Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5550
Nå har vi kommet til en tidsalder der sosiale medier påvirker samfunnet vårt kraftig, og når jeg ser på grupper på Facebook som er for legalisering av cannabis så er disse ganske useriøse, der de skryter over hvor mye de røyker. Jeg mener at vi på Freak bør starte en gruppe der vi er seriøse og saklige, der vi legger ut gode kilder over både positive og negative sider ved cannabis. Der vi i første omgang går inn for å få det legalisert som et medisinsk middel, en plass må man jo starte. Får vi nok oppmerksomhet rundt dette så kan jo faktisk det føre til noe. Men da må alt holdes seriøst og saklig, og ikke unødvendig skryt om hvor mye man røyker eller påstander uten gode kilder. Cannabis har jo flere medisinske virkninger, og kan erstatte mer skadelige medisiner som blir gitt ut på markedet nå. Klarer vi å opplyse mennesker om hvilke virkninger Cannabis har, så vil det etterhvert bli flere og flere som går med på å legalisere det, og Norge er jo et demokratisk land. Jeg vet at det ikke er så enkelt, men det skader jo ikke å prøve, ei heller koster det noe.

Jeg vet også at vi har marijuanamarsjen, men ikke sett denne. Men oppfatningen min er at det er for mye useriøsitet rundt denne. Vi må klare å vise at cannabis brukere er oppegående mennesker, ikke stereotypen som samfunnet og lederene har fremstilt de som. Grunnen til at jeg vil at cannabis skal bli legalisert som medisin, er fordi jeg føler at det er feil å mate mennesker med så sterke medisiner som de får, når de heller kunne fått cannabis som er mindre skadelig (har ikke gode kilder her, men etter hva jeg har lest meg opp på).
Sist endret av SemiColon; 24. juni 2012 kl. 00:00.
Dette hørtes helt rått ut, og jeg synes det er på høy tid og få satt i gang en debatt om medisinsk marijuana. Norske Svein som reiser til nederland en gang i måneden og henter medisinen sin har vært en del i media, men forsvant fort, og det har ikke vært noe snakk siden. Er det noen politiske aktive her på freak som kan sette i gang noe?
Uansett, her er en veldig fin informasjonsside, med kilder: http://www.regulatemarijuana.org/facts
Isåfall foreslår jeg at det heller blir en "side" - nettop fordi at det mest sannsynlig kommer noen stereotyp stonere som kommer til å diskutere der.

Derfor er det bedre at dedikerte "forfattere" skriver på siden, og gjør helhetsinntrykket bedre.
Tror det hadde vert lurt og prøvd og fått det i media nå samtidig som de snakker så mye om avkriminalisering av narkotika (?)
Burde ikke legestanden gått i bresjen for dette? Ikke NORM.
Jeg tenker at viss vi skal få cannabis å på apotek som må det noe fakta på bordet.

Få noen. Nederlandske doktorer til å skrive en artikkel for tidsskrifter. Dette er veien dere må gå, viss legene finner ting cannabis fungerer mot så taler det får saken deres.
eeehhhhhhmmmm ikke bare useriøse sider der ute ... hva med nfcm.no )som også er i signaturen min =)

bare vent det kommer til å skje ting meget snart ...
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av gekko4u Vis innlegg
eeehhhhhhmmmm ikke bare useriøse sider der ute ... hva med nfcm.no )som også er i signaturen min =)

bare vent det kommer til å skje ting meget snart ...
Vis hele sitatet...
Meget god og seriøs side, kanskje vi skal begynne å reklamere for siden, samt lage en Facebook side der vi kan dele det til folk? Samt legge ved god informasjon om både for- og bakdeler med medisinsk legalisering, samt positive- og negative virkninger.
Er vel også en god idè og spre videoen om vår kjære Ingunn.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Weow, Freak forum må virkelig bestå av en gjeng med krøpplinger!
Her har faktisk alle tilstrekkelige skader slik at de må bare ignorere legens resept, og ty til cannabis.. For det er tydeligvis den eneste veien ut.

Sitat av SemiColon Vis innlegg
Nå har vi kommet til en tidsalder der sosiale medier påvirker samfunnet vårt kraftig, og når jeg ser på grupper på Facebook som er for legalisering av cannabis så er disse ganske useriøse, der de skryter over hvor mye de røyker.
Vis hele sitatet...
Bare...Unnskyld meg. Jeg HATER å være kverulant, men er ikke det Freak forum gjør sånn..24/7?
Kanskje ikke rett ut, men inndirekte.

Folk deler rusrapporter, egne erfaringer, syretripper, og gud vet hva.



Der vi i første omgang går inn for å få det legalisert som et medisinsk middel, en plass må man jo starte
Vis hele sitatet...
Si meg. Vil du legalisere Cannabis for folk som trenger det? Eller for degselv? For om målgruppen her er individer mellom 18 og 26år som vil ha det legalisert fordi de "Liker det", har dere fremdeles en lang vei å gå.

Jeg prøver ikke å være spydig eller slem, så vennligst ikke misforstå meg. Jeg prøver å ha et så objektivt syn på det hele som jeg bare kan her.

Men, dere må se at staten og ..resten av Norge ser gjennom det enkle spillet dere prøver dere på.

la meg presentere det i et NAV eksempel.
Jeg har alltid hørt at det er vanskelig å motta NAV penger om du ikke har en gyldig nok grunn, vell *MEEP*, Feil! Jeg har 5 venner som er erklert depresive, og mottar NAV penger til skyene den dag i dag. og 3 av dem bare bløffer. That easy! 8-14.000kr rett i lomma, hver eneste måned. Bare si du er litt furt, med litt innlevelse selvsagt, og VOILA!

Og fun fact, men om man røyker tilstrekkelig lenge nok, med gjevne mellomrom, er det en viss mulighet for å bli depresiv.



Jeg ser for meg om vi skulle legalisert medisinsk Cannabis på resept, kommer vi til å få en hel haug med Bi-Polare Nordmenn i fremtiden.

Men så klart, i min lille tid her på Freak Forum har jeg lært å ikke sette hypoteser.
Men er bare en teori fra min side, som i grunn ikke er for legalisering.
Men jeg skal si at jeg kunne ha strukket meg til visse mennesker her i verden. MS pasienter, kreftsyke.
Eller min far for eksempel, som har 5 prolapser i ryggen etter et stort smell med bilen sin.










Før jeg avslutter vil jeg bare si at jeg nylig var i Amsterdam og tok meg en stor joint med Blueberry Hill (tror det er navnet), noe som var fantastisk gøy!

Men det blir nok veldig lenge til neste gang.
foretrekker nok heller å være høy på livet fremover
▼ ... over en uke senere ... ▼
ArbeidsledigProletar
Pandalicious, er dette en stor vits?

Grunnlaget for legalisering, om det er for seg selv eller andre er vel RYKENDE LIKEGYLDIG? Det er jo på grunn av URETTEN og skadene det medfører og ikke at man nødvendigvis skal ha rett til å ruse seg.

Spesielt avslutninga på posten din lyser av arroganse og hykleri.
Sist endret av Batabusa; 17. juli 2012 kl. 16:19. Grunn: tegnsetting.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Pandalicious, er dette en stor vits?

Grunnlaget for legalisering, om det er for seg selv eller andre er vel RYKENDE LIKEGYLDIG? Det er jo på grunn av URETTEN og skadene det medfører og ikke at man nødvendigvis skal ha rett til å ruse seg.

Spesielt avslutninga på posten din lyser av arroganse og hykleri.
Vis hele sitatet...
Om folk hadde røyket barna mine rett opp i trynet, og påvirket dem på en måte som fikk cannabis til å fremstå som "kult", så nei! Da er ikke det "Rykende likegyldig".
Om cannabis blir legalisert, vil det medføre at folk skal ha rettigheter til å røyke det hvor de vil (mye som Amsterdam). Om dette skulle være parker, ute ved brygga eller hvor som helst offentlig, er det i fare for å gi motivasjon for yngre til å starte røyking.

Om du virkelig skal få meg til å gå over til din side når det kommer til legalisering, må du kunne overbevise meg bedre en at jeg skal finne det hele "RYKENDE LIKEGYLDIG"

For om denne debatten kommer til å gå den veien du håper på, blir du nødt å tåle sånne ignorante eller, som du selv sa, arrogante tryner som meg.

For jeg vil virkelig like å se Freak forum i debatt hvorav de innskrumpa appelsinene som deg selv si "Om jeg røyker cannabiss foran trynene på unger som ser opp til meg, er da det "rykende likegylidg""





I tidligere tråder har jeg også nevnt at jeg tror, en dag, om mange mange år, at cannabis vil bli lovliggjort i Norge. Selv om jeg hovedsaklig er i mot det.
men den gang ei.
For når jeg sitter å leser slike ignorante, ekskrement befengte innlegg som du legger opp i trynet mitt her, mister jeg virkelig tro på den Norske befolkningen.
Men du er vel bare en slik original vi trenger, så landet ikke blir fult så kjedlig.

Takk for meg,
Jeg kommer ikke til å kommentere videre på denne debatten om folk virkelig ikke klarer å komme med mer overbevisende argumenter enn "Likegyldig" personen over meg her
Batshit insane
Quadraxis's Avatar
Den agressive tonen er nå iallefall rimelig unødvendig og bringer ikke debatten noe vei.
Først og fremst; Batabusa har et godt poeng da han nevner at grunnlaget for legalisering er likegyldig, uansett om det er fordi man liker det eller om det er av medisinske grunner så forandrer ikke det at forbudet ikke fungerer og medfører større konsekvenser enn om man bare hadde latt det vært lovlig i utgangspunktet.

Ser også ut som om du misforstår hva Batabusa mener, Pandalicious. Han har aldri nevnt at det er ravende likegyldig om man står i trynet til noen lettpåvirkelige kids og fyrer, han snakker om grunnen man har for å utføre en legalisering. Uannsett om det er fordi jeg er dødssyk og vil lindre smertene mine, eller om jeg er en slapp stoner som vil slippe pes fra onkel så ser du vel at det ikke forandrer utfallet til en eventuell legalisering? Det samme vil jo gjelde grunnlag på noe høyere enn et personlig nivå og.
førstemann på månen
Om det er et barn på 9 år som har kreft eller hva det nå enn skulle være, så er cannabis medisinering liksom et drastisk steg å ta. Det er en så stor grense å krysse, med så mange farlige bivirkninger og avhengighetspotensiale. Samtidig får den samme ungen mange forskjellige legemidler som man både blir ruset av, har mye farligere bivirkninger og et større avhengighetspotensiale. Cannabis burde være ulovlig som et legemiddel fordi det er farlig, sier dama som knasker xanor hver dag. Hvor er logikken?

I cannabis finner man THC og andre stoffer. THC, som er psykoaktivt, kan hjelpe mot flere plager, f.eks. smertelindring og mangel på apetitt (f.eks. hos cellegift-pasienter). Men man finner også andre stoffer. Det er et stoff i cannabis som heter CBD. CBD er et ikke-psykoaktivt stoff, dvs. ikke rusgivende. Det har nylig begynt å forske på CBD i forhold til THC, og dem har funnet flere oppsiktsvekkende resultater, bla. at det har en veldig god virkning mot kreftceller.
Det kan også hjelpe mot sosial-angst. Hva er best, spise lykkepiller som hele sinnet blir nummen av, eller å spise cannabis? Det er helt utrolig at det skal være ulovlig når det helt tydelig kan gjøre en stor forskjell for så mange mennesker.
Sist endret av asTr0nauten; 17. juli 2012 kl. 18:07.
Naked Snake
Big Boss's Avatar
Sitat av asTr0nauten Vis innlegg
Cannabis burde være ulovlig som et legemiddel fordi det er farlig, sier dama som knasker xanor hver dag. Hvor er logikken?
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det som er greia. Majoriteten av befolkningen ser til legen når det er snakk om medisinering eller medikamenter. Hadde et par leger skrevet et par avhandlinger, artikler eller innlegg av en sort eller annen tror jeg tonen hadde vært litt annerledes under snakk om legalisering.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Om folk hadde røyket barna mine rett opp i trynet, og påvirket dem på en måte som fikk cannabis til å fremstå som "kult", så nei! Da er ikke det "Rykende likegyldig".
Om cannabis blir legalisert, vil det medføre at folk skal ha rettigheter til å røyke det hvor de vil (mye som Amsterdam). Om dette skulle være parker, ute ved brygga eller hvor som helst offentlig, er det i fare for å gi motivasjon for yngre til å starte røyking.

Om du virkelig skal få meg til å gå over til din side når det kommer til legalisering, må du kunne overbevise meg bedre en at jeg skal finne det hele "RYKENDE LIKEGYLDIG"

For om denne debatten kommer til å gå den veien du håper på, blir du nødt å tåle sånne ignorante eller, som du selv sa, arrogante tryner som meg.

For jeg vil virkelig like å se Freak forum i debatt hvorav de innskrumpa appelsinene som deg selv si "Om jeg røyker cannabiss foran trynene på unger som ser opp til meg, er da det "rykende likegylidg""





I tidligere tråder har jeg også nevnt at jeg tror, en dag, om mange mange år, at cannabis vil bli lovliggjort i Norge. Selv om jeg hovedsaklig er i mot det.
men den gang ei.
For når jeg sitter å leser slike ignorante, ekskrement befengte innlegg som du legger opp i trynet mitt her, mister jeg virkelig tro på den Norske befolkningen.
Men du er vel bare en slik original vi trenger, så landet ikke blir fult så kjedlig.

Takk for meg,
Jeg kommer ikke til å kommentere videre på denne debatten om folk virkelig ikke klarer å komme med mer overbevisende argumenter enn "Likegyldig" personen over meg her
Vis hele sitatet...
Men ærlig talt da mann? Du skjønte ikke hva jeg mente.
Jeg sa ikke at det var rykende likegyldig om man røyker i trynet på barn?

Befengt innlegg? BEFENGT MED HVA? Du gir jo ikke mening engang.

Du er desperat og fisker etter stråmenn og klarer ikke engang å skape dem, deretter begynner du en lang rekke personangrep, skjerp deg. Lær deg å diskutere, du har tatt vann over hodet.
Sist endret av Batabusa; 17. juli 2012 kl. 18:27. Grunn: typo.
Naked Snake
Big Boss's Avatar
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Men ærlig talt da mann? Du skjønte ikke hva jeg mente.
Jeg sa ikke at det var rykende likegyldig om man røyker i trynet på barn?

Befengt innlegg? BEFENGT MED HVA? Du gir jo ikke mening engang.

Du er desperat og fisker etter stråmenn og klarer ikke engang å skape dem, deretter begynner du en lang rekke personangrep skjerp deg. Lær deg å diskutere, du har tatt vann over hodet.
Vis hele sitatet...
Han skrev ekskrement, men er enig til en til en viss grad.
ArbeidsledigProletar
Nei, kan ikke redigere posten min, nå kommer han til å si at jeg ikke kan å lese. :'(
Enig i at det burde bli lovlig som medisinsk, men ikke enig i at det bør være lovlig for almenheten. Vil ikke vokse opp å se ungene jeg kanskje får engang sitte å røyke cannabis.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Enig i at det burde bli lovlig som medisinsk, men ikke enig i at det bør være lovlig for almenheten. Vil ikke vokse opp å se ungene jeg kanskje får engang sitte å røyke cannabis.
Vis hele sitatet...
Mens det å proppe i seg junkfood, alkohol og reseptbelagte medikamenter er helt aksepter i dagens samfunn.
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Om folk hadde røyket barna mine rett opp i trynet, og påvirket dem på en måte som fikk cannabis til å fremstå som "kult", så nei! Da er ikke det "Rykende likegyldig".
Vis hele sitatet...
Wait...I slutten av innlegget ditt så skriver du at du røykte cannabis. Si meg, syntes du det er kult med cannabis, og blåste du røyken rett opp i trynet på barnet ditt?
Naked Snake
Big Boss's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Enig i at det burde bli lovlig som medisinsk, men ikke enig i at det bør være lovlig for almenheten. Vil ikke vokse opp å se ungene jeg kanskje får engang sitte å røyke cannabis.
Vis hele sitatet...
Medisinsk eller ikke, et system må det jo være.

Og vil presisere at jeg nok heller vil se min eventuelle sønn/datter røyke cannabis en å drikke seg dritings.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Enig i at det burde bli lovlig som medisinsk, men ikke enig i at det bør være lovlig for almenheten. Vil ikke vokse opp å se ungene jeg kanskje får engang sitte å røyke cannabis.
Vis hele sitatet...
ENn når de er voksne? Skal ikke dine barn ha muligheten til selv å velge hva som passer best for dem?

Hvis dine "barn" mot all formodning skulle ende opp med å røyke for så å få problemer, ønsker du heller at de skal bli møtt av politiet eller hjelp?

Fakta på bordet er at cannabis ikke er veldig farlig, det virker litt som folk ikke klarer å fatte dette. Det som faktisk er farlig med cannabis er det faktum at folk kvier seg for å søke hjelp om de skulle få problemer.
I tillegg så har ikke dealere aldersgrense, unge dealere selger til BARN for å bli sett opp til osv.
Apotek selger ikke til barn. I tillegg oppsøker problembarn hasj for å være rebelsk, denne gruppen, som også ofte faktisk får problemer med cannabis vil jo da falle vekk fra cannabis.

Det er ikke snakk om å introdusere et nytt rusmiddel, det handler om å ta kontroll over det så det ikke havner i gale hender, det klarer ikke staten nå, i det hele tatt.
førstemann på månen
Her er et innlegg jeg skrev på dagbladet.no som er ganske relevant til det batabusa skriver.

Den eneste grunnen til at cannabis skulle vært ulovlig er fordi det koster samfunnet mer penger enn om det var lovlig, men er det sannheten? Jeg tviler.

Det er tross alt et ganske stor frihet man tar fra mennesker. Jeg blir irritert når mennesker som ikke røyker cannabis vil at det skal være ulovlig fordi det står i strid med deres egen moral. Hva med personlig frihet, burde ikke det stå over alt annet? Når man røyker skader man ikke andre mennesker, det er en rus som foregår innen sitt eget sinn.
Hva er mest moralsk galt, å ruse seg, eller og ta fra mennesker friheten til å ruse seg?

Noen mennesker blir narkomane, sånn er det bare, på samme måte som noen blir alkoholikere. Vi må prøve å hjelpe dem å gi dem støtte. Vi kan ikke nekte alle andre å ruse seg, i håp om at det skal hjelpe de som potensielt kan bli narkomane. De som er utsatt, de som ruser seg for å rømme fra sin virkelighet, gjør det uansett om det er lovlig eller ulovlig. Dem får tak i det uansett, det er ikke en hemmelighet! Om tilgjengeligheten blir større vil kanskje flere prøve det, men det har ikke noe å si. Det som teller er hvor mange som får problemer med rusbruken. Det er ikke slik at 1 av 10 som prøver cannabis får problemer uansett fordi det ligger i genene deres. Det handler mer om miljøene de oppsøker, stigmatisering og inngang til forskjellige subkulturer. Om mennesker har et kontrollert forhold til narkotika med god informasjon og fine (rus)forbilder, som f.eks en mamma eller pappa som kan lære dem at rus kan nytes med forsiktighet, så er mye gjort. Mennesker har alltid ruset seg, og de fleste gjør det faktisk den dag i dag også. enten det er alkohol eller cannabis eller koffein eller amfetamin.


Alkohol burde være et lovlig rusmiddel, slik som det er i dag. Selvfølgelig tenker dere. Men tenk hvor mange som spyr i gatene, slåss, og gjør faenskap hver eneste helg i Norge hver helg. Mennesker som røyker cannabis (selv om de er i mindretall) er ikke i nærheten av å oppføre seg på den måten. Hvorfor er det ene mer umoralsk galt enn det andre?
Tenk om sigaretter var noe nytt som kom i dag. Tenk om dere fikk høre om ett stoff som drepte 7500 mennesker hvert eneste år i Norge. Menneskene døde med kols, kreft og annet faenskap, en ordentlig smertefull og lang død. Det hadde vært et massehysteri! Hvorfor er en ting mer umoralsk galt enn det andre? Hva baseres det på? Det er tydeligvis ikke dødsfall, hva det koster samfunnet eller faren det påfører andre mennesker, for der skårer alkohol og tobakk mye høyere(til tross for at det er flere brukere). Er det fordi det narkotika kalles narkotika? Er det stoffer som noen andre mennesker setter på en liste og kaller narkotika som avgjør moralen til mennesker?
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Nei, kan ikke redigere posten min, nå kommer han til å si at jeg ikke kan å lese. :'(
Vis hele sitatet...
Du kan ikke lese!
Heh, neida.

Til alle kommende lesere så beklager jeg mitt smålige, temperemang. (Bak tastaturet vett)
Men om dagen kommer, da legalisering av cannabis virkelig trer frem i media, må mange her på freak klare å uttale seg mye bedre enn det som har blitt fremvist hittil.

Jeg innser at jeg er i undertall her på freak, og kanskje til og med blant den allmene publikk om flertallet overstiger meg.
Og jeg er villig til å tre frem som "pro-Legaliserer" om det går gjennom.

Men om dere en gang har noen som helst planer med å gjennomføre dette, må resten av Norge kunne se noen oppsider og nedsider.
For Cannabis er ikke bare fryd og gammen!
Som jeg nevnte tidligere har jeg venner og bekjente som har røyka siden de var 12-13, og alle disse er depresive idag, og lever via NAV.

presenter bivirkninger for overdrevent bruk, vis frem hva som kan skje om man ikke har et behersket sinn ovenfor stoffet.
Gjerne FØR Anti-Legalisererene tar det opp.
Dette gir inntrykket av at dere er reflekterte og ser saken fra flere perspektiv, pluss at dere er villig til å annse stoffet som potensielt farlig for noen av brukerene.

For hva jeg prøvde å si tidligere, Forbannet dårlig om jeg får si det selv, er at dere kan ikke si at [COLOR="Blue"]"Mennesket har retten til å velge selv".[/COLOR].
For da høres dere bare ut som noen forbanna hippier.




Kake for de jeg provoserte
ArbeidsledigProletar
Men kom igjen, de sopm begynte å røyke 12 - 13 er da ikke representanter for den generelle økonomien, om man skal dra den kjedsommelige sammenligningen med alkohol så er det faktisk en del alkoholikere som lever på NAV, som starta i 12 - 13 årsalderen.

I tillegg så mener du at staten skal bestemme hva andre putter i seg, men ikke deg, du kan dra til Amsterdam og røyke (som forsåvidt er ulovlig). Vi "andre" norske statsborgere er da per definisjon ikke kapable til å ta vare på oss selv (siden vi må ha staten til å si nei for oss), men du på den andre siden?
[LEFT]
Sitat av Batabusa Vis innlegg
I tillegg så mener du at staten skal bestemme hva andre putter i seg, men ikke deg, du kan dra til Amsterdam og røyke (som forsåvidt er ulovlig). Vi "andre" norske statsborgere er da per definisjon ikke kapable til å ta vare på oss selv (siden vi må ha staten til å si nei for oss), men du på den andre siden?
Vis hele sitatet...
ja! Det er akkurat det jeg sier!
Se for deg staten som foreldrene til nasjonen vi idag lever i, vi er aldri helt enig i hva de har å si,
Men de sitter på tonnevis av erfaring, og har kunnskap om de potensielle farene ved det.
Og alt i alt, så er det som regel forelderen som har det siste ordet.
Eller, for å formulere meg litt anderledes.. vi BURDE høre på foreldrene våres.

Din erfaring med stoffet alene kommer aldri til å imponere noen,
men om folk klarer å stå frem som reflekterte og ikke minst villig, kan dere faktisk klare og komme dere adskillig nærmere enn det dere noen gang har gjort.



Jeg vil også igjen beklage for min, tildels overdramatiske post tidligere.
Man blir gjerne litt tøff bak tastaturet sitt, og jeg er sikker på at mange
her kjenner seg igjen.

No hard feelings I presume


[/LEFT]
Sist endret av Pandalicious; 17. juli 2012 kl. 22:33. Grunn: Så en komma feil!
ArbeidsledigProletar
Men siden du dro til Amsterdam og røyka, så mener du med andre ord at dette ikke gjelder deg? - Du er en hykler.
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
ja! Det er akkurat det jeg sier!
Se for deg staten som foreldrene til nasjonen vi idag lever i, vi er aldri helt enig i hva de har å si,
Men de sitter på tonnevis av erfaring, og har kunnskap om de potensielle farene ved det.
Og alt i alt, så er det som regel forelderen som har det siste ordet.
Eller, for å formulere meg litt anderledes.. vi BURDE høre på foreldrene våres.
Vis hele sitatet...
Sammenligningen med staten som forelder er en god en, vil jeg si, men så vidt jeg kan huske slutter da foreldrene å ha siste ordet over hva du gjør når du fyller 18 år? Burde ikke staten på samme måte la være å legge seg borti alt man gjør når så lenge man er et fungerende og kontribuerende medlem av samfunnet, og heller komme inn med hjelp til de som havner på skråplanet?
Og jeg utifra hva jeg har hørt politikere si så ser det ikke ut til å stemme at de har hverken relevant erfaring eller spesielt mye kunnskap innen disse feltene. Mange virker like fulle av vrangforestillinger og feilinformasjon som folk flest, og det færreste debatter på temaet forblir saklige.
førstemann på månen
Panda, du lever i en fantasiverden! Hva med når det var en lov mot homofili?! Visste staten hva som var best da også?
Hva om FRP eller SV kommer i en flertallsregjering, vet begge de to partiene hva som er best for deg?!
Om du hadde flyttet til Etiopia og bosatt deg der, ville dem visst hva som var best for deg? Eller gjelder det bare denne staten?

Det at du sammenligner staten med foreldre er helt på tryne. Foreldra dine elsker deg og vil det beste for deg. Det vil ikke staten, staten vil det beste for flertallet, hele samfunnet. Og det at du tror at staten og regjeringen ikke er vanlige mennesker, korruptert av sin egen moral, som bare tar objektive avgjørelser basert på forskning og kunnskap, er helt utrolig. Når det gjelder narkotikapolitikken er det nesten helt motsatt.

Det er mange organisasjoner som driver med lobbyvirksomhet. Har du tiltro til at alle disse kommer med anbefalinger som er best for deg? Tror du virkelig at en person som aldri har møtt deg eller noensinne kommer til å se deg vet hva som er best for deg? Da er du naiv! Hva med et vanlig menneske på som er med å stemmer i et valg, i våres demokrati - vet han automatisk hva som er best for deg?
Vet flertallet det?

Det at du sier at du har flere depressive kompiser som har røyka hasj i flere år og som nå går på NAV. Hva kom først, høna eller egget? Var det en grunn til at dem oppsøke cannabis i en så ung alder, at dem slet litt med å tilpasse seg f.eks, eller var det bare cannabisen sin skyld? Det vet selvfølgelig ikke du, men du er rask til å ta slike avgjørelser uansett.

Det at du sier at mennesker ikke skal ha rett til å bestemme over seg selv, og at alle som sier det er hippier.. Det viser bare hvor lite gjennomtenkt du er som person. Herregud, det må være noe av det dummeste jeg noen gang har lest, sånn helt seriøst! Hva med religionfrihet, hva om staten hadde sagt at alle må være kristne eller ateister, er det OK? Hva om det kommer en lov om sier at ingen under 14 år får lov til å svømme, (selv om det er et veldig fantasifullt eksempel) ville det vært OK? Det er et stort potensiale for at unge barn kan drukne. Samtidig så finnes det mange under 14 år som kan svømme. Ville den loven visst hva som var best for hvert enkeltmenneske? Hva om 2 av 10 får problemer med rusmidler, samme om det er alkohol, cannabis eller koffein. Vet staten hva som er best for de resterende 8 personene når dem gjør det ulovlig? Det er mange som nyter å ruse seg vet du, det trenger ikke å være noe mørk og dystert med det.
Sist endret av asTr0nauten; 18. juli 2012 kl. 02:17.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Folk vet for lite. Derfor er cannabis ulovlig.

Panda, du trenger ikke røyke det engang, du kan spise det eller varme det opp og inhalere dampen.

En annen grunn til at det er ulovlig er fordi andre ville tape penger på at det ble lovlig. Se for deg hvor mange som kjøper paracet eller ibux, de ville gått konkurs hvis cannabis ble lovlig.
Cannabis hadde vært lovlig for lengesiden hvis man kunne patentere det, men det kan man ikke, det er bare en plante, som hvemsomhelst kan gro i hagen, man trenger bare jord og vann! Og da kan ingen tjene penger på det.
For ikke å snakke om hvem som tjener penger på det i dag. Alt styres av kriminelle, og pengene går til folk som du ikke vil de skal gå til. Afghanistan er en av verdens ledende innen eksport av cannabis, da kan pengene gå til al-qaida f.eks. ikke klare kilder, men dere tar poenget.

Hadde vært lovlig, regulert, kontrollert av staten ville alle de pengene gå tilbake til samfunnet og man ville bruke mindre penger på å kjempe det. Og man ville forhindre at f.eks dine venner panda, havna på nav, for da ville de ikke fått tak i cannabis. Det er lettere for en 13 åring å kjøpe cannabis en alkohol, og det sier litt om samfunnet vi lever i.

Regler er til for å endres.

Du er idiot og ignorant hvis du mener det burde være ulovlig

Jeg anbefaler alle å se disse to filmene:
http://youtu.be/6jO_ncXj7RE
http://vimeo.com/32130944

Da er du ganske opplyst.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg er medlem av en fin gruppe på facebook som ganske enkelt heter: Medisinsk cannabis på resept"

Gruppa fremstår svært seriøs og med masse fine og informative posteringer. Gruppa har nærmere 550 medlemmer.

Se denne: https://www.facebook.com/groups/medcan/

Og denne:

http://nordiskforeningforcannabinoid...wordpress.com/
Sist endret av cannabisnytt; 30. juni 2013 kl. 01:57.
Tror ikke mangen i Norge er imot cannabis på resept til de som virkelig trenger det, noe man ser sakte men sikkert blir mer og mer diskutert/akseptert/innført. Det har dog ingenting med cannabis for rusen sin del og gjøre og vil ikke ha noe påvirkning for 99% av Norges befolkning. Kjipt for de som kunne trengt cannabis grunnet sykdom som må lide under at de som bruker cannabis som rusmiddel skal blande seg for mye bort i den diskusjonen.
Er helt overbevist om at leger/forskere klarer å bære den fakkelen mye bedre uten så mangen facebookgrupper og forumtråder hvor motivasjonen for hva som blir skrevet er så gjennomsiktig at.......
Cannabis på resept blir jo nå utdelt i Norge. Er ikke mange uker siden en lege skrev det ut på sykehuset her i Kristiansand.
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Om cannabis blir legalisert, vil det medføre at folk skal ha rettigheter til å røyke det hvor de vil
Vis hele sitatet...
Hvor er logikken i det? Er du den eneste som ikke er klar over at alkohol er legalisert men folk har ikke rettigheter til å drikke det hvor de vil?