Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1919
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har alt utstyr jeg trenger til å prøve å få laget eller presset til noe rosin olje fra hasj, har rettetang,kaffefilter, å bakepapir.. sist gang jeg prøvde dette gikk te til helvete, fikk nesten ingenting ut av det å hasjen var nærmest brent! men ønsker å prøve igjen! hvor mange gram bør jeg presse omgangen? bør jeg gå til innkjøp av en tvinger?
Det at du ikke fikk så mye ut av det skal stemme ganske bra.
28g (1 ounce) med weed blir til rundt 2.5g - 4g rosin, vil tro det er like mengder når det kommer til hasj.
Så om du da brukte 3-4 gram så er det ikke så rart det ble lite.

Husket du riktig temperatur på rettetangen?
Burde være rundt 160 grader.

Du skal også bare presse det sammen i noen få sekunder, så tvinger vil bli veldig unødvendig.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Soletti Vis innlegg
Det at du ikke fikk så mye ut av det skal stemme ganske bra.
28g (1 ounce) med weed blir til rundt 2.5g - 4g rosin, vil tro det er like mengder når det kommer til hasj.
Så om du da brukte 3-4 gram så er det ikke så rart det ble lite.

Husket du riktig temperatur på rettetangen?
Burde være rundt 160 grader.

Du skal også bare presse det sammen i noen få sekunder, så tvinger vil bli veldig unødvendig.
Vis hele sitatet...

viss du ser på youtube, så er det mange som bruker rettetang eventuelt tvinger til å presse ut olja i hasjen, de bruke så lite som f.eks 0,5g - 1 gram, så en fyr få 0,4 ut av 1 gram hasj! da jeg prøvde på de samme så fikk jeg bare pittelitt, å de va ganske prima hasj vare.. men jeg presset ganske lenge da, kansje feilen ligger i at jeg presset for lenge?
Altså når du lager rosin, så vil du uansett ende opp med mindre en du bruker.
Ja, bedre kvalitet på hasjen vil gi mer rosin, men fortsatt ikke i nærheten av hvor mye du bruker.
Hva slags type hasj det er har også veldig mye å si, er det bubble hash så får du gjerne mer en om du bruker noe standard pluss.

"When it comes to rosin yields, 90% depends on product quality while the other 10% hinges on the rosin press."
Hvorfor ødelegge god hasj? Jeg hadde kjøpt resin men å redusere fra gram til 0,2g må jo du tape noe på i forhold til bare å røyke det uansettt kvalitet. Ikke vet jeg, hadde gjort det med pot for jeg liker ikke pot og kanskje det hadde gittt noe ut av det for meg.

s
Ikke no vits og presse kiefbønne, må helst være noe bobblings/mørkt og mjukt ��
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville heller laget olje/shatter med isopropanol.