Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1116
Jeg tok med Ice på skolen idag, bare for å prøve. Men når jeg skulle logget inn på nettverket, så som jeg inn. men det sto at jeg ikke hadde internett.
Det kom opp at jeg ikke hadde riktige proxy innstillinger.
Prøv å logg inn med hydra.tfk.no og port 8080.
Sitat av Krokodille Vis innlegg
Prøv å logg inn med hydra.tfk.no og port 8080.
Vis hele sitatet...
Hvor skal jeg skrive det da?
grunnen til det er at du bruker 2 gateway'er.
alså skolen sin og ice sin.

hvis du vil bruke begge 2 på enngang, så kan du velge hvem som skal være "master" og hvem som skal være slave.
master vil ALL traffik som ikke er definert gå mellom.
slave korte kan du bruker "bind ip" så går det ut på det andre korte.

NB: det proxy greia er bare BULL, ikke tenkt på det.
Sist endret av ranvik; 4. november 2010 kl. 11:38.
Sitat av ranvik Vis innlegg
grunnen til det er at du bruker 2 gateway'er.
alså skolen sin og ice sin.

hvis du vil bruke begge 2 på enngang, så kan du velge hvem som skal være "master" og hvem som skal være slave.
master vil ALL traffik som ikke er definert gå mellom.
slave korte kan du bruker "bind ip" så går det ut på det andre korte.

NB: det proxy greia er bare BULL, ikke tenkt på det.
Vis hele sitatet...
Så, f.eks. Wow er ikke blokkert med proxy?
Sitat av Acerun Vis innlegg
Så, f.eks. Wow er ikke blokkert med proxy?
Vis hele sitatet...
Jeg aner ikke hvordan en proxy skal kunne blokkere noe, men skolenettet blokkerer nok WOW, slik at du må bruke proxy. Koble deg opp mot ICE uavhengig av skolenettverket, så er det vel ikke noe problem, sett i at du er admin på maskinen, og ikke kobler deg til domene.
Sitat av prenix Vis innlegg
Jeg aner ikke hvordan en proxy skal kunne blokkere noe, men skolenettet blokkerer nok WOW, slik at du må bruke proxy. Koble deg opp mot ICE uavhengig av skolenettverket, så er det vel ikke noe problem, sett i at du er admin på maskinen, og ikke kobler deg til domene.
Vis hele sitatet...
Aha, men når jeg kobler meg opp til Ice'n er jeg ikke med i noe domene.
Sitat av Acerun Vis innlegg
Aha, men når jeg kobler meg opp til Ice'n er jeg ikke med i noe domene.
Vis hele sitatet...
Dersom du har problemer med å koble deg opp på Ice, foreslår jeg du kontakter kundesupport. www.ice.no.
Sitat av prenix Vis innlegg
Dersom du har problemer med å koble deg opp på Ice, foreslår jeg du kontakter kundesupport. www.ice.no.
Vis hele sitatet...
Klarer å koble meg opp hjemme, men ikke på skolen.
Sitat av Acerun Vis innlegg
Klarer å koble meg opp hjemme, men ikke på skolen.
Vis hele sitatet...
så posten min da, noob måten er koblet fra skole nette om det er wlan/lan kabel.

eks på bruker 2 linjer, du kan å bruke program som gjør at du kan bruke "bind" ip på programer som ikke har det. (husker ikke navn, men sikert noen som skriver det)

- Bruke 2 wlan linjer på en gang.
Hvis du er PRO leecher så finner du fort ut at en linjer er for lite.
Det finnes ikke noe bra løsninge for og koble 2 linjer sammen til 1 linje, MEN du kan bruke dem til forsjelige ting.
eks : torrent på linje 1 , og irc,web,iptlf på andre linja.
Du trenger først og frems 2 wlan kort eller 2 router(wrt54gl) eller knote til med wds.
Har du 2 wlan kort i pc'en så er det bare gå på www.showmyip.com .den linja du bruker det er hoved linja. Det som er viktig er at dem har forsjelige sub net. eks: wlan1 = 192.168.1.1 og wlan2 er 192.168.2.1
For og eks bruke torrent på andre linje bruker du "bind ip" flere programer har det, men ikke alle. I utorrent trykk på ctrl+p , trykk på advandst.
fyll ut disse under, bare skrive i value felte og trykk "set"
net.bind_ip: 192.168.1.128
net.outgoing_ip: 192.168.1.128
net.outgoing_port: 23344

Noen ganger må du stenge utorrent før du åpner den i gjen, husk og forword porten i routern din. Du kan og bruke "binde ip" i mirc osv, flere ftp server programer har og mulighet for det.
NB: Har du 1 lan kort og brukt eks wrt54gl og linka sammen på samme netverk. Da må du sette fast ip og legge til begge ip'en, begge gateway, husk at dem skal ha forsjelige subnet.
Vis hele sitatet...
rask google så mente jeg det programet hetter : http://www.your-freedom.net/ som du kan gjør det med at du kan "binde ip" programer som ikke har det.
Sitat av ranvik Vis innlegg
så posten min da, noob måten er koblet fra skole nette om det er wlan/lan kabel.

eks på bruker 2 linjer, du kan å bruke program som gjør at du kan bruke "bind" ip på programer som ikke har det. (husker ikke navn, men sikert noen som skriver det)
Vis hele sitatet...
Men vil det funke da viss jeg deaktiverer hele trådløse nettet og bruker kabel direkte fra icen istedenfor, vil det funke?
Sist endret av Acerun; 4. november 2010 kl. 12:16.
Sitat av Acerun Vis innlegg
Men vil det funke da viss jeg deaktiverer hele trådløse nettet og bruker kabel istedenfor, vil det funke? Fra ice'n.
Vis hele sitatet...
nå veit jeg ikke om du har ice router elle bare donglen.

start opp cmd.exe og skrive ipconfig
har du fått 2 steder du har "Standard gateway" eller "default gateway" og det står ip etter så vil du få problemer.

du kan da ta ut kabel/ koble fra lan til skolen å da vil du bare se 1 på lista. og da vil du bruke skolen.

hvis du gå på http://minip.no <- får du opp skole ip eller ice ip?
Sitat av ranvik Vis innlegg
nå veit jeg ikke om du har ice router elle bare donglen.

start opp cmd.exe og skrive ipconfig
har du fått 2 steder du har "Standard gateway" eller "default gateway" og det står ip etter så vil du få problemer.

du kan da ta ut kabel/ koble fra lan til skolen å da vil du bare se 1 på lista. og da vil du bruke skolen.

hvis du gå på http://minip.no <- får du opp skole ip eller ice ip?
Vis hele sitatet...
Jeg har med Router.
først av alt da, sjekk at "singal" er grønt(orange til nød), og at "conected" lyser.

så koble så du kun er koblet til ice, og ikke noe skole nett.
Sitat av ranvik Vis innlegg
først av alt da, sjekk at "singal" er grønt(orange til nød), og at "conected" lyser.

så koble så du kun er koblet til ice, og ikke noe skole nett.
Vis hele sitatet...
Den er på grønt, skal prøve meg litt frem. kan ta me kabel i morgen.
Sist endret av Acerun; 4. november 2010 kl. 12:29.