Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3001
En venn av meg påstår at ren heroin er dødelig, uansett dose. Han mener at hvis heroinen ikke er bøffet ut, så stryker man med. Har det noe med at det blir så konsentrert at kroppen ikke klarer det? Synes bare det hørtes litt rart ut. Trodde ubøffet heroin (og andre knarkerier) var good-shit, eller tar jeg feil?
såklart er ikke ren heroin automatisk livsfarlig, det er derimot når man doserer ren heroin som om det skulle vært elendige varer at livsfaren kommer inn i bildet. Det er i utganggspunktet mye mindre skadelig (eller nært helt ufarlig? kan noen verifisere dette) med ren heroin. Dette er ett av hovedargumentene til forkjemperne av statlig utdelt heroin til misbrukere, da blodårer vil få mye mindre slitasje hvis varene er av medisinsk kvalitet.
Det er vell heller omvendt, jo renere produkt jo tryggere.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av ulldott Vis innlegg
såklart er ikke ren heroin automatisk livsfarlig, det er derimot når man doserer ren heroin som om det skulle vært elendige varer at livsfaren kommer inn i bildet.
Vis hele sitatet...
Det forstår jeg, men vennen min mente at man døde av ren heroin, uansett. Om man bare tok en dråpe, så døde man...
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det forstår jeg, men vennen min mente at man døde av ren heroin, uansett. Om man bare tok en dråpe, så døde man...
Vis hele sitatet...
Da tok han feil.
Man dør ikke automatisk av ren heroin. Heroin kommer skjeldent/aldri i ren form, så hvis man tar en dose man tror er ca 20% heroin og 80% ett eller annet, men viser seg at det er 70% heroin og 30% møkk, så er man på tynn is.
han har et poeng i det tråd starter skriver.. er det ingen som har fått med seg at hver gang det lkommer inn partier med veldig ren heroin så dauer folk som fluer.. og hvis heroinen hadde vært helt ren så hadde det holdt med et lite trekk på sølvfolien. og ikke et halvt gram i sprøyta sånn som heroin som er ute og rusler på plata er!
Sitat av NoFeaR Vis innlegg
han har et poeng i det tråd starter skriver.. er det ingen som har fått med seg at hver gang det lkommer inn partier med veldig ren heroin så dauer folk som fluer.. og hvis heroinen hadde vært helt ren så hadde det holdt med et lite trekk på sølvfolien. og ikke et halvt gram i sprøyta sånn som heroin som er ute og rusler på plata er!
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe poengt iogmed at han påstår det gjelder uansett dosering...
Sitat av NoFeaR Vis innlegg
han har et poeng i det tråd starter skriver.. er det ingen som har fått med seg at hver gang det lkommer inn partier med veldig ren heroin så dauer folk som fluer.. og hvis heroinen hadde vært helt ren så hadde det holdt med et lite trekk på sølvfolien. og ikke et halvt gram i sprøyta sånn som heroin som er ute og rusler på plata er!
Vis hele sitatet...
Gateheroin er som regel rundt 30% rent.

Når partier dreper mange er dette som regel fordi heroinen inneholder andre giftstoffer, ikke at den er så kraftig overdosert. Sitter du på rein heroin blander du det ut, du gidder ikke tape profitt samtidig som du dreper folk..
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Gateheroin er som regel rundt 30% rent.

Når partier dreper mange er dette som regel fordi heroinen inneholder andre giftstoffer, ikke at den er så kraftig overdosert. Sitter du på rein heroin blander du det ut, du gidder ikke tape profitt samtidig som du dreper folk..
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vil man ikke tape penger. Men, det skal sies at om folk dør på¨stoffet ditt er det faktsisk god reklame.
Til trådstarter: Hva i helvete er logikken i at ren heroin skulle være 100 % dødelig uansett dose?
Og hvis dette faktisk var tilfelle, hva ville vært poenget med å blande det ut? Hvis en dose på 70mg heroin hadde vært dødelig, hadde en dose med 70mg heroin + 200mg bøff vært like dødelig!! Herregud....

Og hva ville poenget vært med lovlig, ren, medisinsk heroin til avhengige, dersom det dealerne blander det ut med faktisk var det som holdt brukerene i live? Det er jo helt motsatt, det er livsstil, blandingsmisbruk og alt det giftige bøffet som dreper heroinbrukere raskere enn selve heroinen, i tillegg til de psykososiale konsekvensene av at heroin er kriminalisert.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Gateheroin er som regel rundt 30% rent.

Når partier dreper mange er dette som regel fordi heroinen inneholder andre giftstoffer, ikke at den er så kraftig overdosert. Sitter du på rein heroin blander du det ut, du gidder ikke tape profitt samtidig som du dreper folk..
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å dø av overdose og å bli syk av infeksjoner pga. urenheter. På lang sikt vil urenhetene gå på helsa løs, med overdosering er en langt mer akutt fare.
Det er en kjent sak at heroin med sterk renhetsgrad fører til flere overdoser. Brukerne doserer i forhold til antatt renhet, og får dermed i seg alt for mye. Til og med myndighetene har fått med seg dette.

http://www.rusmiddeletaten.oslo.komm...5920-8809.html

Årsaken til dette problemet er rett og slett at heroinet blir blandet ut i utgangspunktet, slik at brukerne forventer å få noe dritt. Hadde det vært standard å få ren heroin, så hadde man også tilpasset doseringene sine deretter.
Sist endret av mentalmelt; 27. november 2010 kl. 17:31.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av NoFeaR Vis innlegg
han har et poeng i det tråd starter skriver.. er det ingen som har fått med seg at hver gang det lkommer inn partier med veldig ren heroin så dauer folk som fluer.. og hvis heroinen hadde vært helt ren så hadde det holdt med et lite trekk på sølvfolien. og ikke et halvt gram i sprøyta sånn som heroin som er ute og rusler på plata er!
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har fått med meg i aviser og lignende er det meste av heroinet på gata mellom 20-50% rent, og her hvor jeg bor pleier et skudd tilsvare 125-250mg, dette for personer med toleranse for stoffet. Akkurat nå er det forholdsvis "god" heroin rundt omkring, og man får beskjed om at en bør være utrolig forsiktig, og dele kvartingen i to med mindre man ønsker å overdose. Jeg har aldri brukt sprøyter, men har røyka og snorta ved flere anledninger, og de første gangene jeg prøvde heroin veide jeg opp 30mg som jeg røyka på folie. Dette var akkurat passe til å gjøre meg rimelig stein. Da kan en jo bare tenke seg hvordan det kunne endt om heroinet var helt reint, og man bestemte seg for å injisere en "normal" dose. I følge erowid skal en brukerdose ren heroin være 5-10mg for en person uten toleranse, og jeg regner da med at en potensielt dødelig dose vil være 20-30mg og oppover for en person uten toleranse. Den som sier at rent heroin er dødelig samma hva, er nødt for å være svært uvitende.. dersom man kjenner til renheten på varene vil det ikke være noe problem og dosere, til og med ikke for 100% rent heroin, men tingen er jo den at man aldri kjenner til renhetsgraden, og det er jo nettop derfor vi ser alle overdose(dødsfalle)ne.