Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3560
Førstegangsbruker. Fått tak i en 2mg. Tenker å fordele den utover 2 dager. Vil jeg bli fysisk dårlig 3-4 dagen når jeg er uten?
Har ikke erfaring med dette selv, fra et biologisk ståsted tror jeg det er svært lite sannsynlig at du vil få abstinenser etter så kort bruk fordi kroppen ikke rekker å kompensere for effektene av subutexen i stor nok grad så fort, som er hvorfor man får abstinenser.
Om jeg var deg ville jeg brukt det en plass du ikke er til vanlig, med andre ord ikke leiligheten/rommet/bilen din, ettersom hjernen din kan assosiere det med stedet du tar det og det kan virke som en trigger for lyst på å skaffe og ta mer.

Må selvfølgelig advare om farene ved subutex, du trenger ikke lese mange tråder om hvor vanskelig det kan være å slutte med så avhengigshetsskapene stoffer når du først begynner. Om du sliter psykisk og vil slippe smertene er helsevesenet her for å hjelpe deg.
Tøffetom sin kamp mot avhengigheten
Bloodshoteyes sin kamp mot avhengigheten
Sist endret av Skepty; 16. august 2018 kl. 02:21.
Ok. Vil helst holde meg unna abstinenser
Nei du vil ikke det. Men går du over 3-4 dagers regelen kan du fort bli litt små snufsete. Meget milde men fortgående abstinenser er en liten sjanse, men alle er forskjellige på det området der. Jeg tror det går helt fint, i hvertfall når jeg tenker av egen erfaring.
jeg blir spyr nesten hver gang jeg snorter. men jeg snorter av og til 2x8 på kort tid så sikkert ikke så rart. suget etter speed forsvinner i mange dager etterpå til meg så abstinenser tror jeg ikke du får av 2mg over to dager. men tar jeg feil om man kanskje ikke får like god effekt den andre dagen?
Anonym bruker
"Pensjonert Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Men går du over 3-4 dagers regelen.
Vis hele sitatet...
Hva er regelen? 3-4 dager på så opphold? Hvor lenge opphold?
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vil ikke kjenne noe abstinenser etter så kort tids inntak viss du har null toleranse. Tipper du kun vil føle deg litt uttafor, kanske litt smådeppa o.l. Men hele problemet med opiater er at du blir så fort hektet psykisk at du ganske kjapt kan regne med at du ikke klarer å begrense bruken på en måte som gjør at du slipper unna abstinenser i det lange løp. Dette er ingen moralpreken, det er bare fakta. Så viss du tenker at du skal klare å la være å bli hektet så lenge du ikke opparbeider fysisk toleranse så vil du ganske kjapt merke at det er en strategi som for de aller fleste feiler ganske kjapt. Jeg debuterte på subutex og det tok ca en uke fra første smell med sub til jeg tok hver dag, og hoppet deretter over på heroin etter en mnd.
Anonym bruker
"Ulykkelig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sykoa Vis innlegg
jeg blir spyr nesten hver gang jeg snorter. men jeg snorter av og til 2x8 på kort tid så sikkert ikke så rart. suget etter speed forsvinner i mange dager etterpå til meg så abstinenser tror jeg ikke du får av 2mg over to dager. men tar jeg feil om man kanskje ikke får like god effekt den andre dagen?
Vis hele sitatet...
Subutex er ekstremt potent. For en som ikke har toleranse synes jeg selv 1mg fort kan bli alt for mye. Start med ca halvparten, det er ekstremt lite pulver som skal til for at man spyr på sub.
Anonym bruker
"Pensjonert Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er regelen? 3-4 dager på så opphold? Hvor lenge opphold?
Vis hele sitatet...
Noen som har svar på dette?
Det der med å vente såså lenge "for ikke bli hekta" tror jeg er noe som har rot i den terminelle halveringstiden (tiden det tar før kroppen har skilt ut en dose) på buprenorfin - som er rundt 72 timer.
Kan hende noen har tenkt "hvis du tar mer før den forrige dosen er ute, så er det hele tiden i kroppen og da er man avhengig" en gang i tiden - ikke vet jeg.

Merk at dette er min teori på det jeg anser som en myte.

Enkelt sagt, tar noen helt uten toleranse, buprenorfin i 7-14 dager i strekk, så vil det komme *noe* abstinensreaksjoner. Ikke nødvendigvis "riste på gølvet i sitt eget spy"-alvorlig - siden den er forbeholdt vi som står på buprenorfin til vanlig. Vi som har stått leeeenge på det og i større doser.

Rekreasjonsbruk på en uke vil i verste fall føre til litt løs mage og noe urolighet noen dager etter det siste inntaket.

Mener jeg.

Den "3dagers-regelen" har jeg hørt hele narko-karrieren min om opiater, både at det mååå være 3dager imellom hvert inntak, og at de ikke skal spises mer enn 3dager i strekk "for da er du hekta".

"Avhengighet" er både psykisk og fysisk, noen forelsker seg i heroin etter den første Paralginen og sklir ut&ned kjapt.
Andre spiser oxycontin fast i årevis som smertelindring, og tar de fysiske abstinensene som en del av behandlinga og tenker ikke mer på opiater noen sinne når de er ferdige.


Som nevnt, subutex er svært potent - før Lar brukte jeg miligramsvekt for å få 8mgerne i temgesic-doseringer (0.2-0.4 mg) - så det er doser jeg kunne fortalt var greit å innta til noen uten toleranse.
Før var 2 mg subutex nok til 2-3 dager for meg. Nå tar jeg 12 mg om dagen og har fått av legen aiden i vinter. Nå merker eg stort sett ingenting når eg tar subutex. Tar det bare for å ikke bli dårlig. Savner virkelig å kjenne roen det gav meg. Nå skal eg snart legges inn og trappes ned. Gruer meg så utruleg mye!! Vil virkelig ikkje anbefale deg å prøve, men, ingen advarsler hjalp meg da eg bare skulle ta subutex en gang i blant..

Som sagt over har subutex en veldig lang halveringstid, suben sitter i veldig lenge, så om du tar 1 mg så kan du kjenne det helt til i morgen. Du kunne Feks spart den til en annen gang - eg vil tru det funker best om suben går helt ut av systemet før du tar igjen.

Første gang eg tok spøy eg som en gris, eg visste ikkje da at det tok 90 minutter før du merka noe. Så om du tar og ikkje kjenner noe så vær obs på at det tar lang tid før effekten kommer!