Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  127 14605
Sitat av stianr Vis innlegg
Det som blir feil her er alle stoners(ene) som er på dette forumet, sier cannabis, pga bla bla bla. faktum er at det er bi effekter av cannabis, pga det du får tak i norge er ikke reint nokk, ofte tilsatt andre avhengighets skapende stoffer. har hørt om cannabis med coca f.eks. å de blir i tilleg en slapp jævel av det. Mens folk kan gå sammen med venner kose seg på byen å få seg fitte(hvis snakker om gutter da.) å fremdeles gjøre det bra på skolen. Eller du kan la han røyke hasj sitte på gutte rommet til han er 25 å snakker om alle de gode tingene med cannabis på freak.no. Det er ulovlig, å ikke uten grunn.
Vis hele sitatet...
Du har lest, men må lese mer.
Det er noen gode argumenter du har, men å knytte cannabis med å være dårlig på skolen er utrolig naivt. Du har veldig negative tanker rundt cannabis, noe du burde få oppdatert. Husk at politikere er de mest ignorante.
Sist endret av PerPerPerPer; 30. januar 2012 kl. 21:54.
faktisk er de som røyker cannabis de mest ignorante. De mener at alt er så bra. men jeg har selv sett pot huer på skolen siden jeg var 14. å er noe i det jeg sier der. prøv å si noe negativt om hasj, så er det som å prate med en vegg. forde de har alle gjort så mye research (rap music aka a pot heads lexicon)
Sitat av stianr Vis innlegg
faktisk er de som røyker cannabis de mest ignorante. De mener at alt er så bra. men jeg har selv sett pot huer på skolen siden jeg var 14. å er noe i det jeg sier der. prøv å si noe negativt om hasj, så er det som å prate med en vegg. forde de har alle gjort så mye research (rap music aka a pot heads lexicon)
Vis hele sitatet...
FYI jeg hater rap.
Se på grammatikken din, mann! Jeg er ikke Norgesmester i grammatikk, men jeg som røyker flere ganger i uken banker jo deg ned i støvlene. Det er vell ett veldig sterkt poeng?
Å det å se folk rakne bort pga hasj er jo noe helt annet enn det er å røyke cannabis kontrollert, hvis jeg skulle kategorisert mennesker på den måten hadde jeg også vært veldig negativ til å møte andre med forskjellige verdier.
Person angrep om gramatikken til en mann med dysleksi har aldri hjulpet noen i en diskusjon har det vell ? å det ned rap var et eksempel. Jeg har så absolutt ikke noe i mot en som tar seg en røyk i ny og ne. men problemet er at en 14 år gammel person som får lovt til å røyke hasj vil aldri kontrolere det på et slikt vis. han/hun vil desverre røyke med de "kule" folka. å hele miljøet runt hasj er helt idiotisk å absurd. derfor har jeg valgt meg et standpunkt i denne diskusjonen. å det stråler ikke inteligense av deg med disse person angrepene, iddiot.
Sitat av stianr Vis innlegg
Person angrep om gramatikken til en mann med dysleksi har aldri hjulpet noen i en diskusjon har det vell ? å det ned rap var et eksempel. Jeg har så absolutt ikke noe i mot en som tar seg en røyk i ny og ne. men problemet er at en 14 år gammel person som får lovt til å røyke hasj vil aldri kontrolere det på et slikt vis. han/hun vil desverre røyke med de "kule" folka. å hele miljøet runt hasj er helt idiotisk å absurd. derfor har jeg valgt meg et standpunkt i denne diskusjonen. å det stråler ikke inteligense av deg med disse person angrepene, iddiot.
Vis hele sitatet...
Det var ikke et personlig angrep, det er var et veldig konkret eksempel.
Hvis cannabis hadde blitt solgt av staten ville de regulert utsalget, og færre 14 åringer ville fått tak i det. Som det er nå kan faktisk en 8 åring gå ned på gate og kjøpe cannabis, eller heroin for den saks skyld, dealere skal jo bare ha penger.
I tillegg går pengene til organisert kriminalitet, er dette noe du heller vil enn at staten skal tjene pengene?
Som du sa tideligere så finnes det dealere som strør litt av hvert på weeden sin, tror du staten ville gjort dette?
Virker jo som om du er veldig mot det, husk at hvis det hadde vært legalisert ville unga dine slippe å oppsøke Hr somalia og banden hans for å røyke noe som kan inneholde gift, heller at staten sier nei til dem da, eller hva?
Sitat av brunost Vis innlegg
Så du mener foresatte ikke skal kunne ta valg for sine barn?
Da hadde man gått på skolen fra aldri til aldri, og spist iskrem døgnet rundt.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig tar foreldre slike valg for sine barn, det kalles å sette grenser. I den aldersgruppen du tydeligvis sikter til, så tar man neppe valget om å servere cannabis eller alkohol etter iskremen. Ellers finner ungdommen senere ut av slike ting selv ja, med mindre foreldrene holder h*n vekke fra all sosial kontakt med andre mennesker. Det foresatte kan gjøre er å holde på naturlige grensesettinger som innetid osv, og innprente gode holdninger, gi informasjon, gi oppfordringer og gi støtte.
Sitat av flexx Vis innlegg
Hvis det var to ritualer ved konfirmasjon: 1. Bade i kaldt vann. 2. Kappe av seg tre fingre på hver hånd.

"Hadde nok valgt alternativ 2, siden det er mye mer vanlig!!"

*facepalm mot mennesker som har mistet evnen til å tenke selv*
Vis hele sitatet...
Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. For det første er det en helt tåpelig sammenligning, så jeg skal heller svare på poenget ditt.

For det første er alkohol lovlig. Det i seg selv er grunn nok for meg til å velge. Jeg ville aldri lært barnet mitt til å gjøre eller drive med noe ulovlig.

For det andre er det antakeligvis ikke sosialt akseptert i miljøet for eksempel på skolen h*ns å røyke cannabis. Dette er ikke en grunn fordi jeg vil at barnet mitt skal følge trender, men fordi det er bedre å drikke med vennene dine enn å at du oppsøker miljøer som jeg definitivt ikke vil at barnet mitt skal være i.


Det mye mer sosialt akseptert å drikke. Og ja, dette er en grunn fordi jeg selv har erfart at folk har lettere for å se ned på meg når jeg uttrykker mine (etter min mening) litt mer objektive meninger om cannabis og legalisering osv. Vil rett og slett ikke at sønnen eller datteren min skal være 'stoneren'. Greit nok at barnet mitt skal ha sine egne meninger, men når det gjelder slike ting vil jeg at h*n skal gjøre opp de meningene selv.

For meg er dette et enkelt valg, hovedsaklig fordi jeg av prinsipper ikke vil oppmuntre min egen sønn eller datter til noe som er ulovlig.
Sist endret av AndeMannen; 30. januar 2012 kl. 23:21.
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. For det første er det en helt tåpelig sammenligning, så jeg skal heller svare på poenget ditt.

For det første er alkohol lovlig. Det i seg selv er grunn nok for meg til å velge. Jeg ville aldri lært barnet mitt til å gjøre eller drive med noe ulovlig.

For det andre er det antakeligvis ikke sosialt akseptert i miljøet for eksempel på skolen h*ns å røyke cannabis. Dette er ikke en grunn fordi jeg vil at barnet mitt skal følge trender, men fordi det er bedre å drikke med vennene dine enn å at du oppsøker miljøer som jeg definitivt ikke vil at barnet mitt skal være i.


Det mye mer sosialt akseptert å drikke. Og ja, dette er en grunn fordi jeg selv har erfart at folk har lettere for å se ned på meg når jeg uttrykker mine (etter min mening) litt mer objektive meninger om cannabis og legalisering osv. Vil rett og slett ikke at sønnen eller datteren min skal være 'stoneren'. Greit nok at barnet mitt skal ha sine egne meninger, men når det gjelder slike ting vil jeg at h*n skal gjøre opp de meningene selv.

For meg er dette et enkelt valg, hovedsaklig fordi jeg av prinsipper ikke vil oppmuntre min egen sønn eller datter til noe som er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Vel, argumentet om at alkohol er lovlig kan jeg forstå godt. Du sier det ikke er for at barnet skal følge trender, men i neste setning nevner du igjen at det er mer sosialt akseptert? Det blir forøvrig en objektiv mening, da det kommer helt an på hvem du henger med. På mitt hjemsted har aksepten blitt veldig stor i de senere årene. En hel del fikk også en vekker etter at en kjent person i nærområdet døde av alkoholforgiftning. Jeg er forsovet helt enig i at dette er noe ungen må finne ut av selv, og ikke være noe jeg pusher på.
Med tanke på at cannabis er ulovlig, uglesett og skadelig for ungdommer i utvikling så blir helt klart alkohol det best alternativet i mine øyne.

Det er jo også mye mer vanlig å drikke enn å røyke, å man vil somregel få en større omgangskrets om man drar ut på fest med en flaske vin enn å sitte i skjul med kompisser å røyke et ulovlig stoff som mange fortsatt i dag tar avstand til.
Sist endret av Teddybe4r; 31. januar 2012 kl. 01:02.
Sitat av brunost Vis innlegg
Så du mener foresatte ikke skal kunne ta valg for sine barn?
Da hadde man gått på skolen fra aldri til aldri, og spist iskrem døgnet rundt.
Vis hele sitatet...
At foreldre tar valg for barna sine er helt okey, men at de skal bestemme hva slags rusmiddler barna sine skal bruke er helt bak mål. Men de kan dog informere barne å lære dem om rusmiddler så kanskje de klarer å ta et fornuftig valg selv. Noen valg i livet tar foreldrene for oss mens noen valg må du ta selv.
Sitat av stianr Vis innlegg
Det som blir feil her er alle stoners(ene) som er på dette forumet, sier cannabis, pga bla bla bla. faktum er at det er bi effekter av cannabis, pga det du får tak i norge er ikke reint nokk, ofte tilsatt andre avhengighets skapende stoffer. har hørt om cannabis med coca f.eks. å de blir i tilleg en slapp jævel av det. Mens folk kan gå sammen med venner kose seg på byen å få seg fitte(hvis snakker om gutter da.) å fremdeles gjøre det bra på skolen. Eller du kan la han røyke hasj sitte på gutte rommet til han er 25 å snakker om alle de gode tingene med cannabis på freak.no. Det er ulovlig, å ikke uten grunn.
Vis hele sitatet...
At du har hørt om Hasj med cola betyr ikke at det er faktum. Kokain i pulver (kokainklorid) form kan ikke røykes, derimot freebase kokain(crack) kan røykes.

Desutten at hasj blir tilsatt andre rusmiddler er en seiglivet myte. Men du må gjerne komme med kilder som motbeviser meg...
Det fins fester med alkohol som er lugubre, skumle og farlige, og det fins like mange forskjellige hasj-miljøer som det fins sosiale grupper her i verden. Mange av dere får det til å framstå som at hasjiser er "en gjeng", de er alle venner, chill-people, carebears alle sammen. Folk som røyker weed er like forskjellige som alle som drikker alkohol. Point be, det fins mange hasjiser jeg ikke tåler trynet på, det fins mange brødhoder som røyker, og det fins smarte og oppegående mennesker. Dette gjelder selvfølgelig også de som nyter alkohol. Eller andre rusmidler for den saks skyld.

Jeg tror mine "potensielle" avkom vil være i stand til å tenke selv. Jeg blir ikke å oppfordre til verken alkohol eller weed (eller andre rusmidler), men jeg vil gjerne vite det om de driver med det. Det viktigste for meg vil være at de er ærlige og åpne og føler at de kan betro seg til meg, uansett hva det måtte gjelde.

Skulle jeg uansett måtte velge, ville det nok vært alkohol. Hasj er ustabilt. Det fins mye god alkohol. Men jeg blir nok heller pinlig berørt om de bare skal drikke rusbrus, cider og mojitos.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Det fins fester med alkohol som er lugubre, skumle og farlige, og det fins like mange forskjellige hasj-miljøer som det fins sosiale grupper her i verden. Mange av dere får det til å framstå som at hasjiser er "en gjeng", de er alle venner, chill-people, carebears alle sammen. Folk som røyker weed er like forskjellige som alle som drikker alkohol. Point be, det fins mange hasjiser jeg ikke tåler trynet på, det fins mange brødhoder som røyker, og det fins smarte og oppegående mennesker. Dette gjelder selvfølgelig også de som nyter alkohol. Eller andre rusmidler for den saks skyld.

Jeg tror mine "potensielle" avkom vil være i stand til å tenke selv. Jeg blir ikke å oppfordre til verken alkohol eller weed (eller andre rusmidler), men jeg vil gjerne vite det om de driver med det. Det viktigste for meg vil være at de er ærlige og åpne og føler at de kan betro seg til meg, uansett hva det måtte gjelde.

Skulle jeg uansett måtte velge, ville det nok vært alkohol. Hasj er ustabilt. Det fins mye god alkohol. Men jeg blir nok heller pinlig berørt om de bare skal drikke rusbrus, cider og mojitos.
Vis hele sitatet...
Spot on! Rus er et personlig valg.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Som et eksempel.
Mine foreldre er sterkt imot all rus.
Det drikkes, med svært sjeldne annledninger, og da går det i 1 enhet.
Vi har aldri hatt noe dopprat, eller alkoholprat.
og jeg føler allerede i en alder av 24 at jeg har sikkert vært mer ruset enn de to sammen.

Man blir vel den man blir, men jeg skal opplyse og prate med ungene mine om dette.
Jeg ville anbefalt cannabis hvis det var lovlig, men må nesten gå for alkohol..
Men hva enn de velger så lenge jeg ser balanse og kontroll, kan vel jeg ikke si noe så lenge knerten er myndig og ikke bor under mitt tak.


P.S

Sitat av stianr Vis innlegg
Mens folk kan gå sammen med venner kose seg på byen å få seg fitte(hvis snakker om gutter da.) å fremdeles gjøre det bra på skolen. Eller du kan la han røyke hasj sitte på gutte rommet til han er 25 å snakker om alle de gode tingene med cannabis på freak.no.
Vis hele sitatet...
Jeg jager lett fjern en lørdagskveld.

og jeg ville heller hatt datteren min inne fjern foran tv'n, enn at hun var ute dritings å "jakta" pikk i kort miniskjørt.
(hypotetisk)
Sist endret av Navnl0s; 31. januar 2012 kl. 03:00.
Alkohol eller ingenting. Tar jeg ungene med cannabis blir det bråk, da jeg kjenner til effektene det kan ha (riktignok i ganske mange tilfeller). Om du er fast stoner og ikke har hatt problemer med det enda så ålreit, men det betyr ikke at ikke det kommer. Det skal en del mer til å bli alkoholiker enn å bli fast røyker, det i seg selv er et mer enn godt nok argument for meg.
Sist endret av enanthate; 31. januar 2012 kl. 04:09.
Sitat av flexx Vis innlegg
Vel, argumentet om at alkohol er lovlig kan jeg forstå godt. Du sier det ikke er for at barnet skal følge trender, men i neste setning nevner du igjen at det er mer sosialt akseptert? Det blir forøvrig en objektiv mening, da det kommer helt an på hvem du henger med. På mitt hjemsted har aksepten blitt veldig stor i de senere årene. En hel del fikk også en vekker etter at en kjent person i nærområdet døde av alkoholforgiftning. Jeg er forsovet helt enig i at dette er noe ungen må finne ut av selv, og ikke være noe jeg pusher på.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg sier ikke at jeg har så lyst til at barnet mitt skal følge trender, men jeg sier at jeg ikke vil at barnet mitt skal holde på med ting som ikke er sosialt akseptert.

Skjønner du forskjellen? Jeg vil ikke at barnet mitt begynner med cannabis fordi jeg oppmuntrer han eller henne til det, rett og slett fordi det er en stor sjanse for at andre ser ned på h*n av den grunn.

Da er det mye bedre om h*n kanskje bestemmer seg for å begynne selvfordi det er sosialt akseptert og andre driver med det.
Sitat av flexx Vis innlegg
Hvis det var to ritualer ved konfirmasjon: 1. Bade i kaldt vann. 2. Kappe av seg tre fingre på hver hånd.

"Hadde nok valgt alternativ 2, siden det er mye mer vanlig!!"

*facepalm mot mennesker som har mistet evnen til å tenke selv*
Vis hele sitatet...
Skal du seriøst sammenligne mildt konsum og forbruk av alkohol med å kutte av deg 6 fingre totalt? Jævlig ironisk at du facepalmer mot folk som har "mistet evnen til å tenke selv" når du tydeligvis har en alvorlig redusert evne til reflektering og logikk..
og flexx: Det med alkoholforgiftning har ingenting å si for meg uansett. Jeg vet at ungen min vil være varsom nok til å ikke dø av alkohol uansett. ^^
Alkohol! Har sett hvordan cannabis har forandret kompiser fra å være aktive fotballspillere på lokallagets a-lag til å bli late stonere som tenker ikke på noe annet enn å fyre opp en feit en.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Alkohol! Har sett hvordan cannabis har forandret kompiser fra å være aktive fotballspillere på lokallagets a-lag til å bli late stonere som tenker ikke på noe annet enn å fyre opp en feit en.
Vis hele sitatet...
Samma her. En kompis som bare røyker bønne hver helg og er blitt helt tom. Før var han en av de mest fornuftige jeg visste om.
En jeg kjenner havna og på psykiatrisk etter hyppig røyking.
Skjer med at dere skal se på alt med ekstremer? Om jeg velger alkohol, så betyr ikke det at ungen drikker seg til døden eller blir en alkoholiker. Om jeg gir ungen min hasj, så betyr ikke det at han kommer til å sitte i kjelleren med psykiske problemer, uten jobb til han er tjuetre år gammel.

Det går jo litt inn i den greia her også, når du velger et rusmiddel, vet du at han tar dette stoffet. Da kan du også lede han gjennom alt, lære han opp. Jeg kjenner en dude er et nervøst asosialt vrak, alt han gjorde var å sitte å spille spill hele dagen. Bare for at du ruser deg, betyr ikke det at noe som er skjedd noen andre, kommer til å skje "sønnen" din.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Skjer med at dere skal se på alt med ekstremer? Om jeg velger alkohol, så betyr ikke det at ungen drikker seg til døden eller blir en alkoholiker. Om jeg gir ungen min hasj, så betyr ikke det at han kommer til å sitte i kjelleren med psykiske problemer, uten jobb til han er tjuetre år gammel.

Det går jo litt inn i den greia her også, når du velger et rusmiddel, vet du at han tar dette stoffet. Da kan du også lede han gjennom alt, lære han opp. Jeg kjenner en dude er et nervøst asosialt vrak, alt han gjorde var å sitte å spille spill hele dagen. Bare for at du ruser deg, betyr ikke det at noe som er skjedd noen andre, kommer til å skje "sønnen" din.
Vis hele sitatet...
Det veldig mange legger merke til er at det er flere som fucker opp med hasj enn alkohol. Argumentene dine fungerer jo like bra med feks kokain, er mange som kan ha et greit forhold til det, men færre enn tilsvarende med alkohol.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Rusmiddel #1 = internett.

Internett må være rusmiddelet som minst folk tar for et rusmiddel.

Tenk deg når du mister tilgangen... Du blir som en manisk narkoman som ikke får sin tiltrengte dose, du blir sint, ustabil osv...
Vis hele sitatet...
Dette er forsåvidt sant. En kan lett sammenligne det med et rusmiddel, for det er ingenting for en tenåring som er så tilfredsstillende som å hekte seg på Facebook, Artige, Memebase, Tumblr o.l. etter en stund borte.

Jeg merket selv at etter at Dagmar tok internett, mobilnett og strøm i to døgn hjemme, så ble jeg desperat etter sosiale nettverk og lignende.
Når jeg endelig fikk tilbake mobildekninga på vei til hybelen, så ble det Facebook fra første sekund, og herregud så jeg hadde savnet det.

En kan også sammenligne sider med styrke på rusmidler også, da noen sider kan ha så mye avhengighetsskapende stoff, om det så er morsomme bilder, videoer eller spill.

Vi lever i en generasjon stadig ruset på internett og det sosiale.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det veldig mange legger merke til er at det er flere som fucker opp med hasj enn alkohol. Argumentene dine fungerer jo like bra med feks kokain, er mange som kan ha et greit forhold til det, men færre enn tilsvarende med alkohol.
Vis hele sitatet...
Ja, kan. Det som skader de fleste ungdommene, iallefall de jeg kjenner, er for liten kunnskap om selve stoffet.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Ja, kan. Det som skader de fleste ungdommene, iallefall de jeg kjenner, er for liten kunnskap om selve stoffet.
Vis hele sitatet...
Det er for svarte allmen kunnskap at man ikke skal ruse seg hver kveld! Det er det største problemet til folk som er for glade i hasj.
Argumentet ditt holder ikke
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Det er for svarte allmen kunnskap at man ikke skal ruse seg hver kveld! Det er det største problemet til folk som er for glade i hasj.
Argumentet ditt holder ikke
Vis hele sitatet...
Mange som ikke vet det. Inkludert meg. Før jeg fant freak, trudde jeg at cannabis var harmløst.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Mange som ikke vet det. Inkludert meg. Før jeg fant freak, trudde jeg at cannabis var harmløst.
Vis hele sitatet...
Det tror du jo tydligvis enda, når du påstår at det farligste med cannabis er viss man ikke har nok kunnskaper om stoffet.
Og jo, det er allmen kunskap at man ikke skal bruke et rusmiddel daglig.
Men du visste vel kanskje ikke at cannabis var et rusmiddel heller?
Før jeg ble introdusert til freak og informasjon rundt rus, utenom det man får høre på skolen, av politiet, leser om i media eller det de aller fleste foreldre forteller barna sine trodde jeg hasj var nesten like farlig som heroin.
Sist endret av STUKETRYNE; 31. januar 2012 kl. 21:55.
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Før jeg ble introdusert til freak og informasjon rundt rus, utenom det man får høre på skolen, av politiet, leser om i media eller det de aller fleste foreldre forteller barna sine trodde jeg hasj var nesten like farlig som heroin.
Vis hele sitatet...
mange som fortsatt tror det tydligvis xD

jeg har en kompis som tror at man blir plutselig avhengig av hasj og da kommer man seg aldri ut igjenn og begynner med heroin kort tid etterpå... han tror da at de voksene kan alt siden de har levd lengre :P
Sitat av narni Vis innlegg
Det tror du jo tydligvis enda, når du påstår at det farligste med cannabis er viss man ikke har nok kunnskaper om stoffet.
Og jo, det er allmen kunskap at man ikke skal bruke et rusmiddel daglig.
Men du visste vel kanskje ikke at cannabis var et rusmiddel heller?
Vis hele sitatet...
Var da morsomme vi skulle være idag da. Jeg vet det meste om cannabis, og siden de negative effektene kan være ganske så ninja på individet selv. Derfor er det farlig å ikke ha kunnskaper.

Jo, jeg vet at cannabis er et rusmiddel, akkurat som heroin, kaffe, nikotin og diverse andre lumske substanser.
Jeg har ihvertfall ikke tenkt å være som alle andre å fortelle ungen min absolutte sannheter. Fakta, forsiktighet og sunn fornuft vil jeg derimot ønske at min barn skal ha til grunn for sitt eventuelle bruk.
Sist endret av random42099; 31. januar 2012 kl. 22:54.
Det er jo utrolig om dere - eller andre mennesker - har trodd/tror at cannabis er ufarlig! Noe annet må dere vel ha hørt hjemme, på skolen, i media osv?!
Jeg har iallefall alltid vært klar over at hasj ikke er ufarlig. Har dog vokst opp i et hjem hvor narkotika er veldig forbudt. Faren min mista broren sin i heroinen, derfor ville det aldri blitt akseptert hjemme.

Er veldig enig i at man blir dårlig opplyst av skoler og medier - men ting helsedirektoratet skriver er IKKE svada! Derfor burde folk lytte til de - ikke bare vase det bort fordi det har gått bra å ta LSD annenhver helg hittil. Det vil ikke gå bra i lengden uansett (kun et eksempel).

Hadde en lærer på ungdomsskolen som "kjente en som røyka hasj og aldri landa igjen". Det er klart det ikke er måten å skremme på. Dumme jenter trodde på det, mens jeg dreit ut læreren og satt henne på plass. Visste jo at dette bare var tull - selv om man faktisk kan komme i psykose av hasj og.

Syns det blir for enkelt når dere blåser ut at dere vil pushe hasj på ungene deres fordi det er så forbaska "ufarlig". Det er mange lesere her, og disse tar til seg råd og ting som blir sagt her. Ikke prøv å få folk til å tro hasj er ufarlig. Det er ikke ufarlig. Får man problemer er det og vanskeligere å si ifra, da dette rusmiddelet ikke er akseptert i samfunnet
Det er MYE enklere å ringe foreldrene å si du er drita og ikke kommer deg hjem, enn å sette seg ned og forklare at man har fått psykiske lidelser av hyppig rusmisbruk.

Skjønner dere hvor jeg vil?
Sist endret av Life Goes On; 31. januar 2012 kl. 23:18.
Life Goes On: Skjønner godt hvor du vil. Men synes kanskje du er litt streng i uttalelsene dine. Nå er det ikke alle her som direkte skriver at cannabis er ufarlig, men at det er mindre skadelig enn alkohol. Men sier meg enig med deg at cannabis ikke er ufarlig, men tross alt, ingen rusmidler så langt er ufarlig.

Og så over til LSD. Selvsagt vil det ikke gå bra og ta LSD annenhver helg over en lengre periode, (kanskje år kanskje uker kanskje bare 1 gang, avhenger mye av personen) men tar du alle forhåndsregler så trenger ikke LSD og være farlig i det hele tatt.

Og det er heller ikke snakk om og "pushe"hasj på ungene. Spørsmålet fra trådstarter var: Hvis du hadde oppdratt ungen din til å holde seg til kun ett rusmiddel, bortsett fra koffein og nikotin, hvilket ville du det skulle vært? Det er også et rent hypotetisk spørsmål skriver trådstarter på side 2.

Håper du skjønner hvor jeg vil


Over til meg og mitt valg. Det er selvfølgelig snakk om bruk og ikke misbruk, for ingen med vettet i behold vil at ungen sin skal misbruke noe som helst!

Det får h*n finne ut av selv!
Men jeg kommer ikke til å bli den type foresatt som sier at cannabis er livsfarlig og det kommer til og ødelegge livet ditt.
Heller komme med fakta rundt rusmidler, både positivt og negativt.
Sist endret av ViciousDelicios; 1. februar 2012 kl. 01:16.
Et stort problem i hele legaliseringsopplegget er at det er så utrolig mange idioter som poster dritt som dette:


Det er så latterlig tragiskt, det er seriøst bare inntåka idiotstonere som ikke ser store problemer i bilder som det. herregud

Det som er farlig med dagens "opplæring" av narkotika på skolen er jo at det bare er svada. Så kommer de til internett, hvor svadaen blir motbeivst, og da kan de ende opp med å sluke den motsatte propagandaen i stedet.
Sist endret av bloodshotEyes; 1. februar 2012 kl. 07:43.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Et stort problem i hele legaliseringsopplegget er at det er så utrolig mange idioter som poster dritt som dette:


Det er så latterlig tragiskt, det er seriøst bare inntåka idiotstonere som ikke ser store problemer i bilder som det. herregud

Det som er farlig med dagens "opplæring" av narkotika på skolen er jo at det bare er svada. Så kommer de til internett, hvor svadaen blir motbeivst, og da kan de ende opp med å sluke den motsatte propagandaen i stedet.
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg er en inntåka stoner, og jeg skjønner utmerket godt at cannabis har skadepotensiale.
Det jeg derimot ikke er, er en idiot attpåtil. For det er virkelig nøkkelordet. Fordi det å ikke skjønne at det kan være skadelig å ruse seg hver dag, hele dagen er jo som du sier, idioti. Det har jo ikke noe med hvilket rusmiddel jeg nyter å gjøre.

En som ruser seg på hasj hver dag vil jo i større grad ha mulighet for å utvikle psykiske lidelser enn en som ikke gjør det.

En som spiser 50 gram salt hver dag vil være mer utsatt for hjerte- og karsykdommer, enn en som spiser 10 gram salt, 2 ganger i uken.

En som jogger 25km hver dag på asfalt, vil ha større sjangse for å utvilke sliteskader i f.eks knær og rygg, enn en som jogger 10km annenhver dag på f.eks treningsstudio/skogen.

(naturligvis spiller enkelt individet i seg selv også en rolle, men det er jo tross alt på generell basis det er snakk om her)

Dette er jo grunnleggende logikk.
Så har jeg lyst til å stille deg et spørsmål. Hvis du hadde merket smerte i knær og rygg, 3 mnd etter du begynte og jogge 25km daglig - Ville du jogget mer, eller resonert deg frem til at du kanskje måtte gjøre om litt på treningsrutinene dine?

Nei, når jeg tenker meg om er det soleklart at det er asfalten som har skyld i skadene. Ikke du som person, som velger å jogge på den.............

Forøvrig er ikke bildet i posten din SÅ ille. Det er flere punkter der som faktisk er helt korrekte.
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Nei. Jeg er en inntåka stoner, og jeg skjønner utmerket godt at cannabis har skadepotensiale.
Det jeg derimot ikke er, er en idiot attpåtil. For det er virkelig nøkkelordet. Fordi det å ikke skjønne at det kan være skadelig å ruse seg hver dag, hele dagen er jo som du sier, idioti. Det har jo ikke noe med hvilket rusmiddel jeg nyter å gjøre.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at hver eneste stoner tar det bildet for god fisk. Men det er åpenbart at noen stonere lukker seg for alt negativt om hasj, på lik linje med religiøse.


Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Dette er jo grunnleggende logikk.
Så har jeg lyst til å stille deg et spørsmål. Hvis du hadde merket smerte i knær og rygg, 3 mnd etter du begynte og jogge 25km daglig - Ville du jogget mer, eller resonert deg frem til at du kanskje måtte gjøre om litt på treningsrutinene dine?

Nei, når jeg tenker meg om er det soleklart at det er asfalten som har skyld i skadene. Ikke du som person, som velger å jogge på den.............
Vis hele sitatet...
Noen merker at man ikke tåler hasj. Noen kan røyke og ha det fint med det, og plutselig klikke. Noen røyker, og merker at livskvaliteten går ned, men greier ikke se det er hasjen sin feil. Sammenligningen din oversimplisiferer det alt for mye.
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Forøvrig er ikke bildet i posten din SÅ ille. Det er flere punkter der som faktisk er helt korrekte.
Vis hele sitatet...
Bildet er SÅ ille. Det er det dummeste jeg har sett i en pro-cannabissammenheng noen gang. Jeg får vel gå gjennom det..

Addictive vs non-addictive:
Alkohol gir deg sterke fysiske abstinenser enn hasj, det er korrekt. Men det psykiske ved en avhengighet er i de fleste tilfeller langt verre enn det fysiske, derfor er det et idiotisk utsagn å si at cannabis ikke er avhengighetsskapende. Forøvrig, alt som skjer i hjernen er fysisk da det til syvende og sist bare er elektriske impulser og balansen mellom ulike substanser som gjør deg for eksempel avhengig av et stoff.

Depressant vs Anti-depressant:
Oh my fucking god. Hvis du ikke skjønte det, depressant er ikke det motsatte av en anti-depressant. Depressant er en type stoffer som "depresser" ulike områder i hjernen. Det har ingenting med depresjon å gjøre. Anti-depressant er et type legemiddel, og cannabis er IKKE en av dem.

Causes cancer vs cures cancer:
Det har blitt dokumentert at alkohol kan øke kreft-risken, men det gjelder jo absolutt alt du kan putte i kjeften så det er ganske irrelevant. At cannabis kurer kreft er ikke dokumentert av annet enn biased stoner-dokumentarer, som alle bør ta med en klype salt.

1 millions deaths, cost police og OD:
Fair enough.

Destroys brain cells vs Grows brain cells:
Herregud. For det første gror ikke cannabis hjerneceller, for det andre er å måle hvor mange hjerneceller (når det er et lite antall) et stoff dreper en elendig måte å dømme skadeligheten av det på.

Så bildet har 3 valide punkter og 4 punkter som er helt blåst i huet, jeg vil værtfall kalle det retarded.

EDIT: Så at noen forskere har syntetisert et cannabinoid som fungerer som en anti-depressant på mus. Interessant, men det blir fortsatt veldig far-fetched å si at cannabis er en anti-depressant.
Sist endret av bloodshotEyes; 1. februar 2012 kl. 09:08.
Jeg sier ikke at hver eneste stoner tar det bildet for god fisk. Men det er åpenbart at noen stonere lukker seg for alt negativt om hasj, på lik linje med religiøse.
Vis hele sitatet...
Hvorfor trekke inn religiøse i denne diskusjonen? Du hadde ikke trengt å se lenger enn til motsatt side av legaliseringsdebatten for å forstå at ting foregår på samme vis der. Anti-cannabis mennesker lukker ørene for pro-cannabis argumenter.

Forøvrig gjelder det stort sett over hele verden, i alle kulturer og samfunn, be it religion, seksualitet, rus eller andre ting.
Folk flest er ikke åpne for å endre sitt syn på noe de har gjort seg opp en mening om.



Noen merker at man ikke tåler hasj. Noen kan røyke og ha det fint med det, og plutselig klikke. Noen røyker, og merker at livskvaliteten går ned, men greier ikke se det er hasjen sin feil. Sammenligningen din oversimplisiferer det alt for mye.
Vis hele sitatet...
Hvis man "plutselig klikker" av cannabis vil jeg fortsatt påstå at det er noe latent som har liggi og lurt - og at man da trolig før eller siden ville opplevd dette.

Hvis du ikke klarer å se at det bunner ut i personlige valg, og heller vil skylde på hasj so be it, you hypocritical fuck.

Addictive vs non-addictive:
Alkohol gir deg sterke fysiske abstinenser enn hasj, det er korrekt. Men det psykiske ved en avhengighet er i de fleste tilfeller langt verre enn det fysiske, derfor er det et idiotisk utsagn å si at cannabis ikke er avhengighetsskapende. Forøvrig, alt som skjer i hjernen er fysisk da det til syvende og sist bare er elektriske impulser og balansen mellom ulike substanser som gjør deg for eksempel avhengig av et stoff.
Vis hele sitatet...
Ja, bra sagt at psykiske abstinenser i de fleste tilfeller er langt værre en fysiske abstinenser.
Det er jo helt klart mye værre å gå ut av sitt normale handlingsmønster og sitte å ha lyst på røykings(i værste fall svette og slite med å sove), enn det er å føle at du har influensa i flere dager, ukontrollert skjelving m.m.(i værste fall kan det være dødelig)

Depressant vs Anti-depressant:
Oh my fucking god. Hvis du ikke skjønte det, depressant er ikke det motsatte av en anti-depressant. Depressant er en type stoffer som "depresser" ulike områder i hjernen. Det har ingenting med depresjon å gjøre. Anti-depressant er et type legemiddel, og cannabis er IKKE en av dem.
Vis hele sitatet...
Jeg er fullt klar over at naturlig, organisk cannabis ikke er et legemiddel - nettopp fordi det ikke blir forsket nok på, grunnet forbudet tilknyttet planten, og det faktum at man ikke kan ta patent på en blomst, og dermed er det ikke særlig gunstig mtp. kostnad vs. inntekt.

Men la oss igjen prøve å bruke vår logiske tankemåte. Hvis syntetisk cannabis inneholder stoffer som motvirker depresjon o.l i mindre doser, hvorfor skal da organisk cannabis ha utelukkende motsatt effekt?
http://www.sciencedaily.com/releases...1014073523.htm

Causes cancer vs cures cancer:
Det har blitt dokumentert at alkohol kan øke kreft-risken, men det gjelder jo absolutt alt du kan putte i kjeften så det er ganske irrelevant. At cannabis kurer kreft er ikke dokumentert av annet enn biased stoner-dokumentarer, som alle bør ta med en klype salt.
Vis hele sitatet...
Mayhaps det ikke kurerer kreft. Det det derimot kan gjøre, er å bedre livskvaliteten til mennesker med denne diagnosen. I form av smertelindring, økt matlyst m.m.

Vil også legge til at det ikke er noe håndfaste beviser på at cannabis alene fremkaller kreft. Hvordan var det med alkohol, sa du? For ikke å nevne de andre organiske skadene det medbringer. Fucker leveren din, fucker med hjernen din, hjertetrøbbel osv.


Destroys brain cells vs Grows brain cells:
Herregud. For det første gror ikke cannabis hjerneceller, for det andre er å måle hvor mange hjerneceller (når det er et lite antall) et stoff dreper en elendig måte å dømme skadeligheten av det på.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri påstått dette heller. Jeg tolker tydeligvis bildet litt annerledes enn deg. Akkurat som visse statlige institusjoner(foreldre osv også) sprer anti-propaganda uten hold i virkeligheten, vil det også være noen som spyr ut pro-propaganda, som ikke nødvendigvis har rot i virkeligheten det heller. Forøvrig vil jeg også legge til at selvom "det er et lite antall hjerneceller som dør" vil jo dette over tid hope seg opp, og da er det jo plutselig ikke et lite antall lenger.
Eller er du ikke enig?


Såvidt meg bekjent er det ikke noe særlig du kan gjøre for å GRO hjerneceller, nei. Dermed kan vi si at en mistet hjernecelle, får du ikke tilbake. Og det er det som er poenget mitt. Alkohol dreper hjerneceller. Cannabis bedøver de. Ved å slutte å røyke, eller for en som som røyker sporadisk er jo ikke dette en faktor lenger, da ting som er bedøvet stort sett pleier å våkne opp igjen.

Så bildet har 3 valide punkter og 4 punkter som er helt blåst i huet, jeg vil værtfall kalle det retarded.
Vis hele sitatet...
Jeg konkluderer med at dette bildet har 4 valide punkter, og 4 punkter som kunne vært bedre fremstilt, for vi kan jo ikke glemme det nederste punktet. Alkohol er lovlig, det er ikke cannabis. At punktene er "blåst i huet" har jeg nå redegjort for - og de er i grunn ikke det.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Et stort problem i hele legaliseringsopplegget er at det er så utrolig mange idioter som poster dritt som dette:


Det er så latterlig tragiskt, det er seriøst bare inntåka idiotstonere som ikke ser store problemer i bilder som det. herregud

Det som er farlig med dagens "opplæring" av narkotika på skolen er jo at det bare er svada. Så kommer de til internett, hvor svadaen blir motbeivst, og da kan de ende opp med å sluke den motsatte propagandaen i stedet.
Vis hele sitatet...
http://tctechcrunch.files.wordpress....Rock.jpg?w=640

Mitt bilde er cirka like seriøst som ditt.

EDIT:

Mente da at jeg også er imot slike bilder/informasjon..
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Hvis man "plutselig klikker" av cannabis vil jeg fortsatt påstå at det er noe latent som har liggi og lurt - og at man da trolig før eller siden ville opplevd dette.

Hvis du ikke klarer å se at det bunner ut i personlige valg, og heller vil skylde på hasj so be it, you hypocritical fuck.
Vis hele sitatet...
Å røyke hasj er selvfølgelig et personlig valg, men det blir helt på trynet å se på skader man kan få av det som et personlig valg. Ingen velger å bli fucka av rusmidler, og når tydligvis veldig mange ikke har godt av hasj blir det for dumt å skylde på dem, istedenfor å innse at rusmiddelet i stor grad kan være farlig. Og spar "hypocritical fuck" til det faktisk egner seg, selvom det høres kult ut.

Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Ja, bra sagt at psykiske abstinenser i de fleste tilfeller er langt værre en fysiske abstinenser.
Det er jo helt klart mye værre å gå ut av sitt normale handlingsmønster og sitte å ha lyst på røykings(i værste fall svette og slite med å sove), enn det er å føle at du har influensa i flere dager, ukontrollert skjelving m.m.(i værste fall kan det være dødelig)
Vis hele sitatet...
Tror du grunnen til at folk kaster livet sitt i dass på grunn av alkohol og rusmidler er på grunn av influensa og skjelving i et par dager? Håper ikke det, i såfall: det er fordi de blir fuckings deprimert, og stoffet hjelper dem å komme gjennom hverdagen.

Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Jeg er fullt klar over at naturlig, organisk cannabis ikke er et legemiddel - nettopp fordi det ikke blir forsket nok på, grunnet forbudet tilknyttet planten, og det faktum at man ikke kan ta patent på en blomst, og dermed er det ikke særlig gunstig mtp. kostnad vs. inntekt.

Men la oss igjen prøve å bruke vår logiske tankemåte. Hvis syntetisk cannabis inneholder stoffer som motvirker depresjon o.l i mindre doser, hvorfor skal da organisk cannabis ha utelukkende motsatt effekt?
http://www.sciencedaily.com/releases...1014073523.htm
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri påstått at cannabis har en motsatt effekt fra anti-depressants. Det jeg sier er at organisk cannabis på ikke kan kalles det fordi det aldri vil bli brukt til det, blant annet fordi de andre cannabinolene gir effekter som ikke er egnet for psykisk syke. Uansett, det var ikke det som var hoved"feilen" der, men at de sammenlignet at alkohol var en depressant mens cannabis var en anti-depressant.

Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Mayhaps det ikke kurerer kreft. Det det derimot kan gjøre, er å bedre livskvaliteten til mennesker med denne diagnosen. I form av smertelindring, økt matlyst m.m.
Vis hele sitatet...
I know, men det går ikke under "cures cancer".
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Vil også legge til at det ikke er noe håndfaste beviser på at cannabis alene fremkaller kreft. Hvordan var det med alkohol, sa du? For ikke å nevne de andre organiske skadene det medbringer. Fucker leveren din, fucker med hjernen din, hjertetrøbbel osv.
Vis hele sitatet...
Ja, alkohol øker kreftrisikoen, men som jeg sa, det er blitt sagt om alt du kan putte i kjeften. Kreft av alkohol er ikke en reell fare. Det finnes studier som viser at cannabis øker kriftrisikoen og.. Men drit nå i det, kreft er ikke det som gjør alkohol eller cannabis skadelig.



Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Jeg har aldri påstått dette heller. Jeg tolker tydeligvis bildet litt annerledes enn deg. Akkurat som visse statlige institusjoner(foreldre osv også) sprer anti-propaganda uten hold i virkeligheten, vil det også være noen som spyr ut pro-propaganda, som ikke nødvendigvis har rot i virkeligheten det heller. Forøvrig vil jeg også legge til at selvom "det er et lite antall hjerneceller som dør" vil jo dette over tid hope seg opp, og da er det jo plutselig ikke et lite antall lenger.
Eller er du ikke enig?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg syns det er synd fordi den beste måten å bekjempe narkotikafordommene er informasjon. Da hjelper det ikke med tull som det bildet. Antallet hjerneceller en normal alkoholbruker dreper gjennom forbruket sitt er ubetydelig.

Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Såvidt meg bekjent er det ikke noe særlig du kan gjøre for å GRO hjerneceller, nei. Dermed kan vi si at en mistet hjernecelle, får du ikke tilbake. Og det er det som er poenget mitt. Alkohol dreper hjerneceller. Cannabis bedøver de. Ved å slutte å røyke, eller for en som som røyker sporadisk er jo ikke dette en faktor lenger, da ting som er bedøvet stort sett pleier å våkne opp igjen.
Vis hele sitatet...
Ingen av oss har nok peiling på dette til å diskutere det ordentlig, men at cannabis bedøver hjerneceller og alkohol dreper dem er forenklet til de grader og sier egentlig veldig lite om skadeligheten ved stoffene.

Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Jeg konkluderer med at dette bildet har 4 valide punkter, og 4 punkter som kunne vært bedre fremstilt, for vi kan jo ikke glemme det nederste punktet. Alkohol er lovlig, det er ikke cannabis. At punktene er "blåst i huet" har jeg nå redegjort for - og de er i grunn ikke det.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at de er det, men vi blir nok aldri mer enige enn dette så jeg gir meg nå.
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Alkohol dreper hjerneceller.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør det ikke.

http://health.howstuffworks.com/huma...ain-myths9.htm
Ville heller at barnet mitt røyka en gang i uka, enn å drikke en gang i uka(hvis barnet er 16+)
Derimot ville jeg ikke tolerert at ungen ble mad stein og røyka hver dag. Ville heller ikke tolerert alkoholinntak uten å gitt ekte lærdom rundt dette, da alkohol er svært farlig og utforutsigbart.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Da beklager jeg å ha påstått det
Men bare for å nevne det er jo dette et utmerket eksempel på hva propaganda gjør - uansett hvilken side av en sak det dreier seg om.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dreper de ikke nei, men det kan skade hjernen.
So while alcohol doesn't actually kill brain cells, it can still damage your brain if you drink in mass quantities.
Vis hele sitatet...
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Dreper de ikke nei, men det kan skade hjernen.
Vis hele sitatet...
Klart det skader hjernen, det er jo gift. Det skader hjernen på den måten at man får svekket hukommelse.
Samme effekt som høyt forbruk av hasj gir.

Men her skal det MYE alkohol til - hver dag - for at det skjer. Samme med hasj.
Er nok enklere å bedre hukommelsen etter hyppig røyking
Sist endret av Life Goes On; 1. februar 2012 kl. 23:01.
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Vil også legge til at det ikke er noe håndfaste beviser på at cannabis alene fremkaller kreft.
Vis hele sitatet...
Nei, men måten du inntar cannabis på er kreftfremkallende, så da har det vel ikke noe å si om selve stoffet ikke er det? Du kan jo argumentere for at det samme gjelder sigartetter, men hadde rullerøyken blitt lovlig om den ble introdusert idag? Neppe.
Sist endret av popmart; 1. februar 2012 kl. 23:21.
Det kommer jo helt an på måten man inntar cannabis på :P
Sitat av popmart Vis innlegg
Nei, men måten du inntar cannabis på er kreftfremkallende, så da har det vel ikke noe å si om selve stoffet ikke er det? Du kan jo argumentere for at det samme gjelder sigartetter, men hadde rullerøyken blitt lovlig om den ble introdusert idag? Neppe.
Vis hele sitatet...
Spis det = Problem solved. (cannabis altså, ikke rulletobakk:b)
Sitat av STUKETRYNE Vis innlegg
Spis det = Problem solved. (cannabis altså, ikke rulletobakk:b)
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg har forstått så mister du mye av THC'en når du spiser.
Må gjerne opp i både dobbel og tredobbel ''dose'' for å bli like fjern som når man røyker bong.

Ikke alle som gidder det hver gang de vil bli fjerne.
Vet ikke om dere liker smaken jeg, men prøvde det en gang og syns det var som å tygge på jord. Smakte rett og slett helt jævlig.
Vet faen aldri hvor det har vært heller...
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Vet ikke om dere liker smaken jeg, men prøvde det en gang og syns det var som å tygge på jord. Smakte rett og slett helt jævlig.
Vet faen aldri hvor det har vært heller...
Vis hele sitatet...
det finnes mange typer hajs, noen smaker drit mens andre ikke. har aldri spist det selv dog.