Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1157
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Fikk besøk av tre relativt trivelig politifolk med ransakingsordre på min eiendom. Dette fordi de tydeligvis har fått tak i telefonen til en dude jeg har handlet litt av. Dette gjelder en del meldinger fra slutten av fjoråret, omlag tre måneder. De fleste er av typen "Møtes?" og "Kommer snart". Men også noen er klare kjøp/salg meldinger, for det meste hasj, men også noe Rivotrill/amfetamin

De fant ingenting under ransakingen og de gjorde en heller slækk jobb. Følte det var mer for å skremme/trakassere. Jeg valgt ikke å forklare meg under det stedvise avhøret. Politiet mente det ville bli et forelegg.

Hva bør jeg gjøre? Forklare meg og få strafferabatt eller nekte å forklare meg når jeg siden blir innkalt?

Og hva kan jeg forvente meg av straff?
Vel om de ikke fant noe på din eiendom, og alt de har på deg er noen tvetydige meldinger hadde jeg nekta forholdet uten å tenke meg om. Meldinger alene er ikke tilstrekkelig bevis, og får at du skal bli dømt må det utover enhver rimelig tvil bevises, noe i ditt tilfelle ikke finner sted.

Mao ikke erkjenn forholdet.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym113971 Vis innlegg
Vel om de ikke fant noe på din eiendom, og alt de har på deg er noen tvetydige meldinger hadde jeg nekta forholdet uten å tenke meg om. Meldinger alene er ikke tilstrekkelig bevis, og får at du skal bli dømt må det utover enhver rimelig tvil bevises, noe i ditt tilfelle ikke finner sted.

Mao ikke erkjenn forholdet.
Vis hele sitatet...
De fant ingenting på eiendommen fordi det ikke var noe å finne. Tilbød dem også å avlegge en urinprøve, men jeg tror juristen de snakket med på telefon ikke tillot dette.

Noen av meldingene er nok ganske åpenbare meldinger som "Ta med x Rivotril/Hasj etc.."

Men bare å nekte og satse på henleggelse?
Sist endret av meitemark; 8. februar 2022 kl. 18:14.
Ja nekt. Tekstmeldinger holder ikke som bevis alene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De fant ingenting på eiendommen fordi det ikke var noe å finne. Tilbød dem også å avlegge en urinprøve, men jeg tror juristen de snakket med på telefon ikke tillot dette.

Noen av meldingene er nok ganske åpenbare meldinger som "Ta med x Rivotril/Hasj etc.."

Men bare å nekte og satse på henleggelse?
Vis hele sitatet...
Du har ingenting å vinne på ved å innrømme forholdet i hvert fall, det er da problemene begynner.

Om meldingene mellom deg og dealeren din er jævlig åpenbare så er det maks forenkle bot. Om dere har klart å holde kommunikasjon mer diskre er det bare å nekte. No brainer egt.
Anonym bruker
"Orange Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har lite å vinne på å innrømme noe som helst.

Det er trist at det er sånn men det beste rådet til noen som har gjort noe "galt" er å nekte til det er hevet over enhver tvil at du kommer til å bli dømt.
Du kommer mest sannsynlig ikke til å bli dømt med mindre det er noe mer enn det du skriver.
Sitat av Anonym113971 Vis innlegg
Du har ingenting å vinne på ved å innrømme forholdet i hvert fall, det er da problemene begynner.

Om meldingene mellom deg og dealeren din er jævlig åpenbare så er det maks forenkle bot. Om dere har klart å holde kommunikasjon mer diskre er det bare å nekte. No brainer egt.
Vis hele sitatet...
Det gis ikke forenklet forelegg for brudd på hverken legemiddelloven eller straffeloven. Sanksjonen blir nok forelegg.
Sist endret av meitemark; 8. februar 2022 kl. 18:14.
Anonym bruker
"Vanskelig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Ja nekt. Tekstmeldinger holder ikke som bevis alene.
Vis hele sitatet...
Har du noe kilde på dette? Ble nylig dømt for én tvetydig sms som ikke inneholdt noe konkret om rusmiddel, resten tomme påstander og indisier. Tenker å anke om det du sier er riktig
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke vedta/innrøm, tekstmeldinger/kommunikasjon på sosiale medier holder ikke som bevis mot deg, fordi det i kan ha vært andre som har brukt en av dine enheter uten at du visste de, tyvlånt på fest o.l.
Jeg har iallefall alltid fått høre at det alene ikke holder i retten.

Det de derimot holder til, er å få innrømmelser ved å skremme i avhør osv. Har selv opplevd det, fikk besøk for noen 1 år gamle facebookmeldinger om kjøp...