Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1316
Hei! Satt og spillte og gikk vekk fra pcen i omtrent 1 minutt, da jeg kom tilbake var pcen død. Skal prøve å forklare kort.

Den var av men hovedkortet lyste (er ledlys på hovedkort) ASUS ROG Strix Z270F Gaming, Socket-1151.
Da jeg prøvde å slå den på funket det ikke. Prøvde også å ut og inn med kontakt og av og på med strømforsyning uten hell.
Prøvde også å tømme batteriet på hovedkortet samt ta dette inn og ut, der også uten hell.
Etter dette prøvde jeg å holde inne på knappen i ca 5 sek, da begynte vifta å gå og den virka til å starte i MAX 2 sek. Dette skjedde 2 ganger.
Så ble den helt død og ingen lys whatsoever i hverken hovedkort, tastatur eller noe.

Deretter prøvde jeg å bytte strømforsyning, da lyste hovedkortet og alt virks til å være i orden, MEN da fikk jeg heller ikke slått på pcen, gått over alt av kontakter og prøvd å jumpstarta også, ingenting skjer.

Skal også nevnes at jeg prøvde å starte pcen etter jeg hadde tatt ut rambrikker og skjermkort også.

Hadde ett håp om at noen her kan hjelpe.

Her er specc liste

ASUS ROG Strix Z270F Gaming, Socket-1151

Intel Core i7-7700K Kaby Lake Prosessor

ASUS GeForce GTX 1060 6GB Dual OC

Corsair Vengeance RGB DDR4 3000MHz 16GB

EVGA BQ 750W Hybrid Modular 80+ PSU

Det lyser/blinker også oransj vedsiden av rambrikkene i ett lite ledlys.

Opp
Sist endret av Jack Daniels; 20. august 2018 kl. 13:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg tror det er stor sannsynlighet for at det er noe galt med hovedkortet. Det kan ikke være noe galt med strøm, RAM, harddisk/SSD eller grafikkort, siden problemet vedvarer når disse ikke er koblet i (eller byttet ut).

Da gjenstår kun hovedkort og prosessor. Du skal kunne starte PC-en uten at prosessoren er koblet i, så om det var en feil der, så ville sannsynligvis vifter og lys startet opp som normalt. Du ville imidlertid ikke fått bootet eller sett noe bilde på skjermen - men det skulle ha skjedd "mer" enn det du beskriver.

Da står vi igjen med feil på hovedkort. Dette hovedkortet er så nytt at det fortsatt bør være innenfor garanti (2 år) eller reklamasjonsrett 5 år). Kontakt forhandler eller produsent og få sjekket det eller erstattet kortet.

For å være helt sikker kan du prøve å starte uten prosessor, og se om noe endrer seg. Hvis resultatet er det samme så er det 100% sikkert at det er noe galt med hovedkortet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det var hovedkortet!