Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 13634
Så nettop dokumentaren slanger i paradiset på nrk. Dette var episode 1/3 og jeg gleder meg til de to neste bitene. Her fikk man hørt endel fra en tidligere proff, samt sett hvordan narkotikaomsetning kan se ut på gatenivå..

Det jeg syntes var veldig ålreit var at "Annet Navn" fortalte sin historie på den måten han gjorde. Mannen er jo tydelig ikke uintelligent, men det betyr ikke at jeg forherliger det han står for/har gjort.

På den annen side så var de "narkokåkene" som var filmet mer fullsatt enn sprøyter enn hva jeg var vant til tidligere. Hos oss delte vi en bonge, spiste kanskje noen rypper og tok en pils.

Men kanskje jeg bare begynner å bli gammel ? Uansett så er dette egentlig bare en anbefaling til å se dokumentaren, med noen tanker på siden.

Se klippet og diskuter !
Sist endret av meitemark; 24. februar 2018 kl. 23:00. Grunn: fjerner navn
Det var del 2/3 denne gangen... De tok for seg prostitusjon i forrige del. Tror forresten han faktisk het Annet Navn og at det ikke var et fiktivt navn.

Uansett fascinerende å høre om hvordan ting foregikk i hans tid og de belyser noe veldig viktig; nettopp at de virkelige bakmennene sitter trygt og styrer sjappa si. Hele dokumentaren skriker vel etter andre fremgangsmåter fra politiet.
Sist endret av meitemark; 24. februar 2018 kl. 23:00.
riksdollar
pidget's Avatar
Trådstarter
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Det var del 2/3 denne gangen...
Vis hele sitatet...
Ja, du har helt rett, og jeg linket feil. del 2 som jeg snakket om, gikk litt fort her
Så den selv... Fascinerende opplegg. Savnet dog et aspekt; voldsbruken. Hadde han livvakter? Var han utsatt for drapsforsøk? Rivalisering?

Kan jo også legge til at fyren kommer med bok, og at han sikkert brukte dette som en slags måte for å komme i kontakt med forlag + skaffe seg et navn i media.
Så akkurat del to selv. Hele serien er kjempebra, er ikke ofte vi ser norske dokumentarer om disse emnene. Noen som fikk med seg hva siste del handler om?
Waiting for video.. Noen som vet om man trenger programtilleg? Har firefox, windows 7
Sitat av CriminalMind Vis innlegg
Så akkurat del to selv. Hele serien er kjempebra, er ikke ofte vi ser norske dokumentarer om disse emnene. Noen som fikk med seg hva siste del handler om?
Vis hele sitatet...
Mafia og organisert kriminalitet, tror jeg det ble sagt....
Sist endret av Vale; 24. november 2009 kl. 22:58. Grunn: Korrektur
Han nevnte det var 3 "store" saker som politiet hadde rullet opp og en av de var hans.. noen som vet hvilken sak han sitter inne for?
Sitat av Jessiejane Vis innlegg
Han nevnte det var 3 "store" saker som politiet hadde rullet opp og en av de var hans.. noen som vet hvilken sak han sitter inne for?
Vis hele sitatet...
han nevnte 4 store saker, og en av de var hans.
Så husk neste gang dere tror dere kjenner en ''stor'' fyr innen dopsmugling. / mener han får dette rett fra smugler bilen osv. Ikke sant

Er foresten et syykt program, eneste jeg gidder og se på av NRK sine programer
Tar for seg inntrisange ting.

Edit, sorry for skriveleifer.
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Waiting for video.. Noen som vet om man trenger programtilleg? Har firefox, windows 7
Vis hele sitatet...
-Sliter med å streame videoen selv.. Funka ikke å spille det av med firefox, måtte bruke internet explorer som gikk veldig tregt, og ja jeg har nyeste versjon av windows media player. Er serien lagt ut andre steder enn på nrk.no?

Veldig bra dokumentarserie! Jeg har faktisk prata med han ene rusmisbrukeren tidligere..
riksdollar
pidget's Avatar
Trådstarter
Hadde tenkt å bumpe denne noe mer saklig, med referanse til nrks artikkel om kjeltringer fra østblokkland. Siden greier ikke samarbeider helt her hos meg vil jeg bare minne på om at del 3 av denne serien blir sendt nå ikveld klokka 21:30. Tror det blir interressant, kommer til å se den selv om 27 minutter
Sitter å venter på del 3 nå, håper denne blir like bra som den forrige .
Når kommer del 3?
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Når kommer del 3?
Vis hele sitatet...
Det startet faktisk 2 minutter før du skrev innlegget ditt.
Slå på NRK.
Alle episodene ligger forøvrig på NRK sine sider
Var Del 3 litt kort eller var det bare meg?
Plutselig ble lisensavgiften verdt hver eneste krone.
Kvalitetsdokumentarserie dette her, bra at såpass mange har sett de, det trengs.
Det her gikk tregt gitt, noen som har download link eller noe?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av luulz Vis innlegg
Det her gikk tregt gitt, noen som har download link eller noe?
Vis hele sitatet...
I second that.
Skal sette på dette nå før jeg legger meg, og se, kanskje dette virkelig er interissant?

Man kan se Slanger i Paradis episode 2 og 3 på Nrk sin nettside, faktisk via den linken du linket. (?)
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Skal sette på dette nå før jeg legger meg, og se, kanskje dette virkelig er interissant?

Man kan se Slanger i Paradis episode 2 og 3 på Nrk sin nettside, faktisk via den linken du linket. (?)
Vis hele sitatet...
Ja men av en eller annen grunn er det VELDIG treigt akkurat nå...
Sitat av lex123 Vis innlegg
Ja men av en eller annen grunn er det VELDIG treigt akkurat nå...
Vis hele sitatet...
Det merker jeg også. :/
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Bare jeg som ikke syns det var helt sykt bra? Nå har jeg foreløpig bare sett del 2, men jeg fikk hvertfall følelsen av at de tok opp mye som jeg ser på som ganske selvsigende. Som f.eks. når de sier noe sånt som "Kan det stemme at det er noen som står øverst og styrer det hele, som Annet Navn sier?". Det var riktignok ikke ordrett det de sa, men ikke langt unna. En annen ting jeg også stusset litt på var at de ikke snakker med noen som har blitt tatt for narkotikaforbrytelser i de senere årene. Alt vi hører om er kjøp og salg av hasj og amfetamin på 80- og 90-tallet. Jeg sier ikke at dette ikke er interessant, men når de først skal ta opp narkotikaomsetning så mener jeg de burde gi folk et innblikk i hvordan det fungerer i dag og ikke for 20 eller 30 år siden. Greit nok at noe er likt, men en hel del har forandret seg.
Sist endret av meitemark; 24. februar 2018 kl. 23:01. Grunn: fjerner navn
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Bare jeg som ikke syns det var helt sykt bra? Nå har jeg foreløpig bare sett del 2, men jeg fikk hvertfall følelsen av at de tok opp mye som jeg ser på som ganske selvsigende. Som f.eks. når de sier noe sånt som "Kan det stemme at det er noen som står øverst og styrer det hele, som Annet Navn sier?". Det var riktignok ikke ordrett det de sa, men ikke langt unna. En annen ting jeg også stusset litt på var at de ikke snakker med noen som har blitt tatt for narkotikaforbrytelser i de senere årene. Alt vi hører om er kjøp og salg av hasj og amfetamin på 80- og 90-tallet. Jeg sier ikke at dette ikke er interessant, men når de først skal ta opp narkotikaomsetning så mener jeg de burde gi folk et innblikk i hvordan det fungerer i dag og ikke for 20 eller 30 år siden. Greit nok at noe er likt, men en hel del har forandret seg.
Vis hele sitatet...

Er så enig i det du sier, veldig bra dokumentar, tar for seg veldig mye interisserende stoff, veldig bra, håper å se ep. 2 og 3 imorgen, nå er det natta.
Sist endret av meitemark; 24. februar 2018 kl. 23:01. Grunn: fjerner navn
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Bare jeg som ikke syns det var helt sykt bra? Nå har jeg foreløpig bare sett del 2, men jeg fikk hvertfall følelsen av at de tok opp mye som jeg ser på som ganske selvsigende. Som f.eks. når de sier noe sånt som "Kan det stemme at det er noen som står øverst og styrer det hele, som Annet Navn sier?". Det var riktignok ikke ordrett det de sa, men ikke langt unna. En annen ting jeg også stusset litt på var at de ikke snakker med noen som har blitt tatt for narkotikaforbrytelser i de senere årene. Alt vi hører om er kjøp og salg av hasj og amfetamin på 80- og 90-tallet. Jeg sier ikke at dette ikke er interessant, men når de først skal ta opp narkotikaomsetning så mener jeg de burde gi folk et innblikk i hvordan det fungerer i dag og ikke for 20 eller 30 år siden. Greit nok at noe er likt, men en hel del har forandret seg.
Vis hele sitatet...
Veldig enig. Men, å finne noen andre som satt så høyt som Annet og er blitt tatt i de sisteåra og i tillegg er villig til å snakke på offentlig tv, tviler jeg litt på
Sist endret av meitemark; 24. februar 2018 kl. 23:02.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av OoM Vis innlegg
Veldig enig. Men, å finne noen andre som satt så høyt som Annet og er blitt tatt i de sisteåra og i tillegg er villig til å snakke på offentlig tv, tviler jeg litt på
Vis hele sitatet...
Det er sant, men det var ikke folk høyt oppe jeg tenkte på. Litt dårlig til å ordlegge meg klokken to om natten.
Sist endret av meitemark; 24. februar 2018 kl. 23:02.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Linken funker ikke lengre, inholdet er slettet fra Nrk nett-tv kanskje?
Er veldig opptatt av å få det tilbake, da det er veldig interissant.
Til dere som synes delen om narkotika var interessant: Her er en dokumentar, Åra som går, som tar for seg norsk narkotikapolitikk og dets konsekvenser fra et brukerperspektiv. Anbefales på det varmeste.

http://www.youtube.com/watch?v=_uf74FLOyAs
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ikke jeg heller... Tragisk at NRK velger å fjerne den ene tingen jeg noensinne har hatt lyst til å se på møkkakanalen...
Genial serie! Skulle gjærne ha sett den igjenn!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
riksdollar
pidget's Avatar
Trådstarter
Da begynner den episoden om prostitusjon om 2 minutter på nrk2 så jeg bumper denne siden klippet ikke er tilgjengelig på nett lenger..
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som vet hvor jeg kan få lastet ned/ sett denne serien?? Har leita over alt jeg kan tenke meg. I all hovedsak del 2 jeg vil se.


Beklager jumping av gammel tråd
Sitat av Legend. Vis innlegg
Noen som vet hvor jeg kan få lastet ned/ sett denne serien?? Har leita over alt jeg kan tenke meg. I all hovedsak del 2 jeg vil se.


Beklager jumping av gammel tråd
Vis hele sitatet...
Eneste jeg fant var

"Slanger i Paradis er nå til salgs på DVD. Få alle tre episodene tilsendt i posten! Send oss en mail og bestill Pris 298,- inkl frakt."

Sjekka Youtube btw? Ser det ligger et par filmer der og