Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4576
Det er fascinerende, er det noen andre her som til tider (ikke alltid) får følelsen av at hodet rett og slett holder på å eksplodere når dem røyker hasj/pot?

Evt, er det noen som får følelsen av at et eller annet (voks? thc?) beveger seg gjennom hodet gjennom kanaler som deretter bare forsvinner i baksvelget og ned i halsen?


Det sies at man blir raskere voksen av å røyke hasj/weed.



Hva kan slike følelser komme av?



Kan det være at


* vedkommende er under 24, vokser fremdeles og at det man kjenner er voksesmerter/evt bare at hodet ditt vokser?
* marijuana fjerner "voksen mellom ørene"? =P
* vedkommende som røyker er paranoid og innbiller seg ting?
* thc sprer seg gjennom hele hjernen og at det kan være dette man føler?
* vedkommende har røykt for mye?
* vedkommende er i dårlig form og bør trene mer?
* tobakk har noe med saken å gjøre, som fortynner blodårer tetter igjen et eller annet oppi skallen ?




Er det noen som kjenner seg igjen?
Takker for svar.
Må spørre om en ting : Detter høres veldig ubehagelig ut...

Og nei, det er nok ikek at ørevoksen din beveger seg gjenneom hodet, for så og hoppe gjennom hjernen til svelget og bli borte... Er du høy nå eller? Håper hvertfall det...
mahogn's Avatar
Trådstarter
Nope, er ikke høy nu.
Undrest bare om andre her inne kjenner seg igjen i lignende tilstander på weed.
Har du drukket lite vann i det siste, og er du et sted det er veldig varmt? Som du beskriver eller nesten føltes det hvertfall engang jeg ikke hadde drukket noe på to døgn, og hadde røyka bortimot 5-6 gr weed i mexico
Jeg kjenner igjen tilstanden, vet dog ikke hva den kommer av. Økt sensitivitet?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tja, hasj har denne lille effekten: man blir høy... ikke spesielt uvanlig å innbille seg ting, er det vel?
Hvor ofte har du opplevd dette? husk at THC er relativt psykedelisk, og det er fort gjort å innbille seg ting.
The Merciful One
mr5050's Avatar
jeg har røyka tjall i 10 år og aldri opplevd det du beskriver
det har hendt at jeg har fått kraftig hodepine når jeg har røykt under standard
varer spesielt heve gall( tørr marokk-frenchpaper osv).
men ellers har jeg aldri opplevd eller hørt om noen som har fått den samme opplevelsen som deg.
Husker for lenge siden når jeg ikke hadde røyket stort, så hente det jeg hørte en barbermaskin og så skjente jeg at noen dro en barbermaskin over hodet mitt og jeg skjente håret falt ned i nakken, ganske ekkelt. skjedde flere ganger.

Aldri opplevd noe av det du beskriver.
Jeg har merket at hodet holder på å implodere noen ganger, men har enda ikke opplevd det du beskriver. Kanskje du røyker for mye, eller er spesielt overfølsom. Prøv å ta en pause
Sitat av mahogn Vis innlegg
Det er fascinerende, er det noen andre her som til tider (ikke alltid) får følelsen av at hodet rett og slett holder på å eksplodere når dem røyker hasj/pot?
Vis hele sitatet...
Du mener kanskje noe i denne retningen:

http://www.youtube.com/watch?v=HY-03vYYAjA
lol...

Vell, skjønner ikke hvorfor du røyker omd et er ubehagelig jeg for min del.. Kan du forklare?
Huh? Aldri opplevd lignende. Noen annen måte å forklare tilstanden på? Litt mer detaljert for eksempel? Interessant fenomen må jeg si..

Nei, du blir ikke fortere voksen av cannabis.

Tror neppe du vil kjenne voksesmerte på cannabis hvis du ikke allerede kjenner det uten cannabisen.
Tror ikke marijuana fjerner voksen mellom ørene, vil heller påstå at det produseres mer voks i ørene
Hvis følelsen er fascinerende og ikke ubehagelig er det helt feil å kalle vedkommende for paranoid.
Tror ikke du kan føle at thc sprer seg gjennom hele hjernen fysisk slik du beskriver det. Når du blir stein kjenner du thc.
Selv da jeg røyka cannabis daglig kan jeg ikke huske å ha vært i nærheten av det du beskriver. Jeg har dog følt som om hodet eksploderer på cannabis, men det er i en annen form enn din beskrivelse så langt.
Røyker du for mye cannabis så er det ingen dum ide å kutte ned og trene. Men om det skal forhindre ørevoks fra hodegangene ned i halsen din eller at hodet føles som den eksploderer høres merkelig ut. Dette er ganske uvanlig tror jeg.
Nei, tobakk har nok ikke noe med dette å gjøre. Da ville flere opplevd det samme, fordi her til lands og de fleste andre steder er det normalt å røyke hasj mekket i tobakk.

Men har du hatt episode med hjernerystelse eller kraftig smell i hodet, kan ihvertfall følelsen av at hodet eksploderer henge igjen. Det voks greiene har jeg aldri hørt om før.
Er det virkelig ingen som har følt at hodet blir å eksplodere når de har røyka? Ikke engang at det kjennes ut som at øynene skal poppe ut av hodet? Det er jo et ekstremt normalt fenomen, selv om det bare er psykisk.
Sitat av mahogn Vis innlegg
Det sies at man blir raskere voksen av å røyke hasj/weed.
Vis hele sitatet...
Hvor har du dete fra? Det er fullstendig feil!


Sitat av mahogn Vis innlegg
vedkommende er under 24, vokser fremdeles og at det man kjenner er voksesmerter/evt bare at hodet ditt vokser?
Vis hele sitatet...
Nei.
Sitat av mahogn Vis innlegg
marijuana fjerner "voksen mellom ørene"? =P
Vis hele sitatet...
Nei.
Sitat av mahogn Vis innlegg
vedkommende som røyker er paranoid og innbiller seg ting?
Vis hele sitatet...
Ja.
Sitat av mahogn Vis innlegg
thc sprer seg gjennom hele hjernen og at det kan være dette man føler?
Vis hele sitatet...
Nei.
Sitat av mahogn Vis innlegg
vedkommende har røykt for mye?
Vis hele sitatet...
Muligens.
Sitat av mahogn Vis innlegg
vedkommende er i dårlig form og bør trene mer?
Vis hele sitatet...
Ingen dum ide å trene mer, men jeg tviler på at dette fenomenet er relatert til brukerens fysiske form.
Sitat av mahogn Vis innlegg
tobakk har noe med saken å gjøre, som fortynner blodårer tetter igjen et eller annet oppi skallen ?
Vis hele sitatet...
Tvilsomt at dette er årsaken.
jeg har opplevd at det kjennes ut som det mersom er press bak øynene å at det liksom "smeller" oppi hodet hvert 10 sec. elns
men når jeg drikker / svelger forsterkes dette i 2-3 sekunder, men da har jeg røyka no ekstremt i forhold til hva jeg bruker og er i en "giddesløs/wasted" form.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som felix_poker sier, du opplever paranoia når du røyker, da vil du henge deg opp i små detaljer, små ubehageligheter i kroppen. Du vil deretter utvikle disse detaljene om ubehagelighetene og konspirere alle slags mulige scenarioer for hva det er som foregår i kroppen din uten å ta noe hensyn til vitenskap.

Sinnet vårt er et utrolig verktøy, og det har du klart bevist med de merkelige teoriene du legger frem her, foruten den ene som er korrekt:
vedkommende som røyker er paranoid og innbiller seg ting?
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dodecha; 28. mai 2009 kl. 19:33.
kan rett å slett være at du får en liten reaksjon på pollen i hasjen/pot`en

er du kanskje litt ømfintlig for pollen??
Høres ut som angst for min del.
Hm, vet ikke om det går under det samme, men det har hendt at jeg får et slags trykk i skallen, men det har vært ganske godt, er meget vanskelig å forklare, men det kjennes ut som når man stiger i høyde fort og at man får det "presset". Synes det er sykt digg jeg da^^
Sitat av Defqon Vis innlegg
Er det virkelig ingen som har følt at hodet blir å eksplodere når de har røyka? Ikke engang at det kjennes ut som at øynene skal poppe ut av hodet? Det er jo et ekstremt normalt fenomen, selv om det bare er psykisk.
Vis hele sitatet...
Hvis du med eksplodere mener at det føles ut som hodet vibrerer eller presser, så har jeg følt det. Det med øynene har jeg derimot ikke kjent..
Har opplevd det samme! Er veldig deilig som Sa-chan sier. Føler at hode, spesielt "flaten" fra øret til slutten av tinningen. Det føles som en pyramide går inn i hodet, samtidig som en pyramide går ut av hodet, samtidig som man "svever"
Adder her at jeg er rimelig høy når dette skjer
Hvis det er det jeg tror det er, er det ikke mere hokus-pokus enn at du er stein. Jeg kaller den følelsen for at hodet vibrerer, når dere snakket om at hodet eksploderer så tenkte jeg på noe annet. Tror egentlig eksplodere er et feil uttrykk å bruke her, men uttrykket mitt er sikkert ikke noe bedre. Hvis opplevelsen er deilig er det ikke paranoia ihvertfall.
o shit waddup
Cannabis øker blodtrykket. Kombinert med at du er fjern og legger merke til det ekstra pga det tror jeg ikke det er noe annet. Røyke mindre er vel den enkleste løsningen, evt. la være å ta store bongtrekk. Nikotinsjokk er jo også ikke helt umulig.
Sist endret av ulldott; 28. mai 2009 kl. 23:02.
Masse rare spekulasjoner, ser ut til at folk glemmer at cannabis er psykedelisk (og dette varierer fra person til person).
For et par uker siden når jeg røykte alt for mye føltes det som om hele hodet mitt ble cracket opp og jeg kunne "se" hele kurven det ble åpnet i, men det er jo såklart bare en form for hallusinasjon/vridd tanke, som mange lett kan få av å røyke, spesielt i store doser :>
mahogn's Avatar
Trådstarter
Takker for svar.

Jeg tenkte også på dette med noia, men hva er egentlig noia?
Slik jeg ser det, er noia feil bruk av fokus - man burde derfor lære seg å fokusere på noe annet.
Sitat av Orbiter Vis innlegg
Hvor ofte har du opplevd dette? husk at THC er relativt psykedelisk, og det er fort gjort å innbille seg ting.
Vis hele sitatet...
Hva???Psykadelisk?Dette er virkelig helt fjernt for meg.
Weed/Hasj hører langt borte fra psykadelika/psykadeliske stoffer.

Trådstarter: Jeg har lagt merke til aT faktisk mange gutter..(?) får mye mer noia når de røyker enn kvinner. Noen kan bli paranoide, og noen kan i verste fall slå seg vrang.
Ingen fare, det er nok bare en form for innbilning.
Gjør en test. Fokuser på håndflaten din når du er fjern, helt til du kjenner det begvynner å prikke. Så fokuserer du mer, så vil prikkingen oppta. Ergo: slutter du å fokusere på det som "renner" igjennom hodet ditt, og begynner å prate med andre, eller få noe annet å gjøre, så blir nok den "voksen" din borte.

weed kan være psykadelisk jo, prøv the terrence way, store mengder av den beste shitten alene i et mørkt rom ;D
Sitat av skepsis Vis innlegg
weed kan være psykadelisk jo, prøv the terrence way, store mengder av den beste shitten alene i et mørkt rom ;D
Vis hele sitatet...
Og hva er the terrence way. educate me, fordi i mine år jeg har røyket har jeg aldri opplevd noe liknende.
Så, når jeg røyker og føler at pulsen stiger og at jeg kan bli litt varm i hodet, så er jeg paranoid og innbiller meg ting?

Takk for den :/
Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Og hva er the terrence way. educate me, fordi i mine år jeg har røyket har jeg aldri opplevd noe liknende.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Terence_mckenna har en del mp3 der han prater om det meste/turing/dop snakker i det ene foredraget om weed, husker ikke nøyaktig hva han sier men kan prøve å finne det igjen, hvis du intar det oralt skal vist også den psykedeliske effekten bli større
Vel, dette er det 5.året med så og si daglig innhalering av røyk fra en halvlitersflaske og jeg har aldri opplevd noe lignende. Jeg har heller aldri slitt med å innbille meg noe under hasjrus, bortsett fra at det hender jeg blir redd for det hoppende gale hjertet som sitter pent planta i brystkassa.
Sist endret av Deci; 29. mai 2009 kl. 10:51.
Sitat av mahogn Vis innlegg
Takker for svar.

Jeg tenkte også på dette med noia, men hva er egentlig noia?
Slik jeg ser det, er noia feil bruk av fokus - man burde derfor lære seg å fokusere på noe annet.
Vis hele sitatet...
Noia brukt i cannabis sammenheng er alt fra angstreaksjoner til innbilning. Egentlig brukte jeg noia i cannabissammenheng når huet blir kjørt såpass at du begynner å miste fatningen. Men jeg også har gått over til å bruke ordet til å gjelde cannabisangst også. Og noia erstatter selvhenføring også når det kommer til hasj.

Det vil for de som får noia på hasj være to former: Begrunnet og ubegrunnet noia. Begrunnet er kanskje som du sier, at det er feil fokus og at en må fokusere på noe annet. Ser dog for meg at dette er vanskelig for den som opplever noia der og da. Ubegrunnet er den plutselige noiafølelsen som bare dukker opp når som helst - hvor som helst.

Den oppleves for min del som kribling i kroppen og en følelse av å våkne opp litt, selvom jeg er skeiv. Ubegrunnet noia er den verste å håndtere, fordi den ikke like enkelt kan kontrolleres slik som begrunnet noia. Da hjelper det lite å fokusere på noe annet, fordi du får noia for alt du fokuserer på. Noia er ensbetydende med ubehagelig i overført betydning. Egentlig er det fra paranoia, eller vrangforestilling.

Vrangforestilling er en rekke innbilninger som du setter sammen til en forestilling. En bruker ofte vrangforestilling om en alvorlig sammensatt innbilning. Men gjengs bruk av noia i røykemiljøet dekker et stort spekter som ikke behøver å være verken vrangforestilling eller innbilning, men kan være vanlig redsel, unormale reaksjoner, forfølgelseside, selvhenføring, angstreaksjon, panikkangst, uro, katastrofetanker og sikkert også hysteri.

Det brukes også om hallusinasjoner, illusjoner eller andre forstyrrelser som merkbart preger en i cannabisrusen også. Tilslutt er den sosialpolitiske bruken av noia når det er snakk om engstelse og bekymringer, hvilke er ganske langt fra den opprinnelige betydningen av ordet - til tross for at engstelse og bekymring fins i enkelte typer paranoia også.
Sitat av Jan Banan Vis innlegg
kan rett å slett være at du får en liten reaksjon på pollen i hasjen/pot`en

er du kanskje litt ømfintlig for pollen??
Vis hele sitatet...
Det forekommer sjelden pollen i pot, iom. at det stort sett er ubefruktede hunnplanter som brukes som marihuana. Pollen blir bare produsert av hannplantene, og selv om disse i enkelte tilfeller blir brukt i hasjproduksjon i stor skala (man taper mer THC på å luke ut hannplantene så hunnplantene ikke blir befruktet og produserer mer THC, enn man gjør ved å bare la hunnplantene bli befruktet, men bruke alle hannplantene også i hasjen). så vil det være begrensede mengder pollen i sluttproduktet (hasjen), og dette vil trolig ikke gi en slik reaksjon som trådstarter beskriver, men heller en typisk allergisk reaksjon, eller ingen reaksjon i det hele tatt.
Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Weed/Hasj hører langt borte fra psykadelika/psykadeliske stoffer.
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt min mengde turer på litt forskjellige stoffer og røykt min mengde cannabis, og det er definitivt store likhetstrekk om man vet hvordan man skal bruke effektene. Cannabis må man jobbe litt mer med for å få psykedeliske effekter, spesielt siden mange regner "psykedelisk" som "mazze fete (visuelle) hallizr"... Personlig kjenner jeg det best på tankene, de ekspanderer og intensifiseres slik at man kan forestille seg ting på et langt høyere nivå, og også visualisere tanker bedre. Jeg kjenner også mange som har opplevd masse bølging, intensifisering av farger, konkrete visuelle hallusinasjoner, OBEs osv.

Røyker man ofte forsvinner/dempes selvfølgelig disse effektene.

Men alt dette er individuelt, selv tror jeg det kun har med bevissthet på rusen å gjøre...
▼ ... over et år senere ... ▼
Når det blir for my kamelbæsj og for lite cannabis så kan det jo fort bli litt vondt i hue.

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor folk skal røyke hasj, så lenge det går å an å spise kief eller ice.
Noe som folk ikke tenker så mye på er hvordan dem sitter når de ruser seg, ofte sitter du og sliter på nakken og rygg men legger ikke merke til at du gjør det, så får du vondt i hode og kan føle litt kjipe ting skje oppi der.

Sitat av fxxked Vis innlegg
Når det blir for my kamelbæsj og for lite cannabis så kan det jo fort bli litt vondt i hue.

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor folk skal røyke hasj, så lenge det går å an å spise kief eller ice.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg liker å ta meg ett trekk i ny og ne. Spise hasjen liker jeg ikke..
Ok, jeg blir veldig stein på kanskje 0,1-0,2 om jeg skulle ha spist det måtte jeg ihvertfall hatt over 0,5 for å få samme virkningen, så det blir uaktuelt.
Sist endret av Aaatcho; 27. november 2010 kl. 17:53.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Når det blir for my kamelbæsj og for lite cannabis så kan det jo fort bli litt vondt i hue.

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor folk skal røyke hasj, så lenge det går å an å spise kief eller ice.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke alle som bader i muligheter angående slikt. Jeg har ikke mulighet til å velge hvilken strain jeg vil kjøpe, det blir ofte bare det som er der og da i de fleste tilfeller.
Jeg kjenner det som menes med at hodet eksploderer, jeg fikk det gradvis etter en god god stund. Nå kan jeg ikke innta ekstreme mengder cannbis uten å flippe helt av mitt eget hode. Jeg har også tendenser til hddp, dette intensifiserer selvsagt hodefølelsen og gir meg noen rare OEV's.
Kombinasjonen er en lei badtrip.
Igår, under munchen når jeg spiste, så føltes det som om tennene mine skulle falle ut.. Det var vondt og noia til tusen! Andre som har opplevd det?
Nr 3.
Eller for lite vann..?
Digital nomade
trippy's Avatar
Føler ofte at jeg har trykk på øynene hvis jeg har røyket, men nå ser jeg ut som en asiater hvis jeg røyker da så det er kanskje ikke så rart
Jeg kan få vondt i hode hvis jeg ikke rister siggereterne jeg mikser med først, (dette blir jo ikke brugt i norge) spesielt hvis det er tobak det mikses med.
Jeg merker det godt i panna. Samme følelsen som når du "løfter" panna når du blir overrasket/sjokkert whatever, bare at jeg ikke gjør noe..
Jeg får noen ganger en intens piping i ørene, dette har kanskje noe med at jeg har tinnitus/øresus.
Som du sikkert har merket blir man mere observant på lyder og farger når man tar seg en jonas.

oh, ja.. det kan nesten føles ut som om hodet skal sprenge/ørene gi etter.
Mitt tips: Prøv å ikke tenke på det, funker for meg