Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 4963
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg startet en tråd i sommer om avhengighet av kodein, benzo og alkohol. Etter flere råd om å oppsøke lege er jeg nå innlagt. Jeg får 3 paralgin om dagen, ingen til maks 2 viva om dagen og 1 imovane. Vært uten alkohol siden lørdag. Jeg har vondt i hodet og svetter. Og ja, det er sommer og varmt, men det er ikke sånn type svetting. Litt vanskelig å forklare, jeg føler jeg brenner på innsiden på en måte.
Hva kan jeg forvente meg den nærmeste måneden? Og vival vil bli kuttet ned til maks anahver dag til hver 3 dag fom. I morgen. Akkurat nå har jeg lyst å alkohol sooooo bad!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Alkohol suget har gitt seg litt og jeg merker ikke noe sug etter benzo i dag selv om i dag er første dagen uten.
Jeg kjenner ikke til alkohol abstinenser, men klapp på skuldra til deg! Ta det med ro og bruk nedtrappingen fornuftig. Masse lykke til dud : )
Jeg har slutta på høye doser benzo flere ganger og sluppet billig unna. Kanskje du også er en av de heldige :-)
Masse lykke til!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Håper jeg er av de heldige...
Kjenner det river litt i dag, ingen benzo i dag heller. Mye hodepine!
Til råd om hodepine så kan en tabelett ibux og en tabelett paracet hjelpe, husk å drikk noe kaldt vann, få i deg noe for og ha blodsukkere oppe og legg deg, det jeg pleier og gjøre med migrene anfallene mine.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg ligger en del pga. Kvalme. Drikker masse vann. Tatt Paracet og Ibux nå og da men føler ikke det hjelper så mye. Får paralgin 3 om dagen, men den tar ikke hodepinen.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har ikke rørt alkohol på 12 dager nå men hodepinen gir seg ikke. Noen som har tips?
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ikke rørt alkohol på 12 dager nå men hodepinen gir seg ikke. Noen som har tips?
Vis hele sitatet...
Ta et par paracet og drikk rimelig med vann.
Sist endret av kamelia; 9. august 2018 kl. 21:11.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tar 3 paralgin om dagen og 2 Ibux. Det hjelper ikke. Føler jeg går i en evig hodepinetåke. Drikker masse vann.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tar 3 paralgin om dagen og 2 Ibux. Det hjelper ikke. Føler jeg går i en evig hodepinetåke. Drikker masse vann.
Vis hele sitatet...
Det går over, hold ut Hjernen er vant til å få stoffer inn gjennom blodet hver dag. Plutselig må den stabilisere seg og om"wire" seg selv. Lære seg å fungere naturlig uten de utenforstående stoffene.

Er hodepinen veldig ille? Kan det funke å legge en kaldt håndklær rundt?
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Driver å leser på forskjellige utenlandske forumer, og virker som om hodepinen er det siste symptomet som forsvinner. Veldig mange så er/var i akkurat samme båt som deg.

Du gjør en konge jobb, snart vil det føles bedre
Fortell om din missbruks-historik.
gjor det mye enklere att eventuellt kunne hjelpe deg homie.

Det er jo benson som kommer kjennes mest, men bit i.

Hvis du kan få tag på Lyrica, så er det ett mirakel-medikament mot abstinenser.
Anonym bruker
"Redd Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går over. Må bare holde ut.

This too, shall pass
Det er vanlig med medikament-indusert hodepine, men jeg ville gått til legenog bedt om migrenemedisin hvis jeg var deg. Du behøver ikke gå rundt sånn. Hvis legen nøler med å gi deg noe, si at du har ensidig hodepine, kvalme og lysfølsomhet.
Generelt tips til reduksjon av hodepine er mørke, ikke kaffe og nikotin, og pusteøvelser. Hvis du drikker for mye vann vil du kunne skylle ut viktige salter, som igjen kan gi hodepine ...

Anbefaler følgende øvelse: I et mørkt rom, liggende komfortabelt, scan kroppen fra føtter til hode og slapp aktivt av i hver del (kroppsdelen blir tung og myk som en vanntrukken svamp). Visualiser så at du puster inn gjennom fotsålene og at pusten går helt opp i hodet, og samme veien ut. Når du gjør det riktig vil utpustet bli merkart lenger enn vanlig, "siste rest" går ut av fotsålene dine.
Hodepine er alltid muskulært i hodebunnen, og denne avspenningen kan gjøre underverker. Krever bare en viss tålmodighet.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for gode tips

Kan snakke med legen om lyrica.

Fortelle om min missbruk historie her tenker du på travaxa?
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drit bra, stå på! Du vil aldri angre på at du la deg inn og om et år vil hodepinen og alt være verdt det for da innser du at å slutte er det beste du har gjort for deg sjæl på lang tid! Heier på deg bro
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for støtte. Merker man trenger både råd og veiledning i en slik prosess.
Hilsen sista, not bro
Kan også fortelle at jeg var dranker i mange år, og at det å slutte er fullt gjennomførbart, og KUN positivt. Gled deg til farger og lyd blir slått på igjen. Og ikke lytt for mye til påstander om hvor forferdelig vanskelig det er, at det ikke går an å gjøre det alene osv. Det kommer helt an på hvem du er, og mye av det du skriver tyder på at du er av rette materialet. Du har kurs mot noe skikkelig bra, ikke gi deg!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
Kan også fortelle at jeg var dranker i mange år, og at det å slutte er fullt gjennomførbart, og KUN positivt. Gled deg til farger og lyd blir slått på igjen. Og ikke lytt for mye til påstander om hvor forferdelig vanskelig det er, at det ikke går an å gjøre det alene osv. Det kommer helt an på hvem du er, og mye av det du skriver tyder på at du er av rette materialet. Du har kurs mot noe skikkelig bra, ikke gi deg!
Vis hele sitatet...
3 uker uten alkohol og jeg har ikke lenger så mye vondt i hodet. Ting begynner å se bedre ut!
Så bra! Den jobben du har gjort- Og gjør står det virkelig respekt av, og du viser andre at det er mulig!
Bra jobba ����
Paralgin forten ble kuttet ut ganske fort? Hadde du fortsatt på dem hadde du sluppet hodepinen. Men så streng som de er på medikamenter med folk som har/hatt misbruk av noe er veldig alvorlig.
Anonym bruker
"Pensjonert Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bra jobba! Hold motivasjonen oppe, kudos til deg.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar av meg hatten for deg TS. Har selv hatt problemer med alkohol, og jeg vet godt hvor jævlig det suger etter alkohol når du prøver å trappe ned eller slutte.

Fortsett med det du gjør nå! Stå på!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk ✌

Ikke sluttet på paralgin. Får 3 per dag.
Anonym bruker
"Avhengig Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kaffe(koffein) kan hjelpe mot hodepine.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kaffe gir meg hjertedunk. Men takk for tips
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kaffe gir meg hjertedunk. Men takk for tips
Vis hele sitatet...
For det er en kopp med Kamille te alltid veldig effektivt. Iallefall i mitt tilfelle
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg kan prøve kamille te neste gang jeg har vondt i hodet. Alle tips er verdt å teste ut. Gruer meg til jeg skal kutte ut paralgin, tipper det er nesten verre enn alkohol.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gruer meg til jeg skal kutte ut paralgin, tipper det er nesten verre enn alkohol.
Vis hele sitatet...
Det er det, men abstinensene varer ikke like lenge (ca. 2 uker).
For den eventuelle kvalmen så kan du alltids få noe kvalmestillende av legen. Tror det er et kvalmestillende medikament som er spesielt ment for opiatkvalme.
Ellers så er Imodium å anbefale for den eventuelle diaréen.
Sist endret av Who?; 24. august 2018 kl. 12:22.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg fikk afipran sist jeg slet med kvalme. Det funker litt.
Fantastisk å lese slike tråder som du skriver her. Ikke bare gir det motivasjon til andre som sliter, men det kan også få brukere av stoffer til å roe ned bruken. Masse lykke til, dette klarer du - du har jo allerede kommet kjempelangt!
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk antidote
Jeg håper fler klarer å komme seg ut av overforbruk/missbruk. Uansett hva det måtte være. Det jeg har brukt er jo "lovlige" ting. Men det er ikke bra for hode og kropp.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Røk på en smell...
Finn en e-resept på 100 paralgin. Tok 35 stk. På 2 kvelder.
Ikke drukket. Merker at paralgin er vanskeligere enn alkohol. Fortalte om det til behandler som ga meg noen dager kjøreforbud. Det er lov å dette i grøfta, men det handler om å reise seg igjen.
Bra innstilling. Det er ofte mer lærdom i feil enn suksess, så tenk på hva som ledet opp til smellen så du kanskje kjenner det igjen neste gang! Fortsatt lykke til!
En liten sprekk skjer iblant. Du er flink! Hold ut!

Men vær forsiktig med slike mengder Paralgin.
14g paracetamol kan gi alvorlige leverskader.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vet at slike mengder ikke er bra, men man tenker kort når man er desperat....
Trening er veldig bra både for kropp og hode
Har vært der du er selv maaange ganger selv. Det man må huske er at abstinenster går ALLTID over.
Lykke til videre <3
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Abonnementet mitt på treningssenteret åpner igjen 1 oktober, da er jeg ferdig her på klinikken jeg er innlagt på. Da starter den harde jobben, ute i verden med fristelser, uten noen å snakke med døgnet rundt.
Så da blir det mer fokus på jobb og trening. Man må bare samle seg sammen og fungere så godt man kan. Og tryner man, må man bare reise seg opp igjen. Jeg har seponert imovane helt og halvparten av vivalen (sto på 4 per dag). Men de vil ikke kutte ned paralginen enda, det blir for mye å kutte alt sier dem. Så da tar jeg det om noen uker når kroppen har vendt seg til at det er mindre av det andre.