Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3034
Heisann. Har nå sett litt på konferansen der lumnia 820 og 920 ble presentert. Jeg orket bare å se på 920, men det var nok til å vekke min interesse. Trådløs lading, trådløs musikkdokking, trådløseheadset, en skjerm som kan bruker med hansker (titei, på en iskald vinterdag i skinnhansker...), en skjerm som er nesten uknuselig og superrask med nydelig fargegjengivelse. Og Windows 8.

Ja, jeg er nesten overbevist om at det blir min neste telefon istedenfor SIII.
Hva synes resten av freakerne?
Jeg har trua på Lumiaserien jeg! Har en 800 nå, og er storfornøyd med den. Eneste jeg synes den mangler er et bredt utvalg av apper, noe jeg håper/tror kommer med tiden.

Synes Nokia sin lumiaserie har skapt noe spessielt, de har et pent og solid designe (elsker den helstøpte ramma! og skjermen som tåler skummelt mye!) Kombinert med win8 er den helt herlig, jeg elsker rett og slett mobiler med win8.

Gleder meg til å lese testene om de nye lumia mobilene
Jeg gleder meg veldig til de kommer ut. Usikker om jeg faktisk kjøper en da jeg allerede har en Lumia800, men hvem vet.. kanskje lysten tar over.

Jeg kjøpte egentlig Lumia800 for å teste Windows Phone, men jeg ser ingen grunn til å slå på min Galaxy SII lenger.
Har virkelig tro på WP8 og Nokia har allerede vist at de lager gode Windows telefoner
Sitat av Hansiman Vis innlegg
Jeg gleder meg veldig til de kommer ut. Usikker om jeg faktisk kjøper en da jeg allerede har en Lumia800, men hvem vet.. kanskje lysten tar over.

Jeg kjøpte egentlig Lumia800 for å teste Windows Phone, men jeg ser ingen grunn til å slå på min Galaxy SII lenger.
Vis hele sitatet...
Sitter i samme situasjon som deg nesten. Planen min var egentlig å ha 800 i minimum 2år... men det frister allerede med en 920
Sitat av uaexed Vis innlegg
Og Windows 8.
Vis hele sitatet...
En god grunn til å ikke kjøpe den.
Nokia er så absolutt på rett spor her, eneste jeg ikke liker er tykkelsen og vekta.
WP8 ser veldig lovende ut, så om det ikke blir Nokia telefon blir det nok en Samsung med WP8.
Min lumia 800 bør ikke føle seg for trygg nå, kan være jeg skifter til lumia 920. Frister veldig.
Trådløs lading? Hvordan da? lol
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Trådløs lading? Hvordan da? lol
Vis hele sitatet...
vil tro det er snakk om induktiv lading. Du bare legger den oppå en spesiell overflate så vil den lades. F.eks. den ene cafeen på gardemoen hvor du bare legger telefonen på bordet så blir den ladet (gitt at den støtter trådløs lading, som denne telefonen gjør)

Med andre ord, trådløs lading - rekkevidden er bare ikke så veldig lang.
Sist endret av etse; 6. september 2012 kl. 12:27.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Trådløs lading? Hvordan da? lol
Vis hele sitatet...
Ikke si lol til ting du tydelig vis ikke vet en dritt om, det er er fult mulig.
Feks: Sony develops highly efficient wireless power transfer system
Sitat av rolls Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Bare synd de jukset da.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
En god grunn til å ikke kjøpe den.
Vis hele sitatet...
Ser virkelig ikke noen grunn til at dette er et minus! Har du prøvd win8?

Selv har jeg prøvd både ios, android og endel eldre mobiloperativsystem. Selv mener jeg at windows phone 7 var en av de bedre (det er originalt, raskt og oversikkelig)

Må nevne at jeg ikke har noe mot hverken ios eller android. De er overlegen på utvalg apper (selv om mange av de er av lav kvalitet)
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Ser folk er negativ til Windows 8 så vil jeg si at de er forutinntatt.
I grunn ikke, folk er negativ til WP8 pga det ikke har noe økosystem, hvor mange apper finnes til WP8 (eller WP7 for den del) ? lite til få, hvor mange fins det til Android og IOS ? ..

Det er det som forhindrer det fra å slå ann i mine øyne rett og slett ..
Sitat av Lordtema Vis innlegg
I grunn ikke, folk er negativ til WP8 pga det ikke har noe økosystem, hvor mange apper finnes til WP8 (eller WP7 for den del) ? lite til få, hvor mange fins det til Android og IOS ? ..

Det er det som forhindrer det fra å slå ann i mine øyne rett og slett ..
Vis hele sitatet...
Nå er jo windows phone noe som nylig ble populært - så appsene kommer nok relativt fort når folk begynner å kjøpe telefonene, da utviklerene gjerne vil tjene penger og i et marked som ikke er oversvømt av apps er det gjerne lettere å klare å få til noe som selger.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Det samme whinet var det når Android kom. "DE HAR JO IKKE APPS BLA BLA BLA", og hva har de nå?

Windows 8 har et perfekt økosystem fordi det kommer tablets, telefoner og netbooks/ultrabooks etc. med det samme OSet.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Selv har jeg prøvd både ios, android og endel eldre mobiloperativsystem. Selv mener jeg at windows phone 7 var en av de bedre (det er originalt, raskt og oversikkelig)
Vis hele sitatet...
De fleste er tydeligvis uenige med deg, siden Windows-telefoner ikke selger.

Sitat av uaexed Vis innlegg
Ser folk er negativ til Windows 8 så vil jeg si at de er forutinntatt.
Vis hele sitatet...
De som er positive til Windows 8 er også forutinntatt.

Sitat av etse Vis innlegg
Nå er jo windows phone noe som nylig ble populært
Vis hele sitatet...
Når ble Windows Phone populært sa du? Det selger jo omtrent ikke i det hele tatt. Det kan neppe kalles populært da.
Kommer ann på hva du legger i populært og selger masse. Lumia 800 må være den første windows phonevtelefonen på lang tid som faktisk har fått en betydelig, lm enn ikke så veldig stor, markedsandel. Og de jeg vet om som har testet den har vært utelukkende positive. Med flere modeller med windows 8 enn 7.5 og større fokus på markedsføring har jeg stor tro på at en god del fler vil bytte over til windows phone. Spesielt enterprisemarkedet.

Personlig liker jeg og mye bedre å utvikle apps på windows phone plattformen enn android. .NET rammeverket, og muligheten til å lage spill med XNA er for meg et stort pluss i hvertfall.
Jeg gikk fra Galaxy S2 til Lumia 900, angrer ikke og vil heller ikke bytte tilbake til Android den nærmeste framtid.
Synes android er alt for rotete iforhold til Windows phone. Frister litt med den nye nokiaen om jeg ikke akkurat hadde kjøpt ny
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
De fleste er tydeligvis uenige med deg, siden Windows-telefoner ikke selger.

Når ble Windows Phone populært sa du? Det selger jo omtrent ikke i det hele tatt. Det kan neppe kalles populært da.
Vis hele sitatet...
Forstår ikke hvorfor du skal være så brautende i meningene dine. Er dette noe du virkelig brenner for eller? Det er svært få telefoner på markedet med Windows enda, du kan ikke ane hvordan det kommer til å gå. Microsoft har et kjempestort fortrinn fordi flesteparten av alle bedrifter i dag bruker Windows PCer, så hvis IT kan kjøpe telefoner som integreres sømløst i deres eksisterende systemer (gitt at W8 for dekstop selger) så er det et stort pluss for dem.

Dessuten, eksperter sier at Windows Phone ikke har fått den oppmerksomheten det fortjener, rett og slett fordi det er et veldig godt utviklet mobil-OS. Nokia har alltid levert kvalitet, og denne telefonen virker ikke å være noe unntak. Jeg tror hvertfall jeg skal prøve en WP etterhvert! hadde det ikke vært for at jeg nylig anskaffet meg en S3 hadde jeg vurdert denne.
Sitat av etse Vis innlegg
Kommer ann på hva du legger i populært og selger masse.
Vis hele sitatet...
Vel, at de er populære og selger godt. Windows-telefoner gjør ikke det.

Sitat av etse Vis innlegg
Lumia 800 må være den første windows phonevtelefonen på lang tid som faktisk har fått en betydelig, lm enn ikke så veldig stor, markedsandel.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg har skjønt så solgte Nokias MeeGo/Maemo-telefon bedre enn Lumia, selv om de nesten ikke markedsførte førstnevnte. Det sier litt!

Sitat av wanna-b Vis innlegg
Forstår ikke hvorfor du skal være så brautende i meningene dine. Er dette noe du virkelig brenner for eller?
Vis hele sitatet...
Jeg er da ikke noe mer brautende enn de som stadig vekk slår fast hvor fantastisk Windows Phone er.

Det er svært få telefoner på markedet med Windows enda, du kan ikke ane hvordan det kommer til å gå. Microsoft har et kjempestort fortrinn fordi flesteparten av alle bedrifter i dag bruker Windows PCer, så hvis IT kan kjøpe telefoner som integreres sømløst i deres eksisterende systemer (gitt at W8 for dekstop selger) så er det et stort pluss for dem.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor har ikke Microsoft kapret dette bedriftsmarkedet? Kan det være fordi folk vil ha bra telefoner som de liker å bruke privat?

Sitat av wanna-b Vis innlegg
Dessuten, eksperter sier at Windows Phone ikke har fått den oppmerksomheten det fortjener, rett og slett fordi det er et veldig godt utviklet mobil-OS.
Vis hele sitatet...
Hva er "eksperter"? Synsere som lever av å synse? Betalt av Microsoft eller Nokia?
Windowsphone er jo akkurat kommet ut for offentligheten, Android var jo heller aldri noe noen tenkte at ville bli såpass stort som det er nå!
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Så hvorfor har ikke Microsoft kapret dette bedriftsmarkedet?
Vis hele sitatet...
Det ligger mye mer enn et godt produkt bak popularitet og stor markedsandel. Nokia har slitt med et rykte,windows mobile også, og folk vegrer seg for å velge det produktet som ikke alle har.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Kan det være fordi folk vil ha bra telefoner som de liker å bruke privat?
Vis hele sitatet...
Forsøk på å diskutere usaklig?

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hva er "eksperter"? Synsere som lever av å synse? Betalt av Microsoft eller Nokia?
Vis hele sitatet...
Du vet vel svaret på hva en ekspert er? Tror du ikke det finnes uavhengige anmeldelser av en telefon? Er du interessert i å diskutere i evig tid, eller holde deg til saken?
tror ikke nokia har en fremtid, siste selskspet jeg ville hatt aksjer i, det er et døende firma..
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
tror ikke nokia har en fremtid, siste selskspet jeg ville hatt aksjer i, det er et døende firma..
Vis hele sitatet...
Det tror ikke jeg. Eneste grunnen til at nokia er der de er nå er fordi de holdt fast på symbian for lenge. De har alltid laget gode mobiler og det gjør de fremdeles. Bare vent til den uforståelige hypen rundt iphone er over og WP blir mer kjent.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Windowsphone er jo akkurat kommet ut for offentligheten, Android var jo heller aldri noe noen tenkte at ville bli såpass stort som det er nå!
Vis hele sitatet...
Android begynte vel å vokse ganske tidlig etter at det kom ut.

Det er nå snart to år siden Windows Phone kom ut, og salget har jo faktisk stort sett gått nedover etter en dårlig start.

Sitat av wanna-b Vis innlegg
Du vet vel svaret på hva en ekspert er? Tror du ikke det finnes uavhengige anmeldelser av en telefon? Er du interessert i å diskutere i evig tid, eller holde deg til saken?
Vis hele sitatet...
Hva slags eksperter er det? Hva er de eksperter på? Hvem er de?

Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Det tror ikke jeg. Eneste grunnen til at nokia er der de er nå er fordi de holdt fast på symbian for lenge. De har alltid laget gode mobiler og det gjør de fremdeles. Bare vent til den uforståelige hypen rundt iphone er over og WP blir mer kjent.
Vis hele sitatet...
Hadde Nokia brukt Android hadde det nok vært håp, men nå blir de angrepet i bunnsegmentet av billige kinesiske produsenter, og på smarttelefoner av Apple og Google. De blir skvist fra begge kanter.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Android begynte vel å vokse ganske tidlig etter at det kom ut.

Det er nå snart to år siden Windows Phone kom ut, og salget har jo faktisk stort sett gått nedover etter en dårlig start.
Vis hele sitatet...
Etter de begynte satsingen nå i 2012 har salgs-tallene gått veldig oppover. De har vel gått fra 1.5% markendsandel til rundt 4-5%, noe som er er betydelig økning. Blir spennende å se om denne tendensen fortsetter eller kanskje øker ved full lansering av windows phone 8 og Nokia Lumia 910, som jeg har temmelig troen på. Men vi må nok vente til rundt jul/nyttår før man får disse salgstallene offentlig.

Personlig håper jeg windows phone vokser, ikke fordi jeg er så veldig fan av telefonen (holder meg fortsatt til android), men rett og slett fordi jeg ville likt mer konkuranse til android og iOS av noen som har et litt annet design. Konkurranse fremmer inovasjon.
Sist endret av etse; 9. september 2012 kl. 20:53.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hva slags eksperter er det? Hva er de eksperter på? Hvem er de?
Vis hele sitatet...
De er eksperter på telefoner, mobil-OS kanskje, ofte teknologi generelt. De finnes overalt og jobber ofte som journalister.
Vurderer å kjøpe lumia 920 når den kommer ut, liker utseendet utrolig godt og hvis byggekvaliteten er på lik linje med 800 så kan det være veldig aktuelt.

Men jeg har alltid hatt android og er storfornøyd med det, men det er windows som skremmer meg litt med disse mobilene.
Symbian er jo rett og slett et mareritt å bruke, så hvordan er brukervennligheten på windows 8?

Og selvfølgelig, får man tak i de fleste apper? Jeg er ikke den typen som har 100+ apper, men vil gjerne ha noen greie verktøy.
Sitat av etse Vis innlegg
Etter de begynte satsingen nå i 2012 har salgs-tallene gått veldig oppover. De har vel gått fra 1.5% markendsandel til rundt 4-5%, noe som er er betydelig økning.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder?

Her står det at Windows Phone er ned siden januar:

http://mashable.com/2012/07/02/micro...-market-share/

Her har vi en artikkel som snakker om at Windows-andelen falt 27% frem til mai:

http://www.informationweek.com/mobil...s-ph/240000471

Sitat av wanna-b Vis innlegg
De er eksperter på telefoner, mobil-OS kanskje, ofte teknologi generelt. De finnes overalt og jobber ofte som journalister.
Vis hele sitatet...
Journalister? Hvis det er en ting man burde ha fått med seg så er det at journalister ofte er direkte kunnskapsløse. Hver gang media omtaler noe jeg har litt peiling på så river jeg meg i håret over alle faktafeilene.

Journalister er definitivt ikke eksperter.
I hvertfall den ene artikkelen er helt feil, den sier Microsoft fallt 0.4% når det var symbian som falt, mens microsoft steg 0.1%. Nå har og slike målinger mye å si på om man måler i verden, europa eller norge.

Her f.eks. påstår de at Windows phone har en markedsandel på 7-8%:
http://www.mobilen.no/artikler/for-t...s-phone/109096
Men jeg finner ingen gode statistikker som man kan vise til, som er offisielle så må være litt kildekritisk der. Men personlig erfaring er at jeg relativt ofte ser folk med en lumia-telefon.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Vurderer å kjøpe lumia 920 når den kommer ut, liker utseendet utrolig godt og hvis byggekvaliteten er på lik linje med 800 så kan det være veldig aktuelt.

Men jeg har alltid hatt android og er storfornøyd med det, men det er windows som skremmer meg litt med disse mobilene.
Symbian er jo rett og slett et mareritt å bruke, så hvordan er brukervennligheten på windows 8?

Og selvfølgelig, får man tak i de fleste apper? Jeg er ikke den typen som har 100+ apper, men vil gjerne ha noen greie verktøy.
Vis hele sitatet...
Så lenge du ikke er den som trenger 100+ apper så går det bra

Jeg har de appene jeg trenger + noen ekstra
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Journalister? Hvis det er en ting man burde ha fått med seg så er det at journalister ofte er direkte kunnskapsløse. Hver gang media omtaler noe jeg har litt peiling på så river jeg meg i håret over alle faktafeilene.

Journalister er definitivt ikke eksperter.
Vis hele sitatet...
Sukk... Ja, det finnes alle slag, men å si at journalister er kunnskapsløse viser bare hvor lite kunnskap du har. "Hver gang media omtaler noe..." Haha