Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1175
Har en ekstern WD harddisk som jeg har plukket fra hverandre for å få kobla disken direkte i maskinen, gjennom USB som en ekstern harddisk fant ikke windows riktige drivere, og ville i tillegg formatere disken.

Her kan dere se hvordan den ser ut i disk management.
http://i.imgur.com/nLY2fcg.png

Noe håp om å få fatt i filene på disken?
Er den treg og bruker lang til på å gi respons funket dette for meg.

Kan derimot ikke love at den ikke bare blir verre...
Jeg knuste nylig USB kontakten til til min ekterne HDD. Da kjøpte jeg en ny identsik en, men byttet selve hardisken med den nye som hadde fungerende plugg.

På den måten fikk jeg savet alle filene mine. Hvis det er selve hardisken og ikke motherboardet inni som er skadet, har du et problem.
Sitat av SpecialHam Vis innlegg
Jeg knuste nylig USB kontakten til til min ekterne HDD. Da kjøpte jeg en ny identsik en, men byttet selve hardisken med den nye som hadde fungerende plugg.

På den måten fikk jeg savet alle filene mine. Hvis det er selve hardisken og ikke motherboardet inni som er skadet, har du et problem.
Vis hele sitatet...
TS skriver (på en indirekte måte?) at han har koblet seg utenom USB modulen og satt den rett i HK
Sitat av Haavard15 Vis innlegg
TS skriver (på en indirekte måte?) at han har koblet seg utenom USB modulen og satt den rett i HK
Vis hele sitatet...

Kansje motherboardet som kom med hardisken trengs for at den skal fungere som den skal.

Onboard river feks.
Sitat av SpecialHam Vis innlegg
Kansje motherboardet som kom med hardisken trengs for at den skal fungere som den skal.

Onboard river feks.
Vis hele sitatet...
Skal ikke være nødvendig hvis HDD bruker standard SATA/PATA og ikke bruker et uvanlig filsystem, noe WD skjeldent har
Sist endret av Haavard15; 21. februar 2013 kl. 21:33.
Sitat av Haavard15 Vis innlegg
Er den treg og bruker lang til på å gi respons funket dette for meg.
Vis hele sitatet...
Det er hvis det er mekanisk feil. I dette tilfellet virker det som det som er lagret er feil.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er hvis det er mekanisk feil. I dette tilfellet virker det som det som er lagret er feil.
Vis hele sitatet...
Ser det du mener, men hvorfor tror du det er software-ish feil?
Sist endret av Haavard15; 21. februar 2013 kl. 21:43.
Koblet disken til hovedkortet gjennom SATA, ja. Endte med at jeg gav opp og prøvde å formatere disken, men da bare kræsja hele systemet mitt, og windows nekta å starte opp med disken kobla i. Samme som skjedde med en annen maskin.

Så man kan nok trygt si at disken var helt død.
Har du prøvd en Linux distro av noe slag, eventuelt en liveUSB av GParted?