Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 7721
Hei
Er det noen her som følger med på serien Dexter, det er en ny serie som kom i år.

Dexter handler om en fyr som jobber som "blood analyst" i politiet i Miami. Samtidig som han er en seriemorder.
Mer om serien her.
Serien er basert på en roman av Jeff Lindsay.

Konseptet er genialt

Anbefaler folk til og sjekk den ut, nå som stor serien prison break og LOST har pause
En av de bedre seriene jeg har sett på en stund, anbefales på det sterkeste.
Seriemorder som bare dreper "de som fortjener det", andre seriemordere .. herlig story.
Har lenge sagt dette og vil fortsette, serier fra showtime og HBO vil alltids (8 av 10 ganger) være av bedre kvalitet enn hva vi får ifra serier der produsentene/skriverne av serier som prison break, lost osv må dra handlingen over mange flere episoder enn først tenkt, bare fordi folk likte det originale konseptet. Man slipper å bli redd for at man får en melke effekt blant seriene som cable networks gir ut.

Skjønner enda ikke hva den store fasinasjonen er over prison break.
Dexter er 10 ganger mer originalt, gjennomtenkt, mørkere, grotesk, åpen, spennende og underholdene, et virkelig mesterverk innom en alt for trist tv verden.

All hail Dexter the morbid !
8 av 10 mulige stjerner i min bok.
Åssen kanal, og klokkeslett?
Hvor går denne serien hen? Virker litt spennende :P
Dexter går på søndager i USA og bruker å være på nett på mandagsmorran i Norge.
Nedlastbart, Queenie<3.

Syns jeg har hørt noe om denne serien før, så trodde den gikk på norsk tv. Får vurdere å laste ned da.
Fantastisk serie! Noe av det beste jeg har sett faktisk
For de som vil vente, er jeg 100% sikker på at denne kommer på norsk TV i løpet av ikke så veldig lenge.
Tja, det spørs. Uansett, Dexter er virkelig bra. Serien ser utrolig flott ut og er bra fotografert, Michael C Hall er fantastisk i rollen som Dexter. Eneste jeg ikke har likt med serien er i noen av de tidlige flashbackene hvor sminkinga av Hall for å få han til å se ut som om han var i slutten av tenåra var helt tragisk. Samme det, helt garantert noe av det beste som går på TV i verden for tiden.
Sitat av mongeland
Eneste jeg ikke har likt med serien er i noen av de tidlige flashbackene hvor sminkinga av Hall for å få han til å se ut som om han var i slutten av tenåra var helt tragisk.
Vis hele sitatet...
Hm, spiller han Dexter som ung og?
Fant disse to som "Teenage Dexter" og "Young Dexter":
http://imdb.com/name/nm1984458/
http://imdb.com/name/nm1851416/


Uansett, enig med mongoladden, Michael spiller meget bra Dexter.
Nå blir det episode 10 og en pils.
Fullt med på denne fra første uke. Hadde lest om konseptet før seriestart, og ble ikke helt overbevist av hovedrollen med en gang. Har gått bedre etterhvert, da det bare var førsteinntrykket med tanke på utseendet som ikke matchet forventningene. Men, hm, det er jo forsåvidt poenget, han er jo flink til å late som..

Dexter er fast på mandagene
Sitat av helk
Hm, spiller han Dexter som ung og?
Fant disse to som "Teenage Dexter" og "Young Dexter":
http://imdb.com/name/nm1984458/
http://imdb.com/name/nm1851416/
Vis hele sitatet...
Er en som spiller Dexter som barn, en som spiller han som ungdom (15-1år), og ca. midt uti spiller Michael C. Hall han som kanskje en 19-20 år. Det ser utrolig latterlig ut, ettersom han har todagerstubber (ikke det at skjegg er så uvanlig i den alderen, men for guds skyld - han ser jo helt lik ut) og han har den mest latterlige parykken noensinne på seg.
gleder meg nå. Har 30 min igejn før episode 11 er nede
Trådstarter
3 0
Sitat av Bob Saget
gleder meg nå. Har 30 min igejn før episode 11 er nede
Vis hele sitatet...
Den episoden er sinnsykt bra, mye spenning

En til episode så tar Dexter og juleferie
Håper virkelig sesongen kommer til en fattet konklusjon. Det hadde vært så godt å se en av disse nye seriene klare noe slikt.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av NordTech
Den episoden er sinnsykt bra, mye spenning

En til episode så tar Dexter og juleferie
Vis hele sitatet...
Den tar vel ikke bare juleferie, men sesongferie.
Gode nyheten er at showtime har bestilt en sesong til av serien, men håper likevel at vi får en slags avslutning på Ice Truck saken i siste episode av s1.
Lasta ned serien for en stund siden, men starta å se den igår. Sinnsyk bra. Fått sett alle episodene nå. Gleder meg sykt til neste. Morsom måte å se livet gjennom Dexters øyne. Eneste serien som jeg holder samme standard er Nip\Tuck. Mange andre bra serier, men det skal en del til for å gjøre hver episode like bra og spennende.
Sitat av tnt
Den tar vel ikke bare juleferie, men sesongferie.
Gode nyheten er at showtime har bestilt en sesong til av serien, men håper likevel at vi får en slags avslutning på Ice Truck saken i siste episode av s1.
Vis hele sitatet...
Ja, det var virkelig gode nyheter. Er nettopp ferdig med episoden selv og må si at spenningen er der. Historiene er bra, men noe av såpeopera tendensen skygger litt vel for beskrivelsen av Dexter som kom i begynnelsen av serien. Uten at det hindrer meg å sitte klistret foran skjermer 10-12 minutter etter jeg har satt på nedlastningen
Trådstarter
3 0
Fy faen for en sesong avsluttning, fikk vite mye mer og dexter

Håper sesong 2 kommer rimelig raskt, klarer ikke og vent så lenge
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sesong 2 kommer vel "on air" neste sommer om jeg har forstått der riktig.
Er en sessong med Dexter på : www.tv-links.co.uk (:
Ja, de fleste TV-sidene har vel bare listet opp 1 sesong nå. (Edit: Ah, ser det ikke er en slik "TV-side", men faktisk en med episodene.)
Den andre er under planlegging, http://tv.ign.com/articles/744/744383p1.html

Og vi gleder oss.
Sist endret av elodin; 19. desember 2006 kl. 00:00.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dexter begynner på Canal Plus den 11.01.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
For de som ikke vet det, så er sterke signaler om at sesong 2 starter i september/oktober en gang. De startet filmingen 21. Mai.
Det knyttes stor spenning til hvorvidt de følger den andre boken, siden denne er langt mer "grotesk" enn den første boken som sesong 1 baserte seg på.

Jeg for min del gleder meg hvertfall som en unge.

Kan også nevne at sesong 1 slippes på dvd 21 august.
Sitat av tnt
For de som ikke vet det, så er sterke signaler om at sesong 2 starter i september/oktober en gang. De startet filmingen 21. Mai.
Det knyttes stor spenning til hvorvidt de følger den andre boken, siden denne er langt mer "grotesk" enn den første boken som sesong 1 baserte seg på.

Jeg for min del gleder meg hvertfall som en unge.

Kan også nevne at sesong 1 slippes på dvd 21 august.
Vis hele sitatet...
Å herre! Sesong1 var jo knall. En av de bedre seriene laget og faen så kommer det en sesong2? Gleder meg!
Kan gjerne bli mer grotesk for min del.
Den må jeg ihvertfall ha i dvd samlingen.
Gleder meg som et lite basrn med downs til neste sesong.
Jeg har sett første sesong, og jeg må si, det var virkelig vært det Knall bra serie
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg begynte på episode 1 på mandag og er nå på episode 8, hvor mange episoder er sesong 1 egentlig? Står bare 12 listet på tv-links. :<
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
12 stemmer perfekt.
Det er bare tolv episoder i sesongen, hele plottet er nøstet opp da.
Takker og bukker for raske svar
▼ ... over en måned senere ... ▼
Dexter S02E01 PREAIR DVDRip XviD-SiTV og
Dexter S02E02 PREAIR DVDRip XviD-SiTV
er ute
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Laurentius
Dexter S02E01 PREAIR DVDRip XviD-SiTV og
Dexter S02E02 PREAIR DVDRip XviD-SiTV
er ute
Vis hele sitatet...
Dette var egentlig "gammelt nytt" (dvs noen dager gammelt) og jeg er forbauset av at ingen andre har tatt opp igjen denne tråden før du gjør det.

Tror serien er ganske dårlig kjent blandt folk flest enda og det har kanskje med å gjøre at det bare er Canal Pluss som har vist den her til lands(?)
Gleder meg hvertfall til å ta fatt på de to første episodene, som jeg ikke har hatt tid til enda. Problemet er da at det blir enda lengre å glede seg til ep3...
Merklig at jeg ikke har sett denne tråden før, hørtes tøft ut. Må ty til nedlastning siden canal + har vi ikke
Sitat av tnt
Dette var egentlig "gammelt nytt" (dvs noen dager gammelt) og jeg er forbauset av at ingen andre har tatt opp igjen denne tråden før du gjør det.

Tror serien er ganske dårlig kjent blandt folk flest enda og det har kanskje med å gjøre at det bare er Canal Pluss som har vist den her til lands(?)
Gleder meg hvertfall til å ta fatt på de to første episodene, som jeg ikke har hatt tid til enda. Problemet er da at det blir enda lengre å glede seg til ep3...
Vis hele sitatet...
Netopp sedd episode en, det begynner å bli spennende for vår alles favoritt-seriemorder nå
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Oh, my, god! Takk Laurentius, leecher nå - hadde ikke sett disse før! :-D
Sist endret av Tias; 20. juli 2007 kl. 16:46.
Hold tråden spoilerfri, da. Jeg har ingen planer om å se de to episodene, kommer bare til å bli alt for utålmodig av å vente på episode tre.
and thats why we needs teh spoiler-tag in teh bb-codez!
Har sett både episode 1 og 2, og må at spenningsnivået her er minst like høyt som i Sesong 1.
Gleder meg som en unge til Sesong 2 begynner for fult i September(?).
Sesong 2 ser bra ut... Jeg har selv sett denne preair releasen av episode 1+2 av sesong 2.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nå har jeg sett t.o.m. episode 8 av andre sesong. Nå setter jeg sluttstrek. Forrige sesong var grei, til tross for ugjevne skuespillerprestasjoner og ditto manus. Idéen var jo god, og jeg ble til tider godt underholdt.

Pr. de siste (fram til 8, som er den siste i skrivende stund) episodene har dette utviklet seg fra å være en dramaserie om en seriemorder til å bli en middelsmådig såpeopera. Dette kunne like gjerne vært Hotel Cæsar med en liten seriemordervri.

Igjen, god idé, men de skulle nok ha skrevet litt på det et par år til før de bestemte seg for å prøve lykken på skjermen. Eller det er kanskje dette folk flest vil ha?
Sist endret av xtapolapocetl; 20. november 2007 kl. 23:58. Grunn: liten rettelse
Jeg har en litt annen oppfatning av serien, og sesong to som du har, xtapolapocetl. I sesong to har Dexter utviklet seg som person, og serien har dermed fått en større dybde slik jeg ser det. Det som jeg setter pris på i serier er at man blir ordentlig kjent med karakterene, og at twistene er intelligente. Prison Break er eksempel på det motsatte.

Men jeg er delvis enig i såpeopera-sammenligningen, selv om jeg mener Dexter er milevis over middelmådig. Det som irriterer meg litt er cliffhangerene som tydeligvis MÅ være der, hvor Dexter roter seg opp i noe skummelt som bestandig løses på 1-2-3 i neste episode. Siste episode sluttet jo ekstremt spennende (klimaanlegget..), men løsningen blir sikkert enkel.
Jeg klarte ikke helt å ordlegge meg eller peke på hva det er som gjør at jeg ikke synes Dexter har blitt noe dårligere, slik du, xtapolapocetl, mener. DonTomaso klarer å sette fingeren på det, men personlig mener jeg ikke at er det utvikling av personen Dexter som gjør det - mer det at han på mange måter forvandles til et menneske. Følelser blir ikke bare lengre ord, noe abstrakt, men han blir menneskelig, og det er gøy å bli satt inn i tankene hans. Kanskje har sesong en overgått sesong to, men personlig mener jeg spenningen, selv om spenning ikke alltid er synonymt med bra når det kommer til serier, gjør at episode åtte er et høydepunkt i sesong 2.

Og når det kommer til skuespill, så klarer jeg ikke å bry meg, da Michael C. Hall gjør en så fortreffelig jobb at det overskygger alle andre.
-----------enkelte små spoilere-----------------





















Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen - Dexter er tidenes beste serie. Er enig med mye av det DonTomaso sier. Jeg tror aldri jeg har følt meg bedre "kjent" med personligheten til en karakter enn hva jeg gjør med Dexter. Utrolig facinerendes å oppleve hvordan forskjellige folk påvirker ham i dagliglivet (Rita, Laila osv). Men er og litt skeptisk til hvordan serieforfatterne løser avsluttningen på sist episode. Den eneste løsningen jeg ser er at Doakes blir drept. Sitter og med en følelse av at noen kommer til å oppdage den oppsaga mammadreperen, eventuellt at Lailia steller i stand noen problemer viss hun oppdager at han er tatt av dage.
Til dere som sier at serien er blitt dårligere og at det er som en såpeopera, serien er basert på bok. Så det er en stor mulighet at det er slik boka utfolder seg. Holder forresten på å lese boka nå.
Sitat av Noose
Til dere som sier at serien er blitt dårligere og at det er som en såpeopera, serien er basert på bok. Så det er en stor mulighet at det er slik boka utfolder seg. Holder forresten på å lese boka nå.
Vis hele sitatet...
Rettelse: sesong to er ikke basert på boka, og det er kanskje nettop derfor noen vil si den har sunket litt i kvalitet. Den låner noen plots, og er fremdeles inspirert av bøkene, men ting har gått galt før når tv-folk får for mye de skulle sagt.
Sitat av ulldott
Rettelse: sesong to er ikke basert på boka, og det er kanskje nettop derfor noen vil si den har sunket litt i kvalitet. Den låner noen plots, og er fremdeles inspirert av bøkene, men ting har gått galt før når tv-folk får for mye de skulle sagt.
Vis hele sitatet...
OK, bra du opplyser om det. Har ikke kommet så langt i boka.
Noen så har navnet på den boka eller bokserien edit (fant det netopp selv http://www.randomhouse.com/doubleday/dexter/index.html)

Jeg er enig at serien har sunket litt i kvalitet,men på ingen måte så langt som Prison break. Og siste episoden var jo helt grei den, Likte godt seansen motorsaga, og den slående kommentaren til Dexter når han slo på bil steroen til han duden

men jeg liker ikke helt at mye av det som skjer i serien er så veldig forutsigbart, fex i sesong 1, når liksom icetruck killer, ble tatt så visste vi jo at det ikke kunne være han, samme episode (tror jeg) møter tilfeldigvis debra en kar, som vi plutselig begynner og følge i serien. Da er det veldig standar at det er noe muffins me han som skal "overraske" oss seerene, og for og toppe det hele er han selvsagt broen (så ikke den så tidlig). Litt av det samme i sesong 2 når Lila kom, har bare venta på at hu og skal gjøre noe slemmt nå.

Men jeg synnes faktisk slutten var spennene,.Cliffhanger kan jo være gøy, vist de klarer følge de opp med like bra handlig/"sjokk", som den forusaket,de har ikke vært like flinke til det nai,(fex algene, steinene båthavna og videoklippet) La oss bare håpe at reddningen ikke blir for kjedlig og lett, teoretisk burde han jo være ganske fuckt nå, men det er jo det de vill ha oss til å tenke
Sist endret av U4IC; 24. november 2007 kl. 06:06. Grunn: Googla litt å fant det