Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 5341
Hei, jeg har akkuratt anskaffet meg en sånn stiv pose jeg skulle klede insiden med sånn så alarmene på klær ikke går av når man går ut av butikken. så mine spm er da.
-Hva skal jeg kle insiden med, hvor hvor mye?
-er det 100% sikkert at alarmen ikke går av?


håper på noen nyttige svar, takk for hjelpen<3
folie stål vis jeg ikke er på jordet
funker sikkert med et 0.53mm tykt lag med bly folie også =oD
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
funker sikkert med et 0.53mm tykt lag med bly folie også =oD
Vis hele sitatet...
bly er mest brukt men stål brukes og
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Bly er vel det som demper mest, men vil tro enhver metallkledning vil hjelpe.
Trådstarter
14 2
så aliminums folie som man får i butikken funker ikke? hvor får man tak i bly og stål folie da?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bly er da dårlig til å bygge faradays cage av. Det er dårlig leder, og jævla tungt. Og dyrt. Bly har store atomkjerner, og er derfor fint til å dempe kjappe partikler, men når det gjelder radiobølger er det ikkje spesielt velegna på grunn av vekt og høg resistans.

Gå for aluminumsfolie eller kobberfolie. Vevd kobberfolie er definitivt det beste og mest varige, men også rimelig dyrt. Husk på at i faradays cage kan maksimal maskevidde vere ca. 1/10 av bølgelengda.
Trådstarter
14 2
så da bare klæsjer jeg på 2-3 lag aliminumsfolie i posen da? men kan jeg gå med posen normalt å lix ha den åpen i toppen? sånn man vanligvis bærer poser. hvor får jeg tak i vevd koberfolie da?

btw det dere faradays cage skjønnte jeg ingenting av :P haha
Derfor vi har google, slik at du finner dette: Faraday cage.
Slike poser som du snakker om er alle som jobber i butikk særdeles oppmerksomme på. Spesielt hvis du går på et kjøpesenter hvor reklamen på posen ikke samsvarer med butikkene på selve kjøpesenteret. Jeg får hvertfall lange øyne (og sier gjerne i fra til securitas) når jeg ser noen gå med en slik pose i butikken min.
Trådstarter
14 2
jaja men aliminiums folie funker?! 2-3 lag i posen så er alt bænkers lix? har pose fra jack n jones
Et lag, burde holde i massevis. Eventuelt hønsenetting. Største problemet ditt er oppmerksomme butikkansatte og at det kan "lekke" ut på toppen.
Trådstarter
14 2
okei så gjerne gå med en bretta topp da? så ingen signaler lekker ut. jeg har stjelt masse før så pleier å vite når jeg skal gi meg å ikke.. med å klippe alarmer osv osv
Hør her, du er på feil vei med hva du driver med, så på alle innleggene dine her på forumet at du har knipset og sneket deg inn på tryvann. Nå sier du at du vil stjele. Hva skjer med folk? Ta deg sammen og vis litt respekt for de rundt deg og ellers i samfunnet. Klipp deg og få deg en jobb hvor du kan tjene egne penger til det du måtte ønske og begjære... fortsetter du sånn vil du til slutt havne bak lås og slå. Bare et tips fra meg, husk at alle kan endre seg...
Trådstarter
14 2
Hadde jeg spurt om moralpreken hadde jeg gått til en av de 100 jentene som hater dop og kriminalitet jeg kjenner... prøver på ingen måte å si jeg er stolt av noe jeg har gjort, men jeg liker livet mitt.
Jeg har selv vært oppe i dette problemet,og har funnet ut at tannleger, leger osv. som bruker røntgenapparater ved flere tilfeller bruker et forkle men bly innlegg. Den er bevegelig og med litt kutting skal den passe i en pose, bag, sekk e.l. Desverre har fortsatt ikke funnet ut hvor den nærmeste tannlegen oppbevarer dem. Men når jeg finner det ut kan det være at jeg sniker meg ut en natt med en nødhammer og banker litt på vinduet der. Men om du ikke er så keen på innbrudd for å skaffe deg den så kan du jo åpne lommeboka og kjøpe en for 2500kr.
Trådstarter
14 2
jeg er mer keen på inbrudd for å si det sånn.. men assa, aliminumsfolie funker jo som alle her sier? men det jeg lurer på kan jeg bære posen normalt uten att noe "lekker" ut... si ifra hvis du finner sånne forkler a:P ahha kan gi deg et par kroner for en
Du må ikke finne på å bruke aluminiumsfolie! Det er en stooor sjangse for at det ikke går om det går i det hele tatt. Uansett klitrer det for mye når du går inn, og om de i butikken ser folie oppi posen din klikker de. Om du derimot har et forkle oppi der bryr de seg ikke i det hele tatt.

Om jeg finner det skal jeg huske på å ta med en til deg!
Trådstarter
14 2
Hvorfor sier noen folk att det går å andre ikke? wtf...
I teorien KAN det gå men mye kan også være oppskrytt. Det kan jo ha vært noen som skulle være litt bråkjekke og sa til en kompis " igår kledde jeg en pose med aluminiumsfolie og gikk rett gjennom alarmen med en bukse og en genser" eller at alarmen rett og slett ikke var på når en eller annen gjorde det. Men om det går så bør du forsikre deg om at den er kledd skikkelig godt og at det ikke er noen som helst åpning. Men hvorfor ikke bare stikke på elkjøp, plukk av en alarm, legg den i posen og gå. De anmelder deg nok ikke for det om alarmen går.
Er dte ikke mye lettere og putte det i en håndveske?
istede for en pose?
"Men hvorfor ikke bare stikke på elkjøp, plukk av en alarm, legg den i posen og gå."

fordi litt av prinsippet med alarmer er at de ikke skal være så enkle å plukke av, og hvis de var det ville vi nok ikke hatt denne diskusjonen.
aluminiumsfolie funker som bare det..... har busta nok av butikktyver med aluminiumskledde poser fulle av stæsj,
og vi stoppet dem aldri før dem er gått gjennom ytterdøra slik at dem ikke kan snike seg unna tiltalen med at de skulle betale....

hmmmm......dette er det eneste jeg savner med å jobbe i butikk Var morro å ta butikktyver, var de sånn passe oppegående og hadde bare litt i posen, kunne det jo hende at det ble sneket oppi noe med mer verdi før politiet kom, slik at de fikk en skikkelig tiltale, og var det noen som kom tilbake for 2. gang, kunne det jo hende at de fikk en tur bakpå lagret i lag med et gammelt støvsugerrør.... de kom aldri for 3.gang......
[moral]
kjempelurt å lange ut på et åpent forum at en nasker fra butikken. Tjen penger på oppriktig vis.
[/moral]
Før du begynner å stjene noe verdifult, vær sikker på at den posen din fungerer! Jeg har iallefall hørt at alu folie funger.
Sist endret av Spelly; 11. august 2009 kl. 23:25.
Skal du gjøre det ordentlig skaffer du deg en coop-pose av stoff, de er stive nok og du får dem gratis (hvertfall fikk jeg det en gang da jeg handla på coop, er en stund siden så mulig det ikke er sånn lenger). Den vrenger du, sprayer på med spray-lim og legger på alu-/kobberfolie i 2-3 lag. Etterpå syr du stoff sånn at folien ikke synes.

På grunn av den globale oppvarmingen har fjerna fokuset fra barnearbeid er du en mye bedre person hvis du går med en tøypose som er laget av småtasser i Taiwan, derfor er det ingen som ser rart på deg om du har en tøypose lenger.
Folk tar deg ikke for å være vegetarianer en gang!
Sist endret av drittunge; 11. august 2009 kl. 23:53.
Trådstarter
14 2
Prata med en kompiss som har vært vekter ista, han sa jeg burde bruke bly.. eller bare holde alramene mot hverandre nrå jeg gikk ut.. men skal prøve med alu folie har en perfekt pose å bruke. takk for masse nyttige svar<3 og aldri mer en 2500 fordi da kan man ikke fengsle deg!
Sitat av geokri Vis innlegg
...
Var morro å ta butikktyver, var de sånn passe oppegående og hadde bare litt i posen, kunne det jo hende at det ble sneket oppi noe med mer verdi før politiet kom, slik at de fikk en skikkelig tiltale, og var det noen som kom tilbake for 2. gang, kunne det jo hende at de fikk en tur bakpå lagret i lag med et gammelt støvsugerrør.... de kom aldri for 3.gang......
Vis hele sitatet...
Synes egentlig at "plantingen" av litt ekstra tyvgods er et større overgrep enn litt dancing med støvsugerrøret, selv om begge deler er relativt uakseptabelt i forretningssammenheng. Ved tyveri fra private hjem, har jeg ikke de samme moralske reservasjonene.

Back-on-topic - Butikkalarmer har ikke samme misjon som før. Alarmen går oftere på ærlige kunder, hvor tag/merke ikke er deaktivisert i kassen, enn på reelle butikktyver. Triksene med skjerming eller fjerning av alarm, er nesten like gamle som alarmsystemene. Det vet jo alle som jobber med butikksikring.

Mottiltaket er å ha en metalldetektorsløyfe ved inngangen til butikken. Den gir et diskret signal til vekter/butikkpersonalet dersom noen kommer inn i butikken med en bag foret med aluminiumsfolie, eller et annet stort metallobjekt. Samme dersom skjermingsposen er sydd inn i ytterjakke, eller lignende. Deretter følges du med falkeblikk.
Du kan jo naturligvis også gå i kassen og betale for tingene du vil ha, da fjerner dem som regel alarmene.
Jeg kan nesten garantere at alarmen ikke går av da.
Sitat av Fudge Vis innlegg
"Men hvorfor ikke bare stikke på elkjøp, plukk av en alarm, legg den i posen og gå."

fordi litt av prinsippet med alarmer er at de ikke skal være så enkle å plukke av, og hvis de var det ville vi nok ikke hatt denne diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Å plukke av en alarm er ikke noe problem, så lenge produktet er forseglet som f.eks skullcandy øreproppene siden da vil alarmen bli satt utenpå, og den tar det maks 2 sekunder å plukke av. Er jo en grunn til at jeg har flere sånne hjemme hos meg og ingen "alarm pose."
Så og si alt av slike produkter kommer med alarmbrikker av ymse slag i pakningen og enkelte i selve enheten, så det er nok ikke bare å plukke dem av nei. Du har nok heller vært utsatt for det tilfelle hvor alarmen faktisk ikke er skrudd på, noe som ikke er uvanlig. Alarmbrikker og slikt er kun for å skremme impulstyvene, ikke de som faktisk vet hvordan systemet fungerer.
Sist endret av Deezire; 12. august 2009 kl. 11:37.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Så og si alt av slike produkter kommer med alarmbrikker av ymse slag i pakningen og enkelte i selve enheten, så det er nok ikke bare å plukke dem av nei. Du har nok heller vært utsatt for det tilfelle hvor alarmen faktisk ikke er skrudd på, noe som ikke er uvanlig. Alarmbrikker og slikt er kun for å skremme impulstyvene, ikke de som faktisk vet hvordan systemet fungerer.
Vis hele sitatet...
Men hva er da metallspolen inne i brikkene og klistremerkene?
hva med å bare brette sammen et stykke med folie og putte i baklomma?
det er jo bare bare pakke inn selve alarmen(e) på tinga man bøffer, ikke hele tingen
det er mye mye lettere å bare ta med seg 3-4 t-skjorter inn på prøverommet, ta på deg den du er hypp på, pakk inn alarmen i folie, putt skjorta (med alarmen) ned i buksa og ta på deg gensern igjen..
du får kanskje ikke tatt så mye av gangen, men det er mye mindre sjangs for å bli busta også da
Sist endret av El MunchoGrande; 13. august 2009 kl. 01:37.
Sitat av nichoed Vis innlegg
Prata med en kompiss som har vært vekter ista, han sa jeg burde bruke bly.. eller bare holde alramene mot hverandre nrå jeg gikk ut.. men skal prøve med alu folie har en perfekt pose å bruke. takk for masse nyttige svar<3 og aldri mer en 2500 fordi da kan man ikke fengsle deg!
Vis hele sitatet...
Hvor har du disse 2500kr fra?

Jeg siterer fra Straffeloven:

§ 391a. For naskeri straffes den som forøver eller medvirker til tyveri eller underslag, når straffskylden må regnes for liten på grunn av de tilvendte gjenstanders ubetydelige verdier og forholdene for øvrig.

Straffen for naskeri er bøter eller fengsel inntil 6 måneder eller begge deler.


Ellers går det for tiden rundskriv til de fleste butikker hvor det bl.a advares mot aluminiumskledde bæreposer. Tro meg, både butikkansatte og de bak overvåkningskameraene er på vakt!
du kan også bruke to kjøle skaps magneter en på hver side

og så vrir du til det ikke klikker mere i alarmen så kan du ta den av

en kjenning av meg gjorde det, funket fett tok 2 min :P

og ingen "fare" for at alarmen går ;P
Sist endret av kaninbajs; 18. august 2009 kl. 14:27.
En gang jeg var innom butikken som en venn av meg drev spurte jeg ham ang. hvilket triks som kunne brukes for å lure alarmene.
Han fortalte at denne posen med folie var kjent, men det enkleste (noe som jeg prøvde ut selv) var å ta å legge alarmene intill hverandre eller holde en mobiltelefon inntil.

Ikke for å drive med moralisering, men både jeg og flere jeg kjenner har i våre butikker praktiksert en tur bak i smuget istedenfor å ringe politiet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hadde jeg vært deg ville jeg ha driti i den aluminumsforede bagen, og heller plukket av alarmene. Mange her som sier at det er alarmer inne i selve pakningen, men det er det ikke. Og hvis det er det ( mot all formodning ) , så er det mest sannsynlig et slags klistermerke. Dette er utrolig lett å få av. Hvis du sjal tæsje spill osv, så vil jeg på det sterkeste anbefale butikker som f.eks City Lade, da de har spill i den ene avdelingen og hvitevarer osv i den andre. Da finner man ganske enkelt en søppelbøtte ( de som skal selges, såklart ) , åpner pappboksen den står i, legger 3-4 spill nede i søppelbøtta, tar søppelbøtta nede i pappboksen igjen, kjøper søpla for 100 spenn. Er ikke så sykt god på å forklare , men dere skjønner vel prinsippet ?
Sitat av pondelover Vis innlegg
Hadde jeg vært deg ville jeg ha driti i den aluminumsforede bagen, og heller plukket av alarmene. Mange her som sier at det er alarmer inne i selve pakningen, men det er det ikke. Og hvis det er det ( mot all formodning ) , så er det mest sannsynlig et slags klistermerke.
Vis hele sitatet...
De fleste butikker åpner produkteskene og legger 1-2 alarmer godt inn i esken. De tar lang tid å fjerne, og man vet aldri om det er en alarm igjen eller ei, når man har fjernet to. Mitt forslag: Betal for produktet!
Tull. Har du noen gang funnet en alarmbrikke inni et forseglet produkt?
Sitat av Ekberg Vis innlegg
Tull. Har du noen gang funnet en alarmbrikke inni et forseglet produkt?
Vis hele sitatet...
Mer enn en gang. Jobber selv med å alarmere produkter. Jeg vet at andre følger samme praksis. Du kan godt dra av en alarm på utsiden på produktet og håpe at det ikke er flere alarmen i det, men ikke grin til meg når du blir tatt for alarmen går ved utgangen av butikken.
Sitat av Ekberg Vis innlegg
Tull. Har du noen gang funnet en alarmbrikke inni et forseglet produkt?
Vis hele sitatet...
Faktisk ja. Har funnet de i alt fra under prislapper til på innsiden av manualer.
Sitat av Klatremus Vis innlegg
Hvor har du disse 2500kr fra?

Jeg siterer fra Straffeloven:

§ 391a. For naskeri straffes den som forøver eller medvirker til tyveri eller underslag, når straffskylden må regnes for liten på grunn av de tilvendte gjenstanders ubetydelige verdier og forholdene for øvrig.

Straffen for naskeri er bøter eller fengsel inntil 6 måneder eller begge deler.
Vis hele sitatet...
Over 2500kr eller 3000kr (litt usikker) er det ikke lengre naskeri, men tyveri.
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Mer enn en gang. Jobber selv med å alarmere produkter. Jeg vet at andre følger samme praksis. Du kan godt dra av en alarm på utsiden på produktet og håpe at det ikke er flere alarmen i det, men ikke grin til meg når du blir tatt for alarmen går ved utgangen av butikken.
Vis hele sitatet...
Jobber selv i en butikk som selger forbrukerelektronikk.
Mulig dyrere produkter blir ferdiglevert med slike brikker.
Sitat av Cutoff Vis innlegg
Over 2500kr eller 3000kr (litt usikker) er det ikke lengre naskeri, men tyveri.
Vis hele sitatet...
Tyveri-grensen ligger på 2500. Går du over denne grensen, må du også huske på at hvem som helst kan (lovlig) legge deg i bakken.
Kan du ikke heller rane en bank? litt høyere risiko, men går ranet greit så er det jo det samme som et par hundre (?) kjipe smålige ''stjele en genser eller fire'' tyverier.

Eller du kan i det minste prøve å få et lovlig levebrød :/?
er ett klistremerke med masse greier på da

pakke inn dvder funker, prøvde på ene bensinstasjonen
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei, drit i alle moralens voktere.... DETTE er ÅSSEN DU GJØR DET: Som du allerede har fått deg en papir pose, men du burde ha to stykker. Først tar du en pose og klipper av av toppen(så langt ned at det ikke syntes når du putter den ned i den andre posen) Når du har klippt av toppen, surrer du rundt sølvfolien(2-3 ruller) bare surr og surr men husk at det må være helt lukket i bunn. Det skal bli en sølvolie pose.......
Når den er ferdig putter du den ned i den andre posen, og vips så har du en BOOSTER BAG......LyKkE TiL

HUSK AT NÅR DU GÅR UT AV BUTIKKEN, SÅ MÅ DU LUKKE DEN GODT PÅ TOPPEN(RULL DEN SAMMEN PÅ TOPPEN)

FOR OG SJEKKE AT DET FUNKER: LEGG EN MOBIL OPPI POSEN OG RING TIL DEN.........RINGER IKKE MOBILEN, SÅ FUNKER DET.....
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Tyveri-grensen ligger på 2500. Går du over denne grensen, må du også huske på at hvem som helst kan (lovlig) legge deg i bakken.
Vis hele sitatet...
Er bare å si du fryktet for din egen sikkerthet såvel som andres, så har du lovlig hjemmel til å legge ungen i bakken.