Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2944
Da ser det ut til at etter 7 år med medisinmisbruk, da henholdsvis opiater, vival og sobril skal legges inn for avrusning og. På tlf sier min kordinator at de vurderer situaasjonen dit hen at de ønsker meg inn forterst mulig pgr en del hendelser den siste tiden. Hun nevnte noe om skjerminsposten i 4 uker så evnt et videre opplegg etter det


Noen som har vært gjennom dette som kan fortelle litt om hva jeg kan forvente meg. Hva gjør man om dagene osv? mange tanker som surrer nå altså men jeg er motivert for hjelp for jeg innser selv at jeg har nåkk et mye større problem enn jeg selv har antatt

Så et kjapt spm på tampen. brukt ca 60 mg oksycodone siste dagene... sist jeg gjorde dette over fjorten dager kombinert med oksynorm hadde jeg abstinenser fra helvete!!!!! fysisk 1 uke , pysisk mange. men siden det er så få dager tror dere det vil bli likedan? jeg har heldigvis nr til ambulant team og beskjed om og ringe om jeg trenger noe hjelp. Har et par vival, sobril står jeg fast på(synes ikke de hjelper et spøtt) og noen rivotril. Vil disse kunne lindre. Aldri tatt riv mot abstinenser men fikk kjøpt et par tilfelle


Plenty skrivefeil.. orker ikke rett på, håper på forståelse. er litt stresset
Sist endret av Leasure; 14. august 2013 kl. 18:16. Grunn: skrivefeil
Artig! ... -Jeg har KUN vært på MOTTAKSSIDEN, et helvete.
For du kommer inn, og har GARANTERT gjemt vekk preparatene.....

Kan du ikke bare drite i det?

En stund til, i alle fall?

Ikke søk hjelp - mens du gjemmer dine Vival, Sobril og Rivotril oppi rassen eller i madrasse eller noe...

Du klarer nok å lure folkene på inntaket en stund.
-Men er det viktig?
Du lurer jo bare deg selv...

Bruk dine vival, rivotril og sobril FØR du kommer...

Ikke kast vekk skattepenger som burde ha gått til folk som faktisk ØNSKER å endre livsstil....
:-)
Trådstarter
14 2
Sitat av Princeultra Vis innlegg
Artig! ... -Jeg har KUN vært på MOTTAKSSIDEN, et helvete.
For du kommer inn, og har GARANTERT gjemt vekk preparatene.....

Kan du ikke bare drite i det?

En stund til, i alle fall?

Ikke søk hjelp - mens du gjemmer dine Vival, Sobril og Rivotril oppi rassen eller i madrasse eller noe...

Du klarer nok å lure folkene på inntaket en stund.
-Men er det viktig?
Du lurer jo bare deg selv...

Bruk dine vival, rivotril og sobril FØR du kommer...

Ikke kast vekk skattepenger som burde ha gått til folk som faktisk ØNSKER å endre livsstil....
:-)
Vis hele sitatet...
tror du misforstod meg helt her!! har overhodet ingen planer om å snike med meg noe som helst av stoffer inn. Her har jeg selv ringt og bedd om hjelp , hvor dum er jeg ikke om jeg skal ta meg meg stoff inn da?

Mulig posten min ble litt rotetet. men les den en gang til!

Jeg lurer på hva jeg kan vente meg , hva man gjør om dagene osv?

de 5 tablettene jeg har liggende var noe jeg skaffet meg tilfelle jeg fikk avbstinenser fra og med i morgen. Her er det jo snakk om at jeg kan få komme inn om 1-3 uker... Hovedgrunnen til at jeg skal inn er jo for avvenning av medikamenter , da spesielt overforbruk på sobril samt PF store mengder. Ikke i min villeste fantasi ville jeg tatt med meg noe inn annet enn sobrilen som de skal hjelpe meg og trappe ned på for den sa de jeg IKKE skulle brå seponeres på. ang opitatene så får jeg jo hjelp der skulle absitnensene bli for ille.. nei mulig jeg må skrive et helt nytt innlegg siden det ble totalt misforstått


og jeg forstår vel meget godt at det ikke er gøy på blå kors. spurte om noen kunne fortelle meg litt om hva jeg kan forvente..
Sist endret av Leasure; 14. august 2013 kl. 18:38. Grunn: la til noe
Jajaja...

Du ville bare tatt med Sobrilene?

Kjempe.

Det er IKKE noe som helst "GØY" på blåkors.

Slett ikke.
Du kan forvente abstinenser og dertil medfølgende "smerter", "vondter" og potensielt livstruende tilstander.

Du må rett og slett følge de rådene du får, inkludert Vit-B i rumpen og isoton væskebehandling.

Stol på personellet som jobber der, de har sett tilstanden du er i tidligere...
(De kjenner igjen en narkis når de ser en!)

Igjen, IKKE forvent GØY!

Forvent smerter, sug, og se på andre medpasienter som har smuglet inn dop...

Det siste er et helvete. Både for deg og for dem som prøver å motivere, oppmuntre og inspirere til å få deg nykter.

Men sånn er det.

Ikke noe å gjøre med, gitt gjeldende lovgivning.

G U D D

L Ø K K !!!

:-)
Hvor i landet skal du inn?
Trådstarter
14 2
Sitat av Princeultra Vis innlegg
Jajaja...

Du ville bare tatt med Sobrilene?

Kjempe.

Det er IKKE noe som helst "GØY" på blåkors.

Slett ikke.
Du kan forvente abstinenser og dertil medfølgende "smerter", "vondter" og potensielt livstruende tilstander.

Du må rett og slett følge de rådene du får, inkludert Vit-B i rumpen og isoton væskebehandling.

Stol på personellet som jobber der, de har sett tilstanden du er i tidligere...
(De kjenner igjen en narkis når de ser en!)

Igjen, IKKE forvent GØY!

Forvent smerter, sug, og se på andre medpasienter som har smuglet inn dop...

Det siste er et helvete. Både for deg og for dem som prøver å motivere, oppmuntre og inspirere til å få deg nykter.

Men sånn er det.

Ikke noe å gjøre med, gitt gjeldende lovgivning.

G U D D

L Ø K K !!!

:-)
Vis hele sitatet...
kjære meg! er jo gjerne lege, samhandlingskordinator og psykolog på blå kors som skal hjelpe meg og trappe ned på sobril ettersom jeg har gått på de i snart ett år. Dsom sa at jeg IKKE skulle bråseponeres men trappes ned i samråd med de der inne for og få en mest mulig skånsom overgang psykisk og fysisk. SKjønner ikke hva som får deg til og tro at jeg skal snike med meg sobril inn?

Jeg forventer da vel ikke noe ferie koloni og gøy, var et spm om rett og slett hvordan dagene der er osv.. hva gjør man gjør om dagene osv. tenkte kanskje flere her inne side det er et rusforum hadde litt erfaring evnt hadde vært inn for et opphold. Men skjønner her får jeg ikke mye annet svar enn enn at det er et helvete osv.. jeg er godt forberedet på at det det ikke blir noe joy ride.. så den biten skal jeg nåkk takle...

Nei det hadde vel vært mye mer morro og bare fortsatt i det løpet jeg er i, det hadde sikkert blitt mye enkelere om f.eks ti år. Nei jeg er stolt av meg selv og for at jeg selv har bedt om hjelp. Og har ingen intensjoner om og ta opp plass for "andre som trenger det" ved og smugle inn dop og tro dette er noe ferie koloni
Princeultra: du har mye rett i det du skriver, men la nå mannen få en mulighet før du forteller om en overflod av dop når han kommer inn. Ikke alle avdelinger/klinikker under Blå Kors er like.

Du vil få medisiner mot de verste abstinensene. Vitaminer og div. medikamenter så du kommer deg "opp" igjen uten mest mulig stress. Personalet er sikkert strenge og kjipe, men regner med de er vennlige så lenge du ikke viser en voldelig/fiendtlig oppførsel.

Mye forskjellig som er på Blå Kors. De som smugler inn medikamenter som Princultra referer til, er ofte de som tar noen uker under Blåkors sine vinger fordi de trenger en "ferie" og gratis behandling/omsorg før de skal ut på livet igjen. Glade gutter som ofte vet hvordan de skal utnytte systemet. Noen utnytter Blåkors/NAV, mange penger i omløp så fort du kommer deg under behandling.

Mange kommer rett fra gata. Bostedsløse, psykisk psyke, vanlige mannen i gata, familiefedre/mødre. Du vil se alt mulig rart. Mennesker fra alle samfunnslag og rusproblematikker.

Etter de 4 ukene på Blåkors, så regner jeg med du blir send på en institusjon en eller annen plass i landet, som f.eks. Valdresklinikken. Spørs på hvordan kommune du bor i og hvordan avtaler de har med det private.

Ønsker du virkelig bli rusfri så er Blå Kors et riktig steg i riktig retning, men til syvende og sist så er det du selv som er din egen sjef. Du virker motivert, lykke til på veien.
Trådstarter
14 2
Sitat av stagg Vis innlegg
Princeultra: du har mye rett i det du skriver, men la nå mannen få en mulighet før du forteller om en overflod av dop når han kommer inn. Ikke alle avdelinger/klinikker under Blå Kors er like.

Du vil få medisiner mot de verste abstinensene. Vitaminer og div. medikamenter så du kommer deg "opp" igjen uten mest mulig stress. Personalet er sikkert strenge og kjipe, men regner med de er vennlige så lenge du ikke viser en voldelig/fiendtlig oppførsel.

Mye forskjellig som er på Blå Kors. De som smugler inn medikamenter som Princultra referer til, er ofte de som tar noen uker under Blåkors sine vinger fordi de trenger en "ferie" og gratis behandling/omsorg før de skal ut på livet igjen. Glade gutter som ofte vet hvordan de skal utnytte systemet. Noen utnytter Blåkors/NAV, mange penger i omløp så fort du kommer deg under behandling.

Mange kommer rett fra gata. Bostedsløse, psykisk psyke, vanlige mannen i gata, familiefedre/mødre. Du vil se alt mulig rart. Mennesker fra alle samfunnslag og rusproblematikker.

Etter de 4 ukene på Blåkors, så regner jeg med du blir send på en institusjon en eller annen plass i landet, som f.eks. Valdresklinikken. Spørs på hvordan kommune du bor i og hvordan avtaler de har med det private.

Ønsker du virkelig bli rusfri så er Blå Kors et riktig steg i riktig retning, men til syvende og sist så er det du selv som er din egen sjef. Du virker motivert, lykke til på veien.
Vis hele sitatet...
takk for et godt svar nå som det begynner og nærme seg så begynner jeg jo og få litt nerver men er 100% motivert så i bunn og grunn gleder jeg meg faktisk. jeg har ventet lenge på og bli hørt ang mine problemer med medisin og smerter så det var så godt og endelig få en tlf fra en person som tydelig brydde seg om meg og mine problemer og ville ta tak i dette raskt. jeg er forresten dame hva plan blir videre etter oppholdet på skjermet er usikkert men jeg har selv kommet med noen forslag de var forøvrig enig i. Så får vi bare håpe jeg blir litt hørt i forhold til ønsker. Havnet desverret som mange før meg i dette kjøret etter en ryggkollaps og etter det ble det medisiner på medisiner.. det jeg er spent på er at jeg fortsatt har en kompleks smertehistorikk så jeg er spent på hva de tenker ang det. Et liv helt uten smertestillende i alvorlige perioder blir spennende, problemet mitt er at jeg selv ikke greier og håndtere/disponere medisiner og har hatt et farlig overforbruk. møte fredag så da får jeg høre
Sist endret av Leasure; 14. august 2013 kl. 20:32.
Sitat av Leasure Vis innlegg
takk for et godt svar nå som det begynner og nærme seg så begynner jeg jo og få litt nerver men er 100% motivert så i bunn og grunn gleder jeg meg faktisk. jeg har ventet lenge på og bli hørt ang mine problemer med medisin og smerter så det var så godt og endelig få en tlf fra en person som tydelig brydde seg om meg og mine problemer og ville ta tak i dette raskt. jeg er forresten dame hva plan blir videre etter oppholdet på skjermet er usikkert men jeg har selv kommet med noen forslag de var forøvrig enig i. Så får vi bare håpe jeg blir litt hørt i forhold til ønsker. Havnet desverret som mange før meg i dette kjøret etter en ryggkollaps og etter det ble det medisiner på medisiner.. det jeg er spent på er at jeg fortsatt har en kompleks smertehistorikk så jeg er spent på hva de tenker ang det. Et liv helt uten smertestillende i alvorlige perioder blir spennende, problemet mitt er at jeg selv ikke greier og håndtere/disponere medisiner og har hatt et farlig overforbruk. møte fredag så da får jeg høre
Vis hele sitatet...
I hvilket distrikt skal du inn?