Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3543
Noen som vet om hvordan man kan komme seg ut av den? min økonomiske situasjon har forandret seg de siste årene og jeg bruker virkelig ikke senteret. Kjipt å være støttemedlem og betale 5-600 spenn i måneden for det.

Setter pris på erfaringer / tips
Du kommer deg ikke ut av det. Har lest flere avisartikler om andre som vil ut av treningsstudiokontrakter som måtte bite i det og betale ut året. Det er faktisk en kontrakt, dyrt, men bindende.
Veldig mange steder vil være behjelpelig om du ringer dem og faktisk forklarer at du ikke har råd til å være medlem lenger, og forklarer situasjonen.
Du kan i de aller fleste tilfelle stoppe kontrakten også, om du har tro på mer penger i fremtiden.
Men legg frem saken på en saklig måte til noen som ikke er ekstrahjelp i kassa...
Si du skal ut å reise og dermed få fryst betalingskravene. Jeg tror det er det de gjør hvis man sier man skal på ferie.

Jordomseiling tar jo sånn passe tid, så kanskje du har bedre råd om et år?
Altså, Elexia opererer kun med tidsbestemte kontrakter på 1 år. Disse forutsetter da at du har meldt deg inn ved et tilbud, feks ingen innmelding + 2 månders gratis trening. Eller kampanien som de kjører nå, ingen innmelding + fri trening hele sommeren. Om du har vært medlem i flere år er det bare å melde seg ut på vanlig måte og du vil slippe å beteale for neste termin, altså påfølgende månde.

Om du derimot forsatt er innenfor denne bindingstiden som er lite sansynlig utifra hva du skriver, vil det beste være å si at du skal flytte til et sted der det er lang til et senter - dette går da som gyldig grunn for brudd av kontrakt, og du vil komme deg ut av bindingstiden.
likte den. jeg har ikke råd for jeg skal på jordomseiling ett år men kanskje økonomien er bedre når jeg kommer igjen. den virker nok fint.

hvis det virkelig er sånn at økonomien din er så forandra ... ta med deg den nye laaaaave lønnslippen din eller anna dokumentasjon og gå ned og spør pent om å slippe.
du sier jo ikke til dem at du ikke har penger^^
Les avtaleloven § 37 jf. § 36. Med bakgrunn av slike omstendigheter så kan man gå fra en avtale. Men det er flere aspekter som må komme frem da.
usertitle import
bleh's Avatar
Snakk med de ang oppsigelse, uavhengig av hvilket svar du får kommer du tilbake ca 1 uke senere og sier at du skal si opp. Hvis de da setter seg på bakbeina sier du at personen du snakket med forrige gang sa at du kunne si opp uten problem (selv med bindingstid). Stå lenge på dette, og du blir sagt opp.

Hvis Elixia skal ta saken videre må den da til Forbrukerrådet (eller lignende), og der er kostnadene såpass høye for Elixia (uansett utfall av saken), at de nok ikke lar det går så langt.

Ord mot ord fungerer ALLTID!
Eller gå inn for å bli kastet ut? Møt opp på senteret i kledd kort shorts og singlet, kjør bicepscurl i knebøyracken, bruk magnesium, stønn høylytt under alle øvelsene, slipp stanga hardt ned i parketten etter du har dratt markløft og for guds skyld -ikke rydd opp etter deg! I beste fall vil du bli kastet ut og eksludert som medlem, i verste fall slipper du unna med en advarsel. Da må du virkelig sette støtet til, onaner i dusjen og stirr -STIRR- på de andre i garderoben. For å virkelig sørge for å bli kastet ut kan du knaske på noen piller (har du ikke bol fungerer kreatinkapsler eller lignende like bra) mens du sørger for at noen "tilfeldigvis" ser deg, det står nemlig i kontrakten at Elixia har sin fulle rett til å si opp kontrakten hvis de har mistanke om at kunden bruker anabole steroider. Lykke til
Sist endret av Klatremus; 6. august 2010 kl. 00:02.
Bare for å få det nevnt hvis det ikke er det fra tidligere, så har alle medlemer mulighet til å fryse medlemskapet i en måned, slik at man derfor kan utsette en betaling.
Mulig det ikke hjelper så mye, men hvis du er i en kriseperiode på et par måneder kommer de 500-600 sikkert greit med.

Ellers vil jeg bare minne deg på at du må, etter endt bindingstid, si opp medlemskapet ditt. Dette var ikke jeg klar over, for slik det fungerer er at selvom bindingstiden din er utgått, fortsetter det til du har vært der og sagt opp. Og bare for å nevne det; Kom i god tid. Går bindingstiden din ut den 31.05, og du kommer innom 01.06, må du betale for juni måned.