Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1065
Har mine tvil om det var riktig underførum. Handler strengt tatt ikke om rusmidler, men er større sannsynlighet for at folk kan svare på dette her.

Har 25mg Seroquel som jeg har fått av legen. På disse står det "25" på den ene siden. Jeg har også noen andre som jeg ikke selv har fått på resept. De har samme farge og er stort sett like store (kanskje en halv millimeter differanse i diameter), men det står ingenting på de og de er litt ovale på sidene, samenlignet med de jeg har fått på resept som er flate på sidene. Er det vanlig at seroquel-tabletter 25mg varierer litt i utseendet?

Begge har vært i blister der det står seroquel på, synest bare det var rart at den ene ikke står noenting på, vil bare ha bekreftelse på at dem er ekte og inneholder Quetiapin, om noen selv har brukt disse.
den som står ingenting på og er oval på begge sidene har den formen, men det står ikke 25 på den, den er helt blank på begge sidene. Den som jeg fikk på resept er ikke oval på sidene, men den står 25 på, og bokstaven "e" over. Litt utydelig dog.

MAO. konveks slik som på det bildet, men UTEN "25". Den andre er flat men har "e" og "25" skrevet på den ene siden.
Sist endret av Deagleflyndre; 25. desember 2017 kl. 23:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Seroquel er et merkenavn fra AstraZeneca. De inneohlder kvetiapin, som produseres av flere. Jeg får stort sett sandoz sine, som er små, runde og røde. Mulig det er flere, vet ikke. Sånn er det med mange medikamenter, feks valium/stesolid/vival.
skjønner, vet alt om virkemiddel på stoff og at quetiapin er virkemiddelet. Lurte bare på om disse uten merke var legit, og om det er vanlig at de varierer i utseendet.
Alt du får på apotek er legit og finnes på felleskatalogen.no
Det er det nok! Stemmer overens med det jeg sa at den var sånn rundt en halv mm lenger i diameter og uten merking.