Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 21815
Jeg vet ikke om dette er riktig topic å skrive om snus på, så dere får bare si ifra hvis jeg er på villspor. Jeg snuser en del, og har den siste tiden opplevd å få ekstreme hodepiner; noe jeg faktisk tror skyldes snusen. Hver gang jeg stapper en under leppa, så kjenner jeg at jeg får vondt i hodet etter noen minutter. Når jeg tar den ut igjen, kjenner jeg at den avtar langsomt men sikkert. Det jeg lurte på var om noen visste hva dette kunne skyldes, eller om det hele bare er en tilfeldighet og det er en annen grunn til hodepinene. Kan det ha noe med at nikotinen i snusen forårsaker dette, siden nikotin har en sammentrekkende virkning på blodårene i kroppen og at det kanskje er dette som eventuelt fører til hodepinene?
Sist endret av chanique; 17. oktober 2008 kl. 16:56.
Du konkluderer faktisk i samme post, hva dette kan være. Nikotin fører til at blodårene trekker seg sammen. Når dette skjer i hjernen, får man for lite oksygen rundt og da får man ofte hodepine.


Luretips: Ta mindre priser.
Idiot-tips: Slutt å snus!
Kanskje du er overfølsom for nikotin e.l. Spør legen din.
chanique's Avatar
Trådstarter
89 9
Sitat av reklame
Du konkluderer faktisk i samme post, hva dette kan være. Nikotin fører til at blodårene trekker seg sammen. Når dette skjer i hjernen, får man for lite oksygen rundt og da får man ofte hodepine.


Luretips: Ta mindre priser.
Idiot-tips: Slutt å snus!
Vis hele sitatet...
Tenkte det kunne være det. Snuser for tiden General Ekstra Sterk, og er da jeg pleier å kjenne det mest. Når jeg tenker meg om pleier jeg ikke å kjenne det når jeg tar priser som inneholder en vanlig mengde nikotin. Har også tenkt på at jeg kanskje har blitt overfølsom mot nikotin, men orker ikke stresse med å snakke med lege. Tipper nok freakforum-geeks er bedre enn leger
Hvis du har snusa lenge og det har kommet nå nylig er det jo spessielt da. Kroppen pleier jo å venne seg mer og mer til nikotin.

Prøv med en svakere snus eller ta en ukes pause, og test om det skjer igjen etter det.
Jeg har også opplevd det men det er bare når jeg tar en spesiell type snus (Skruf trandbær) syns det er utrolig rart at det skjer bare med den typen snusen.

Men bare ta deg frisk luft å drikk mye vann så blir det bra , pleier å funke her.
Sist endret av Dr.Feelgood; 17. oktober 2008 kl. 17:23.
chanique's Avatar
Trådstarter
89 9
Sitat av Fredrik2000
Hvis du har snusa lenge og det har kommet nå nylig er det jo spessielt da. Kroppen pleier jo å venne seg mer og mer til nikotin.

Prøv med en svakere snus eller ta en ukes pause, og test om det skjer igjen etter det.
Vis hele sitatet...
Har snust i snart 2 år, så er litt rart at det akkurat har begynt å komme. Men japp, skal prøve å få i meg litt vann og frisk luft, og begynne å bruke litt mildere priser.
For meg har det motsatt effekt. Hvis jeg først er uheldig og får hodepine, avtar den ganske raskt etter en pris. Tho, er noen snuser jeg rett og slett blir kvalm av - Nick & Johnny løs f.x. er en magekiller for min del.

Enig i overnevt, merkelig at det plutselig skulle komme nå. Hvis det ikke avtar er nok en lege den eneste som kan gi deg et godt svar.
Vann og litt trening så tenker jeg det blir bedre. Det er viktig og trene regelmessig så du holder kroppen i form vettu
chanique's Avatar
Trådstarter
89 9
Har prøvd meg fram med lettere priser, og merker det avtar nå

(Trener forøvrig fotball 5 ganger i uken)
Sist endret av chanique; 18. oktober 2008 kl. 18:30.
Sitat av chanique
snuser en del, og har den siste tiden opplevd å få ekstreme hodepiner; noe jeg faktisk tror skyldes snusen. Hver gang jeg stapper en under leppa, så kjenner jeg at jeg får vondt i hodet etter noen minutter.
Vis hele sitatet...
Men med dette forsvinner vel egentlig meningen med å snuse...? Man snuser fordi det godt, for sunt er det jo ikke, og når du nå får vondt av å snuse forsvinner jo all grunn til å snuse.
Dermed er tipset: Slutt å snuse, smør deg et rekesmørbrød!
chanique's Avatar
Trådstarter
89 9
Sitat av Darkness123
Men med dette forsvinner vel egentlig meningen med å snuse...? Man snuser fordi det godt, for sunt er det jo ikke, og når du nå får vondt av å snuse forsvinner jo all grunn til å snuse.
Dermed er tipset: Slutt å snuse, smør deg et rekesmørbrød!
Vis hele sitatet...
Det er det som er grunnen til frustrasjonen! Får så lyst på en pris, blir nesten helt gal, og når jeg endelig tar en så får jeg mongovondt i hodet og må kaste den ut med engang nesten. Derfor jeg la ut dette innlegget, for å prøve og kartlegge hvor problemet er, så jeg kan slutte å bli frustrert
Du kan jo prøve en annen type snus, liek bakesnus isteden for posjonssnus?
Skruf stark istedenfor General Sterk?
En kompis snakker om det der hele tiden. Han har drevet litt forskning på lavt nivå og funnet ut at det er snus med salmiakk som en av ingrediensene som forårsaker hodepinen. Disse snustypene lukter som regel av salmiakk, så det var slik han fikk anelsen. Deretter testet han det ut til han ble helt sikker.
Seriøst, hvis det plager deg så jævlig; hvorfor fortsetter du?
For å starte med at jeg er litt full i dag, men vet hva du snakker om. Jeg har snuset i 12-13 år nå.
Og hode pinen kommer ofte i forbindelse i "tanker"stress + snus. Jeg mener om du har noe problemer du tenker på, så hjerne kassen jobber og du tar snus. Da for du vondt i hodet ofte.
Rådet er å prøve svakere snus/evuntelt posjons snus.
har brukt snus i 5 år og har merket det samme som deg,
men jeg får det bare når jeg bruker sterk skruff,
som sagt tidligere i posten, prøv med en mildere snus som foreksempel general orginal,
eller prøv en boks røda lacket, det er digg snus
Får aldri hodepine, men jeg blir noen ganger småkvalm.
Regner med at dette skyldes at jeg tar to stk skruf sterk/nick&johnny, en på hver side av overleppa
haha to nick & johnny hadde jeg besvimt av, general holder i lange baner!
Sitat av Archj
Får aldri hodepine, men jeg blir noen ganger småkvalm.
Regner med at dette skyldes at jeg tar to stk skruf sterk/nick&johnny, en på hver side av overleppa
Vis hele sitatet...

Jeg har snust siden de glade dager i forcen på midten av 90-tallet, og må nå ha 2 stk. nick& johnny i overleppen for å få den "åååh nå ble jeg avslappet" følelsen av snus. Dette medfører at jeg får den samme hodepinen som du beskriver hvis jeg gjør det for lenge.

Kutt ned på snusingen. Du er innsnust.
chanique's Avatar
Trådstarter
89 9
Sitat av Bjølg
Seriøst, hvis det plager deg så jævlig; hvorfor fortsetter du?
Vis hele sitatet...
Hørt om at nikotin er avhengighetsskapende? Google it

Takker forøvrig til alle svar jeg har fått. Gode tips og råd, og har prøvd å anvende en mildere snus de siste dagene, og det har funket fett
Jeg har snust i over et år, og når du sier det så kjenner jeg meg igjen for en stund tilbake. men tenkte ikke noe videre over det. så det har nok gått over!
chanique's Avatar
Trådstarter
89 9
Fint at det er noen som kjenner seg igjen ja, vil nødig bli stempla som freak hehe
tenk mindre på snusen når du tar den.. jeg er en sånn en som kan tenke at jeg blir svimmel av snus, og da blir jeg det.. og innimellom tenker jeg at jeg kommer til å bli veldig sliten......... og da blir jeg det gjerne å... bare et godt tips:P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hodepine av snus? jeg har det helt motsatt. får jeg hodepine så baker jeg meg en pris også det går over. og det mener jeg serriøst. snus var i utgangspunktet utviklet for å hjelpe mot migrene på 1800 tallet. helt sikkert andre ingredienser da etc. men uansett HAHA

får du hodepine, kvalme etc. har du neppe brukt snus særlig lenge. vil ikke anbefale deg å fortsette hvis du akkuratt har startet eller snust under et års tid.
▼ ... over en måned senere ... ▼
chanique's Avatar
Trådstarter
89 9
Sitat av mardal Vis innlegg
hodepine av snus? jeg har det helt motsatt. får jeg hodepine så baker jeg meg en pris også det går over. og det mener jeg serriøst. snus var i utgangspunktet utviklet for å hjelpe mot migrene på 1800 tallet. helt sikkert andre ingredienser da etc. men uansett HAHA

får du hodepine, kvalme etc. har du neppe brukt snus særlig lenge. vil ikke anbefale deg å fortsette hvis du akkuratt har startet eller snust under et års tid.
Vis hele sitatet...
Har snust i 2 år omtrent, og hvis du leser innleggene over vil du se at jeg ikke er alene. Men hodepinen har avtatt nå, så er null stress
▼ ... mange måneder senere ... ▼
hmmm jeg har det samme problemet jeg er ikke snuser, jeg bare prøver.
altså jeg tok med en gøteborgs rape i 1min så fikk jeg hodepine i en hel dag og det fortsetter nå i 2dager så jeg lurer på hva fan skal jeg gjøre :P
Sitat av Alex95 Vis innlegg
hmmm jeg har det samme problemet jeg er ikke snuser, jeg bare prøver.
altså jeg tok med en gøteborgs rape i 1min så fikk jeg hodepine i en hel dag og det fortsetter nå i 2dager så jeg lurer på hva fan skal jeg gjøre :P
Vis hele sitatet...
'95 modell, du lar være å snuse fremover, så lar du dette være en lekse
dette skjedde med meg også for ikke så lenge siden.. jeg begynte å få ekstremt vondt og jeg ble svimmel.. så nå har jeg slutta !
Prøv å hopp ett hakk ned fra stigen, gå til General Sterk istedenfor Ellers er det jo alltids Onyx og andre varianter hvis du vil fortsette på General-vogna
Sitat av wurdin Vis innlegg
haha to nick & johnny hadde jeg besvimt av, general holder i lange baner!
Vis hele sitatet...
Sånn serriøst?
gøteborgs er jo helt normal det er det som er problemet XD
Noen har tynnere blod enn andre, noe som kan føre til at man blir svimmel. Gå over til røyk eller nikko-tyggis, snus er ikke noe for deg.
eller kansje det ikk er snusen fordi det gikk over etter 1time også va å ute på leillighetvisnings opplegg og da jeg kom hjem i sju tiden var alt bra men mere rundt klokka 23:00 fikk jeg ondt i hode jeg fikk en tablett å la meg, men i dag har jeg litt så kansje det ikke er snusen, men den kommer jeg til å droppe for ung :P
Hehe her var det mye rart, men det første jeg hadde gjort var vel å sjekke om selve snusen var dårlig. siden du sier du snuser mye så er vel ikke "Nikkosjokk" noe å satse på, tror nok svaret ligger i holdbarheten.. sjekk datoen når du kjøper. hvis du kjøper tårn så oppbevar det kaldt. og etter mye erfaring. ikke bruk "opne kork trikset", det blir små hull i boksen, og snusen blir dårlig på en dag :P ikke tro du er tøff fordi du snuser 3 poser nick and jhonny eller baker den største klysa du noen gang har sett
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av God Vis innlegg
Prøv å hopp ett hakk ned fra stigen, gå til General Sterk istedenfor Ellers er det jo alltids Onyx og andre varianter hvis du vil fortsette på General-vogna
Vis hele sitatet...
General - The one taste



ops. "skriveleif kan oppstå" som læreren min alltid sa.
Oh hi necro
Har merket selv innimellom at jeg får hodepine av snus. Da må jeg bare ta ut prisen. Men er irriterende når man går 30min-1time uten en pris så begynner suget å komme, ikke bra om man har vondt i hode, da blir det en ny pris, og på an igjen
Sist endret av Waffaz; 22. juli 2010 kl. 17:23.
Har opplevd det same, andre gangen jeg kjøpte snus kjøpte jeg skruf sterk og fikk skikkelig vondt i hodet, men gidd tilbake til skruf original så kjente jeg det ikke, men klarer fint og snuse sterk nå
Hm, speist at ingen har nevnt dette før nå, men nikotin er en vasokonstriktor, altså det trekker sammen blodårene. Dette kan føre til migrene og hodepiner hos folk.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
gå for en mild snus type
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Hm, speist at ingen har nevnt dette før nå.
Vis hele sitatet...
Tråd opprettet: 17. oktober 2008, 16:55
simen929: Derav veldig rart at noe så common knowledge ikke har funnet vei inn i tråden på snart to år...
kan være som reklame sier, at blodårene i hjernen tuller litt

når jeg opplever hodepine fra snus er det bare og drikke vann og legge seg neppå litt, lukker jeg øya da så siger det litt til sides, kanskje det er for mye nikotin i kaffeapparatet\blodet

nikotin sjokk på snus har jeg bareopplevd en gang, general løs for første gang xD det er også hode pine
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har snusa i 3 år, jeg merker det hver gang jeg snuser Thunder grønn, så jeg slutta med den ene typen. Men blå og rød funker fett.. Jeg tror det er noe med de tillsetningene det er i enkelte snuser som du har fått for mye av. å da reagerer kroppen negativt, som at om man spiser foooor mye sukker, kan man få sukkersyken.. Om man bare spiser frukt i en stund, kan det bli en fast spiseforstyrrelse osv.. Men du finner vel ut at det Kan hande du har det å. Men orka ikke lese alle de greiene!:P