Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2314
Hei
Jeg oveførte 400 kr på forhånd til en kar som aldri leverte varene mine.
Har hans konto, navn og adresse som kansje er falske.

Er det noe håp å få tilbake enten pengene eller varene mine? Hva kan jeg gjøre?
Sitat av the woodchopper Vis innlegg
Hei
Jeg oveførte 400 kr på forhånd til en kar som aldri leverte varene mine.
Har hans konto, navn og adresse som kansje er falske.

Er det noe håp å få tilbake enten pengene eller varene mine? Hva kan jeg gjøre?
Vis hele sitatet...

Tørke opp bæsjen som ligger på benet ditt.

on-topic:
Du kan alltids kontakte Finn og spørre om hjelp?
Du må anmelde det og kontakte finn.no. Men sjansen er vel heller liten for at du får penge dine tilbake dessverre.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bruker trygg betaling greiene til finn.no og payex.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Ring han, si du skal ha tilbake pengene dine ellers går du til sak. Enten får du pengene ganske kjapt eller så går du til sak.
You aren't the first one...

Nei, sånn jeg ser det, kan du bare glemme de varene eller 400, -

Sorry dude...

Bruk postoppkrav eller finns betalingsgaranti neste gang.
Sist endret av KevinNice; 30. august 2011 kl. 19:22.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
You aren't the first one...

Nei, sånn jeg ser det, kan du bare glemme de varene eller 400, -

Sorry dude...

Bruk postoppkrav neste gang.
Vis hele sitatet...
Vel, du kan fortsatt få en tom pakke eller en murstein. Bruk betalingsløsningen til finn.no.
Du kan se på de 4 første siffrene i kontonummeret opp mot bankregisteret for å se hvilken bank kontonummeret tilhører. Så kan du ringe banken og si at du ønsker å bekrefte eier av kontonummeret. Si navn og kontonummer, så kan banken enten bekrefte eller avkrefte om det faktisk er den personen som eier kontoen. Da vet du ihvertfall om du har riktig navn.
Der fikk du deg desverre en lærepenge til 400 kr.

Sitat av dvs Vis innlegg
Du kan se på de 4 første siffrene i kontonummeret opp mot bankregisteret for å se hvilken bank kontonummeret tilhører. Så kan du ringe banken og si at du ønsker å bekrefte eier av kontonummeret. Si navn og kontonummer, så kan banken enten bekrefte eller avkrefte om det faktisk er den personen som eier kontoen. Da vet du ihvertfall om du har riktig navn.
Vis hele sitatet...
Tviler jeg på at banken hadde svart på.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Vel, du kan fortsatt få en tom pakke eller en murstein. Bruk betalingsløsningen til finn.no.
Vis hele sitatet...
Du KAN, men sjansen er veldig liten for det.
Har du noen gang lest en post her på freak om noen som fikk en murstein eller tom pakke i posten? - Didn't think so.

Dette går også an å sjekke på postkontoret.
Sist endret av KevinNice; 30. august 2011 kl. 19:30.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Der fikk du deg desverre en lærepenge til 400 kr.



Tviler jeg på at banken hadde svart på.
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg jobber selv i bank, og vet at dette kan gjøres. Hvis folk ønsker å vite at de setter over pengene til riktig person. Men man må ha fult navn og kontonummer, og banken kan ikke gjøre mer enn å bekrefte eller avkrefte
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Du KAN, men sjansen er veldig liten for det.
Har du noen gang lest en post her på freak om noen som fikk en murstein eller tom pakke i posten? - Didn't think so.

Dette går også an å sjekke på postkontoret.
Vis hele sitatet...
ikke akkurat en murstein, men defekte varer/bare papp har jeg hørt om ja
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Du KAN, men sjansen er veldig liten for det.
Har du noen gang lest en post her på freak om noen som fikk en murstein eller tom pakke i posten? - Didn't think so.

Dette går også an å sjekke på postkontoret.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke sjekke på postkontoret nei, du må betale postoppkravet før du for lov til å åpne pakken
Sitat av dvs Vis innlegg
Du kan ikke sjekke på postkontoret nei, du må betale postoppkravet før du for lov til å åpne pakken
Vis hele sitatet...
Dersom du forklarer betjeningen at du tror du blir lurt og de er i litt hyggelig humør den dagen, så kan det enkelt gjøres at de kan åpne den for deg og sjekke jo.
Sist endret av KevinNice; 30. august 2011 kl. 19:43.
Nei, man trenger ikke betale postoppkravet før man får lov til å åpne pakken.
Man kan fint be betjeningen om å åpne den for deg, for å se om varene faktisk er der. Om de er der, så kan man betale uten å måtte bekymre seg =)
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Du KAN, men sjansen er veldig liten for det.
Har du noen gang lest en post her på freak om noen som fikk en murstein eller tom pakke i posten? - Didn't think so.

Dette går også an å sjekke på postkontoret.
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/07/542877.html

Han skulle kjøpe pc til 6000 og fikk engangsgrill