Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3957
Med en utenlandsk mann har jeg fått oppfylt drømmen min, å kunne reise masse. Da Norge er for kaldt og hjemstedet hans er for varmt, så har vi funnet oss ett land sånn midtimellom....jeg har fortsatt hus og forpliktelser her hjemme. Så det blir mye flyturer på meg inntil videre. Fra 4 dager -6 uker av gangen nyter jeg livet der gresset er 90% prosent billigere enn i Norge.

Jeg har mulighet til å jobbe hvor jeg vil, og min mann har oppsparte midler....
Personlig har jeg aldri gjort noe mere kriminelt en å kjøpe en 5 gram brunt/grønt. Derfor var sjokket stort da jeg fant ut at MANGE tror at mine mange flyturer er måten jeg finansierer "friheten" min.

Jeg har fått mange tilbud om det, men jeg er ikke så dum. Og min kjære hadde aldri tillatt det heller.

DET STORE SPØRSMÅLET ER; Blir man "flagget" hvis man reiser samme strekningen veldig ofte? Har flydd mer enn 20 strekninger bare i år, de fleste med Norwegian. Skulle jeg blitt stoppet er det forsåvidt ikke noe problem. Men har grunner til å ikke ønske den "oppmerksomheten".

Noen som vet?

Ganjababe
Ville ikke tro dette skulle bli flagget som mistenkelig, mange som reiser en hel del. Å reise masse BØR ikke bli sett på som noe mstenkelig kriminelt :-)

Så som overnevnte sier er vel det "verste" som kan skje at man ender opp med rabatt hos flyselskapet du bruker mest, hehe ;-)
Derfor var sjokket stort da jeg fant ut at MANGE tror at mine mange flyturer er måten jeg finansierer "friheten" min

Hvorfor bry deg om hva folk trur og innbiller seg? Når jeg giftet meg med kona i Asia så gikk ryktet på hjemstedet mitt om at jeg satt inne for vold. Like bra la dem tru det så får jeg være i fred når jeg er ute.

Folk vil alltid snakke når du er så heldig å kunne leve ett liv som er alternativt til det vanlige A4 livet folk flest lever her i Norge. Men det er bare og drite i for du er sikkert lykkelig med det valget du og mannen din har tatt og vær klar over at mange misunner deg noe vanvittig. Derfor må de slenge med leppa.

Bare følg din egen lykke og la folk prate så mye de vil. For meg er det bare ett tegn på at man har lykkes med sin drøm.

Mulig jeg er litt rar dog.

Har en kompis som har reist til Filippinene 13 ganger på 2 år og han har ikke blitt stoppet en eneste gang i tollen så jeg tviler på at du blir merket om du ikke driver og reiser til Amsterdam hele tiden da. Da er kanskje muligheten til stede for alt hva jeg vet.
Tviler, min far pleide å fly fram og tilbake til Tyskland minst 2 ganger i måneden. Han fikk sånn poeng du bygger opp for hver tur. Aldri mistenkt for noen ting.
Eneste jeg ville passet på var å summere "reisepoeng". Vet ikke hvordan dette fungerer med Norwegian, men jeg flyr Norge-Amsterdam-Mexico relativt ofte, særlig for å være en såpass lang reise, med KLM. Da passer jeg alltid på å ringe dem og be dem summere "miles" og jeg har i hvert fall snart råd til en flyreise til Mexico igjen med 2 ukers hotellopphold .

Men nei, jeg tviler på at de "flagger" deg som minstenkelig"
Anbefaler deg i alle fall å bli medlem i fordelsprogrammet til Norwegian så du får spart opp bonuspoeng
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
«Nesjh, de er da så snille at. Ingen som mistenker deg!»

Ptheh. Det finnes automatiske systemer som overvåker slikt. Dette betyr på langt nær at du får vite noe om dette. Det tas også statistikk på hvilke dagligvarer du og alle andre kjøper, uten at dette har noen nevneverdig konsekvens for deg.

Du flyr ikke spesielt mye, og om du blir bakgrunnssjekket, eller kanskje tilfeldig eller ikke tilfeldig blir plukket ut ved sikkerhetskontrollen: So what? Du er ren, og Norge er en trivelig stat som ikke har som mål å bure deg inne på mistanke. Så ta det med ro.
Sensimila's Avatar
Trådstarter
11 1
Ja, bonuspoengene blir det litt ut av faktisk:-) Har litt dårlig impulskontroll, så får passe på at hodet vinner over grådigheten....

Jeg blåser forsåvidt hva folk tror, men kjekt og vite at ikke hyppige utenlandsturer vekker oppsikt andre steder. Elsker mitt antiA4 liv. Så er det forsåvidt perfekt å ta røykepauser i Norge, det er urettferdig dyrt her.

takk for svar:-)

Sitat av Jonta Vis innlegg
«Nesjh, de er da så snille at. Ingen som mistenker deg!»

Ptheh. Det finnes automatiske systemer som overvåker slikt. Dette betyr på langt nær at du får vite noe om dette. Det tas også statistikk på hvilke dagligvarer du og alle andre kjøper, uten at dette har noen nevneverdig konsekvens for deg.

Du flyr ikke spesielt mye, og om du blir bakgrunnssjekket, eller kanskje tilfeldig eller ikke tilfeldig blir plukket ut ved sikkerhetskontrollen: So what? Du er ren, og Norge er en trivelig stat som ikke har som mål å bure deg inne på mistanke. Så ta det med ro.
Vis hele sitatet...
Jeg er ett englebarn Men det er mye snusk som foregår rundt meg, lett å bli smittet av paranoia. Morsom historie; Snakket med en fyr (ikke norsk) som var hellig overbevist om at de hadde scannere i rulledørene på gardemoen, derfor så mange ble tatt. Jeg prøvde å forklare han at det ikke stemmer, men han er fortsatt overbevist.
ikke godt å si, kommer antageligvis ann på rulleblad, nasjonalitet og reisested og hvor korte intervaler.
tror faktisk du kan være uheldig å bli "flagget" om ryktet går på ditt hjemsted om at du finansierer livsstilen din på denne måten, samt at det virker som du omgås en del personer i smuglemiljøet. Siden du selv sier du flere ganger har blitt tilbudt å ta med noe over. Med en vanlig reisende i jobb skjer dette sjelden.

Men det er jo en smal sak for politiet å sjekke konto, reiseopplysninger, inntekt osv og finne ut hvordan du finansierer ting, og da er du selvsagt ute av søkelyset igjen, uten at du merker noe til det en gang!

Har nok blitt økt fokus på jenter og unge mennesker som smugler etter de store aksjonene mot de nede i bolivia og noen i gøteborg osv for noen år siden.
Sist endret av seven_up; 21. juni 2011 kl. 00:29.
Sensimila's Avatar
Trådstarter
11 1
Nei; jeg lever ganske anonymt her i Norge. Og det er orden i økonomien min. Det er ofte de næmeste du ofte får høre det fra. Men mannen min har en nasjonalitet som ofte blir assosiert med narkotikakriminalitet. Og han hadde meget dårlig odds her i livet, så han har gjort sitt for å overleve. Men han er smart og har brukt pengene sine som en egenkapital i lovlig bedrift og klarer seg bra. Men jeg har gjennom han møtt mange mange mennesker med en historie man ikke leser om i avisen.

Jeg er en skikkelig snushane og får med meg det meste som skjer rundt meg. Jeg møter alle mennesker uten fordommer og har lært mye. Som norsk ser mange på meg som ett perfekt muldyr, derfor disse tilbudene både direkte og mere subtile. Og da snurrer kuleramma i hodet, rent hypotetisk. Og jeg har nok blitt litt kynisk, men jeg vet hvor grensen går. Personlig har jeg aldri toucha noe annet en brunt og grønt. Mannen røyker ikke i det heletatt lenger, han hadde en dårlig opplevelse med skunk. Han er vant til grønt som vokser naturlig.

Når alt kommer til alt er jeg takknemlig for alt jeg har sett og hørt. Har mange ganger måtte innse at ingenting er svart/hvitt.

Så jeg kommer til å fortsette å samle bonuspoeng, og lytte til historiene og fascineres av menneskeskjebnene jeg møter.
Sist endret av Sensimila; 21. juni 2011 kl. 01:06.
Anbefaler dette forumet for aa vite hvordan man kan tjene mest mulig poeng: www.flyertalk.com Selv har jeg mange elite statuser med andre flyselskaper, leiebil, hotel, osv. saa bare send PM hvis dere lurer paa noe eller vil ha noen tips
Sist endret av kongs1; 21. juni 2011 kl. 01:25.
ArbeidsledigProletar
Sitat av seven_up Vis innlegg
tror faktisk du kan være uheldig å bli "flagget" om ryktet går på ditt hjemsted om at du finansierer livsstilen din på denne måten, samt at det virker som du omgås en del personer i smuglemiljøet. Siden du selv sier du flere ganger har blitt tilbudt å ta med noe over. Med en vanlig reisende i jobb skjer dette sjelden.

Men det er jo en smal sak for politiet å sjekke konto, reiseopplysninger, inntekt osv og finne ut hvordan du finansierer ting, og da er du selvsagt ute av søkelyset igjen, uten at du merker noe til det en gang!

Har nok blitt økt fokus på jenter og unge mennesker som smugler etter de store aksjonene mot de nede i bolivia og noen i gøteborg osv for noen år siden.
Vis hele sitatet...
Gief sauce.
Kilde takk, det funker nok ikke sånn at de sjekker folk som det der.
Tror det har mye med destinasjonen å gjøre. Dersom du flyr til en storby i Tyskland 2 ganger i mnd blir kanskje dette sett mer på som forretningsreise. Dersom du reiser til litt mer lugubre land derimot, så kan det hende de holder et litt strengere øye med deg. Dette er dog bare mine tanker, ikke sikkert det har rot i virkeligheten i det hele tatt.
Kontroll på at du reiser mye gjøres ikke før du eventuelt blir stoppet i tollen, eller at grensekontrollen reagerer på stemplene i passet ditt.
Tollvesenet og politiet har ingen registre som "flagger" deg, men de kjenner typiske smuglerruter og vil plukke flere ut for kontroll på flyvninger fra f.eks. Amsterdam enn fra Manchester.

At folk i nærmiljøet ditt reagerer skyldes naturlig nok at de vet at du reiser mye, og kanskje også hvor du reiser. I tillegg vet de hvor mannen din kommer fra.
Tollvesenet har ikke disse opplysningene, så der vil det eventuelt gå på ren gjenkjennelse - altså at tolleren har lagt merke til deg fordi du stadig kommer på samme flyvning. Det er fortsatt et stykke derfra til å stoppe deg, og så lenge du har ditt på det tørre er det verste som kan skje at du ved en anledning blir tatt til side. Tollerne er dyktige til det de gjør, og når du som du sier knapt har vært borti noe ulovlig vil det antagelig løse seg med et par spørsmål og så slipper du ut igjen.
Sensimila's Avatar
Trådstarter
11 1
Sitat av doseren Vis innlegg
Kontroll på at du reiser mye gjøres ikke før du eventuelt blir stoppet i tollen, eller at grensekontrollen reagerer på stemplene i passet ditt.
Tollvesenet og politiet har ingen registre som "flagger" deg, men de kjenner typiske smuglerruter og vil plukke flere ut for kontroll på flyvninger fra f.eks. Amsterdam enn fra Manchester.

At folk i nærmiljøet ditt reagerer skyldes naturlig nok at de vet at du reiser mye, og kanskje også hvor du reiser. I tillegg vet de hvor mannen din kommer fra.
Tollvesenet har ikke disse opplysningene, så der vil det eventuelt gå på ren gjenkjennelse - altså at tolleren har lagt merke til deg fordi du stadig kommer på samme flyvning. Det er fortsatt et stykke derfra til å stoppe deg, og så lenge du har ditt på det tørre er det verste som kan skje at du ved en anledning blir tatt til side. Tollerne er dyktige til det de gjør, og når du som du sier knapt har vært borti noe ulovlig vil det antagelig løse seg med et par spørsmål og så slipper du ut igjen.
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar.
Det er vel ikke noe stress så lenge du flyr med norweedian.

http://trommelyd.no/
Er han fra Jamaica? Jeg ble nysgjerrig.
Sensimila's Avatar
Trådstarter
11 1
Uncle Andy, he he. En rastafari? Ingen kommentar.

Ångående tema i tråden, kom over denne artikkelen i dag.http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5662887.ece

Utrolige mye dumme folk....
Sitat av Sensimila Vis innlegg
DET STORE SPØRSMÅLET ER; Blir man "flagget" hvis man reiser samme strekningen veldig ofte? Har flydd mer enn 20 strekninger bare i år, de fleste med Norwegian. Skulle jeg blitt stoppet er det forsåvidt ikke noe problem. Men har grunner til å ikke ønske den "oppmerksomheten".

Noen som vet?

Ganjababe
Vis hele sitatet...


-Blir du flagget kommer det litt an på hvor du reiser og kanskje enda viktigere,reiseruta.