Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3141
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Hallo freaks Noen som vet om det kan være vanskelig å få jobb i helsesektoren (i hovedsak som helsefagarbeider, sykepleier, vernepleier) når du har synlige tatoveringer?

Håper du kan dele dine erfaringer og ditt synspunkt.

Mvh Shlash
Sist endret av Shlask; 5. september 2014 kl. 17:15.
Med mindre du har tatoveringer som kan virke støtende behøver du ikke bekymre deg. Jeg har selv synlige tatoveringer på under/over -armer. Enkelte kollegaer har også dette, samt personell jeg har observert på diverse sengeposter. Jobber innen det offentlige helsevesenet.

Edit: skrivefeil/omformulering
Sist endret av Onkel Leif; 5. september 2014 kl. 17:29.
Lykkelig pessimist
Shlask's Avatar
Trådstarter
Sitat av Onkel Leif Vis innlegg
Med mindre du har tatoveringer som kan virke støtende behøver du ikke bekymre deg. Jeg har selv synlige tatoveringer på under/over -armer. Enkelte kollegaer har også dette, samt personell jeg har observert på diverse sengeposter. Jobber innen det offentlige helsevesenet.

Edit: skrivefeil/omformulering
Vis hele sitatet...
Takk for svar Glemte å legge til at jeg har mange tatoveringer fra før av, men de kan skjules med langermet genser. Vurderer å ta på ene hånda nå.
Kompis er sykepleier. Han har sleeve på den ene armen som begynner på hånda og slutter oppe ved øret. Og det har ikke stått i veien for noe. Men er av blomster og shit da, så en koselig tatovering kan man vel kalle det.
Sitat av streetch Vis innlegg
Kompis er sykepleier. Han har sleeve på den ene armen som begynner på hånda og slutter oppe ved øret. Og det har ikke stått i veien for noe. Men er av blomster og shit da, så en koselig tatovering kan man vel kalle det.
Vis hele sitatet...
Jeg og faktisk. Har en kompis som har tattovert alt fra over beltestede og opp helt til ørene. Jobber som hjelpepleier. Spurte han om det engang. De fleste eldre syns det er barnslig, skummelt, og slikt først -- men når de skjønner at han er en grei kar så blir de egentlig bare mer interessert.
Sist endret av hayer; 5. september 2014 kl. 20:15.
Inget problem så lenge det ikke er støtende
Sitat av 0bs Vis innlegg
Inget problem så lenge det ikke er støtende
Vis hele sitatet...
Hvem bestemmer hva som er støtende?
Jeg har et hjerte hengene ut av armen og noe de fleste tror er satan (Ikarus) på den andre, og har jobbet diverse steder i helsevesenet (bl.a. som miljøterapeut og vernepleier) de siste 6 årene uten problemer. Det er vel ingen som bryr seg om tattiser lenger. Med mindre du har et svært hakekors eller en baby som blir voldtatt av en jihadist med ståpikk eller noe sånt, så burde det nok gå greit.
Sitat av Fluke Vis innlegg
Hvem bestemmer hva som er støtende?
Vis hele sitatet...
Får man vel neste bare tenke litt over selv, holder man seg unna hakekors og rasistiske tegn, så er man vel utenfor umiddelbar faresone. Så kommer det med hode skaller og slikt, men ye, man må nesten bare tenke litt selv hva vanlig mann i gata ikke liker.
Sitat av zlagther Vis innlegg
Får man vel neste bare tenke litt over selv, holder man seg unna hakekors og rasistiske tegn, så er man vel utenfor umiddelbar faresone. Så kommer det med hode skaller og slikt, men ye, man må nesten bare tenke litt selv hva vanlig mann i gata ikke liker.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at det er alltid noen som finner hva som helst støtende...
Det finnes enkelte regler i helsesektoren for hva som er lov og ikke når det kommer til kroppspryd, men det er av hygieniske og sikkerhetsmessige årsaker.
F.eks. er det ikke tillatt med lange negler, ringer, klokker og div. smykker hos sykepleiere (og antakelig vernepleiere).

Det har altså ikke noe med det estetiske å gjøre og derfor antar jeg at tatoveringer (innenfor rimelighetens grenser) er helt orden.
Sitat av Fluke Vis innlegg
Hvem bestemmer hva som er støtende?
Vis hele sitatet...
Pasienten.

Har aldri hørt om noen som har hatt problemer i helsesektoren pga tatovering. Har selv en del tatoveringer uten at det har plaget noen.