Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3244
Heiii

Kjøpt meg en ny Grundig LED-TV 46tm.. Angrer egentlig no jævlig akk nå, grunnen til at jeg kjøpte det var for å game cod med gutta altså gaming. Men nå i ettertid så ser jeg at det er mange som har LED tv sliter med det samme problemet altså input lag..

Det er på en måte delay fra spillet til tven, når jeg rører på analogen så tar det ca halvt sekund før mannen på spillet gjør den bevegelsen.. Har prøvd alt egentlig sette ned fra 1080 til 720p game mode på tven osvosv, ingenting funker.. Er ute etter den deilige smoothness som man har på en vanlig LCD tv.. Grafikken er helt syk osv, men ja har delay på cod.. Noen som har en anelse på hvordan man kan fixe dette? eller om det er løsning i det hele tatt?, vis ikke for jeg bare returnere tven og skaffe meg LCD..

setter pris på alle svar
Om du har diverse skjerm presets på tv`n, burde det være en som heter game eller noe liknende, prøv den først.
Om du ikke har det, kan du prøve å disable mest mulige bildeforbedrings options.
Inputlag på tv kommer ofte av at skjermen bruker ekstra MS på å prosessere bilde gjennom de forskjellige
enhancements mulighetene tv`er har.

Har selv en Sony Bravia, med Game preset på orginal, slår den av all unødvendig bilde forbedringer. Bilde ser uansett fantastisk ut uten forbedringer, men minsker mest mulig på input delay
Sist endret av Eyeamare; 26. februar 2013 kl. 07:59.
Du har vel prøvd å resette videoinnstillingene på ps3'en?

Slå av systemet, holde inne på-knappen til du hører pip nr 2?

Edit: Har Googlet litt. Har du en innstilling som heter spillmodus e.l. På tv'n din?
Er hdmi-kabelen ny?
Trådstarter
2 0
Ja jeg har spillmodus på tven, har prøvd det blir bare littegrann bedre... HDMI kabelen min er vel en helt vanlig en... Er så jævlig irriterende at disse ''LED'' tvene skal lissm være de beste tvene der ute når de faen ikke kan kjøre spill ordentlig.. En del kamerater har det samme problemet på Battlefield osv.. nei dette orker jeg ikke mer gir det bare 1 dag til for å prøve å fixe det ellers returnerer jeg dritt tven.. sorry blir bare litt sur prøvd ALT sammen..

Noen siste forslag?:/
Nyere TV'er har vel veldig liten fare for at ting brenner seg fast, vil derfor egentlig anbefale plasma. Bruker det selv til konsoll-gaming, og er strålende fornøyd. Min TV er en 42" Panasonic som er i hvert fall 5 år gammel, har aldri hatt problemer med ting som brenner seg fast i bildet.
Det er plastma som har en veldig liten fare for at ting brenner seg fast, spesielt når skjermen har blitt brukt i noen år. Plastma TV'er er i tillegg veldig store og tunge, i tillegg er de vanskelige å frakte siden de ikke kan ligge.

Returner TV'en din, og kjøp deg en med lav responstid. Bildet sendes gjennom en rekke filtre for at det skal se bedre ut, men dette gir en forsinkelse på flere hundre ms.
Sikkerhetsklarert
Hvorfor kan ikke en plasma ligge? Fraktet alle mine liggende, null problem.
http://www.teknofil.no/artikler/tv-s...skjermer/85919
Grunnen til at disse skjermene anbefales å stå, er at de har en høy egentyngde i selve panelet. Når disse panelene blir liggende i en bil med mulighet for vibrering og risting, kan selve glasset i plasmapanelet sprekke, og dermed har du en helt ubrukelig skjerm når du kommer hjem. Selve panelet kan også bli bøyd.

LCD-skjermene er noe mindre utsatt for dette fenomenet, men også de bør i aller høyeste grad transporteres stående hjem fra butikken, i alle fall når skjermen er i størrelser over 37 tommer.
Vis hele sitatet...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hey! Jeg har også samme problem på samme TV...
Fant du en løsning TS?