Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 5924
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
colorado og washington har vedtatt å legalisere, det sier sitt om NRK artikkelen din jeg har over gjennomsnitt i IQ og har røyk hasj flere ganger enn jeg kan telle. det gjør at du er treigere NÅR du røyker, men ikke genrellt sett, det er forsket og bevist. kjenner flere folk som er godt oppi åra og har sunn fornuft, med hus og kone på siden, som røyker jevnlig.

bruk hodet så går det fint
Sitat av Patrialn Vis innlegg
Mener jeg har hørt at du kun bedøver hjerneceller når man røyker marihuana, mens om du får i deg alkohol dreper du dem.. Så kanskje det er slik at du sakte men sikkert blir "smart" igjen når du har slutta og røyke
Vis hele sitatet...
Alkohol dreper ikke hjerneceller
Sitat av itstherubberduc Vis innlegg
Jeg er selv 17 år gammel og har røykt MYE.. Jeg begynte sånn som du gjorde. Problemet er ikke nødvendigvis at hasjen/weeden påvirker deg på en negativ måte rent nevrologisk sett, men også kognitivt og sosialt.

Og virkelig, jeg føler jeg har gått glipp av mye i løpet av ungdommen min i forhold til andre. Mitt råd, vent et år eller to før du hiver deg ut på noe sånt, og sørg for at du har god kontroll. Når du merker at de negative sidene av cannabisen overgår de positive, så må du bite tenna sammen og ta en pause. Cannabis ER faktisk veldig avhengighetsskapende.
Vis hele sitatet...
Det kan også ha noe med at du begynte å gi litt faen i skolen. Jeg ble sendt til en slags "shitkid camp" av barnevernet når jeg var i 14-15 årene. Da var jeg en engleunge som fikk panikk av å ikke gjøre leksene, og minst 80% rett på prøver var normen.

Ble selvfølgelig veldig påvirket av shitkidsa, og før jeg viste ordet av det var jeg en selv, skolen var ikke så viktig lengre. Plutselig var det bare chilling hele tiden. Gi faen i alt.

Det preget skolegangen min mye, lenge før jeg begynte med cannabis. Alt av konsentrasjon forsvant sammen med viljestyrken. Mye ligger altså i innstillingen din. Merker det fortsatt, 4-5 år senere. Har nok også noe med at vi i Norge har det alt for lett, og alt for godt. Vi trenger liksom ikke og bry oss helt.
Godt sagt TGH. Jeg har røyket jevnt siden jeg var 16-17, har alltid studert ved siden av. Jeg tror at så lenge du bruker hjernen aktivt så vil ikke weed ha noe å si på din IQ. Hjernen blir som en muskel som du må trene for å holde vedlike.. Selvfølgelig merker jeg at kortidshukommelsen blir svekket under de værste periodene, men da blir det bare å trappe ned før eksamener. Du må ikke paffe 24/7 når du først paffer

Forresten, langtidseffeten av marijuana kommer av det binder seg til fettvevet i kroppen samtidig som det kommer an på toleransen din for thc
Sist endret av UpGettinHigh; 16. november 2012 kl. 00:40.