Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 8173
Hei!
Lurer på om det er noen kjennetegn på forskjellen mellom Sativa og Indica planter når man røyker den, Har røyket mange typer strains med varierende effekt. Noen som vet om noen typiske kjennetegn på indica og sativa?
På forrhånd takk!
google?

The Sativa High :
The sativa high is often characterized as uplifting and energetic . The effects of a sativa marijuana are mostly cerebral. They give a feeling of optimism and well - being, as well as providing a good measure of pain relief for certain symptoms. A few pure sativas are also very high in THC content. They are known to have a quite spacey, or hallucinogenic, effect. Sativas are a good choice for daytime smoking.


The Indica High :
The indica highs are most often described as a pleasant body buzz. Indicas are great for relaxation, stress relief, and for an overall sense of calm and serenity. Marijuana indicas are also very effective for overall body pain relief, and often used in the treatment of insomnia. They are the late - evening choice of many smokers as an all - night sleep aid. A few pure indica strains are very potent in THC, and will cause the "couchlock" effect, enabling the smoker to simply sit still and enjoy the experience of the smoke.
Det er en myte som sier at man blir "høy" av sativa og "stein" av indica, men dette er ikke alltid tilfelle. En ting som er sikkert er at indica oftest brukes til hasjproduksjon.

Når det gjelder strains så finner du sjelden noe som er rent den ene eller andre veien. Alt er stort sett krysninger mellom de to.
Ok takk for svar Ble litt klokere nå!
Uansett er dagens populære strains nesten utelukkende hybrider, så det blir meningsløst å prøve å 'plassere' weeden på hvordan effekt du får..

edit: noe bronsky hadde poengtert allerede.. jaja
Sist endret av fetter; 6. desember 2010 kl. 14:39.
Foretrekker sativa-dominante strains, liker bedre den "høye" rusen man (oftest) får av sativa i motsetning til indica.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Det er en myte som sier at man blir "høy" av sativa og "stein" av indica, men dette er ikke alltid tilfelle. En ting som er sikkert er at indica oftest brukes til hasjproduksjon.

Når det gjelder strains så finner du sjelden noe som er rent den ene eller andre veien. Alt er stort sett krysninger mellom de to.
Vis hele sitatet...
Det vel ingen myte og det finnes jo mange rene sative/indica. Har mye å si når de høster den, hvis du lar sativan gå leeenge slik at den får masse "Amber" trikomer så er det en fin sjanse får at du blir litt stein i tillegg eller motsatt.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Det vel ingen myte og det finnes jo mange rene sative/indica.
Vis hele sitatet...
Jada, det finnes, men det er ikke veldig utbredt.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Det vel ingen myte og det finnes jo mange rene sative/indica. Har mye å si når de høster den, hvis du lar sativan gå leeenge slik at den får masse "Amber" trikomer så er det en fin sjanse får at du blir litt stein i tillegg eller motsatt.
Vis hele sitatet...
Trikomer med ravfarge skal man jo ha uansett om det er indica eller sativa. Poenget mitt er at jeg har blitt stein av sativadominerte strains og høy av indicadominerte strains.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Trikomer med ravfarge skal man jo ha uansett om det er indica eller sativa. Poenget mitt er at jeg har blitt stein av sativadominerte strains og høy av indicadominerte strains.
Vis hele sitatet...
Jeg sa når man høster, det er ikke ideelt å høste når alle er Amber, 50 Cloudy / 50% amber er vel det beste syntes noen. Nå har du plutselig byttet ord fra sativa til sativadominerte, da er det jo en hybrid, da kan du bli stein og ja. Han spør om typiske skjennetegn på Indica og Sativa.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Jeg sa når man høster, det er ikke ideelt å høste når alle er Amber, 50 Cloudy / 50% amber er vel det beste syntes noen. Nå har du plutselig byttet ord fra sativa til sativadominerte, da er det jo en hybrid, da kan du bli stein og ja. Han spør om typiske skjennetegn på Indica og Sativa.
Vis hele sitatet...
Og jeg sier at det bortimot umulig å finne rene strains, og at de som reklamerer med dette på diverse frøsider som oftest lyver.

Hvordan skal du da finne "skjennetegn" på hver av dem når den slags weed ikke er særlig tilgjengelig i Norge?

Grunnen til effektforskjell er forholdet mellom THC og CBD.
Google anbefaler jeg