Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4631
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal bare ta med litt til eget bruk, kanskje 5g cannabis. Er det mye kontroller på togene eller går det mest sannsynlig greit? Noen som har gjort det før?
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Story time: jeg har gjort det én gang, for mange (20-ish) år siden. Vi var på heisatur til Køben med sprit, horer, dop og alt som hører med. Skulle egentlig ta båten tilbake, men "noe" skjedde som gjorde at vi ikke rakk den. På dette tidspunktet var det en kompis og meg, som tilslutt kom til fornuft og bestemte oss for å ta tog hjem. Vi hadde via en norsk bekjent som bodde i Køben en connection som fiksa oss en blokk (100g tror jeg det var) med rimelig god hasj til en veldig god penge. Ideen var å ta med denne hjem til Norge, røyke noe, selge mesteparten og tjene noen lapper på det. Hvis jeg ikke husker så mye feil, betalte vi 5k danske for den, noe som var ca 6k norske. Vi kunne vel få 150-200kr/g hjemme for det, så det var litt penger i det, men ikke noen formue akkurat. Uansett, hjem skulle vi. Vi kjøpte en rull med noe kraftig teip og satte oss på toget.

Så snart toget var i bevegelse, gikk jeg på dass et par vogner lenger bort fra der vi satt, brukte en lommekniv for å åpne papirholderen, og tapet hasjen på innsiden av lokket. Fikk igjen lokket, og gikk og satte meg. Og ja, jeg brukte hansker, tørket av hasjen godt før jeg satte i gang etc. Følte meg som en skikkelig kriminell mastermind. Vi forsøkte å slappe av, men dommedags-scenarionene dukket rimelig fort opp i huet der vi satt og svettet. Hver gang toget stoppet tittet vi oss rundt for å se om det kom snut eller tollere ombord. Det gjorde ikke det, men det kom selvsagt beskjed etterhvert om at vi måtte bytte tok i Göteborg, tror jeg det var.

Faen, da var det bare å sette i gang og hente inn hasjen og begynne på nytt. På det nye toget var det ikke mulig å få opp papirholderen, men etter en del knoting fikk jeg opp en liten luke som gikk inn til noe rør og teknisk utstyr. Tapet greiene på plass inni der og satte meg igjen. Nervøs som et forbanna helevete ble de siste timene et mareritt. Vi svettet gjennom klærne bare vi satt still i setene, og sa ikke et kløyva ord resten av turen. Vi må ha lyst skyldig. Det ble ikke noe mer drama, så ikke noe til verken tollere eller andre skumle ting.

Så ved ankomst til Oslo samlet vi inn hasjen og begynte å legge en plan for omsetning av hasjen. Vi hadde ikke solgt slikt før, og ante ikke hva vi skulle gjøre. Vi tok kontakt med noen bekjente her og der, og solgte noen strøgram til kompiser og bekjente. Etter et par dager kom det en telefon fra en fyr, utlending, som hadde hørt at vi hadde noe god hasj. Ha ville kjøpe en hel del, kanskje 10-20g eller mer. Og kunne betale 200/g. Jackpot! Vi gikk med på å møtes oppe på Alnabru et sted. Det kom en bil, en Mercedes, med 3 albanere eller noe sånt i. Schvære bolekarer med tattiser og singleter, de var jævlig kule, hadde noen øl i bilen og spanderte, der vi satt rundt et sånt picnicbord og prøverøyka hasjen og diskuterte pris. Jeg hadde en sekk med alt vi hadde i, og dro selvsagt opp hele greia og viste frem. Etter noen minutter med det tar han ene karen og røsker sekken ut av hendene mine, alle tre inn i bilen med noen truende, ikke-til-å-misforstå-gloser om hva som kom til å skje om vi prøvde å være tøffe, og kjørte avgårde. Så der var vi, med hver vår halvdrukne øl, 5-6k i minus og jævlig mye stress bare for å bli grisebøffa som de faens amatørene vi var.

Det var siste gang jeg prøvde meg på noe sånt i alle fall........
Ville ha unngått tog om mulig. Bil er best egnet etter min erfaring.
Vel, jeg ser stadig vekk tollerne stå på Oslo S og vente på svensketogene. Det får meg til å lure på om det ville vært lurt å bytte tog i Halden til et senere innenlands tog. Men de har kanskje kontroll der også?
Jeg smuglet med ca 1 kg på toget en gang med eksen min det gikk veldig bra dette for ca 10+år siden vi la en liten sekk på hattehylle på andre siden av vogna samtidig som vi kunne ha oversikten på turen mens vi koste oss med hasj brownies som alt var kjøpt i gamle fristaden i København tror vi hade med en del magic mushroom. Vi kom ihvertfall gjennom uten å bli tatt. Det var sånn jeg gjorde det ihvertfall
. mulig vi hadde flaks. Husker også at etter vi hadde gått fra fristaden mot stasjonen så møtte vi en politibil som kjørte sakte forbi oss og glana veldig. Men jeg bare prøvde å ikke se mistenkelig ut. Men jeg var fjern så jeg begynte ikke å få angst eller no.
BRAND ∞ STRONG
det kommer på tollere i Sverige også, men de sjekker kanskje bare Svensker?
Hvis det bare er en femmer så legg det under leppa som en snus. Blir du vinka til sida tar du en slurk av vannflaska som du strategisk holder i hånda og svelger unna. Selv gjort det, trengte dog ikke å svelge Dette var Gardermoen.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hvis det bare er en femmer så legg det under leppa som en snus. Blir du vinka til sida tar du en slurk av vannflaska som du strategisk holder i hånda og svelger unna. Selv gjort det, trengte dog ikke å svelge Dette var Gardermoen.
Vis hele sitatet...
Bæsjer man da den ut etter hvert? Eller blir den absorbert i magen? Kan jo være farlig hvis blir absorbert tenker jeg, blir jo skækk som helsike
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bæsjer man da den ut etter hvert? Eller blir den absorbert i magen? Kan jo være farlig hvis blir absorbert tenker jeg, blir jo skækk som helsike
Vis hele sitatet...
Neida, man blir bare skækk. Rein hasj er ufarlig.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hvis det bare er en femmer så legg det under leppa som en snus. Blir du vinka til sida tar du en slurk av vannflaska som du strategisk holder i hånda og svelger unna. Selv gjort det, trengte dog ikke å svelge Dette var Gardermoen.
Vis hele sitatet...
å spise 1g bare er noe jævlig. slett ikke det samme som å røyke 1g. tenk deg 5!! da blir man sykt høy i flere dager eller bare syk. hvilken type det er og hvor toleranse man har vil alltid ha mye å si
Sist endret av flere enn en; 9. mars 2020 kl. 13:34.
Sitat av flere enn en Vis innlegg
å spise 1g bare er noe jævlig. slett ikke det samme som å røyke 1g. tenk deg 5!! da blir man sykt høy i flere dager eller bare syk. hvilken type det er og hvor toleranse man har vil alltid ha mye å si
Vis hele sitatet...
Kroppen tar jo ikke opp cannaboidene uten at det bindes til fett. Er derfor man må lage cannabutter for å få effekt ved oralt inntak.
Sitat av Fusejonny Vis innlegg
Kroppen tar jo ikke opp cannaboidene uten at det bindes til fett. Er derfor man må lage cannabutter for å få effekt ved oralt inntak.
Vis hele sitatet...
jaha, bra poeng. har ikke noe erfaring med å spise hasjen alene uten noe godt. så ja (Y)
Sitat av flere enn en Vis innlegg
å spise 1g bare er noe jævlig. slett ikke det samme som å røyke 1g. tenk deg 5!! da blir man sykt høy i flere dager eller bare syk. hvilken type det er og hvor toleranse man har vil alltid ha mye å si
Vis hele sitatet...
Jeg spiste 6g med decent hasj før en festival for et par år siden. Var kontroll ved inngangen. Ble rimelig sliten for å si det sånn.. Fikk opp teltet og sovnet etter en stund med den heftigste fjærnheten jeg har hatt på flere år. En smule redusert neste dag, men hjalp å røyke litt olje, da ble formen ganske brukbar ^^
er så digg å sleppe og røyke d. Prøv å smelt litt meierismør i en skje med 0.3-0.4 gr å ha d i kakao med litt kremtop på toppen, d e digg as :P varer i noen timer, tar litt tid før d funker ca 20-30 min, man blir pærestein as ! sjikkelig sofastein
Sitat av Fusejonny Vis innlegg
Kroppen tar jo ikke opp cannaboidene uten at det bindes til fett. Er derfor man må lage cannabutter for å få effekt ved oralt inntak.
Vis hele sitatet...

Feil. Kanskje du må blande i fett eller no for Max effekt. Men du får effekt av å spise rent også. Har gjort det flere ganger selv.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Krysse grenser for 5 gram? Risky for så lite.
Sist endret av meaculpaUIO; 9. mars 2020 kl. 16:00.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville ikke anbefalt det nei. Pendla mellom Malmø og København hver dag i ca 3 år og var toll kontroll så og si hver dag på vei inn til Malmø. Det var riktig nok ikke hun alle gangene, men det ville vært ganske så dumt å forsøke da, de plutselig står der når du kommer med toget.

Det du evt kunne ha gjort på vei fra køben til Sverige er å finne et sted på toget å gjemme det. F.eks inne på et av toalettene eller lignende, det er også lister langs hele taket på toget fra køben til Malmø, så du kan evt også legge det der, men som sagt ikke anbefalt.

Har selv blitt stoppa en del ganger på den strekningen, men siden jeg ikke har noe på meg så lot de meg gå.

Bare en liten headsup, polisen i Malmø er ganske harde mot folk de tar med knark.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis det handler om å få tak i 5 gram hasj, så er det en sinnsyk idé. Sinnsykt motivert, that is!
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Feil. Kanskje du må blande i fett eller no for Max effekt. Men du får effekt av å spise rent også. Har gjort det flere ganger selv.
Vis hele sitatet...
uansett om det er riktig eller ikke, nå tenker jeg at den kommer til bli blandet med andre næringstoffer i magen no matter what siden det siste måltidet man har spist sitter i magen i flere timer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter et par dager kom det en telefon fra en fyr, utlending, som hadde hørt at vi hadde noe god hasj. Ha ville kjøpe en hel del, kanskje 10-20g eller mer. Og kunne betale 200/g. Jackpot!
Vis hele sitatet...
Jackpot, ja, men ikke for dere tydeligvis!

Her burde jo alle varsellamper begynt å ringe.

Men kudos for en knallgod historie!
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ville ikke anbefalt det nei. Pendla mellom Malmø og København hver dag i ca 3 år og var toll kontroll så og si hver dag på vei inn til Malmø. Det var riktig nok ikke hun alle gangene, men det ville vært ganske så dumt å forsøke da, de plutselig står der når du kommer med toget.

Det du evt kunne ha gjort på vei fra køben til Sverige er å finne et sted på toget å gjemme det. F.eks inne på et av toalettene eller lignende, det er også lister langs hele taket på toget fra køben til Malmø, så du kan evt også legge det der, men som sagt ikke anbefalt.

Har selv blitt stoppa en del ganger på den strekningen, men siden jeg ikke har noe på meg så lot de meg gå.

Bare en liten headsup, polisen i Malmø er ganske harde mot folk de tar med knark.
Vis hele sitatet...

Hvordan foregår kontrollene? Hopper politiet og hunden på toget og blir med i fart? Eller venter de på utsiden når man bytter tog i Malmø? I såfall blir det ikke da uansett veldig mange folk de skal sniffer på sånn at det er enkelt å lage som man har det travelt og snike seg unna?

Og forresten hva er straffa for å smugle 5g cannabis?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Typisk så er det sånn at du ser du må gjennom en kontroll, og at det er enten tollere, vektere eller politifolk rett i nærheten, inkludert en hund. Da kan det være for sent å snu. 5 gram hadde jeg heller sendt i posten, enn å bære over en grense mellom to land.
Det sier nok mange andre også.
Har tatt toget fra Sverige til Norge en gang og da gikk sivil politi med hund igjennom hele toget og snuste. Tok 20-30min og toget står da i ro. Husker jeg hadde blod noia fordi jeg var 16 og hadde snus i baggen. Haha
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Typisk så er det sånn at du ser du må gjennom en kontroll, og at det er enten tollere, vektere eller politifolk rett i nærheten, inkludert en hund. Da kan det være for sent å snu. 5 gram hadde jeg heller sendt i posten, enn å bære over en grense mellom to land.
Det sier nok mange andre også.
Vis hele sitatet...
Ja, men dersom man ser at det er kontroll så er det jo bare å gå inn i toget igjen og kaste hasjen i et sete? Så lenge det er masse folk som går av toget så klarer jo ikke tollerne å legge merke til om det er en eller annen person som snur og går inn igjen?
(Man mister jo selvsagt narkotokaen, men man blir ihvertfall ikke tatt da)

Eller er tollerne der på nesten alle tog mon tro?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Klart det, men for 5 gram?

Jeg hadde mye heller bakt inn 10 gram i en bolle og sendt til Norge mens jeg var i køben, enn å risikere hele det opplegget der
Bollen kommer frem eller ikke, blir du hekta i en kontroll så slipper du sjeldent uskadet fra det
Sist endret av meaculpaUIO; 9. mars 2020 kl. 19:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Husker jeg hadde blod noia fordi jeg var 16 og hadde snus i baggen. Haha
Vis hele sitatet...
Haha, søtt! Var ute å syklet en natt rundt kl. 03 som 16-åring. Politiet stoppet meg å lurte på hvorfor jeg var ute så sent. Jeg var livredd for at de skulle se snusboksen i lomma mi. Det hadde jo vært kriiiiiise amirite?

TS: Dette høres ut som høy risiko for veldig liten gevinst. Ikke verdt det spør du meg.
Sist endret av Ed Is A Portal; 9. mars 2020 kl. 21:48.
Belønningen er svært liten med tanke på konsekvensene det får om du blir tatt.
Selv om sjansen for å bli stoppet er liten er konsekvensene for store. Det er ikke bare bot det er snakk om, du havner i politiets register.
Der blir du til evig tid....
Du risikerer å måtte troppe opp på urinprøver, førerkort kan ryke, fremtidige jobber i fare osv...
Ikke verdt det..
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, men dersom man ser at det er kontroll så er det jo bare å gå inn i toget igjen og kaste hasjen i et sete? Så lenge det er masse folk som går av toget så klarer jo ikke tollerne å legge merke til om det er en eller annen person som snur og går inn igjen?
(Man mister jo selvsagt narkotokaen, men man blir ihvertfall ikke tatt da)

Eller er tollerne der på nesten alle tog mon tro?
Vis hele sitatet...
Kontrollen foregår som så at, toget stopper på første stasjon etter Kastrup lufthavn, som er Hyllie, de som skal av på denne stasjonen blir sjekket som på sikkerhetskontroll på danskebåten med hund, når alle som skal av har gått igjennom kommer toll og polis på med hund og sjekker hele toget og starter i begge ender og jobber seg så inn til midten av toget til alle er gjort rede for.

Har sitti i den kontrollen der i 3 timer en gang, så nei, gjør som andre sier, send det i posten, så er sjansen større
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal bare ta med litt til eget bruk, kanskje 5g cannabis. Er det mye kontroller på togene eller går det mest sannsynlig greit? Noen som har gjort det før?
Vis hele sitatet...
Ikke ta tog, men buss.
Sjansen for at tollerne dukker opp på bussen er like stor som at du blir stoppet I bil. Forskjellen er bare at hvis du har varene et annet sted enn på deg, så kan nekte og vipps så slapp ut å få straff idet minste.

Toget som går fra Göteborg til Oslo har jevnlig tollkontroll på med hund.