Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 17873
Det var med minimalt bruk og sync skrudd av. Kan prøve å gå tilbake til stock kernel og se hva jeg får da.
Har absolutt ingen anelse om hvordan man legger inn ny kernel. Er det enkelt og kjapt?
Du fikk en app kalt CWM når du rootet mobilen? Isåfall så skal du åpne den og trykke på der det står ClockWorkMod. Da rebooter du inn i CWM Recovery. Når du er i Recovery så velger du install zip from sdcard (du går opp og ned med volumknappene) og deretter choose zip from sdcard. Da velger du kernelen du lastet ned.
Hvis du ikke fikk CWM etter du roota så last ned her.
https://play.google.com/store/apps/d...9tbWFuYWdlciJd
Sist endret av Mkvarner; 23. juli 2012 kl. 23:47.
Dette er litt for godt til å være sant (tror jeg). Kjører Phenomenal kernel, har låst mobilen til GSM nettverk og skrudd av sync. Etter 1t og 40min så har jeg fremdeles 100% batteri.

Fikk du forresten til å flashe kernel Nikon01?

Edit: Reboota og har nå 98% batteri, så tror det stemmer.
Sist endret av Mkvarner; 24. juli 2012 kl. 02:18.
Noen som har noen tips til deksler? sett litt på frydaze.com, kan lage mange fete der, men usikker på hvordan dekslene er/føles.
Sitat av b1gm4c Vis innlegg
Noen som har noen tips til deksler? sett litt på frydaze.com, kan lage mange fete der, men usikker på hvordan dekslene er/føles.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte 10 forskjellige deksler på ebay, siden de var såpass billige. Alle virker overraskende bra.
Den silikonbaserte coveret man bruker bak, gir et godt grep i hånden, med tanke på at telefonen er såpass stor og "glatt".

Men et spørsmål angående deksler: Kjøpte et skinn-eteu, som dekker både bak- og fremside av telefonen. For å åpne/lukke dekselet, er den festet med en magnet.

Vil magneten være skadelig for s3`en?
Har en ting jeg lurer litt på...
Når jeg har mobilen i vesken, ringer den utrolig høyt! Er dette en funksjon det er mulig å slå av?
Er ikke så veldig teknisk av meg på slike ting så litt hjelp hadde vært fint
Sitat av Latterkula83 Vis innlegg
Har en ting jeg lurer litt på...
Når jeg har mobilen i vesken, ringer den utrolig høyt! Er dette en funksjon det er mulig å slå av?
Er ikke så veldig teknisk av meg på slike ting så litt hjelp hadde vært fint
Vis hele sitatet...
Du kan jo bare skru ned ringevolumen ? Bruk voulmknappen på siden.

Vuderer å kjøpe dette dekselet.
Noen som har testet det ?
Trenger et som virkelig beskytter mobilen, og dette er det beste jeg har funnet til nå.
Hva anbefaler dere ?
http://www.goballisticcase.com/produ...xx-series-case
Hoy, klarte å knuse glasset uttapå skjermen, noen som vet om plass i bergensområdet som kan bytte dette ?
Sitat av t_ben Vis innlegg
Du kan jo bare skru ned ringevolumen ? Bruk voulmknappen på siden.
Vis hele sitatet...
Det går selvfølgelig an, men hadde vært greit om det var noe som gikk an å slå av. Har ikke behov for at alle som er der jeg, hører at den ringe..hehe
Sitat av b1gm4c Vis innlegg
Noen som har noen tips til deksler? sett litt på frydaze.com, kan lage mange fete der, men usikker på hvordan dekslene er/føles.
Vis hele sitatet...
Minedeksler.no har et relativt greit utvalg. Kjøpte selv en sort lommebok med hardcase inni for tlf. Fungerer smertefritt og så lenge du har telefonen med deg, har du også bankkort, førerkort, cash osv.
Her er den.

Noen som veit om en app for å konfigurere tastene på telefonen slik man kan når man jailbreaker en iphone? Savner det å kunne skifte sang ved å holde nede volumknappen(e).
Hvordan fjerner man facebook kontaktene ? Når man importerer dem, får man hudrevis av personer, men knapt halvparten har lagt inn telefonnummer, kun e-mail.

anyone?
Om du har på syncing mot Google kontoen din så kan du logge på den fra nettet og gå inn på https://mail.google.com/mail/u/#contacts for å slå sammen duplikater. På den måten vil du få mere ryddig kontaktliste.

For å fjerne de går du i kontakter appen, trykker på meny knappen og deretter på kontakter i visning. Så fjerner du Facebook.

Sitat av b1gm4c Vis innlegg
Noen som har noen tips til deksler? sett litt på frydaze.com, kan lage mange fete der, men usikker på hvordan dekslene er/føles.
Vis hele sitatet...
Kjøpte dette i stad. Ser bra ut og virker som det har litt kvalitet.
http://www.ebay.com/itm/Black-Clear-...06%26rk%3D3%26

Du har også OtterBox Commuter/Defender (Defender har beskyttelse over glasset). NetOnNet selger de, men finner billigere på Ebay.
Sist endret av Mkvarner; 26. juli 2012 kl. 23:40.
Jeg planlegger å kjøpe dette dekslet :

http://www.mytrendyphone.no/shop/sam...s3-83370p.html
fordi jeg trenger noe som beskytter mot støt, men ikke legger for mye vekt.
hva tror dere?
Jeg kjøpte deksel på Lefdal. Kjempekvalitet, på utsiden er den hard og rundt tlf så er den myk slik at den tåler mye. Den går også litt ut på forsiden slik at den lander på dekselet ikke glasset. Kostet 300kr men var verdt det.

Også dritstilig design på den.
Sist endret av Xernox; 30. juli 2012 kl. 21:55.
Betalte 12kr for en som ser jævlig ut og beskytter glasset litt.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Freak støtter ikke piracy, så du kommer ikke med apker. Spillene er vell verdt henholdsvis 50 kroner stk.
Vis hele sitatet...
Støtter denne 100%!

Er det en ting jeg HATER, så er det folk som har råd til en mobil til 4000kr, og så kan de ikke kjøpe en app til 50kr!

NEI, piratkopiering på Android går ikke ut over de store studioene, det går ut over de små, de som akuratt har startet, og det dreper bransjen. Folk har rett og slett ikke råd til å satse på plattformen slik det er nå, fordi det er alt for mange egoistiske drittsekker der ute som tror de har rett til å få alt gratis.

Mann opp og betal for det dere bruker, å utvikle en seriøs app krever ekstrem dedikasjon, tid, og resurser.
Fikk min gratis jeg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Under samtaler er volumet ganske så lavt, er det noen måter jeg kan få det stilt opp.
Har prøvd å brukt volumknappene på siden + ekstra lyd funksjonen i samtalen, ender opp med at jeg må sitte å prate med høyttaler.

Volumet er stilt til maks, skjønner ikke hva problemet kan være det var fin lyd i den da jeg kjøpte den
Sitat av Snusklompen Vis innlegg
Under samtaler er volumet ganske så lavt, er det noen måter jeg kan få det stilt opp.
Har prøvd å brukt volumknappene på siden + ekstra lyd funksjonen i samtalen, ender opp med at jeg må sitte å prate med høyttaler.

Volumet er stilt til maks, skjønner ikke hva problemet kan være det var fin lyd i den da jeg kjøpte den
Vis hele sitatet...
Har fått dette problemet selv. Irriterende å be personen i andre enden om å snakke høyere hver gang man ringer.
Sitat av homoludens Vis innlegg
SG3 har vel 4 cpu-kjerner, mens DHD har bare 1. Er jo artig med en responsiv og kjapp smarttelefon, men spørs om det er verd prisen Ser du kan få den ned i 4700-5000 kr (http://www.prisjakt.no/product.php?p=1172708). Hadde jeg hatt veldig god råd hadde det kanskje vært aktuelt, men føler ikke at jeg kan bruke 5k på ny telefon nå. Hadde en HTC Hero før, og da merka jeg at den begynte å bli ganske treg, så da var det mer naturlig å oppgradere.

Har selvsagt roota DHD-en og åpnet det som kan åpnes. Kjører CyanogenMOD 7.1.0 på den nå, og trives veldig godt med det. Skjermen er også stor og fin. Merker ikke noe spesielt til at batteriet begynner å bli slitent. Batterikapasiteten på DHD var jo dårlig fra før, så er vant til at man gjerne må sette mobilen på lading hvis man ha brukt den tungt i løpet av dagen. Hadde batterikapasiteten eller hastigheten vært et problem hadde det straks vært mye mer aktuelt å oppgradere.
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle hvordan du rootet den? Har rootet HTC Hero og Desire uten problemer. Men Desire HD som jeg har nå får jeg ikke rootet. Har fulgt forskjellige "oppskrifter" men ga opp til slutt.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
1. Hold inne den svære knappen i midten for å få opp oppgavebehandling og enkelt avslutte programmer som kjører der i fra.
Vis hele sitatet...
Takk! Trengte den veldig

Har lastet ned en GameboyAdvance emulator som heter VGBA, og sliter med å åpne spill fra sdkortet :s
Når jeg skal bla i filene, ser jeg bare minne i selve telefonen, selvom jeg klatrer i toppen av mappene, kan jeg ikke velge minnekortet :/
(ja, er helt sikker på at sd kortet fungerer)
Noen som har problem med at det er dårlig valg av lysstyrke om den står i auto?
Vil forresten anbefale å skru på smart hvilemodus. Instillinger -> skjerm -> smart hvilemodus
Da registrerer kameraet i front at du ser på telefonen, og går dermed ikke i hvilemodus, fungerer utmerket.
Sitat av Åjassåja Vis innlegg
Minedeksler.no har et relativt greit utvalg. Kjøpte selv en sort lommebok med hardcase inni for tlf. Fungerer smertefritt og så lenge du har telefonen med deg, har du også bankkort, førerkort, cash osv.
Her er den.

Noen som veit om en app for å konfigurere tastene på telefonen slik man kan når man jailbreaker en iphone? Savner det å kunne skifte sang ved å holde nede volumknappen(e).
Vis hele sitatet...
ButtonRemapper bør gjøre jobben, krever rootet tlf.
Jeg har nettopp kjøpt meg en HTC One X, noen her som har en god idè for strømsparing? Har allerede apps for det, men bruker telefonen ganske heftig om dagen så hvis noen har gode tips mottas dette med takk.


Surfer med mobilen og spiller musikk via Spotify/Radio nesten hele dagen (Fryktelig lite og gjøre på jobben, heh.).
Du har valgt feil mobil, bruk angreretten og bytt til en S3 så du får litt batteritid. Jeg hadde aldri overlevd en mobil uten sd-kort støtte og utskiftbart batteri.
Jeg er veldig interessert i et deksel som dekker knappene på siden og har noen form for beskyttelse til mini-jack porten. Noen som vet om noe? Opplevde med min Sensation at etter en stund samlet det seg tilfeldig lommerusk i mini-jack inngangen, noe som førte til dårlig kobling til headset.
Finnes det noen måte og avinstallere programmer som fulgte med mobilen når den var ny?
Den er stappet full av programmer som AllShare, ChatON, Game Hub, Latitude og lignende, noe som eg aldri bruker, men heller ikkje får avinstallert i instillinger.
detta er vel slikt som er installert i selve "skinnet" som vi ikke skal få lov og fjerne, sku gjerne fjerna de selv, men orker ikke drive og Roote tlf for slikt, når den funker så bra den gjør ellers
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Finnes det noen måte og avinstallere programmer som fulgte med mobilen når den var ny?
Den er stappet full av programmer som AllShare, ChatON, Game Hub, Latitude og lignende, noe som eg aldri bruker, men heller ikkje får avinstallert i instillinger.
Vis hele sitatet...
Bare å roote og instaler en custom ROM.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei, jeg spurte om dekslene til Frydaze på side 3, kjøpte to deksler derfra, ett til meg ett til søstra mi og må si jeg er kjempe fornøyd! har hatt dekselet i snart 1 måned og det er ikke noe mer enn normal slitasje. motivet er kjempefint og klart og det sitter som støpt rundt mobilen samtidig som det er enkelt å bruke volum taster og skru av skjerm tast.
Legger ved noen bilder: http://imgur.com/a/pFJ8n
på bilde 2 ser du det er noe slitasje, men det syntes bare om du ser den i "dårlig lys"
Sitat av b1gm4c Vis innlegg
Hei, jeg spurte om dekslene til Frydaze på side 3, kjøpte to deksler derfra, ett til meg ett til søstra mi og må si jeg er kjempe fornøyd! har hatt dekselet i snart 1 måned og det er ikke noe mer enn normal slitasje. motivet er kjempefint og klart og det sitter som støpt rundt mobilen samtidig som det er enkelt å bruke volum taster og skru av skjerm tast.
Legger ved noen bilder: http://imgur.com/a/pFJ8n
på bilde 2 ser du det er noe slitasje, men det syntes bare om du ser den i "dårlig lys"
Vis hele sitatet...
Kan du gi link, til stede du kjøpte det?

Så etter det i tråden men fant det ikke.
Sikkert mange som visste dette, men jeg synes det er kjent at man kan "gjemme" apps. Det er jo mange apps som følger med som ofte ikke blir brukt, og de har jeg da gjemt slik at de ikke vises, Nå har jeg bare 2 sider med apps, hoho.

Edit, gå til appsene, så den venstre knappen som åpner menyen, så "Gjem applikasjoner"
Sist endret av Brightbull; 9. september 2012 kl. 21:38.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anbefaler å laste ned keyboard, du finner det på toppen av Google en lista. Går myye kjappere å skrive!

N7player slår også musikkspilleren lett.

Noen som har noen must have apps?

Har lyst til å få fjernet listen med lydprogrammer når man drar nedover skjermen, og endre det slik at N7player kommer opp istedenfor standard lydprogram når man plugger i høretelefoner. Googla men fant ingen lett måte å lyst det på, måtte kjøpe app til 17kr osv, roota tlf?

Noen som vet om en løsning?

Skriving i freak fungerer også skammelig dårlig fra tlf :/ bruker chrome fra Google play.
Hentet min i dag, men hvordan overfører jeg filer? Med S2 plugget jeg bar einn usb'n også fik jeg opp telefon som en flyttbar disk i windows. Men med S3 skjer ingen ting, pc'n sier bare at den ikke kjenner igjen usb enheten
Kies Air er løsningen, da får du gjort alt trådløst. Men om du kobler den til USB 3 så kan det være problemet.
Ok, jeg prøvde kies men den loader bare på 'kobler til'
Trådløs? Hvordan får jeg trådløs på pc'n? Må jeg ha en antenne? (lol sikkert dumt spørsmål)


edit : Jeg klarte den med en annen kabel. Woohoo, takk for råd.
Sist endret av Flaskeposten; 25. september 2012 kl. 15:49.
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Ok, jeg prøvde kies men den loader bare på 'kobler til'
Trådløs? Hvordan får jeg trådløs på pc'n? Må jeg ha en antenne? (lol sikkert dumt spørsmål)


edit : Jeg klarte den med en annen kabel. Woohoo, takk for råd.
Vis hele sitatet...
Wi-fi?
titegn
Sitat av Vontalo Vis innlegg
1. Hold inne den svære knappen i midten for å få opp oppgavebehandling og enkelt avslutte programmer som kjører der i fra.

2. For å spare batteri kan du gå innpå instillinger >wifi>avansert og "nehold wifi på under hvilemodus: bare når tilkoblet". Så slipper du å ha på wifi selvom du ikke bruker mobilen.

3. Du kan også spare batteri ved å ha en svart bakgrunn på mobilen. De svarte pixlene på AMOLED skjermen bruker ikke batteri for å vises.
Vis hele sitatet...
Du avslutter desverre ikke programmer på denne måten. Du fjerner dem bare fra listen over nylige brukte programmer. Bruk heller programovervåkningswidgeten. Der kan man avslutte programmer samt tømme ram.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Trenger litt hjelp av dere godt folk..

Jeg får ikke lasta ned noe fra Samsung Apps, det eneste som står når jeg har skrivd inn passordet til apps kontoen er at denne er registrert i Sverige, mens accounten (til telefon trur jeg) er i Norge.

Noen som vet om en fiks?
Lurer også på hvordan jeg kan endre email lyden til noe annet enn den standard-lyden jeg har. Veldig irriterende at jeg tror jeg får en melding, og så viser det seg å være spam-mail..

Klarte å endre lyden på gmail appen, men bruker ikke den siden jeg har flere mailaccounter og dermed bruker e-post appen, som ikke har noen mulighet for å endre lyder.. Noen som har anelse?
Sitat av Marr Vis innlegg
Lurer også på hvordan jeg kan endre email lyden til noe annet enn den standard-lyden jeg har. Veldig irriterende at jeg tror jeg får en melding, og så viser det seg å være spam-mail..

Klarte å endre lyden på gmail appen, men bruker ikke den siden jeg har flere mailaccounter og dermed bruker e-post appen, som ikke har noen mulighet for å endre lyder.. Noen som har anelse?
Vis hele sitatet...
Gå inn i kontoinnstillingene for epostkontoen. Du finner ikke den i lydinnstillingene i hovedmenyen. Den er satt opp med 'postman' som standard lyd. Dette kan endres på S3 i allefall.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Trenger litt hjelp av dere godt folk..

Jeg får ikke lasta ned noe fra Samsung Apps, det eneste som står når jeg har skrivd inn passordet til apps kontoen er at denne er registrert i Sverige, mens accounten (til telefon trur jeg) er i Norge.

Noen som vet om en fiks?
Vis hele sitatet...
Hei. Det beste er å laste ned fra Google Play
For dere som er interessert så har det kommet en offisiell Android 4.1.1 (JellyBean) til S3. Dere finner link via xda-developers. Den kommer nok via KIES i løpet av oktober. Jeg gjorde det for en halvtime siden og synes min S3 ble merkbart raskere samt en del nye fiffige widgets.
Noen som vet hvordan man redigerer hvilket cover bilde som vises når man spiller musikk? Nå er det slik at Leonard Cohen vises på alle sanger. Jeg har lastet ned bilder til de respektive albumene (feks gratis soundtrack til spill) men de dukker ikke opp.
Andre enn meg som ikke får oppdatert programvaren?? Prøvd sikkert 10 ganger, men den stopper alltid på 32% før den restarter og jeg får beskjed om at programvaren ikke kunne lastes ned!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet hvordan jeg får fjernet den dritt greia som spør om Facebook-synkronisering hver gang jeg logger på Facebook?
Begynner å bli temmelig lei av å huke av for hver gang jeg logger på face
Da har jeg fått oppdatert til JellyBean, funker kjempebra!