Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1945
Hei. Har gått på 30mg diazepam i 2 måneder nå. Starter nedtrapping imorhen da jeg har 10 tabletter igjen, tenker å dele opp disse og trappe ned på de siste i 2 uker. Hvordan høres det ut?
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Del dem i to, så har du 5 mg per og 20 tabletter. Ikke ta de 5 mg med engang du står opp, ta de når du virkelig kjenner du MÅ, så burde det gå fint. Lykke til!
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Del dem i to, så har du 5 mg per og 20 tabletter. Ikke ta de 5 mg med engang du står opp, ta de når du virkelig kjenner du MÅ, så burde det gå fint. Lykke til!
Vis hele sitatet...

Tusen takk 🤗
Sitat av RaphaelD Vis innlegg
Hei. Har gått på 30mg diazepam i 2 måneder nå. Starter nedtrapping imorhen da jeg har 10 tabletter igjen, tenker å dele opp disse og trappe ned på de siste i 2 uker. Hvordan høres det ut?
Vis hele sitatet...

Brukt mellom 100-200mg valium. Legen begynte nedtrapping med 125mg som skal trappes ned over 10 uker, samt seroquel for tankkjør og søvn.
Trådstarter
Sitat av mrmrmr Vis innlegg
Brukt mellom 100-200mg valium. Legen begynte nedtrapping med 125mg som skal trappes ned over 10 uker, samt seroquel for tankkjør og søvn.
Vis hele sitatet...
All right. Har en uke igjen på nedtrapping. 5 mg annenhver dag og urten Kratom på kvelden.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du klarer deg greit eller?
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du klarer deg greit eller?
Vis hele sitatet...
Ja vurderer å hoppe av idag faktisk og kun gå over til Kratom. Skal se hvordan det går bare med det og gi tilbakemelding. Det fungerer jo svært effektiv på alkohol og heroin abstinenser så hvorfor ikke på benzo også. L
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er nedpå 2.5 mg sobril hver dag. Tror jeg og klarer av straks.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er nedpå 2.5 mg sobril hver dag. Tror jeg og klarer av straks.
Vis hele sitatet...
Det er jo bra. Det tilsvarer bare en 1mg diazepam så med så lave doser så kan du hoppe av idag eller ta en hver tredje dag et par uker. Lykke til.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av RaphaelD Vis innlegg
Det er jo bra. Det tilsvarer bare en 1mg diazepam så med så lave doser så kan du hoppe av idag eller ta en hver tredje dag et par uker. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Takker, du og
Sitat av RaphaelD Vis innlegg
Ja vurderer å hoppe av idag faktisk og kun gå over til Kratom. Skal se hvordan det går bare med det og gi tilbakemelding. Det fungerer jo svært effektiv på alkohol og heroin abstinenser så hvorfor ikke på benzo også. L
Vis hele sitatet...
Min erfaring med å switche til kratom under nedtrapping endte med et paniklanfall som ikke ga seg før kratomen sluttet å fungere. Nå reagerer riktignok folk forskjellig og vil tro valg av strain er en avgjørende faktor, men vil uansett ikke anbefale å gjøre det.
Trådstarter
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Min erfaring med å switche til kratom under nedtrapping endte med et paniklanfall som ikke ga seg før kratomen sluttet å fungere. Nå reagerer riktignok folk forskjellig og vil tro valg av strain er en avgjørende faktor, men vil uansett ikke anbefale å gjøre det.
Vis hele sitatet...
All right. Det skal jo basically ha en motsatt effekt men noen av typene har forskjellige egenskaper leser jeg. Går på den thai kratom typen funker bra så langt.

Min personlige erfaring er å kutte drastisk ned på koffein og rev.
Sist endret av RaphaelD; 21. august 2018 kl. 11:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg sliter for øyeblikket med diazepam, jeg har tatt alt fra 40 til 120 mg. Har vanligvis gått i 60-70 mg hver dag. Dette har nå vart hver dag i 3 mnd, i de første 10-20 dagene var det ikke mer enn 10-15 mg, men så blåste det seg opp selvsagt.

Nå sitter jeg med 90 stk, og skal prøve ta 30 mg hver dag(Begynt idag, men regner med de 70-120 dosene henger igjen enda uansett) for så å gå ned 5 mg hver 5 dag. Er dette en god plan? Takk for alle svar!
Trapp gradvis og relativt sakte ned! Uten ordentlig nedtrapping kan man risikere seponeringssyndrom, og siden du har gått på såpass høye doser, så bør du være forsiktig med det - ikke finn på noe "bråslutting". Ta uke for uke, forsøk å reduser dosen på fast basis. Fra 60-70 hver dag til 5 mg hver 5 dag høres noe skummelt ut, jeg ville heller forsøkt å dele det noe mer opp, og som nevnt, lage en plan for å redusere dosen for eksempel for hver uke som går.

Jeg tror det finnes telefoner man kan ringe anonymt, eller andre steder man kan henvende seg, om du ikke vil rådføre deg med lege/psykiater.

https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/4-1801
Sist endret av rogerrask; 26. mai 2019 kl. 12:18. Grunn: Det var det med å klare og skrive sånn ca. korrekt da...