Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2351
Hei,

Har forstått det sånn at de fleste som lever av eksempelvis poker ikke skatter ei krone av poker, selv når det er snakk om store beløp i året.

Har ikke helt peiling på dette, men hvis man eksempelvis hadde hatt 200.000 dollar, som man ville tatt ut mesteparten av - hvordan ville man da gått frem for å unngå skatt. Hvor er risikoen? Hva vil det koste å skatte av dette?
Trådstarter
Og i praksis?
Hvordan slippe unna med minst mulig risiko?
Det kommer vel helt an på om faktisk har vunnet disse pengene i beløp over/under 10.000 kr. Under, så er det jo skattefritt.

Om det er over, ville jo alternativet vært og tatt ut disse til en evn. bankkonto i utlandet, så overført i mindre beløp til din konto i Norge.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Jeg pleier ihvertfall å cashe ut under 10k NOK med et par dagers mellomrom hvis jeg har bygd en såpass fet bankroll at det er på tide å cashe ut. Vet ikke om du kommer til å få trøbbel om du casher ut mer enn 10k av gangen siden loven sier at det er enkeltpremier som gjelder, ikke hvor mye du tar ut av gangen.
Bruk netellers debet kort? Da kan du vel ta ut nok 10 000 om dagen hvis jeg ikke husker feil. Du blir jo sittene med en god del svarte kontanter da, men bruk dem på å kjøpe mat/regninger/pils feks.
Opprett en konto i et gunstig land, som f.eks Sveits, og skaff deg et bra kredittkort som du betaler fra denne kontoen. De sveitsiske bankene har helt supre nettbanker, og de tilbyr gode betingelser og høye limits på kredittkort hvis du oppretter en konto med et betydelig beløp