Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 587
Jeg har blitt på en privat torrent side.
Og som dere da sikkert vet så må jeg holde ratioen oppe for og få være der.

Så lurte jeg på om noen har tips til hva jeg kan gjøre for og laste opp hele tiden?
Fordi når jeg laster ned og seeder så seeder jeg bare 1-2kb/s.
og nån gang står den helt i ro.
Jeg har hatt mere, var oppe i over 1mb/s i noen minutter.

Noen som har tips til hva som er lurt og gjøre som hele tiden gjør sånn at folk henter fra meg? : )
Vist det er noe og gjøre?

- Grøt
finne noe som er populært som folk laster ned hele tiden, slik at du kan seede hele tiden.?
Last ned de mest populære seriene samme dagen de har release, la de stå i 2-3 dager å seede.
1. Helt til du har en brukandes ratio og upload, BARE last ned de aller nyeste torrentene du har tilgang til. (Ofte får du dem etter hele 48 timer)

2. Åpne porter. http://portforward.com

3. Last nyeste episodene av tv-serier som Dexter/Heroes/House selv om du ikke har tenkt å se dem. Disse seriene har ofte 1000 seedere/500 leechere flere dager etter de blir releaset.
Sist endret av Ozma; 17. desember 2008 kl. 12:20.
Spørs jo også litt på hva slags linje du har? men over 2kb/s burde alle klare
Hvis du er som meg og liker å laste mye, så kan det være et tips å leie en server en måned. Dette krever da noe kunnskap til linux, ettersom de selskaper jeg vet om tar urimelig mye penger for å kunne kjøre windows på maskinene ettersom windows faktisk koster penger pr. lisens.

http://www.vectoral.info bruker jeg når jeg begynner å få dårlig ratio ettersom linja mi rett og slett ikke holder mål.

Der kan du bestille deg en server for 1 måned.
Hardware er ikke så fryktelig viktig - det eneste du burde se på er transfer og hd-kapasitet. Om du ikke har peiling på hvordan linux kan kjøre torrent-deling, bruk google, eller få folk til å hjelpe deg med det. Er ganske sikker på det ligger en brukanes guide på forum til de fleste private-trackers.

Om jeg laster en helt ny episode av Dexter for eksempel fra min tracker, seeder jeg i ca 10000 kbps i mange timer før den dabber av. Dette gjør at jeg naturligvis får mye gb inn på upload. Og vil jeg selv ha Dexter, ja da laster jeg direkte fra serveren over ftp for å unngå å laste det to ganger.
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Spørs jo også litt på hva slags linje du har? men over 2kb/s burde alle klare
Vis hele sitatet...
vet ikke hvor stor linjen er ;p
Men er stor, er på skolen så
Laster ned på 2mb konstant
Sitat av Backspace Vis innlegg
vet ikke hvor stor linjen er ;p
Men er stor, er på skolen så
Laster ned på 2mb konstant
Vis hele sitatet...
Det forklarer mye, skolen har nok sperret alle porter som gjør at du ikke kan seede på en ordentlig måte, seed hjemme.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det forklarer mye, skolen har nok sperret alle porter som gjør at du ikke kan seede på en ordentlig måte, seed hjemme.
Vis hele sitatet...
Det funker jo og seede iblant.
Så jeg tror ikke det