Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 7047
Hei.

Jeg røyket hasj for første gang på lørdag kveld. Jeg og to venner.Jeg er 15 år.
Jeg tok 0,7 gram grønt og 0,2 gram brunt. Etter kort tid klarte jeg ikke snakke ordentlig og bare lo av alt. Jeg hallusinerte mye forskjellig og følte mye rart som f. eks varme i hele kroppen. Vi var ute i skogen da vi gjorde det, og var vel ute i ca. 2 timer.
Da vi kom hjem så vi på en film.

Dagen etterpå husket jeg ikke noe fra filmen eller da jeg var stein. Jeg husket bruddstykker og hva som hadde skjedd da vennene mine fortalte det, men kan langt fra gjenskape det i hodet, plassere hva som skjedde i rekkefølge. Det føles som om jeg var en annen person og ikke til stede.

Problemet mitt er: Til og med i dag, (onsdag) føler jeg meg helt tom og borte. Jeg klarer ikke konsentrere meg og føler meg helt borte og i en annen verden. Tror det kalles bomull i hodet. (?)
Mine to andre venner føler seg ikke slik og de sier de er helt normale.
Har hørt noe om at hasj kan være "dyppa" i kokain eller noe. vet ikke helt noe om dette, eller hva det ebtyr.

Er det jeg føler vanlig? Hvor lenge varer det?
Takk på forhånd! Føler meg virkelig helt elendig og borte vekk.
Se film sammen med røyking er noe jeg holder meg unna. Er det en god film får du fort feil inntrykk da det å følge med blir et problem. Men å reagere slik du gjør har jeg ikke hørt om selv. Folk er jo forskjellig, men er nok flere som burde svare
Sist endret av KBxxNorway; 19. september 2012 kl. 19:25.
Dyppa i kokain er det mest sannsynligvis ikke. Ekstremt sjeldent noen blander kokain og cannabis, mulig kanskje noen blander noe bra sativa-grønt med kokain, men jeg har hørt/lest om få tilfeller uansett..

Jeg tror hvertfall du fikk en litt stor dose, hadde der og da liten toleranse for cannabis, derfor var virkningen sterk og ikke minst langvarig. Tipper det gir seg ved om timer/dager. Du bør i allefall ikke få noia pga at det ikke gir seg, ettervirkningene kan sitte i flere dager
Takk for svar! Filmen jeg så var vel ca. 4 timer etterpå og jeg trodde virkningen var gått bort da, men det var den tydeligvis ikke...

Tror dere det vil vare mer enn en uke etter at jeg røyka?
1. Du røyket alt for mye.
2. Skogen er nok ikke den beste plassen å røyke i heller.
3. At noen har blandet det ut med kokain, kan du nok ta det helt med ro at ingen har gjort. Vil tippe den sannsynligheten er lik 0.
4. Du er 15 år, gjør noen andre fritidsaktiviteter i noen år til før du begynner med rusmidler.
Parkettetterligning
Du tok jo grisemye. Jeg tror jeg bruker cirka 0,1 til 0,2 gram hver omgang og kanskje 2 omganger på en kveld. Ikke rart at du ble helt fucka.
Du var heldig som ikke tok overdose. Jeg ville anbefalt at du holder deg til saft og boller i noen år til

Har sett folk som røyker for første gang bli grisestein etter ett trekk, og du røkte ganske mye mer enn det. Kan være det bare er psykisk, så bare chill og ikke tenk på det.
Takk for svar.

Hvor lenge vil dere anta at dette vil vare?
Ah, those glory days. Nyt dem!

Dette er helt vanlig. Ettereffekten derimot kan jeg ikke påstå å ha opplevd selv.
Men spis godt, slapp av og drikk rikelig med vann. THC, CBD og CBN som er hovedvirkemiddlene i hasj setter seg i fettvevet ditt, og i ditt tilfelle kan ta max en ukes tid på å forsvinne. Føler du deg ikke "normal" i kroppen etter en uke så ta turen til legen Husk at legen har taushetsplikt og kommer ikke til å anmelde deg, snitche til foreldre eller hva du måtte tenke deg.

De fleste får den mentaliteten at "kommer dette aldri til å gå over?!" når de har vært borte i et rusmiddel.
Husk at det er Cannabis du har fått i deg, ikke terpetin, råolje eller saltsyre.
Det jeg mener med det er at det er et så å si ufarlig produkt som milliarder av mennesker og dyr har fått i seg tidligere, og hadde ikke effektene vært forbigående hadde neppe dette vært et så populær rusmiddel.
Og nei, er nok ikke psykisk... Har vært fjern som dette før når jeg har hatt LAN og sovet lite, og tenkte det bare var noe slikt nå. Men så merket jeg at det varte over flere dager, og det gikk ikke vekk..
Jeg tror det er noe med at det var første gang du prøvde hasj. Jeg har opplevd noe av det samme om du trekker vekk ettervirkningene
Sitat av KushKushKush Vis innlegg
Du var heldig som ikke tok overdose.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare hva du mener her?
Jeg vil faktisk påstå at dette fort kan betegnes som overdosering av en førstegangsbruker.

Sitat av random71455 Vis innlegg
Du er klar over at "hasj" er narkotika og er ulovlig?
Vis hele sitatet...
Hvordan er dette relevant for trådstarters spørsmål?
Ville han ha blitt mindre bakstein om han hadde visst dette på forhånd, mener du?
Høres veldig ut som at det er depersonalisering og derealisasjon du opplever. Har du følt deg nedfor og/eller opplevd angst de siste dagene i tillegg til den "andre verdenen"?

Depersonalisering og derealisasjon er noe som er veldig vanlig å oppleve etter lite søvn og hvis man er veldig sliten. Du sier at du har opplevd det når du har gått lenge uten søvn tidligere og opplevd cirka samme greia som nå. Er også veldig mange som opplever det under og også etter bruk av cannabis og andre rusmidler.
kushkushkush: det er vel knapt noe som heter overdose. Overdose i mine øyne er å spy. Men jeg vil nok si at han allerede har tatt en overdose, ettersom han ikke føler seg vel.

Det beste du kan gjøre er å slappe av og ikke tenke på det. Du har helt klart røyket alt for mye.
Det var nok ikke en veldig god plan å sitte gjemt oppi skogen. Man burde slappe av i et rom med riktig temperatur,
riktig musikk og ha spist nok hvis du er i tvil på hvordan du vil reagere. Så kan man eksperimentere med setting senere.

Normalt vil du ha alt ut av systemet innen en uke siden det er din første gang. Det vil si at hvis du føler deg uvel etter en uke, burde du kontakte en lege. Da har du nok fått et vondt inntrykk som har påvirket din mentalitet. Det kan dermed ikke være noe fysisk lengre.

Som sagt, slapp av, drikk vann og gjør artige aktiviteter som du liker å gjøre. Som nevnt av elytsmoorhs:
milliarder av mennesker og dyr har vært høy på cannabis før, og det er veldig ufarlig. Det er uansett ikke dyppet i kokain heller.
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
2. Skogen er nok ikke den beste plassen å røyke i heller.
Vis hele sitatet...
Whatwhat-whatwhat-whatwhat? Skogen er jo det desidert beste stedet å røyke da. Ingen forstyrrelser (som oftest) i form av andre mennesker og onkel politi. Vakre og varierende omgivelser, samt dufter som du ikke finner når du stikker nesa utenfor soveromsvinduet ditt. Man kan til og med komme over interessante planter og dyr, f.eks. røyksopp og ekorn. Go green, in the woods!
Fyrte forrige uke med en venn av meg, han er ganske ny på dette. han fikk 0.5 i bong, og 0.5 i jey etterpå.
Reaksjonen hans var at han plutselig stoppa opp i døra på vei inn, fikk ikke kontakt med han på lang tid. så satt han seg på senga og kaldsvettet og skalv + dotter i øra..
men så gikk vi ut i en halvtime så og følte seg bedre..

Men jeg har aldri hørt om noen som reagerte slik som deg ..

ehm.. hva er egentlig vanelig mengde ? jeg røyker ca 1g på 2-3 omganger , er det normal dose eller ?

og beste stedet å røyke kommer ann på personen, men jeg foretrekker skogen, ingen forstyrrelser, og veldig harmonisk, dag og natt !
hvis det er på natten er det bare og kjøpe grillmat og lage bål, det blir beste opplevelsen noen sinne ! men vær i skogen LANGT unna folk, så slipper dere støy fra folk og biler og slikt )
Sitat av BollaBong Vis innlegg
ehm.. hva er egentlig vanelig mengde ? jeg røyker ca 1g på 2-3 omganger , er det normal dose eller ?
Vis hele sitatet...
Det finnes ikke noen "normal" mengde. Alt avhenger av toleranse, kvalitet på produktet og hvor stein du egentlig har lyst til å bli.

Da vi var i amsterdam i sommer røkte vi mellom 4 og 8 gram hver på en dag, her hjemme har jeg aldri røkt tilsvarende mengde. Alt mellom 0.1 og 1gram per joint er normalt, men jeg vil anbefale nybegynnere 0.2 - 0.3 gram per joint, for så å røyke sakte og stumpe jointen når du føler deg bra. Igjen, dette avhenger av kvalitet, men 0.2-0.3 pleier å være en grei mengde de første gangene.
Takk til alle for svar!

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Høres veldig ut som at det er depersonalisering og derealisasjon du opplever. Har du følt deg nedfor og/eller opplevd angst de siste dagene i tillegg til den "andre verdenen"?

Depersonalisering og derealisasjon er noe som er veldig vanlig å oppleve etter lite søvn og hvis man er veldig sliten. Du sier at du har opplevd det når du har gått lenge uten søvn tidligere og opplevd cirka samme greia som nå. Er også veldig mange som opplever det under og også etter bruk av cannabis og andre rusmidler.
Vis hele sitatet...
Har ikke følt meg nedfor eller hatt noe som helst angst i det siste, har heller ikke en eneste grunn til det.
Kan helt sikkert stemme det du sier om depersonialisering og derealisasjon. Isåfall, det er ikke noe jeg må ta opp med en psykolog og få hjelp til? Hvis jeg føler meg som nå går det vanligvis bort etter ca. en uke.
Du hadde røyket ganske mye for første gang, så tviler på det er unormalt at du føler deg litt tom dagen etter. Hasjvirkningene varierer fra person til person og hvis jeg røyker ganske mye så hender det at jeg blir deppa etterpå, av at jeg tenker for mye på ting som gjør meg deprimert.

Etterpå klarte jeg å snu på det, ved å tenke mer positivt og annerledes mens jeg er fjern. Poenget mitt er at jeg tror det skyldes av personen selv og hans/hennes egen mentale styrke. Jeg er ikke noe ekspert, men dette er hva noe jeg og noen venner har opplevd.

Hvis ingenting av det jeg har skrevet ovenfor er årsaken, så bør du kanskje ikke røyke igjen.. eller bare i mindre mengder. Prøv deg fram hvis du vil, men cannabis er ikke for alle. :P
Sist endret av Ayv; 20. september 2012 kl. 15:08.
ArbeidsledigProletar
Ikke røyk noe mer nå før du har blitt eldre. Er mange som ikke kommer veldig heldig ut av det av de som starter tidlig. Spesielt om det etterhvert blir mye røyking.

Det du opplever er bakfjernhet/depersonalisering og er ikke farlig.

Ingen vil pensle skjiten sin med kokain eller andre dyrere stoffer da dette ville vært et tapsprosjekt.
Takk for svar.
Vil bare fortelle dere at dette var første og siste gang jeg røyka hasj. Hadde bestemt meg på forhånd om at jeg bare skulle gjøre det en gang, og frister heller ikke å gjøre det igjen. Kommer ikke til å starte fast!
Sitat av hysteria15 Vis innlegg
Har ikke følt meg nedfor eller hatt noe som helst angst i det siste, har heller ikke en eneste grunn til det.
Kan helt sikkert stemme det du sier om depersonialisering og derealisasjon. Isåfall, det er ikke noe jeg må ta opp med en psykolog og få hjelp til? Hvis jeg føler meg som nå går det vanligvis bort etter ca. en uke.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke oppleve angst eller depresjon for å oppleve det, men det er veldig normalt.

Depersonalisering og derealisasjon oppstår vel som oftest av at man er sliten i hodet, noe man ofte kan bli av depresjon og angst. Det er i seg selv heller ikke en psykisk lidelse, da det kan komme av som sagt søvnløshet, alkohol og rusmidler.

Jeg vil anbefale deg og vente og se hvertfall. Går det ikke bort innen en uke og det virkelig plager deg så kan det være lurt å ta det opp med fastlegen din.
Jeg vet jo ikke om det er det du opplever, det vet du nok best selv om du leser deg litt opp på det.
Lukter depersonalisering / derealisjon her Ikke farlig, bare jææævli slitsomt for oss som har det. Kan også være skremmende, var værtfall skremmende for meg i starten
Så kan man jo være påvirket av hasj i flere måender etter inntak..
Sitat av d3ath-jr Vis innlegg
Så kan man jo være påvirket av hasj i flere måender etter inntak..
Vis hele sitatet...
Haha, neias
Sitat av d3ath-jr Vis innlegg
Så kan man jo være påvirket av hasj i flere måender etter inntak..
Vis hele sitatet...
Gidder du og komme med noen kilder? Eventuelt info om hvor man kan få tak i denne cannabisen som varer i flere måneder? Hørtes veldig feilaktig og lønnsomt ut.
Hvordan man føler seg dagen etterpå har noe med kvaliteten/strainen på hasjen å gjøre etter mine erfaringer. Har selv merket at hver gang jeg får fatt på noe av dårlig kvalitet blir jeg tom i hodet dagen etterpå.

Har noen merket det samme?
Sitat av d3ath-jr Vis innlegg
Så kan man jo være påvirket av hasj i flere måender etter inntak..
Vis hele sitatet...
Hahahah xD ler like godt hver gang jeg hører denne myten. Mest av hån.

Det er ikke ETT bekreftet tilfelle av dette, og jeg vet det er offentlig propoganda. Faren min ble fortalt i militæret, at hvis man bare tok en liten joint en gang, kan man bli KJEMPESTEIN noen mnd, eller ÅR etterpå, og tenk hvor farlig dette er hvis man er i trafikken!!!!!!!!!!!

Isåfall vil jeg ha tak i denne hasjen. Jævelig fett å bli spontant fjern, helt gratis

Sitat av Fishduck Vis innlegg
Hvordan man føler seg dagen etterpå har noe med kvaliteten/strainen på hasjen å gjøre etter mine erfaringer. Har selv merket at hver gang jeg får fatt på noe av dårlig kvalitet blir jeg tom i hodet dagen etterpå.

Har noen merket det samme?
Vis hele sitatet...
Det kommer faktisk veldig ann på dagsformen hvor fjern man blir. Jeg har, som mange andre, hatt forskjellige opplevelser på akkuratt samma bønna eller bud-en. En dag kan jeg bli småstein, mens dagen etter kan jeg bli kanonstein av samma strain. Med samme mengde, og "fjernheten" kan bli anderledes.

Hvor fort man blir kvitt THC, CBD og CBN kommer ann på spise, drikke og mosjonsvaner. Kommer til å med ann på hvor fort du la deg etter siste joint.
Don't worry, be happy!
Er vanelig å føle seg tåkete og i en "annen" verden dagene etter, særlig når man har liten tolleranse. Men vil råde deg til å ikke røyke så mye mer, med tanke på at du er 15 år bare. Hjernen din er vel på det mest kritiske stadiet under utvikling og lignende. Bøtt nedpå med burn istedenfor ;p
Sushi er godt
SR71's Avatar
17 5
Sitat av trappetryne Vis innlegg
Du tok jo grisemye. Jeg tror jeg bruker cirka 0,1 til 0,2 gram hver omgang og kanskje 2 omganger på en kveld. Ikke rart at du ble helt fucka.
Vis hele sitatet...
skulle til å si det samme, jeg bruker også ca like mye
Jeg begynte å røyke hasj da jeg var 14 år og røyket daglig i 13 år. Jeg røyka før jeg stod opp , før jeg spiste, før jeg gikk ut døra hjemme, før jeg gikk på do, før jeg traff venner, sammen med venner og ikke minst før jeg la meg om kvelden og gjerne tok jeg et blås da jeg våkna på natta også. Og det var ikke jointer det fikk i, det var flasker, bonger lager av aftenposten og det var liksom om å gjøre å få i seg mest mulig. Ble jo helt innrøyka. Og jeg kunne gå en mil for å få tak i en nattings da jeg seriøst trodde det ikke var mulig å sove uten å først ha røyka.
På tross av all røykingen fullførte jeg videregående og 4-årig allmennlærerutdanning.
Men for 8 år siden traff jeg en mann , vi ble kjærester og han røyka ikke hasj. Dvs. Han hadde prøvd men det var ikke noe han likte å gjøre. Etter noen uker/ Mnd med min nye kjæreste begynte jeg å skjønne at det ikke var noe liv å kaste seg ned på sofaen og bli liggende forran tv'n med godteskåla mi. Jeg bestemte meg ikke for å slutte, men for å trappe ned. Jeg hadde lurt meg selv til å tro at fet var enkelt, men det var det ikke!! Ble mange sømløst nettet, mange dager med mageknip og klamme hender og i dårlig humør. Men jeg bestemte meg for at et år av mitt liv skulle jeg kammen klare å bevise for meg selv at jeg skulle klare meg uten hasj. Og jeg greide det!! Jeg bråkuttet ikke men det ble mer og mer sjeldent og vips så hadde jeg ,takket være nykter kjæreste og min stahet og mitt livsmotto om å aldri, aldri, aldri, aldri, aldri, aldri ...aldri gi opp, nådd målet og vært uten harsj i 1 år! Samme sommeren var kjæresten min og jeg i København og jeg ville vise min kjære Kristiania . Der ble det til at jeg ( i samråd med kjæresten) kjøpte meg litt hasj for å " feire " et år uten. Jeg som tidligere, fra første trekk hadde digget cannabis og kun hadde positive erfaringer opplevde plutselig det stikk motsatte!! Rett og slett et rent helvete. Grepet av angst,panikk lå jeg inne i teltet i to dager og trodde helt seriøst jeg skulle dø!!! Jeg har spist mye flein og andre magic mushrooms,brukt amfetamin, var partyjente på 90 tallet og inntok mye " hvite duer", og andre mdma knips,og går nå 12 årer på metadon etter å ha vært heroinmisbruker i mange år , men dette her var den desidert værste opplevelsen jeg noen gang har hatt... Og det av å røyke en joint en nydelig sommerdag i Kristiania. Jeg hadde halliser og innså at hasj slettes ikke er så "uskyldig" som jeg hele tiden hadde påstått.
Jeg er slettes ingen motstander av harsj, men vær forsiktig og vit at det ikke alltid er slik at det blir er god opplevelse så da er det viktig å ha gode venner rundt seg som ikke gjør ting værre.
Og snakk om opplevelsen med noen i etterkant og glem aldri at det er stoffet, det du putter i deg som er årsaken til det du opplevde og at det ikke er du som har blitt gal.
For min del tolket jeg denne opplevelsen som at " nå er det på tide å komme seg vidre, altfor mange år har jeg brukt på rus/selvmedisinering, og jeg kan søke og hente hjelp i mye annet enn narkotika" .
▼ ... noen uker senere ... ▼
Heisann!

Vil bare si at jeg følte meg bedre de ukene som kom etterpå, og var ikke noe særlig mer fjern. Kanskje litt.

Det jeg lurer på nå har ingenting med hasjen å gjøre, men bare lurer på det her siden jeg ikke fant en annen kategori på forumet som gikk under noe slags helse eller lignende.

Det kom tilbake for meg nå for en uke siden, og har vært veldig av og på. Er ganske irriterende og slitsomt. Lurer ofte på om jeg aldri kommer til å bli bra igjen, haha. Er ganske frustrerende.

Har bestilt time hos psykolog nå bare for å ha en time der og sjekke om det er noe feil med meg. Har aldri hatt time hos psykolog før, men tenkte det var like greit å få det unnagjort. Har ikke angst eller depresjon da jeg har et liv med gode venner, god familie og kjæreste og ingenting som gjør meg trist eller deprimert.

Har dette noe med syn og gjøre? Har fått en ny type kontaktlinse forrige uke, og føler det har blitt ille etter det. Har også merket at det kan ha sammenheng med søvn.
Når jeg har denne "fjernheten" så blir det også veldig påvirka av skjerm som tv, pc o.l.

Så en av dere skrev litt lenger oppe at depersonalisering og derealisasjon er ikke farlig, men slitsomt for "oss som har det". Er dette noe noen folk får letter enn andre? Hva er dine erfaringer med det, hvorfor kommer det, hvor lenge varer det osv?

Er veldig takknemlig for svar!!

Har også sett noen steder at folk som har det samme som jeg har, denne "fjernheten", enten det er depersonalisering eller derealisasjon eller hva det nå kan være, har sagt at dette har blitt "trigget" av hasj. Jeg har jo bare gjort det en gang, og hvis det er pga. av hasjen dette skjer, hvor lenge vil det vare ca? Har jo opplevd det før, men virker som om hasjen forlenga det.
Sitat av hysteria15 Vis innlegg
Takk for svar.

Hvor lenge vil dere anta at dette vil vare?
Vis hele sitatet...
Om du røyka ca 1g på styrten, uten mellomrom, så vil jeg tro det varer i maks 5-6 dager.
Jeg pleier å ta meg et trekk dagen etterpå også, for da blir jeg ikke sånn type bakfjern i mange dager etterpå
Mulig at du røyket for mye og ble bakfjern.
Må også legge til at jeg er meget lei av alt dette tullet med penslet hasj, weed eller hva det skal være. Ikke bare påstår enkelte at hasj er farlig fordi det er penslet med heroin men nå også kokain, av alle ting. Ikke tro at det stopper der. Nei, enkelte påstår at det kan være farlig å kjøpe cannabis fordi det kan være penslet med PCP. Hvor får folk disse tankene fra? Ikke vet de hva substansene de snakker om er heller. Ei hvordan de faktisk fungerer. Hadde vært flott om folk undersøkte litt før de uttaler seg om en sak så de ikke setter griller i hodet på folk. Og ikke minst, bruker common logic. Oh, come on. 150 kr for potent grønt for å så "pensle" det med kokain til en langt dyrere prisklasse?
Trådstarter har enda ikke spurt om meningen deres ang. rett/galt eller om han er gammel nok til å prøve ut cannabis.
Anyways.. Har aldri opplevd eller hørt at folk har blitt bakfjerne i flere dager etter dem har røyket, Men kan godt være kroppens reaksjon på et stoff kroppen ikke har sett før. Kjenner lite til kjemi osv. men vil tro at det kan være en av de så altfor mange grunnene.

Ha dette i bakhuet (som nevnt tidligere);
Hasj er ikke et stoff du kan ta livet ditt med.
Virkningen i hasj bedøver hjernecellene dine og forandrer oppfatningen av verden rundt deg, og vil derfor virke som en rar følelse for nybegynnere.
Vil også legge til at jeg (som veldig mange andre her) tviler også ekstremt på at hasjen er penslet.

Lykke til videre i livet, dude.
Sist endret av shallabaiz; 24. oktober 2012 kl. 10:46.
Sitat av hysteria15 Vis innlegg
Heisann!

Vil bare si at jeg følte meg bedre de ukene som kom etterpå, og var ikke noe særlig mer fjern. Kanskje litt.

Det jeg lurer på nå har ingenting med hasjen å gjøre, men bare lurer på det her siden jeg ikke fant en annen kategori på forumet som gikk under noe slags helse eller lignende.

Det kom tilbake for meg nå for en uke siden, og har vært veldig av og på. Er ganske irriterende og slitsomt. Lurer ofte på om jeg aldri kommer til å bli bra igjen, haha. Er ganske frustrerende.

Har bestilt time hos psykolog nå bare for å ha en time der og sjekke om det er noe feil med meg. Har aldri hatt time hos psykolog før, men tenkte det var like greit å få det unnagjort. Har ikke angst eller depresjon da jeg har et liv med gode venner, god familie og kjæreste og ingenting som gjør meg trist eller deprimert.

Har dette noe med syn og gjøre? Har fått en ny type kontaktlinse forrige uke, og føler det har blitt ille etter det. Har også merket at det kan ha sammenheng med søvn.
Når jeg har denne "fjernheten" så blir det også veldig påvirka av skjerm som tv, pc o.l.

Så en av dere skrev litt lenger oppe at depersonalisering og derealisasjon er ikke farlig, men slitsomt for "oss som har det". Er dette noe noen folk får letter enn andre? Hva er dine erfaringer med det, hvorfor kommer det, hvor lenge varer det osv?

Er veldig takknemlig for svar!!

Har også sett noen steder at folk som har det samme som jeg har, denne "fjernheten", enten det er depersonalisering eller derealisasjon eller hva det nå kan være, har sagt at dette har blitt "trigget" av hasj. Jeg har jo bare gjort det en gang, og hvis det er pga. av hasjen dette skjer, hvor lenge vil det vare ca? Har jo opplevd det før, men virker som om hasjen forlenga det.
Vis hele sitatet...
Det er så lett å se at du er for ung. Du kan minnes om meg på den måten at jeg ikke hadde vært klar som 15-åring. Jeg har et litt mindre stabilt hode enn folk jeg kjenner. Jeg er en filosof og en person som tenker litt for mye, og det er jo absolutt det du også gjør. Et annet hode hadde lagt det der fra seg. En venn av meg badet på hasj og fikk lam tunge påstod han. Jeg vet ikke hvor mye en psykolog kan gjøre for deg. 90% av det du føler er bare forvirrede tanker, så du må nesten bare gi det litt tid, så vil du føle deg sterk som superman igjen by no-time
stonerchick
8 0
anbefaler deg å vente til du er mer voksen og utviklet før du begynner med rusmidler. vent til du er ihvertfall 17-18 år, kanskje til og med enda lengre, før du begynner å røyke cannabis. jo lengere du venter med å eksperimentere, jo bedre, faktisk. du kommer til å få mye mer ut av rusmidler hvis du venter til du er voksen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har den samme foelelsen som du beskriver naa. Jeg studerer i Nord-Amerika hvor vi har veldig sterk bud. I sommer fikk jeg et panikkanfall naar jeg rokte, slik at jeg ikke kunne foele mine egne sanser. Jeg kunne f.eks. ta meg selv i haaret, skjoenne at jeg gjorde, men samtidig ikke foele at jeg gjorde det. Umulig aa beskrive egentlig. Dagen etter vedvarte en folelse av aa vaere "lost" i min egen verden, jeg var fullt klar over at dette skjedde, og det ga seg heldigvis kvelden etter.

Paa sondag derimot, dum som jeg var, bestemte jeg meg faar aa taa ett par trekk med noen kompiser etter trening. Rett etter vi fyrte opp begynte tankene om et panikkanfall aa komme, og etter 20 minutter fikk jeg samme folelse av og ikke foele min egen kropp. Naa, 3 dager etter, foeler jeg meg fortsatt helt ute av det. Jeg kan foele min egen kropp forsaavidt, men det mentale er virkelig rart. Jeg har samtaler med kompiser, laerer osv, men jeg er ikke tilstede. Jeg svarer rett og slett av ren vane. Det samme skjer naar jeg gaar rundt, jeg er fullt klar over situasjonen, men foeler meg likevel ikke helt tilstede. Litt som en statist paa en maate.

Det skal legges til at jeg har to kompiser her borte som har erfart det samme, i begge tilfeller har det skjedd etter royking av sterk weed. De tror det er DP/DR, noe jeg ogsaa kjenner meg igjen i naar jeg ser paa "symptomene".
Paa sondag derimot, dum som jeg var, bestemte jeg meg faar aa taa ett par trekk med noen kompiser etter trening. Rett etter vi fyrte opp begynte tankene om et panikkanfall aa komme, og etter 20 minutter fikk jeg samme folelse av og ikke foele min egen kropp.
Vis hele sitatet...
Røyker du deg fjern, og tenker at du kommer til å få ett panikkanfall, så får du mest sannsyneligvis det også.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Synes du tok en stor dose for at det var første gang, så min mening er for stordose til første gang. Startet selv opp med en joint med 2gram med grønt første gangen. Jeg var både opp og nede for å si det sånn. Skjønner deg fullt ut, men c'mon igjen mann. Drit i det når du er så ung.
jeg har det sånn vær gang bare att jeg smoker halvparten av det du gjorde. Hasj er en fin fritidsaktivitet