Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 6100
Tja, hva har dere MedFreaks hatt best lykke på når det kommer til ørret?

Jeg har selv tatt mest på skjesluk og spinnere i sølv og kobber farge der jeg bor
Blanke spinnere er gjerne effektivt, jeg prøver meg frem. Ikke for store sluker, mange ørreter er 300-500 gram og spiser ikke voldsomt store bytter.

Personlig har jeg alltid vært glad i mark og dupp, for meg er det noe eget med å slenge duppen uti og ligge i lyngen med bålkaffe og bare nyte stillheten mens jeg følger med om det skjer noe der ute. Ofte tar jeg med meg to stenger slik at jeg har mark på den ene og fisker mer aktivt med den andre.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Tja, hva har dere MedFreaks hatt best lykke på når det kommer til ørret?

Jeg har selv tatt mest på skjesluk og spinnere i sølv og kobber farge der jeg bor
Vis hele sitatet...
Lillauren og skjesluk med sølv/kobber og rød alt ettersom.
Men jeg er relativt fersk så hva jeg har fått fisk på er endel flaks tipper jeg.
Mark å søkke er bankers, men litt kjedlig så da hiver jeg ofte uti det og fisker aktivt med ei anna stang samtidig.
Vi har ofte med oss hunden til samboern (retriever) og den elsker å hente dupp og svømme etter ALT vi kaster uti noe som kan bli litt kaotisk og har resultert i at noe er blitt slitt bort.
Sist endret av NokErNok; 23. august 2021 kl. 22:52.
Jeg digger å fiske. For min del så blir det på en måte en slags terapi. Tar ofte elsykkelen min å stikker på noen lokale tjern for å fiske. Var på xxl seinest i dag å kjøpte en boks med meitemark
Aktivt markfiske, med lodd og dupp frittglidende på linen. Har hatt veldig gode resultater med denne metoden. Dette oppsettet gjør at man både kan fiske i alle vannlagene. Merket at ørreten ofte biter når marken beveger seg opp eller ned i vannlaget.