Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 973
Hei!

Har kjøpt playstation 3 og bruker den på en Elfunk HD tv (720p)
Det jeg lurer på er om forskjellen er stor fra 720p til full HD?

Hvis jeg kjøper blue ray discer, for jeg da full utbytte av kvaliteten?
Eller blir det bare litt bedre en vanlig DVD?

Takker for svar!
Sist endret av UnKnowN_300; 17. desember 2008 kl. 20:47.
TVen din støtter opptil 720p, og full hd er 1080.

du får utnyttet tven din til det fylle, men ikke bluray spilleren din, ei heller det du måtte putte inni den
Så det er ikke noe vits å kjøpe blue ray filmer hvis man ikke har full HD?
Om du merker forksjellen mellom 720 / 1080 kommer helt an på hvor stor TV du har.
Har 32 tommer
Sitat av UnKnowN_300 Vis innlegg
Det jeg lurer på er om forskjellen er stor fra 720p til full HD?
Vis hele sitatet...
På en 32 tommer merker du ikke forskjell fra 720 -> 1080.

Sitat av UnKnowN_300 Vis innlegg
Hvis jeg kjøper blue ray discer, for jeg da full utbytte av kvaliteten?
Vis hele sitatet...
Nei, klart du ikke får det siden du ikke har 1080 på din TV. Du merker likevel forskjell fra DVD.
Sist endret av Volch0k; 17. desember 2008 kl. 20:53.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
du får utnyttet tven din til det fylle, men ikke bluray spilleren din, ei heller det du måtte putte inni den
Vis hele sitatet...
Når det er sagt så skal det også sies at stort sett så kommer BD i 720p. Det er stort sett bare spill som har 1080p, og nei, du ser ikke noe markant forskjell som rettferdiggjør prisen for en ny TV.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Når det er sagt så skal det også sies at stort sett så kommer BD i 720p. Det er stort sett bare spill som har 1080p, og nei, du ser ikke noe markant forskjell som rettferdiggjør prisen for en ny TV.
Vis hele sitatet...
Okei, Takk
Sitat av Deezire Vis innlegg
Når det er sagt så skal det også sies at stort sett så kommer BD i 720p. Det er stort sett bare spill som har 1080p, og nei, du ser ikke noe markant forskjell som rettferdiggjør prisen for en ny TV.
Vis hele sitatet...
Nja. De fleste store nye BD-slipp er i 1080p, f.eks. Wall-E, Dr. No, Transformers, Dark Knight, +++
Sitat av UnKnowN_300 Vis innlegg
Eller blir det bare litt bedre en vanlig DVD?
Vis hele sitatet...
Og for å svare deg direkte på dette spørsmålet:

JA det vil fortsatt være MYE bedre kvalitet enn vanlige DVD'er.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Deezire Vis innlegg
Når det er sagt så skal det også sies at stort sett så kommer BD i 720p. Det er stort sett bare spill som har 1080p, og nei, du ser ikke noe markant forskjell som rettferdiggjør prisen for en ny TV.
Vis hele sitatet...

Det er faktisk stikk motsatt!
Der alle x360-spill jeg har støtter 1080p oppløsninger, er det flertallet av PS3-spill som kun støtter 720p. Og når det gjelder BD er stort sett alt av nye releaser (og da mener jeg også gamle filmer som blir sluppet på ny) i 1080p.

Og ja, BD er langt, langt bedre enn DVD, selv om du bare har en HD Ready-skjerm. På en 37" tviler jeg uansett på om du hadde sett forskjell på 720p og 1080p
xbox360 er stort sett 720p, men den har hardware-upscaler som outputter i 1080p uten at det gjør den helt store kvalitetsforskjellen. Konklusjonen blir stort sett at for spill er 720p for det meste nok, med unntak av enkelte spill (wipeout HD f.eks.) men du ser jo ikke forskjellen på 32" uansett.