Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1790
Hei,

Har god erfaring med de fleste transport / enkapsuleringsprotokoller brukt til transport av ip pakker untatt dette med docsis. Vil jeg komme noen vei med en cisco eurodocsis 3.0 wic brukt mot kabelnett i norge ? Tenkte å spoofe mac addressen i håp om å kunne fetche en config men dette høres litt for lett ut.

Noen som vet om nvram er kryptert ? Selv om intensjonen kun er å lære debug av docsis osv er leverandørene lite samarbeidsvillige
Sitat av Jiffie666 Vis innlegg
Hei,

Har god erfaring med de fleste transport / enkapsuleringsprotokoller brukt til transport av ip pakker untatt dette med docsis. Vil jeg komme noen vei med en cisco eurodocsis 3.0 wic brukt mot kabelnett i norge ? Tenkte å spoofe mac addressen i håp om å kunne fetche en config men dette høres litt for lett ut.

Noen som vet om nvram er kryptert ? Selv om intensjonen kun er å lære debug av docsis osv er leverandørene lite samarbeidsvillige
Vis hele sitatet...
jeg vil anbefale at du laster ned kjøper den her :
+-----------------------------------------------------------------------------+
| Hacking the Cable Modem |
+-----------------------------------------------------------------------------+

Product Details

Paperback: 320 pages
Publisher: No Starch Press (September 10, 2006)
Language: English
ISBN-10: 1593271018
ISBN-13: 978-1593271015
Product Dimensions: 9 x 7 x 0.5 inches

Book Description
In the beginning there was dial-up, and it was slow; then came broadband in the form of cable, which redefined how we access the internet, share information, and communicate with each other online. Hacking the Cable Modem goes inside the device that makes Internet via cable possible and, along the way, reveals secrets of many popular cable modems, including products from Motorola, RCA, WebSTAR, D-Link and more.
Inside Hacking The Cable Modem, you'll learn:

- the history of cable modem hacking
- how a cable modem works
- the importance of firmware (including multiple ways to install new firmware)
- how to unblock network ports and unlock hidden features
- how to hack and modify your cable modem
- what uncapping is and how it makes cable modems upload and download faster

Written for people at all skill levels, the book features step-by-step tutorials with easy to follow diagrams, source code examples, hardware schematics, links to software (exclusive to this book!), and previously unreleased cable modem hacks.

From the Back Cover
What people are saying about Hacking the Cable Modem

"No Starch Press is a publisher with a penchant for finding geeky niches that other publishers won't touch, and DerEngel's Hacking the Cable Modem is a fine case in point." --Linux Journal, October 2006

In the beginning there was dial-up, and it was slow; then ame broadband in the form of cable, which redefined how we access the internet, share information, and communicate with each other online. Hacking the Cable Modem goes inside the device that makes Internet via cable possible and, along the way, reveals secrets of many popular cable modems, including products from Motorola, RCA, WebSTAR, D-Link and more.

Inside Hacking The Cable Modem, you'll learn:
* the history of cable modem hacking
* how a cable modem works
* the importance of firmware (including multiple ways to install new firmware)
* how to unblock network ports and unlock hidden features
* how to hack and modify your cable modem
* what uncapping is and how it makes cable modems upload and download faster

Written for people at all skill levels, the book features step-by-step tutorials with easy to follow diagrams, source code examples, hardware schematics, links to software (exclusive to this book!), and previously unreleased cable modem hacks.

Vis hele sitatet...
Der står alt det du lurer på og hvordan gjøre det.
Har noen fått dette til å funke mot Get?
Sitat av Lommelykt Vis innlegg
Har noen fått dette til å funke mot Get?
Vis hele sitatet...
ja veit andre har.
Takk Ranvik. Du er reine bibelen på sikkerhet
Jiffie666: du burde ta en kikk på sniffing av docsis. Mulig å sniffe datatrafikk til alle andre i sammen segment vha. et TV-kort.
Jeg har en presentasjon fra en konferanse jeg var på hvis du/noen er interessert.
Sist endret av saroth; 4. november 2010 kl. 12:28.
Aha er det sånn dere gjør det. Tenkte jeg måtte bridge (evt span'e) ett docsis interface for å kunne sniffe.

Jatakk gjerne. Fint å ha noe å leke med på kveldene
Sist endret av Jiffie666; 4. november 2010 kl. 19:07.
send meg en e-postadresse, og jeg sender deg dokumentet
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dette funker ikke med adsl levert till modemet via telekabel alltså?
I så fall hvorfor ikke?

En youtube video som beskriver sniffing av kabelmodem og eurodocsis-protokollen som isp:er bruker for å levere bredbånd till kunder er her:
http://www.youtube.com/watch?v=BBtdZDah6iE
Og ett pdf-dokument her:
https://har2009.org/program/attachme...ms-har2009.pdf

Man trenger modem, ett dvb-c tv-kort og programvaren packet-o matic(vet ikke om den er open-source) og trafikken som sniffes er den fra isp til mottager.
Ved internett aksess over Kabel-TV nett blir all info sendt til alle innen et gitt område, pga oppbygging av kabel TV nett. Ved ADSL ol. er det kun trafikk mellom deg og telefonsentral som går på din kabel.

Hvor har det foressten blitt av Ranvik?
Sist endret av saroth; 14. februar 2011 kl. 09:52.
Sitat av saroth Vis innlegg
Ved internett aksess over Kabel-TV nett blir all info sendt til alle innen et gitt område, pga oppbygging av kabel TV nett. Ved ADSL ol. er det kun trafikk mellom deg og telefonsentral som går på din kabel.

Hvor har det foressten blitt av Ranvik?
Vis hele sitatet...
Ok, da er det altså ikke noe å gjøre/ med tv-kort+modem+adsl (som jeg vet om da). Hadde tenkt å se litt nærmere på boken hacking the cable modem, men den kunskapen er alltså bare brukbar om man har tillgang til kabel-tv-nett.

(ranvik er vekk fra forumet virker det som)
Sitat av villniss Vis innlegg
Ok, da er det altså ikke noe å gjøre/ med tv-kort+modem+adsl (som jeg vet om da). Hadde tenkt å se litt nærmere på boken hacking the cable modem, men den kunskapen er alltså bare brukbar om man har tillgang til kabel-tv-nett.

(ranvik er vekk fra forumet virker det som)
Vis hele sitatet...
Stemmer, det ligger litt i navnet på boken:-)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Går det og simulere cisco eurodocsis ,tv kort modem/norsk kabelnett osv i wmware eller virtualbox?
Problemet her ligger i at du må ha et tv kort som SENDER, alle tv kort jeg har sett er KUN laget for mota signaler.
men med tanke på at det er kun macfiltering i netverket...... just fake it :-)