Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  695 84881
Sitat av icebyte
Dably II: substring er en funksjon i php, den deler opp en streng utifra gitte parametere.
Vis hele sitatet...
I dette tilfelle er det en funksjon i JavaScript
Som lett kan finnes med forumets mest nevnte søkemotor: G O O G L E, Google.
Fatter bare ikke at det skal være så vanskelig å søke.

Jeg stopper der jeg er nå og håper at når jeg kommer videre i php boken min så lærer jeg noe mer.
hah, er jeg den første her inne som klarte det?
Nei, det er du ikke.
Jeg har da vært stuck på level 4 i en uke. Jeg kunne gjerne tenkt meg noe sånn passordgreier på min egen site, men jeg benytter meg av gratis hjemmeside fra FreeWebs.com. Jeg er jo da IKKE noe geni på sånt, og det er heller ikke vennene mine og andre brukere av siden, så det systemet du bruker på level 4 er mer enn nok for mitt behov. Jeg har skjønt det slik at siden jeg ikke har betalt noe for server o.l. så får jeg heller ikke tilgang til noe php, som jeg må(?) ha for å ha skikkelig passord på siden. Hadde vært UFATTELIG greit om noen kunne enten i denne tråden, eller på PM, fortelle meg litt om hvordan man knekker koden på lvl 4, og også hvordan jeg kan få noe sånt på min egen side (selvfølgelig om det er greit for eieren av HackOrDie), så får jeg mitt lenge etterlengtede ønske oppfylt, samt at jeg jo da kommer meg til level 5

Og til dere som har noe negativt å si om dette innlegget:
Jeg har brukt den siste uken på å prøve å sette meg inn i JavaScript og slikt, men jeg skjønner ikke hva han mener med "inkludere JS", dessuten har jeg gjort en skikkelig innsats, og selvom jeg blir servert svaret på oppgave 4 vil jeg ikke stoppe min skolegang i JavaScript. Ved å begynne å "hacke" denne siten har jeg sperret opp øynene for denne typen scripting, og jeg har blitt skikkelig interessert i det, mens denne siden nå er en liten sidebonus for meg Håper på hjelp, vet det er MANGE der ute som kan.

Kode

<script language="JavaScript" src="JavaScript" type="Text/JavaScript"></script>
src (som er JavaScript) blir inkludert der, om du ikke visste det fra før så burde du ihvertfall enkelt og greit skjønne neste steg.
Vel, det er det osm er jævlig flaut. Skjønner at han henter det fra en ekstern fil kalt JavaScript, men finner ikke den filen. Og det er en del av spørsmålet, går det an å lage en .js-fil i FreeWebs, eller er det noe annet som gjør samme nytten? F.eks. skrive koden i en .htm-fil?

Edit: la meg prøve en gang til

Joda, fant det nå. Takk. Sist gang jeg prøvde, fjernet ejg ikke "?page="
Takk..
Da er det kun freewebs-spørsmålet som gjenstår. Evt. fins det noe enda sikrere enn dette på lvl 4 som er like lett jeg kan bruke?
Sist endret av Realist1; 24. april 2007 kl. 16:19.
Hva skal du med en .js fil?
Du kan lage så mange .js filer du vil, men hvis du lurer på om siden støtter JavaScript, så vet ikke jeg.
Hehe, må si at det er rart at du ikke klarer å åpne JavaScript (filen) når du vet at den ligger i samme 'mappe' som du er i på siden.
Hehe, ja, det var fordi alle andre filene hadde URL med endingen "?page=filnavn" så jeg tenkte da å sette det inn som filnavn=P

Lvl 5 og 6 klarte jeg rimelig greit og er stolt over det. På lvl 7, så jeg at det var enda en src og satte nå denne inn i URLen. Da fikk jeg tilbud om å Åpne eller Lagre en .js-fil. Jeg valgte åpne, men det skjedde åpenbart ingenting. Er nesten litt redd for at jeg gjorde noe galt nå. Jeg kan ikke skade dataen min på noen måte med å ha gjort dette vel? =p

Ellers var vel spørsmålet mitt om freewebs slik: Jeg vet jeg ikke kan lage en fil, og lagre den som "Javascript.js", men jeg kan lagre den som "JavaScript.htm". Vil dette da ha samme nytten, om jeg refererer i koden, at "src=JavaScript.htm"? Eventuelt hvordan kan jeg få vekk denne betegnelsen (.xx) slik Masticore har gjort på lvl 4? Tenker på at det ikke står noe .fil til slutt i URLen. Jeg vet forresten at jeg kan bruke valig JavaScript innenfor vanlige <script>-tags i freewebs, det er vel slike referanser jeg lurer på. Kunne vel prøvd og feilet der også, men dersom det ikke går ville jeg ikke vært sikker på om det kan gå, bare at jeg ahr gjort feil, eller om det er umulig.

Setter enormt pris på at du gidder å ta deg bryet, ikke alle som ville funnet frem teskjeen sånn som deg her nå.
Sist endret av Realist1; 24. april 2007 kl. 16:45.
Hva filendingen er har ingenting å si, for å få vekk tags så lagrer du bare filen uten filending.
Så vidt som jeg vet så har filending bare 1 ting å si, og det er at, som du vet, så blir filer med forskjellige filendinger åpnet i forskjellige programmer. (Med mindre du velger en annet program selv)
Oki, takk for at jeg fikk det avklart
Men nå er det slik at når du lager et dokument i freewebs, må du velge navn. Da har du ikke noe valg, den må være .htm. Så får du en side med en html-editor, og når du skal lagre den så er den fortsatt i filnavn.htm. Men du kan laste opp bilder på den serveren og da får du filnavn.jpg eller filnavn.bmp o.l. Lurte på om noen her har kjennskap til noe sånt, eller om noen kan forklare kort hva jeg trenger og hvordan jeg får eget domene, og hvor mye det koster. Og særlig hva som er forskjellen mellom det og freewebs. Hvis dette blir OT, pls send PM.
Takk
Ville forresten si at jeg fant ut level 7 tidligere idag, og nå isted trykket jeg inn passordet , som funket Nå har jeg slitt med 8 en times tid, skjønner at her er det bare å pugge scripts Tenkte bare å underrette dere om dette

Lurer på en liten ting i forbindelse med level 8. Spiller det noen rolle om man bruker tastaturet og skriver inn tallene, eller om man må trykke tallene med knappene?
Nei, på lvl 8 var det nå stopp her
Dably II: Se hvor du blir sendt når du trykker inn noen tall og tenkt på hvor mange kombinasjoner det kan være.
Sorry Sam, men her sitter jeg nok fast. Har ikke lært om noe sånt på w3schools, og aner ikke hva jeg skal søke etter. Jeg tenker som så at:

[COLOR=Red]if (num==3)
{
document.location.href = "?page=level8&pw=" + n1;
}[/COLOR]
betyr at når jeg har puttet inn 3 tall blir jeg flyttet til den adressen det viser, pluss n1, som da er document.login.output.value

Jeg tenker slik at document er standard, login er navnet på oppsettet, output er navnet på feltet, og value er verdien. Så den stringen betyr bare hva jeg skriver inn i feltet.

Altså har jeg funnet ut URLen.

[COLOR=Green][COLOR=Red]document.login.output.value=output+number[/COLOR][/COLOR]
Den skjønte jeg ikke noe av engang. Det jeg skriver i feltet er ..?
[COLOR=Red]code=number[/COLOR]
Ikke den heller

Sorry, men denne klarer jeg nok ikke
a = b betyr at a er lik b , ellers enn det så er din oppgave og finne ut hva som skjer.
Hehe, jada, jeg vet det Kan litt JavaScript nå etterhvert, men dette ble for vanskelig Har vel hele tiden vært min oppgave å løse tingene, men har vært kjekt med hint på veien. Men på oppgave 8 føler jeg at jeg har fått nok hint, men enten skjønner jeg ikke koden, eller så skjønner jeg den, men klarer ikke å stokke hjernen riktig Får prøve igjen på et seinere tidspunkt Takk for hjelp, though
Da GJETTET jeg meg til passordet, og er nå på level 9. Orker ikke å se på den, though,før jeg har skjønt hvordan koden på lvl 8 fungerer. Er det noen snille sjeler som kan forklare meg på PM? Helt enkelt, trenger ikke mer enn to korte linjer. Skjønner bare ikke hvordan ejg skal klare å få de tre tallene ut av den koden som står der. Takk.
Føler meg helt vanilje nå, men hva må til for å se den fordømte sourcen på lvl 3?
Sitat av Archj
Føler meg helt vanilje nå, men hva må til for å se den fordømte sourcen på lvl 3?
Vis hele sitatet...
view-source:http://masticore.neonnero.com/HackorDie/?page=level3
Dably II: Når du skriver inn f.eks "123" blir du sendt til ?pw=1; skriver du inn "321" blir du sendt til ?pw=3.
Det vil si at den sammenligner passordet med det første tallet du skriver inn. Da er det ikke vanskelig å finne ut hvor mange kombinasjoner det er, og da er det bare å bruteforce'e.
Ja, takk, Grantax forklarte ypperlig via PM
Er på level 12 nå

Nå går de tpå skinner.. Level 14 nå

Haha, trodde det var kødd. Men klarte det på 19. forsøk. Hvor sannsynlig er det? Level 15 nå.

Setter på en funksjon på level 15, og går og driter litt, så er det klart når jeg kommer tilbake Digg 16 må jeg nok tenke en del på, tar det senere idag. Takk for hjelp folkens.
Sist endret av Realist1; 26. april 2007 kl. 09:27.
Level 17 nå Clueless som alltid på en ny level Mange nye ukjente funksjoner
String.fromCharCode() gjør om tallet i parantesen til en bokstav.
bruk denne til å teste koden:
http://w3schools.com/js/tryit.asp?filename=tryjs_ifthen
prøv deg fram.

noen om kan hjelpe en stakkar med lvl 24
phyconinja: Les feilmeldingen
gjør det.. men forstår ikke helt hva jeg skal gjøre, prøver mye rart men ikke no som funker..
Sliter litt med lvl 10 jeg.. Klarer liksom ikke finne passordet noen sted.. Noen som har noen tips?:P
Send MSN-adressen i PM til meg, så snakkes vi
Sitat av phyconinja
gjør det.. men forstår ikke helt hva jeg skal gjøre, prøver mye rart men ikke no som funker..
Vis hele sitatet...
Jeg valgte å stoppe og ikke komme tilbake før jeg kan det, hvis alle andre skal si svarene så ser jeg ikke vitsen.
På level23 er det en fil som blir inkludert, navnet på filen kan leses av i feilmeldingen.
Og hvis dere ser så er det en "remember me" funksjon der. Hva pleier man å bruke da?
Sitat av Grantax
Jeg valgte å stoppe og ikke komme tilbake før jeg kan det, hvis alle andre skal si svarene så ser jeg ikke vitsen.
Vis hele sitatet...
Samme som meg åp level 18 (?)..
Den med cookiene. Vet ikke engang hvordan ejg finner dem.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da var verson 3 av HackOrDie oppe. Jeg har gjort om level23 og laget en ny level (26)
Si fra hvis dere finner bugs!
Enjoy
Er ganske umulig å logge seg inn. Ihvertfall hos meg. Jeg skriver inn brukernavnet, men når jeg skal skrive inn passordet så forsvinner brukernavnet jeg skrev inn. Samme skjer hvis jeg prøver å skrive inn passordet først.
dassmongo's Avatar
Trådstarter
Hmmm, det var ekstremt rart. Men prøv nå
Ahh. Der funka det
Sliter med level 9 noen tips?
Lazywriter
Gisse's Avatar
Sitat av TjaSiDet
Sliter med level 9 noen tips?
Vis hele sitatet...
Piece of cake! Søk på binary decrypter på google. Resten finner du i kilden til level 9. Håper det ikke var for mye avslørt

Edit: Det funker, om du gjør det slik jeg gjorde det, men er nok ikke feil. Jeg fikk jo tross alt frem passordet. Men nei, er ikke binær, men det funker
Sist endret av Gisse; 11. mai 2007 kl. 15:04.
dassmongo's Avatar
Trådstarter
Det er vel ikke binær :>
Men det står ganske tydelig i kilden hva det er.
Er binary decrypter et program?
Lazywriter
Gisse's Avatar
Sitat av TjaSiDet
Er binary decrypter et program?
Vis hele sitatet...
Nei. Søk på det og sjekk øverste (første) treff.
Takker, klarte det nå
Hva betyr a.substring(0,3) på lvl 3?
I see you...
NAPse's Avatar
Google substring så får du vite hva komandoen gjør.
hvorfor er ikke passordet på level 4 ?page=levels&level=4&pw=haxx000r ??
etter hva jeg kan lese der detos så er passordet "haxx000r"
funker ikke---- rart..
Takk NAPse!
Klarte det nå!
Sitat av detos
hvorfor er ikke passordet på level 4 ?page=levels&level=4&pw=haxx000r ??
Vis hele sitatet...
Pointet med spoiler er?