Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5253
Har prøvd dette en gang før, og skal ta det med to kompiser som aldri har prøvd det. Og det jeg lurer på er ang doseringen. Så aldri hvor mye jeg fikk første gangen, men mente en kompis sa at det var rundt 120mg (peaket(?) aldri) men var sinnsykt digg.

Hva tenker dere at jeg trenger for å peake og få en "perfekt" tur?
Jeg er en gutt, ca 185-187 høy og veier vel 90+-

Og hvis det har noe med vekt å gjøre, noe jeg tipper så, hvis det har noe å si, kunne dere sagt hva de trengte og?
2 gutter, ca 180+- og veier vel 70+-

Sikkert en idiotisk tråd, er som dere ser veldig uerfaren på dette området.

På forhånd, takk.
Spørs jo hvor dere skal ta det. Første gang jeg tok det hjemme, så tok jeg 250 mg, det ga meg en kraftig tur. Neste gang tok jeg 150 mg og det var også flott. 150 holder nok! Men vil du danse som faen og svette som et helvete så kan du kjøre på med 250 mg. Bare pass på å få i deg litt vitaminer og næring før og etter tur.
Og ikke drikk alt for mye vann selvom du blir gloheit! Kan gå på en kraftig smell der.

Husk også å ta en minimal dose på forhånd, rundt 25mg tror jeg for å sjekke om du får noen allergisk reaksjon. Lykke til!
125mg er min perfekte dose. De gangene jeg har gått over det har jeg bitt jævlig mye tenner og fått mer av de negative bivirkningene. 125mg + noen jointer så er kvelden fantastisk! Prøv å styr unna alkoholen
Lykke til og kos deg. Gleder meg til jeg kan ta MDMA igjen!
250 mg får vell heller bare kjeven din til å bli sykt støl dagen etter?
har hørt av litt erfarne folk at det ikke er noen vits i å ta mer enn 180 mg, da større doser bare får deg til å få de funny ansikts uttrykkene og mye "kjeve dansing" enn noe diggere rus.
Jeg ville gått for 150-180 mg. Da får du deg en deilig tur, og dansegleden kommer fortsatt. Drikke vann, men ikke overdrive som de andre sier. Pass på å ta deg hvertfall noen pauser fra dansinga, da dette også er en faktor som får deg til å blir rimelig varm.
Husker første gang jeg tok mdma-krystaller, da tok jeg 200mg. Trengte ikke noe mer påfyll før det hadde gått noen timer, for å si det sånn. Men er kanskje greit å starte med rundt 150~mg å heller ta mer siden hvis du føler for det.
Husk vann, men ikke for mye!
Erowid kan hjelpe godt med dosering, samt er det veldig forskjell etter stoffet du får. Men begynn lite, juster oppover. Bedre å ta for lite, justere litt for å så bli glad. For det motsatte er ikke så vellykket.
Nå er ikke jeg veldig erfaren med MDMA men mitt forslag vil være å starte med kanskje 150 mg, se hvor det tar deg, og evt. redosere med halvparten en time inn i rusen hvis du føler at du trenger mer.
Skjønner ikke helt vitsen i å starte med så store doser første gang. Jeg tar sjelden mer enn 80 - 100mg på en dropp, og over 120mg synes jeg faktisk kan introdusere ubehagelig elementer noen gang.

Han har aldri prøvd MDMA før og får garantert en fantastisk opplevelse på 100mg, hvorfor kjøre på med så jævli mye første gang?
Sitat av Judaz Vis innlegg
Skjønner ikke helt vitsen i å starte med så store doser første gang. Jeg tar sjelden mer enn 80 - 100mg på en dropp, og over 120mg synes jeg faktisk kan introdusere ubehagelig elementer noen gang.

Han har aldri prøvd MDMA før og får garantert en fantastisk opplevelse på 100mg, hvorfor kjøre på med så jævli mye første gang?
Vis hele sitatet...
Helt enig. I tillegg har MDMA en form for permanent toleranse, noe som betyr at for høye doser i starten kan forminske den totale gleden man får av stoffet i senere tid.
Sitat av Judaz Vis innlegg
Skjønner ikke helt vitsen i å starte med så store doser første gang.
Vis hele sitatet...
Det er bare det at folk har dårlig MDMA. Ingen annen unnskyldning.

Folk som tar 200mg første gangene sine har dritt dårlig MDMA. Normalt ville du følt deg herlig på 120~ et sted. For øyeblikket har jeg omtrent ingen toleranse og jeg hadde begynt på 100 miligram (om du har en vekt som fikser slike doseringer i løpet av kvelden) og deretter gått opp, etter en time, med 40~ til (om du føler det trengs. (Det er da altså 100 + 40 = 140mg over kvelden/nata)

Edit: mitt tip: les 'trip rapports' på Erowid om du vil ha en anelse om hvordan det her faktisk vil få deg til å føle deg (selv om alle reagere annerledes til en viss grad)
Sist endret av ShadowFiend; 9. november 2012 kl. 14:24.
Sitat av ShadowFiend Vis innlegg
Det er bare det at folk har dårlig MDMA. Ingen annen unnskyldning.

Folk som tar 200mg første gangene sine har dritt dårlig MDMA. Normalt ville du følt deg herlig på 120~ et sted. For øyeblikket har jeg omtrent ingen toleranse og jeg hadde begynt på 100 miligram (om du har en vekt som fikser slike doseringer i løpet av kvelden) og deretter gått opp, etter en time, med 40~ til (om du føler det trengs. (Det er da altså 100 + 40 = 140mg over kvelden/nata)

Edit: mitt tip: les 'trip rapports' på Erowid om du vil ha en anelse om hvordan det her faktisk vil få deg til å føle deg (selv om alle reagere annerledes til en viss grad)
Vis hele sitatet...
Endelig fikk jeg svaret mitt på hvorfor folk hiver i seg så mye. De har svak MDMA. Da skjønner jeg. Jeg pleier å få tak i bra greier fra Tyskland som klikker helt når jeg tar reagents på det(masse røyk og fresing i ez-test). Tidligere syntes jeg det var så rart at så mange her på forumet kjørte i seg 150-250mg som en vanlig dose.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Nokki Vis innlegg
Nå er ikke jeg veldig erfaren med MDMA men mitt forslag vil være å starte med kanskje 150 mg, se hvor det tar deg, og evt. redosere med halvparten en time inn i rusen hvis du føler at du trenger mer.
Vis hele sitatet...
Etter min erfaring er det kun den første droppen som gir den ordentlige emma feelingen og hvis jeg skulle tatt mer en hel time inn i rusen ville det vært totalt bortkastet. Når det er sagt så er 120-130 mg med bra mdma mer enn nok for en som skal prøve det første gang.

Sitat av Revbatim Vis innlegg
Endelig fikk jeg svaret mitt på hvorfor folk hiver i seg så mye. De har svak MDMA. Da skjønner jeg. Jeg pleier å få tak i bra greier fra Tyskland som klikker helt når jeg tar reagents på det(masse røyk og fresing i ez-test). Tidligere syntes jeg det var så rart at så mange her på forumet kjørte i seg 150-250mg som en vanlig dose.
Vis hele sitatet...
Det stemmer nok ikke helt at folk kaster i seg mye kun fordi de har svak MDMA. 250 mg er alt for mye igjen, men jeg vil ikke si at doser opp mot 190 mg er uvanlig. Det var noen knips her i byen i sommer som strakk seg opp mot 195~ mg mdma, men det skal sies at man burde ha en viss peiling på hva man går til hvis man bestemmer seg for å kaste i seg så mye.
Sist endret av kosepaa; 9. november 2012 kl. 14:46.
Har samme problemstilling, keen på å ta MDMA før med 2 veninner og 1 kompis, hun ene av jentene har prøvd det èn gang før. Hvor mye ligger MDMA til per gram? skulle kanskje lagd min egen tråd men men..
Sitat av Nemme Vis innlegg
Har samme problemstilling, keen på å ta MDMA før med 2 veninner og 1 kompis, hun ene av jentene har prøvd det èn gang før. Hvor mye ligger MDMA til per gram? skulle kanskje lagd min egen tråd men men..
Vis hele sitatet...
Har sett ren MDMA (altså krystaller - som tilsier at stoffet er relativt rent og ublandet) gå for 1000 pr gram. Exstacy derimot, som i 9/10 tilfeller er MDMA blandet med noe annet crap koster deg kanskje 150-300 kr pilla.. Eller 400-600kr per gram i pulverform..
kommer som tidligere nevnt helt ann på kvaliteten.
1-2mg/kg er vanlig å si.
har du veldig god emma kan du ta 1-1.2mg/kg og bli like kjørt som om du tar 1.7-2mg/kg dårlig emma.

Om du skal redosere er det vistnok anbefalt og ta en halv dose til NÅR du peaker - venter du til etter det vil effekten begynne å gå ut og du vil (vistnok) ikke få like god effekt av redoseringen.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
tror du bare er død om du tar 1.7-2 eller 1-1.2 kg mdma, enten den er god eller dårlig
Sitat av drittsekken Vis innlegg
tror du bare er død om du tar 1.7-2 eller 1-1.2 kg mdma, enten den er god eller dårlig
Vis hele sitatet...
Håper du troller nå, men om ikke;

1-2mg/kg, altså doseringen er 1-2mg PER kg du har i kroppsvekt.
190 mg er nok veldig safe.

Vanlig dosering i forskningsøyemed er 125 mg først og påfyll av 67,5 mg 1 time etter.
http://www.beckleyfoundation.org/2010/09/14/u-s-a/

Erfaringer fra Menn / Kvinner / Grupper
http://www.maps.org/gateway/