Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1730
Okei, så jeg røyker hasj/weed en del ganger i uka pga en psykisk lidelse jeg har slitt med i noen år. det gjør meg mer avslappet, null angst og har det generelt mye bedre når jeg røyker. Når jeg ikke røyker så blir jeg sinnsykt rastløs og ja, dere skjønner greia, sant? Men er jeg narkoman?
Sist endret av Jegeranonym1111; 30. mars 2018 kl. 00:00.
Bruker du rus selv om det skaper negative konsekvenser (forverring av psykisk lidelse f.ex)? Er det flere negative konsekvenser enn positive? Ønsker du å slutte men klarer det ikke?

Hvis ja på flere av spørsmålene her oppe, så kan det godt hende.

Det er mange som røyker cannabis daglig/ukentlig uten å være narkoman. I utgangspunktet er ikke fysiske (eller psykiske) abstinenser nok til å være narkoman.
Sist endret av Vekst; 30. mars 2018 kl. 00:09.
Ja, bruker det uansett hvordan jeg er, men tar noen dagers pauser om det blir verre med psyken, men det har det heldigvis ikke blitt
Ta en mnd pause. Det har hodet godt av. ��
Hvorfor må du vite om du er narkoman eller ikke? Du lurer egentlig på om dette er forsvarlig? Om du er narkoman eller ikke tror jeg kommer an på hvem du spør.

Psykisk lidelse som i generell angst eller har du en form for diagnose?

Cannabis er sikkert vel og bra. Men som all annen slik medisin er det en midlertidlig løsning. Angsten vil komme tilbake når rusen går ut. Så spørsmålet blir vel om du vil fortsette å dekke over symptomene eller ta tak i problemene ved rota.
Narkoman - hva er det? Hvis det er å være avhengig av er illegalt rusmiddel så tror jeg det er sannsynlig at du er det. Men det blir feil fokus å henge seg opp i hva man kaller det.

At du blir sinnsykt rastløst når du ikke røyker kan meget vel være en abstinensreaksjon. Du røyker altså for å dempe symptomer du selv har påført deg - med det samme stoffet. Så kan det hende du sier: Ja, men jeg var rastløs FØR jeg begynte å røyke - det var derfor jeg begynte. Mye mulig, men det er i såfall sannsynlig at abstinensene forverrer de underliggende symptomene.

Selvmedisinering er generelt en veldig dårlig ide. Å ruse seg flere ganger i uken er generelt en jævlig dårlig ide. Uansett rusmiddel. Kom deg til legen, så får du en faglig vurdering og tiltak som skader minst mulig (jadda ... nå kommer det sikkert noen big pharma konspirasjonsteoretikere her, men det er sprøyt). Og nei, hasj er ikke det verste her i verden, men det vil få konsekvenser. Det er like morsomt (egentlig tris) hver gang en hverdagsrøyker påstår det er heeeelt ufarlig - mens alle rundt ham merker at det er «noe» som ikke er helt i vater.