
"Imponert Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Det at du har autisme vil ikke hjelpe deg i denne situasjonen, men heldigvis så er det enklere å komme inn i LAR enn det er å få utskrevet resept på en eske paralgin forte eller litt sobril.

Ta kontakt med fastlegen, si at du har brukt Subutex(eller andre opiater) illegalt. Da kan hen henvise deg videre til en time hos LAR.

Det er også greit å vite at legen kan starte deg opp på opioider med varighet på opptil 12 måneder, imens du venter på å komme inn i LAR, så du kan i teorien få starte opp allerede denne uken om du får time hos legen.

Hvis du lurer på noe mer angående det så bare spør, kan også finne frem informasjon som du kan lese gjennom/ta med slik at du kommer best mulig forberedt.
Vis hele sitatet...
Er det noe situasjon hvor en lege kan nekte lar, jeg har en ganske fet lege, men er redd om jeg inrømmer bruk av dette stoffet at han vil frata lappen og ikke tenke jeg er ''junkie'' nok. Jeg har jobb og er ellers oppegående og du ville aldri trodd at jeg er en som stikker innom brugata for subutex ganske regelmessig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
må kontakte fastlege eller rusteamet i din kommune, så må du enten in på avrusning eller ta 5 uker med urinprøver og blodprøver for å bevise att du bruker opiater jevnlig, så kan du blir vurdert av lar om oppstart av medesiner. noe som og er veldig strengt.