Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1781
Opplever ofte på sopp at etter 4-6 timer begynner ting å gi seg. De visuelle effektene blit borte, euforien forsvinner, men blir i dårlig humør, og får bare lyst til å sove. Dette skjer vel 2 av 3 ganger.

Jeg klarte nylig å "redde" turen når jeg nådde dette punktet. Sist jeg tura nådde jeg punktet hvor alt visuelt var borte, jeg følte meg sliten og ville sove. På ren impuls bestemte jeg meg for å klippe håret. Etterpå sto jeg foran speilet. Jeg så på meg selv og tenkte "Hva faen har jeg gjort nå?". Jeg lo svakt av meg selv og PANG! Euforien og det visuelle var tilbake, og jeg kunne nyte 2-3 timer ekstra med fantastisk sopp.

Det jeg lurer på er; hvilke andre metoder finnes for å "redde" en tur? Alt fra små ting til store ting.
At du "redder trippen" høres temmelig spesielt ut...

Sikker på at du ikke bare har latt deg lure av den typiske rusfølelsen som går i bølgedaler under trippen?
Jeg mener - hvem faen finner på å klippe håret sitt på ren impuls for så å stå foran speilet og undre seg over hva det var for et merkelig påfunn?
Kan det være en ruset person, mon tro?

Jeg har også latt meg lure på den samme måten i det trippen dabber av, men om jeg hører på musikk, sitter på i en bil eller opplever noe som stimulerer meg på noen måte føler jeg meg plutselig ruspåvirket igjen.
På slutten av en tripp kan man f.eks. fyre seg en joint og dermed tyne enda mer ut av trippen.
Å nei, dette er ikke rusen som kommer i bølger. Har opplevd at jeg etter så lite som 4 timer har nådd dette punktet for så å gitt opp og lagt meg til å sove. Det har aldri vært mulig å sovne før flerfoldige timer senere, på grunn av sopp fortsatt i systemet, men alle merkbare effekter har vært fullstendig borte i flere timer.

Og btw. Dette er ikke første gang jeg har klippet meg på impuls uten å tenke over hva jeg har gjort før jeg ser meg i speilet etterpå. Dette var eneste gang det er blitt gjort i ruset tilstand.

Jeg forstår jo at jeg fortsatt er ruset, men det er merkelig at alle effektene er fraværende.
Ta deg en joint. Det pleier å kicke til litt ekstra.
Røyker ikke hasj. Det er ikke en prinsipp sak eller noe, jeg bare liker ikke rusen fra det.
Det at psykedeliske stoffer går i bølger kan jeg virkelig skrive under på. Sist vinter rotet jeg rundt på litt for mye LSD i letingen etter trikken (som jeg vet godt hvor er), og slet noe fryktelig med å finne den. Jeg bestemte meg for å gå inn på Shell-stasjonen og spørre om de kunne ringe etter en taxi, selv om jeg hadde mobil på meg. Kommer ut igjen uten å ha fått til noe taxi, men har kjøpt masse tull. På dette tidspunktet trodde jeg at jeg hadde landet, og det kommer en gjeng 14-15-åringer bort til meg og spør om jeg kan kjøpe snus for dem. "Selvfølgelig kan jeg det" svarer jeg, og begynner å ta imot penger. Ingen hadde nøyaktig veksel og alle skulle ha forskjellig snus, så idet jeg snur meg for å gå tilbake mot Shell, kicker syra noe så sinnsykt igjen. Oppdager at jeg er på vei mot Shell, men husker at jeg nettopp hadde vært der, så jeg snur og begynner å gå mot guttegjengen igjen. Jeg passerer gutta, og ser at de gir meg noen merkelige blikk. Legger da merke til at jeg holder hendene i en "skål-form" foran meg med 5-600 kroner i, og kan ikke fatte hvor de kommer fra. "Hvor skal du?" spør en av gutta. "Hæ?!" svarer jeg, "hvem sine penger er dette?" "Det er til Shell!" får jeg beskjed om. Jeg vet ikke hva slags tankeprosesser som foregikk i hodet mitt på dette tidspunktet, men jeg fikk det for meg at jeg hadde robbet Shell for penger. Kaster da pengene i været og løper som en idiot derfra. Hva disse gutta må ha trodd, aner jeg ikke. At jeg må ha vært klin gærn eller noe slikt.
Sist endret av Kronisk; 18. november 2012 kl. 02:21.
Relativt fornøyelig historie, men TS har vel sagt at det ikke dreier seg om "bølger", men turer som ender i at man er sliten og lei, men som fortsatt kan startes på igjen om man gjør ett eller annet. Hva dette "ett eller annet" er fornoe aner jeg ikke. Det er vel det TS vil vite.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Bytt musikk, eller rom, gå gjennom dører, se deg i speilet. Bare noe som får deg til å 'glemme' at du (tror du?) er på tur ned.
jeg digger å spise sopp på trance events, da føler jeg aldri den skikkelige "dabbe av følelsen" før etter jeg har reist ifra eventet
Skru på noe fet trippmusikk og legg deg nedpå litt, fokuser på rusen, kjenn på den, forestill deg den osv... Det er noe som funker med det meste.
Mediter! Funker fjell for meg iallfall! Får kobla ut alle tanker om at man er sliten og lei, og man får godfølelsen og noe av effekten tilbake
Ellers er generelt et stemningsskifte lurt. Sett på en helt annen musikk, gå ut, bytt rom osv., slik som Choobe og faceplants sier

Offtopic: Morsom historie Kronisk, lo godt
Sitat av Thranos Vis innlegg
Opplever ofte på sopp at etter 4-6 timer begynner ting å gi seg.
Vis hele sitatet...
Nå er jo rundt 6 timer regnet som normal varighet på en psilocybintripp.

Utover det så mister jeg som regel tidsopplevelsen fullstendig når jeg
tripper på sopp, så om det går 4, 6 eller 8 timer er jeg sjelden i stand
til å holde telling.

Kanhende du doserer for lavt..?