Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2247
Hei, dette er min første post her på forumet!

Som tittelen sier, søker jeg et par-tre stykker(hvis ikke flere), til et ganske viderekommende Unity3d prosjekt. Ikke lett, men ikke helt for avansert heller(viderekommende).
Info om prosjektet. Keep in mind at jeg nettopp har kommet på ideen, så det er bare å komme med forslag til nye ting og/eller endringer.

Har tenkt til å lage et fps zombie survival spill, noe som CoD Zombies, bare litt mere "survival", altså, ikke bare skyting og dreping.
La meg forklare litt bedre.
Har tenkt til å ha en type dag og natt skifte(noe som på minecraft), der zombiene kommer på natta, og på dagen skal du ha tid til å samle/kjøpe(har ikke bestemt meg enda) materiale, som stein, metall, tre osv..For så å oppgradere f.eks dører, våpen, gjærer osv.. Kanskje en landsby der det er flere inbyggere som selger slikt? Som sagt, er dette bare ideer.

Det jeg trenger:
- En map developer //Han som lager og designer banen.
- En med erfaring når det gjelder 3d Animering (Hadde ikke skadet om denne personen kunne noe om 3d modellering). Til å starte med tenkte jeg av vi bare kunne laste ned gratise 3d modeller, og animere dem, men hvis noen her kan lage 3d modeller, så gjør ikke det noe.
- En som kan en del unity's verison av Javascript (UnityScript), til å hjelpe meg med å programmere.

Jeg kan UnityScript, ikke 100%,men jeg kan alt basic og litt mer. Nok til dette prosjektet.

Så hvis noen er interessert, er det bare å skrive under!

Jeg kan komme med mer informasjon hvis jeg får litt liv i tråden.
Sist endret av Zandertaiko; 20. august 2014 kl. 23:57.
Dette har vi jo 3000 spill rundt allerede (f.eks 7 days to die, The Forrest, etc,etc), hvorfor ikke finne på noe mer 'kreativt' og nytt?
Dette høres jo helt ut som Rust.
Greit nok at det ikke er så kreativt og nytt. Men jeg kan tenke meg at det blir et morsomt prosjekt
Det er jo nesten som å si, hvorfor lager du skytespill? Det har jo blitt laget 100000 ganger før.
Men ja.. Litt off-topic er vi da vel? Fint hvis dere kommer med forslag og ikke bare "hvorfor?" og "det er jo helt likt som xxxx", osv..
Bare et spørsmål; Unity har støtte for C#. Det kan brukes som et "scriptspråk" mot motoren. Hvorfor skal du da ha folk som kan JS? Forsåvidt så kan man vel egentlig velge begge ettersom man kan bruke C# og JS side om side i Unity, men ser problemet med å ha to språk å forholde seg til.

Men personlig syns jeg JS fort blir rotete og vanskelig å vedlikeholde.
C# går som regel greit, men jeg har ikke peiling når det kommer til c#.
I tilleg, blir det litt rotete hvis man skal bruke 2 språk i samme spill, kalle funksjoner, variabler osv..

Men en måte man kan løse det på, er vel at H*n som kan C# lager "scriptsa" til det ene "systemet", f.eks skade, hp og GUI scripts. Mens han H*n som kan java lager AI, kaller animasjoner osv. Eller omvendt såklart.
Men jeg er ikke helt sikker på hvordan dette vil funke, men hvis noen her har lyst og kan C#, så kan vi nok få det til.
Sist endret av Zandertaiko; 21. august 2014 kl. 15:32.
Så spillet er såpass lite at du kun trenger;
1 til å lage banen(e?)
1 til animasjon, og ev. enda 1 til modellering
1 til scripting/programmering (totalt 2 med deg)

Tror ingen kommer til å bli med på dette før du ev. får laget et designdokument, og forklart litt rundt hva som skiller spillet ut. Har scriptet en del i Unity, driver fortsatt på forsåvidt, og kan alltids hjelpe til med enkelt ting. Personlig tror jeg dette prosjektet går i dass, som alle andre som prøver å starte på Freak, pga. for lite dokumentasjon og dårlige ledelse.

Ev. hvis du vil fortsette drømmen uten å legge noe mer arbeid i det prøv på diskusjon.no - virker som de har en større andel virklighetsfjerne brukere i utviklingsforumet sitt.


Edit: Her har du en template/utgangspunkt for et designdokument.
Sist endret av hayer; 22. august 2014 kl. 12:02.
Hmm, okei. Takk for svar!
Skal se litt mer inn i det, når jeg kommer hjem.
Men dette er ikke noe million spill / aaa kvalitet.
Bare et lite prosjekt for moro skyld.
Alle her tar det enten alt for serriøst, eller bryr seg ikke i det hele tatt. //Min oppfatning.
Poenget mitt var vel mer at hvis du bare har alt i hode ditt er det vanskelig for andre å bli 'hooked'. Kan også være greit å ha et designdoc slik at man ikke endrer, legger til, glemmer eller fjerner features x antall gang i uken.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av hayer Vis innlegg

tl;dr

Edit: Her har du en template/utgangspunkt for et designdokument.
Vis hele sitatet...

Takk! Har lekt meg med spilldesign i 3-4 måneder nå og har sett etter en måte å holde orden i rotet, flott at du linket det der
Angrer litt på friåret fra høyskolen nå..