Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 999
Hei, formaterte akkurat pc'en til dama og la inn lyd-driver osv.
Alt småting til prossessor og sånnt, men må på nett for å finne skjermkort driver. De fleste her veit sikkert hvor irriterende det er å ikke ha det

Så første problemet er jo at nettet ikke funker.
Kabelen står i, og det skal ikke være værre enn plug and play, Etter du har formatert. Og eneste som er på skjermen er nedi høyre hjørnet som vanelig to pc'er med et kryss over pga. hu ikke har nett.

Nettverkstilkoblinger:
De eneste som er der der er
- Lokal Tilkobling
Nettverkskabel koblet fra, me
Bluetooth PAN Network Adapter

- 1394-Tilkobling
Tilkoblet, med brannmur
1394-Nettverkskort

Har ikke trådløst, bruker bare kabel, og har funka fint før
Så er litt irriterende å sitte her uten nett..


Har skifta it-leverandør også for en uke siden. Og eneste som funker er det gamle nettet, (2 routere) og bare på trådløst. kommer ikke inn med kabel på noen av dem. Noe de gjorde før de fikk den nye routeren..

Så noen som har noe forslag? Kanskje litt mye, dårlig forklart
Men er vel ikke noe bedre måte å si det på en at. Nettet funker ikke på den nyformaterte pc'en, men det gjorde det før: PS: de har ny router med annen leverandør
Installer nettverksdrivere. Du finner det på CDen til hovedkortet ditt.
Sist vi formaterte pc'en var det bare å sette i kabelen å bruke nettet, av en merkelig grunn var det ikke værre enn det. Og jeg vet det er flere som har hatt samme problemet

Og vil helst ikke ha noen svar som:
www.google.no faggot
Eller noe sånnt LES PÅ FORUMET FØR DU LAGER TRÅD DA BITCH

sånna lissom.. Jeg stiller bare et enkelt spørsmål, som jeg ofte gjør som aldri blir besvart

Men takk for tipset
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Deezire Vis innlegg
Installer nettverksdrivere. Du finner det på CDen til hovedkortet ditt.
Vis hele sitatet...
Gjør som Deezire sier da. Bluetooth PAN er jo ikke nettverkskortet ditt, ergo om du tar en titt i enhetsbehandling, så vil du vel se at du har mye som mangler drivere.
Ja det vet jeg
Har installert det meste.
Men mangler bare skjerm og nett nå
Jaja. Var ikke mye annet å hente inn her enn å skaffe en hovedkortdrivercd..

Ingen her som noen gang har formatert og plugandplay med nettet?
Regner ikke med at det var et tips, men at det faktisk var selve svaret på spørsmålet ditt. Kanskje sist du formaterte høyreklikket du på C:-disken og trykket formater? da forsvinner ikke drivere
Kan ikke formatere ved å høyreklikke på c disken!

Er det bærbar eller stasjonær pc?
uhh..
Nei gjorde nok ikke det ^^

Foresten, er det en fin måte å fjerne alt på C: fort?
Uten å miste drivere, bare programmer og filer?

Stasjonær PC :P
formaterte med org. windows xp cd faktisk.
Sist endret av ChrisMafak; 17. desember 2008 kl. 21:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ok. Eneste måten er å ta backup av nyformatert pc, da slipper du alt styret etter formatering.

Aldri vært borti plug and play på stasjonær, selvom jeg har formatert/fiksa utallige.
Herlighet, formatere C: for å fjerne filer? Gjør det, så ser vi hvordan det går med pcen etter det! Haha. (Ikke gjør det, om du ikke så ironien...)

Grunnen til at det var plugnplay sist kan være at driverene var inkludert i Windows XP cd'en du brukte sist. Det at du skriver "orginal xp cd FAKTISK" tolker jeg som om at du har en piratkopiert cd du brukte sist - hvor det KAN ha vært flere drivere installert på enn hva den originale disken du brukte nå hadde.

Jeg ville enten funnet denne omtalte cd'en, eller funnet driveren på hovedkortets hjemmeside. Modellnummer står et eller annet sted på hovedkortet.

Lykke til!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av ChrisMafak Vis innlegg
Ingen her som noen gang har formatert og plugandplay med nettet?
Vis hele sitatet...
Nei, når jeg formaterte sist så måtte jeg har driverne til mitt nettverkskort. Ergo skjeldent det er plug-and-play. Derfor de legger ved en CD med drivere til hovedkort og dets utganger/innganger.
Veldig skjeldent er OS plug&play dersom maskinen ikke er minst 3 år eldre enn OS'et.
OcHryl, du var litt smart
Jeg kom på at jeg har brukt kopiert cd i 2 år nå. bortsett fra denna gangen.
Og kom på at jeg brukte samma cd'en på min egen for noen mnd siden som jeg brukte på dama sin idag. Og da hadde jeg samma problemet, men jeg fikk det til men husker ikke åssen
Uten cd hvertfall =)

Da blei det nytt spørsmål da =)

Hvor får jeg tak i drivern, finner bare andre forumer på google Når jeg søker etter den =) Og tviler på at det er "NVIDIA AWRDACPI" som er nettverksdriveren?
Står ikke noensteder på hovedkortet eller på dxdiag^^
Sist endret av ChrisMafak; 17. desember 2008 kl. 21:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ChrisMafak Vis innlegg
OcHryl, du var litt smart
Jeg kom på at jeg har brukt kopiert cd i 2 år nå. bortsett fra denna gangen.
Og kom på at jeg brukte samma cd'en på min egen for noen mnd siden som jeg brukte på dama sin idag. Og da hadde jeg samma problemet, men jeg fikk det til men husker ikke åssen
Uten cd hvertfall =)

Da blei det nytt spørsmål da =)

Hvor får jeg tak i drivern, finner bare andre forumer på google Når jeg søker etter den =) Og tviler på at det er "NVIDIA AWRDACPI" som er nettverksdriveren?
Står ikke noensteder på hovedkortet eller på dxdiag^^
Vis hele sitatet...
Du finner driveren på hjemmesiden til produsenten av hovedkortet, eller på produsenten av maskinen hvis det er en ferdig maskin.
Ok da sjekker jeg nvidia.com =) eller hva det er, jeg finner det sikkert
Men jeg vet fortsatt ikke hvem type nvidia nettverksdriver jeg trenger da
hvis du har brukt en oem cd (windows plate spesielt laget til den spesifikke maskinen) til å installere windows, så pleier driverne til datamaskinen å være bakt inn i installasjonen, da er det bare tut og kjør.

med en gang du bruker samme plata, men har byttet ut hardware, blir det hele litt værre
Sist endret av VivaLatrina; 17. desember 2008 kl. 21:53.
nVidia lever vel såvidt jeg vet grafikk-kort.
Du er ute etter nettverkskort.

Er dette en selvbygd pc, eller en merkepc (dell, HP, Fujitsu-Siemens og lignende)??
Så skal vi se om vi kan fiske opp en driver til deg.
Sitat av ochryl Vis innlegg
nVidia lever vel såvidt jeg vet grafikk-kort.
Du er ute etter nettverkskort.

Er dette en selvbygd pc, eller en merkepc (dell, HP, Fujitsu-Siemens og lignende)??
Så skal vi se om vi kan fiske opp en driver til deg.
Vis hele sitatet...
Velkommen 5 år etter, Nvidia lager chipsets og kontrollere også.
Kan finne ut av hva slags nettverks kontroller i enten bios eller med SIW. Eller lignende programmer.
Sist endret av krolsen; 17. desember 2008 kl. 21:59.
Hehe
Ja er Targa pc da
Han som hadde den før dama mi er sånn versting nerd tror han bygde om pc'en litt her og der så tror ikke alt er org. Inni der
Men men, ringer han nå og han husker ikke noenting
Så tror ikke vi finner ut så mye, men takk for de svara vi fikk da